Lučany nad Nisou

Rozhledna Bramberk

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Fotografie (9)  • Foto: Tanathos

Naše společná cesta začíná v obci Smržovka, odkud směřujeme na Horní Maxov. Pro neznalé okolí radím, za železničním přejezdem ve Smržovce odbočte v pravo. po příjezdu do Horního Maxova můžeme zaparkovat u místního kostela a na další cestu se vydat pěšky nebo je zde i možnost přímo dojet k rozhledně.

Pěší - pro milovníky procházek doporučuji zaparkovat u kostela a jít po ceste vedle něj. na křižovatce se dáme doprava a postupně budeme míjet malé horské chaty. Po přibližně 1 kilometru narazíme na rozcestí, přičemž si můžeme všimnout domu s obrázkem haskyho - zde sídlí mašerka se svým spřežením. Na tomto rozcestí uhneme vlevo a pokračujeme do mírného kopce, na konci této cesty pokračujeme dále po lesní cestě po Modré turistické trase. Po necelých 5 kilometrech na nás z výšin zhlíží rozhledna Bramberk.Zpět můžeme jít po červené - asfaltová cesta, která nás zavede přímo ke kostelu.

Foto: Tanathos

Autem - vedle kostela vede asfaltová cesta, po té se vydáme a veškeré křižovatk projedeme rovně po 4 kilometrech jsme v cíli naší cesty, rozhledna Bramberk

Jdeme za nádhernou rozhlednou s překrásnou vyhlídkou do okolí.

Bramberk je 21 metrů vysoká kamenná rozhledna na 787 m vysokém stejnojmenném postranním vrcholu kopce Krásný v maxovském hřebeni Jizerských hor. První, dřevěnou rozhlednu otevřela roku 1889 lučanská sekce Horského spolku. Nedaleko této třípatrové, 16 metrů vysoké věže byla roku 1892 přistavěna chata, která zde stojí dodnes. Věž však bývala kvůli špatnému počasí a nedostatku financí často nepřístupná. Proto se tentýž spolek rozhodl vybudovat na témže místě rozhlednu novou. Autorem projektu kamenné věže byl jablonecký stavitel Hemmrich. Nová rozhledna je 21 metrů vysoká žulová věž, na jejíž ochoz ve výšce 18,5 metrů vede 96 schodů a která byla slavnostně otevřena v červnu 1912.

Foto: Tanathos

Cestou jsme využili restauraci u chaty Barborka, kde byli připraveny speciality místního šéfkuchaře.

Nejvíce mě potěšila nádherná a čistá příroda v okolí cesty, kterou jsme se vydali.

Květen, červen - víkendy a svátky v době od 10:30 hod. do 16:00 hodin

Červenec a srpen - každý den od 10:30 do 17:00 hodin

Září - v sobotu od 10:30 do 16:00 a v neděli od 10:30 do 16:00 hodin

Při nepříznivých rozhledových podmínkách, nebo deštivém počasí zůstane rozhledna uzavřena.

vstupné je 20 Kč

Poslední aktualizace: 29.12.2012
Autor příspěvku: Tanathos
Rozhledna Bramberk - Služby, informace
Rozhledna Bramberk na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Rozhledna Bramberk

Jedno z pěkných výletních míst v okolí města Jablonce nad Nisou. Jedná se o vrch ležící na bočním výběžku Maxovského hřbetu, u obce Lučany nad Nisou. Na vrchu Bramberka se nachází turistická chata a kamenná roz…
Krásný pseudogotický kostel Nejsvětějšího srdce Páně v Horním Maxově byl dostaven v roce 1910 dle návrhu stavitele Josefa Turnwalda, vysvěcen byl téhož rokudne 1.12. biskupem Josefem Grossem. Hlavní oltář je zasvěcen Božskému srdci Páně, boční oltář Panny Marie s Ježíškem v náručí byl posvěcen hradeckým biskupem Karlem dne 22.3.1926. Autorem dřevořezby Klanění pastýřů a…
Slovanka je údajně nejstarší železnou rozhlednou v Čechách. Zasloužily se o ni tři sekce Německého horského spolku pro Ještědské a Jizerské hory - jablonecká, janovská a hornokamenická. Zakoupily rozhlednu, která …
Naše společná cesta začíná v Liberci. Odtud putujeme směrem na Bedřichov. Po průjezdu Starým Harcovem projedeme odbočku na Rudolfov a dále pokračujeme směrem Bedřichov, odku…
Jablonec nad Nisou leží v Severních Čechách, jihovýchodně od města Liberce. Jablonec je město známé především bižuterií. K zajímavosti ve městě patří tramvajová trasa vedoucí z Jablonce do Liberce. Město se rozk…
Vodní nádrž byla vybudována v letech 1976-1982 na řece Kamenici přibližně 2 km nad obcí Josefův Důl, podle které získala i své jméno. Zároveň je největší přehradou Jizerských hor. Sypan…
Pravděpodobně nejznámější rozhledna Jizerských hor stojí na nejvyšším místě Maxovského hřebene. Na tomto místě stávala dřevěná věž již v letech 1888 - 1906. Současná rozhledna je z roku 1907 a byla postavena za po…
Rozhledna Černa studnice, která leží na 869 m.n.m vysokém vrcholu a je viditelný téměř z celých Jizerských hor a širokého okolí. Pro lidi z Jablonce nad Nisou je rozhledna Černá studnice něco jako pro lidi z Liber…
Vodopád Jedlová se nachází v malebné části Jizerských hor, přesněji v Jedlovém dole. Celé údolí se rozkládá na více než 12 ha. Celé údolí je chráněnou rezervací a vede jím naučná stezka, která má šest zastávek. Po…
Roku 1889 byla zpřístupněna skalní vyhlídka, nazývající se Fenterova skála. Pár let na to se nedaleko odtamtud objevila bouda, kde se prodávalo lahvové pivo. Turistů bylo čím dál tím více a jejich požadavky rostly…
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekonstruovanými pavilóny a řadou rarit. Botanická zahrada byla založena v roce 1876.Tip Turistika.cz: Masožravé rostlinyJen…
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České republiky, která je nerozlučně spojena s městem Libercem. Liberec leží v kotlině mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem,…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy. Liberec se rozkládá na úpatí kopců Jizerských hor a pod vrcholkem Ještědu ( 1012 m.n.m.). Městem protéká Lužická Nisa. Pro…
Štěpánka je kamenná novogotická rozhledna na vrchu Hvězda (959 m) v nejzápadnějších Krkonoších, na Příchovickém hřebeni. Nachází se v katastrálním území Příchovice u Kořenova, obec Kořenov, okres Jablonec nad Nisou. Rozhledna je 24 m vysoká, postavena byla v letech 1847 až 1892. Stavbu zahájil kníže Camill Rohan, když v údolí probíhala výstavba císařské krkonošské silnice. Poj…
Náš výlet zahájíme v Malé Skále. Sem se dostaneme autem po E65, nebo vláčkem do stanice Malá Skála. Auto se dá zaparkovat na parkovišti které máme jako výchozí bod.  Chystáme se vystoupat na hrad Vranov-…
Jen osm kilometrů od Turnova, na Malé Skále, se na strmém útesu nad řekou Jizerou tyčí skalní hrad Vranov, dnes známý spíše jako Pantheon. S délkou téměř 400 metrů je považován za nejkomplikovanější skalní hrad …
Malá Skála - obec a letovisko v údolí Jizery pod svahy Vranovského hřebene, Suchých skal a Sokola severovýchodně od Turnova. První písemné zmínky o vsi Vranové, která je dnes součástí Malé Skály, pocházejí již z r…
Bozkovské dolomitové jeskyně leží na severním svahu obce Bozkov v kopcovité podkrkonošské krajině. Vchod do podzemí odkryli dělníci při těžbě dolomitu ve 40-tých letech tohoto století, ale teprve v roce 1957 byl objeven …
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severních Čech. Přes vrchol kopce v minulosti vedla nejedna obchodní stezka. Ještěd rovněž tvořil hranici mezi Čechy a Německem. První označení …
Ještěd, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, je výraznou dominantou a orientačním bodem. V dřívějších dobách byl i přirozenou hranicí v pronikání od severu k jihu a stal se i hranicí národnostní mezi Čechy a Sasy. Samotný vrchol Ještědu je bezlesý, horní hranice lesa je proti normálu snížena tzv. vrcholovým jevem obvyklým v pohořích, kde je nejvyšší vrchol osamocen.…
Původní ves Dörfl byla založena v 17. století nedaleko Seifenbachu (Sejfský, nyní Ryzí potok) a začátkem 18. století přejmenována po majitelích na Harrachov (původně Harrachsdorf). Po 2. světové válce k němu byly …
Novogotický Zámek Sychrov se nachází v Libereckém kraji. Zámek je otevřen každý den po celý rok a návštěvníci mají možnost výběru ze dvou prohlídkových tras. Interiér zámku je vybaven cen…
Když pojedete okolo Harrachova, nenechte si ujít návštěvu Mumlavského vodopádu, ke kterému dojdete podél řeky Mumlavy, jak jinak. Na tohle překrásné místo se dostanete od sklárny pohodlnou č…
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní části chráněné krajinné oblasti Český ráj, jihovýchodním směrem od města Turnov. Tyto skalní útvary se zvedají nedaleko lázeňského městečk…
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí Hrubá Skála na Semilsku v Libereckém kraji. Historie zámku sahá do období kolem roku 1350, kdy zde Hynek z Valdštejna, postavil na mohutných pískovcových skalách, hrad Skála. S přestavbou původního hradu do podoby zámku započali Smiřičtí…
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…
Hrad Trosky se nachází v oblasti Českého ráje na severovýchodním okraji Středních Čech. Autem Od Prahy je nejlepší spojení po dálnici E65 směrem na Mladou Boleslav a Liberec. Odbočit je třeba na 71. kil…
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint, se nacházejí na okraji rozsáhlé pískovcové plošiny Mužský nad osadou Dneboh východně od Mnichova Hradiště. Drábské světničky jsou jedním …
Zřícenina hradu Valečov se nachází na Zlaté stezce Českého ráje východně od Mnichova Hradiště. Historie hradu spadá do počátku 14. století, prvně je písemně zmiňován v letech 1316-18. Valečov je přístupný v květ…
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…