Oravský Podzámok

Rodinný výlet na Oravský hrad

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (8)  • Foto: Barty74

Ideme na Oravský hrad , ktorý je perlou na oravského regiónu a zároveň patrí k najkrajším hradom na Slovensku.Dostaneme sa sem autom , ktoré je možné si nechať pod hradom v Oravskom Podzámku na stráženom,platenom parkovisku.

Foto: Barty74

Oravský hrad je rozsiahly komplex budov na dominantnom skalnom útese 607 m n.m.a jeho terasovito upravenom bočnom svahu nad riekou Oravou v obci Oravský podzámok.Hrad bol postavený v 13. storočí na mieste staršieho dreveného hrádku.Napriek dnešnej rozlohe , bol hrad zo začiatku len skromný hrad.Mal za povinnosť strážiť vstup severojužnej cesty európskeho významu na území Uhorského kráľovstva.Prvá písomná zmienka o Oravskom hrade pochádza z roku 1267 za kraľovania Béla IV.Medzi najvýznamnejších majiteľov patrili Matúš Čák Trenčanský , Štibor II. mladší zo Štiboríc , Ladislav Opolský, ale aj Ján Jiskra z Brandýsa.Medzi najväčších prestaviteľov hradu patril rod Turzovcov.Hrad má bohatú históriu , ktorú skoro ukončil veľký požiar v roku 1800.Hrad potom čiastočne zrekonštruovali najprv František Ziči a následne Jozef Pálfi.K veľkej obnove Oravského hradu sa pristúpilo až v rokoch 1953 až 1968 , po dokončení prác tu má svoje zastúpenie Oravské múzeum.

Občerstviť , prípadne si dať obed je možné pod hradom v Oravskom Podzámku.Pri zostupe z hradu je reštaurácia , kde Vám ugrilujú rôzne mäsové a zeleninové pochúťky.

Hrad očarí svojou veľkoleposťou už pri prvom pohľade,expozície v ktorých si každý niečo nájde,prírodovedná expozícia,nádherný výhľad z hradu na rieku Oravu a okolie, perfektný výklad čo sa týka histórie Oravského hradu a jeho majiteľov.

Všetky informácie o vstupoch a cenách vstupného nájdete na webovej adrese Oravského múzea :http://www.oravamuzeum.sk/index.php/oravsky-hrad/vstupne

Poslední aktualizace: 18.07.2011
Autor příspěvku: Barty74
Rodinný výlet na Oravský hrad - Služby, informace
Rodinný výlet na Oravský hrad na mapě

Příspěvky v okolí Rodinný výlet na Oravský hrad

Oravský hrad stojí nad obcí Oravský podzámok na 112 m vysokém strmém vápencovém bradle v okrese Dolný Kubín. První písemné údaje o hradu pochází z roku 1267, kdy byla vybudována nejvýše položená č…
ORAVSKÝ HRAD se vypíná na skalnatém bradle nad hladinou řeky Oravy. Byl oddávna opevněným Hradiskem, chráněným ze severu sklanatým masivem a z jihu polokruhovým zemským valem. Je na strategicky důležitém místě u…
Kostol sv. Jána Nepomuckého v Oravskom Podzámku - v 2. polovici 13. stroročia vznikol v Oravskom Podzámku dvojloďový románsky kostol Panny Márie v skalnej Stráni oproti hradu na západ. Kostol slúžil pre poddaných…
Múzeum šľachtických kočiarov a saní v Oravskom Podzámku - bolo otvorené 1.5.2008 - môžete tu vidieť 21 kočiarov a saní. Pri každom kočiari je popis o aký druh kočiara ide, kde bol vyrobený, na čo a komu slúžil. Pri kočiaroch a saniach je veľa figurín v historických kostímoch, aby nám lepšie priblížili dobu, v ktorej sa kočiare používali .Dozvedeli sme sa, že koče mali rôzne…
Projíždíme Slovenskem. Konečně jsme oba v důchodu, máme spoustu času, tak jsme si na to vyhradili 5 - 6 týdnů. Chceme navštívit dřevěné kostelíky, hrady, hory a vůbec vše, co zajímavého na trase najdeme. Orav…
Datum v kalendáři ukazuje 4.6.2005, naším dalším místem určeným pro poznání krás Slovenska se stal nejvyšší vrchol Chočských Vrchů „Velký Choč“ – 1611 m.n.m. Je 4:15 hodin ráno a my se setkáváme na stanoveném m…
Horská obec rozprostírající se na pomezí národního parku Malá Fatra a CHKO Kysuce. Skládá se z několika roztroušených osad. V minulosti jich TERCHOVá měla více jak 120. První zmínka o obci pochází z roku 1580, tehdy spadala pod Strečno-Gbeľanské panství. Za druhé světové války fašisté obec vypálili. Byla poškozena značná část zdejších domů. V letech 1947-1950 se obec začala z…
- skalnatý, dolomitový vrchol (1343,5 m n.m.) na severním okraji hlavního hřebene Kriváňské Malé Fatry. Vrchol je menším sousedem v hřebeni jižněji situovaného Veľkého Rozsutca (1609,7 m). Oba masívy rozděluje s…
Pobyt v penzionu "Na Kopečku"  ve Velkých Karlovicích jsme se rozhodli okořenit návštěvou relativně blízkého poh…
Bešeňová se nachází v široké kotlině řeky Váh mezi městy Liptovský Mikuláš a Ružomberok. Areál termálního Koupaliště se nachází na východním okraji obce. Vedle areálu koupaliště je…
- charakteristický členitý vrchol (1609,7 m n.m.) v Národním parku Malá Fatra, v severovýchodní části hlavního hřebene Kriváňské Malé Fatry. Vrchol na severu sousedí s Malým Rozsutcom (1343,5 m), od kterého jej …
Tesná Rizňa – nejvýše položená, kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme ji nad Hornými dierami, v severních úbočích Poludňových skal (rozsocha Veľkého Rozsutca), západně od sedla Medzirozsu…
Horné diery – kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme ji nad polanou Podžiar, mezi masivem Rovné hory (rozsocha  Malého Rozsutca) a Poludňovýni skalami (rozsocha Veľkého Rozsutca).  Byla vytvořena erozivní činností Dierového potoka ve světlých, masívních hnědošedých dolomitech Chočského příkrovu (středně-triasový dolomitový komplex Veľkého Rozsutca). …
Nové diery - kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře, v Národním parku Malá Fatra. Najdeme ji v katastru obce Terchová. V severozápadních úbočích  Rovné hory (rozsocha  Malého Rozsutca). Vztvořil ji největší pravostranný přítok Dierového potoka, Který se do něj vlévá v dolní části Dolných dier u rozcestí „Ostrvné“. A právě v posledních 500…
Dolné diery – průlomová, kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme ji v Katastru obce Terchová, nad rozcestím Biely potok. Dierový  potok zde průlomovým kaňonem, mezi masív…
Nejdelší slovenská řeka Váh způsobovala v minulosti řadu záplav a proto byla na její zkrocení postavena soustava několika přehrad - některé byly vybaveny vodními elektrárnami. první přehradou Vážské kaskády - mimo…
Štefanová – osada patřící k obci Terchová. Je situovaná v nádherné přírodě pod majestátním vrcholem Velký Rozsutec. Leží v „srdci“ Vrátne doliny – Štefanovské kotlině, v závěru její východní větve…
- travnatý vrchol (1459,7 m n.m.) v hlavním hřebeni kriváňské Malé Fatry, jižně od osady Štefanová. Při pohledu od severu (od Štefanové) je výraznou horou, v hlavním hřebeni však jen vedlejším vrcholem na severním…
Aquapark Tatralandia se nachází poblíž města Liptovský Mikuláš a nedaleko od nádrže Liptovská Mara. Jedná se o největší aquapark ve Střední Evropě, s několika bazény, s termální vodou, se spoustou atrakcí a vyžit…
- velmi známý vrchol v (1645,6 m n.m.) centrální části hlavního hřebene Kriváňské Malé Fatry. Třetí nejvyšší vrchol pohoří. Tyčí se mezi Veľkým Kriváňom (1708,9 m) na západě (tady jej odděluje Snilovské sedlo 1…
Tento turisticky náročný výlet začínáme v Terchové, odkud nás odveze autobus k nástupní stanici lanovky u chaty Vrátna. Kabinková lanovka nás vyveze do sedla pod Veľkým Kriváněm. Odtud relativně nenáročně vystoupá…
Chata pod Chlebom – nejvýše položená turistická chata (1423 m n.m.) v Kriváňské Malé Fatře. Nachází se na jižních úbočích hory Chleb, na hřbetu, který vybíhá, z Chlebu, směrem do Turčianskej doliny a k…
Lanová dráha ze závěru Vrátne (Staré) doliny vedoucí pod Snilovské sedlo mezi vrcholy Chleb a Veľký Kriváň do nadmořské výšky 1490 m. Oba tyto vrcholy tak velmi zpřístupňuje (výstup na Chleb asi 0:55 hod, na V…
- nejvyšší vrchol (1708,7 m) Kriváňské Fatry i celé Malé Fatry. Nalezneme jej v centrální části hlavního hřebene. Na severozápadě jsou sousedním vrcholem Koniarky (1535 m). Oba vrcholy odděluje vedlejší vrchol…
Tri kopy – zubatá, rozeklaná část hlavního hřebene Západních Tater se třemi vrcholky. Nachází se ve skupině Roháčů mezi mělkým, ale širokým sedlem Hrubá priehyba, které na západě tento úsek hřebene odděluje od H…
- výrazný travnatý vrchol (1670,9 m n.m.) v hlavním hřebeni Kriváňské Malé Fatry. Druhý nejvyšší vrchol tohoto pohoří.…
– nejmenší ze čtyř  Roháčských ples. Nachází se v horní části Roháčskej doliny, na prostřední ze tří teras Predného Zeleného a ze severu do něj padá úbočí Zeleného (Zelený Roháčský vrch). Hladina plesa je ve výš…
Ostrý Roháč – skalnatý a po hřebeni velmi ostrý dojvrchol (vyšší západní vrchol - 2087,5 m nad mořem) ležící v hlavním hřebeni Západních Tater. Jeden ze dvou tzv. Roháčů. Od druhého na jihozápadě ležícího Plačli…
Volovec - (polsky: Wołowiec) je jehlanovitý vrchol (2063,4 m n.m.) v hlavním hřebeni Západních Tater. Zároveň je křižovatkou hřebenů. Hlavní hřeben (po kterém probíhá i polsko-slovenská hranice) přicházející od …
Druhý nejvyšší vrch (2024 m) v hlavním hřebenu Nízkých Tater ve skupině Ďumbieru. Přístup sedačkovými výtahy od jižní strany z Bystré Doliny ze Srdiečka, od severu z Demanovské doliny z Jasné. Vyhlídkový bod na …