Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory Na kole Se psem

Horská osada Rejvíz a její okolí nenabízí svým návštěvníkům jen slavná mechová jezírka, ale také množství atraktivních turistických tras všech možných délek i náročností. Koneckonců se zde nacházíme v jedné z nejkrásnějších lokalit Jeseníků, ve Zlatohorské vrchovině, nedaleko měst Jeseník a Zlaté Hory i v nejvýše položené vísce naší části Slezska a prý snad i Hrubého Jeseníku.

My si ze zdejší nepřeberné nabídky v září vybrali trasu, která měří přibližně 12 km (původně to mělo být skoro 17 km) a při které je nutno vystoupat přes 370 metrů (původně jsem plánoval dávku o více než 100 m vyšší). Předtím jsme se museli na Rejvíz přesunout (bohužel poměrně přeplněnou zdelkou přes Hanušovice, Brannou, Ramzovou, Dolní Lipovou a Jeseník) a následně odstavit přibližovadlo na zdejším parkovišti č. 1, tedy naproti Penzionu Rejvíz, což je slavná stavba, jejíž nejstarší část pamatuje závěr 18. století.

Z parkoviště jsme se po červené a modré TZ vydali kolem zdejšího kostela Jména Panny Marie z roku 1808 a přes Starý Rejvíz k Lurdské jeskyni. Jedná se o velmi zajímavé poutní místo, které vzniklo v roce 1908 pod Josefovou skálou a roku 2006 jej obnovili a znovu vysvětili. Jen sošku Panny Marie zde nahradil její obraz. V okolí Lurdské jeskyně se nachází i další skály a také se můžeme pokochat výhledy do okolní krajiny.

Po červené TZ jsme pak kolem rozcestníku U první pily dorazili až k rozcestníku Pod Koberštejnem. Tady nás čekal přestup na zelenou barvu a výstup na Zámecký vrch. Závěr tohoto výstupu byl sice poměrně náročný, ale výsledný efekt stál za to. Užili jsme si totiž nejen návštěvy tajemně – romantické zříceniny strážního hradu Koberštejn (ten byl opuštěn již v polovině 15. století a zůstalo z něj zachováno hlavně asi 10 m vysoké torzo hradní věže), ale také neobvyklou skalní vyhlídku a početná vysoká skaliska. Zdrželi jsme zde poměrně dlouho a mrzelo nás snad jen to, že ve chvíli, kdy jsme hrad „dobyli“, zmizelo slunce. U nás ovšem nic nového a v Jeseníkách nic překvapivé. Krátkou chvilku radosti nám pak ale zářící kotouč dal …

Proti původnímu plánu jsme nepokračovali dál po zelené TZ, ale kousek se po ní vrátili a po kombinaci neznačené lesní cesty a asfaltky (částečně se jedná o NS Údolím Lapků z Drakova) jsme došli až k mostu přes Černou Opavu. Za ním jsme se po Opavském chodníku vydali ke žluté TZ a po ní se následně kolem Bublavého potoka vrátili zpět na Rejvíz. V závěru už nás čekal také pohyb po rašeliništních hatích v Národní přírodní rezervaci Rejvíz.

Na Rejvízu se naštěstí nachází dostatek zařízení, kde se dá najíst i napít. My si tentokrát vybrali venkovní posezení bufetu Penzionu Rejvíz. Jen řidič výpravy byl ve výběru tekutin poněkud omezen.

Líbilo: Velmi pěkný výlet po atraktivní lokalitě v okolí Rejvízu. Nejvíce jsme se těšili na zříceninu Koberštejnu … a ta rozhodně nezklamala. Popsaná trasa se dá různě prodlužovat i zkracovat, ale to hlavní tato podoba zahrnuje.

Nelíbilo: Nevadilo by snad jen o něco méně asfaltu a o pár procent více slunce ...

Základní položky jsou klasické: doprava, stovka za parkoviště, svačina na cestu a útrata v restauraci (z cen si pamatuji snad jen to, že polévka zde stojí kolem 80 Kč, jídla 200 až 300 Kč a nápoje 40 až 60 Kč).

Poslední aktualizace: 21.10.2023
Rejvíz – Lurdská jeskyně na Starém Rejvízu – zřícenina hradu Koberštejn se skalní vyhlídkou – Bublavý potok – Rejvíz na mapě
Autor: markyz63

Příspěvky z okolí Rejvíz – Lurdská jeskyně na Starém Rejvízu – zřícenina hradu Koberštejn se skalní vyhlídkou – Bublavý potok – Rejvíz

Rejvíz - Noskova chata ( Penzion Rejvíz )
Horskou osadu Rejvíz, která je nejvýše položenou obcí ve Slezsku,…
Díky poloze na rozhraní tří pohoří má Jeseník nejlepší podmínky…
Pátek 18. 6. 2021 V noci tu byl klid. Jen horko nás vyhnalo už před půl os…
   Ráno odjíždíme busem na Rejvíz. Z údolí Bělé stoupáme…
  Nechci nosit rašelinu do slati, ale zdalipak víte, jaká je kromě NPR s Velkým Mechovým jezírkem a NS s haťovým chodníčkem druhá ne…
V současné době se asi do penzionu jen tak nepodíváme. Doufejme, že…
Při toulkách po Jesenicku a Zlatohorsku určitě pojedeme přes nejvýše…
Turistické značení: Rejvíz po červené| Rejvíz, ch. Svoboda |…
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky u známého…
V postupujícím podzimu se nám ty víkendy spíše kaboní díky inverz…
Národní přírodní rezervace Rejvíz byla vyhlášena již roku 1955, 1…
Naučná stezka Rejvíz nás vede k největšímu rašeliništi na Moravě, k…
Cílem tohoto výletu je jesenická strana Hrubého Jeseníku, konkrét…
Hornoslezský Rejvíz je proslulý díky rozlehlým rašeliništím a mechovým jezírkům. Ty bývají uváděny jako největší rašeliniště …
Rozcestník se neachází za Rejvízem u hlavní silnice do Dětřichova a Jesen…
Rejvíz a Zlatý chlum u Jeseníku Velké mechové jezírko a rozhledna Zlatý…
Dnes navštívíme zajatecký tábor pro sovětské válečné zajatce, později pro…
Tentokrát jsme se rozhodli zamířit na rozhlednu Zlatý Chlum z Rejvízu, kde jsme byli ubytovaní. Vyšli jsme po červené turistické…
Při pobytu v Rejvízu jsme se letos nezapomněli zastavit v údolí Ztracených…
Vydáváme se na jednu z nejkouzelnějších lokalit v Jeseníku a to do horské…