Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Mladeč

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Litovelské Pomoraví
Litovelské Pomoraví  •  Fotografie (1)  • Foto: devitihlavasan

Jedeme (či jdeme) si prohlédnout přírodní památku Třesín. Tu najdeme nedalo Litovle. Můžeme jet autem po dálnici z Olomouce směr Hradec a odbočit výjezd Mladeč. Můžeme taky jako start výletu zvlolit Litovel, kam se pohodlně dostaneme vlakem, či autem nebo autobusem. V těchto dnech budeme v Litovelském Pomoraví, kterým půjdeme z Litovle, poněkud omezeni všudepřítomnou vodou z rozlité Moravy. Ale i voda se utiší a stezky budou zase přístupné. Můžeme jít i po silnici z Litovle směr Nové Zámky a odkud po modré značce do Mladče. Tady můžeme si prohlédnout jeskyně, ale našinec nechává jeskyně na škaredé dny a dnes vyrazíme odsud na Třešín.

Přírodní památka Třešín je vápencový vrch 345 m.n.m. a je posledním výběžkem Tábřežské vrchoviny a tvoří krajinnou dominantu severozápadní části CHKO Litovelské Pomoraví.Převážnou část Třešína pokrývají lesy, které si uchovaly původní podobu duohabrových hájů. Najdeme zde Třesínské jeskyně, jejich součástí jsou i veřejně přístupné Mladečské jeskyně. Další jeskyní, která je veřejnosti přístupna, ale ponechána ve své přírodní podobě je jeskyně Podkova. Najdete ji nad dědinou , pokud se vydáte za samoobsluhou podél potoka. Je zimovištěn netopýrů, proto je otevřena pouze přes léto. Po deštích, které byly letošní jaro (2010) to v ní hodně klouzalo. Budete potřebovat baterku. Pokud se vydáte po modré značce nahoru do kopce, dojdete k tzv. Čertovu mostu, který je součástí komplexu romantických staveb, které zde zanechal rod Lichenštejnů v 19. století. Chráněné území Třesín bylo vyhlášeno již v roce 1933.

Jídlo se dá vzít s sebou nebo jsou možnosti po cestě např. v Mladči. Kde kromě dvou restaurací je i samoobsluha (ve všední dny).

Současné "po dešťové" období je v Litovelském Pomoraví krásnou ukázkou, co umí řeka ve své přirozené podobě. Koncert žab je neopakovatelný.

Pokud nepůjdete do Mladečských jeskyní, tak se nikde další vstupy neplatí. Jeskyně Podkova byla otevřená a volně přístupná a bez kasičky.

Poslední aktualizace: 05.06.2010
Autor příspěvku: devitihlavasan
Přírodní památka Třesín - Služby, informace
Přírodní památka Třesín na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Přírodní památka Třesín

Tato jeskyně je jedna z několika nalezených malých jeskyní v Mladečském krasu. Nachází se nedaleko trasy modré tur. zn. mezi obcí Mladeč a Měník (Pokud přijedete autem do Mladče mužete zaparkovat na místním náměs…
Mladečské jeskyně se nacházejí na západním okraji obce Mladeč u Litovle v CHKO Litovelské Pomoraví. Puklinové chodby a dómy se nacházejí v podzemí vápencového vrchu Třesín. Části podzemních prostor jsou bohatě z…
Mladeč je víska na okraji CHko Litovelské Pomoraví, nedaleko vesnice vede Hanácká dálnice R35 z Olomouce do Mohelnice, z Litovle do Mladče dnes vede pěkná cyklostezka, já jsem tady onehdy byl s kamarádem taky na kole (i když trošku dál, cca 35km). Takže přístup je možný všemožnými způsoby. Mladečské jeskyně jsou poměrně pěkné krasové jeskyně v masivu Třesína nedaleko Litovle. Detailně jsou popsány určitě na jiném mí…
Krasové jeskyně západně od Litovle.
Tato chráněná oblast se rozkládá převážně v údolní nivě přirozeně meandrující řeky Moravy v úseku mezi městy Olomouc a Mohelnice a představuje komplex zaplavovaných lužních lesů a…
Na rychlostní silnici Olomouc-Mohelnice sjedete na 248km a na následném kruhovém objezdu se vydáte směrem na Mladeč. Po pár kilometrech dojedete do středu vesnice , kde vás značky navedou na záchytné parkoviště (neplatí se) aasi tak 200metru se vrátíte zpět podle ukazatelů k jeskyním. Mladečské jeskyně jsou jedny ze tří  jeskyních útvaru na olomoucku (Javoříčské a Zbrašovské…
Toto velké turistické rozcestí se nachází na návsi v obci Mladeč, asi 8 km od centra Litovel. Jedná se o rozcestí dvou turistických značek, modré a červené a místní naučné stezky Třesín. Po červené se východním směrem dostaneme do Litovle na nádraží ČD (5 km), ale také až do vzdálenější Horky nad Moravou (21 km). Na druhou stranu má červená úctyhodnou délku 83 ! km, kdy…
Nedaleko historického města Litovel se v krasové oblasti mezi obcemi Mladeč a Měrotín nachází vápencový lom Skalka, patřící firmě Vitoul s.r.o. Lom je letos již stoletým dědečkem, protože zdejší pozemky vykou…
Průjezd Litovelským Pomoravím je naší pravidelnou, většinou jarní, aktivitou. Litovelské Pomoraví je od roku 1990 Chráněnou krajinnou oblastí, nacházející se v okolí meandrů řeky…
Vlakem tam, na kole zpátky. Již téměř povinností je mezi spoustou šumperáků (i obyvatel našeho okolí) zahájit hlavní cyklistickou sezónu výletem do Litovelského Pomoraví. Relativní blízkost a placatost území je př…
Zámek Nové Zámky stojí v rozsáhlém lesním komplexu na levém břehu řeky Moravy na Olomoucku. Zámek je dvoupatrová obdélníková budova s mansardovou střechou. Střední rizalit vstupního průčelí je členěn polosloupy,…
Rovinatým územím v srdci Hané, rozkládajícím se kolem řeky Moravy směrem od Olomouce k Mohelnici, je CHKO - Litovelské Pomoraví s celkovou plochou 92 km čtverečních. V jejím středu leží starobylé …
JAVOŘÍČKO : Javoříčko leží v horském úžlabí Českomoravské vysočiny, vzdáleno asi 14 km západně od Litovle, Severozápadním směrem protéká vesnicí potok Javoříčka, podél jehož obou břehů…
Město Litovel leží přibližně 20 km severozápadně od Olomouce v srdci úrodné Hané. Malebným městečkem protéká hned 6 ramen řeky Moravy, které dodávají městu osobitý ráz i pojmenování Hanácké…
Loštice leží na Severní Moravě, severozápadním směrem od Olomouce. Městečko je známé především výrobou tak zvaných Olomouckých syrečků. V Lošticích je této pochoutce věnováno i muzeum, kde jsou k vidění stroje a…
Hrad Bouzov (445 m n.m.) najdete v mírně zvlněné lesnaté krajině na ostrohu nad potokem Špránkem západně od vesnice stejného názvu, pokud na cestě z Olomouce do Zábřehu odbočíte vlevo. Působí dojmem dobře zachovan…
Romantický pohádkový hrad, přestavěný na počátku 19. století Řádem Německých rytířů.
Hrad Bouzov na Olomoucku je typickým romantickým sídlem se všemi znaky adaptace z konce 19. století, zvýrazněné cimbuřím, arkýři, střílnami, bezpočtem věží a bašt, parkem a dvěma dlouhými mosty, které se klenou na…
Hrad Šternberk je dominantou stejnojmenného města na okraji Nízkého Jeseníku. Hrad Šternberk se nachází v Olomouckém kraji. Kromě zbytků opevnění a zdí hlavního paláce je zde i mohutná věž z hrubého lomového zdiva, palác, skládající se ze dvou částí, gotická kaple s věžičkou a trojbokým arkýřovým uzávěrem a renesanční budova Předhradí. V prostorách renesančního paláce je…
Olomouc leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od Ostravy. Olomouc je nejvýznamnější historické město na Moravě ležící na soutoku řeky Moravy a Bystřice. Město je centrem oblasti zvané…
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina.Hrad byl založen bratry Pavl…
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západním směrem od obce Rešov a na toku říčky Huntavy. Přírodní památka je součástí přírodního parku Sovinecko. Severovýchodním…
Svatý Kopeček je velice pěkným a oblíbeným poutním a výletním místem a naleznete jej kousíček za Olomoucí. Stojí zde barokní poutní chrám Navštívení Panny Marie, který je významnou dominantou olomoucka. Místo je r…
Macocha je propast, tvořící jednu z nejzajímavějších atrakcí celého Moravského krasu, který spadá do oblasti Brněnské vrchoviny. Prozatimní hloubka dosahuje cca 138 metrů. Propast vznikla…
Propast Macocha lákala lidi odnepaměti. První dobrodruzi, kteří sem přicházeli, ale museli podstoupit riziko, aby se na její dno mohli podívat. Macocha je 138 metrů hluboká a když ještě na jejím vrchu nebyl vybu…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky. My jsme parkovali na placeném parkovišti za 70 Kč (rok 2009),které bylo 27.9.2009 den před stát.svátkem totálně narvané a…
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud…
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…
Arcibiskupský zámek Kroměříž se nachází ve Zlínském kraji. Zámek je otevřen v dubnu a říjnu pouze o víkendech a od května do září každý den. Zámek patří k nejvýznamnějším památkám na Moravě. Zámek Kroměříž byl zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek, na rozdíl od mnoha jiných památkových objektů, v minulosti zpřístupnil téměř všechny své…