Travel blog Žiju Lípou Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Česká Lípa

Česká Lípa má přibližně 37tis. obyvatel. Rozkládá se mezi Lužickými horami a CHKO Kokořínsko. Česká Lípa byla vystavěna u vodního hradu Lipý u brodu přes řeku Ploučnici. Za zakladatele je považován rod Ronovců, především Jindřich z Lipé.

TIP: / /
  Tipy na výlet (212)
   Trasy Česká Lípa a okolí (98)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi

Nový Bor - náměstí Míru
Nový Bor - náměstí Míru  •  Fotografie (12)  • Foto: Karolus

Suťové pole pod Klíčem

Za výchozí bod našeho putování zvolíme město Nový Bor, proslulé zvláště sklářským průmyslem. Dostaneme se tam snadno autem, ale i autobusem nebo vlakem. Na náměstí se díky přehledneme značení dostaneme určitě snadno. Zde můžeme navštívit místní Sklářské muzeum. Z náměstí se vydáme po červené turistické značce, která nás provede místní městskou části Arnultovice, která dříve byla samostatným městem, než se spojila v 18. století s Borem, tenkrát Haidou. Projdeme kolem zahrádkářské kolonií a dostaneme se k hlavní silnici na Liberec, která je překlenutá novou, architektonicky zajímavou lávkou. Záhy vstupujeme do lesního porostu. Cesta je vcelku schůdná, jen po deštích musíme místy počítat s blátem. Dostaneme se až pod horu Klíč (759m.n.m.), u Kamzičí studánky si můžeme odpočinout. Podél suťového pole stoupáme vzhůru. Výstup na samotný Klíč je středně namáhavý, ale stojí za to. Pokud nám počasí přeje, jsme odměněni krásným výhledem do širokého okolí. Vrátíme se ke Kamzičí studánce, zde se napojíme na modrou značku, podejdeme hlavní silnici a za kynologickým cvičištěm se napojíme na zelenou značku. Cesta je příjemná s asfaltovým podladem,slouží také jako cyklostezka. Za nedlouho uvidíme po pravé straně nepřehlednutelnou dominantu Havraních skal. Stjí za to u odpočívadla odbočit a tuto přírodní scenerii navštívit. Vystoupáme-li na Vyhlídku naskytne se nám romantický výhled na Klíč,Sloup a okolí. Navrátíme se na zelenou značku a u rozcestníku opět přejdeme na modrou. Projdeme obcí Radvanec s malebnými domky a můžeme se občerstvit a odpočinout si v hospodě U mlýna. Projdeme osadou Maxov a ocitneme se v blízkostí Radvaneckého rybníka, který nabízí i možnost koupání. Za nedlouho jsme v rekreačním středisku Sloup. Ke shlédnutí se nám toho naskýtá mnoho. Romantický hrad, Samuelová jeskyně, kde přebýval poustevník Samuel, nedaleko je úchvatné skalní město s několika turistickými okruhy, Cikánské jeskyně, můžeme navštívit Skalní divadlo, Vyhlídku Na Stráži s novou rozhlednou a mnoho dalších památek. Pod hradem se napojíme na červenou turistickou značku, která nás dovede zpět do Nového Boru.

Nový Bor, Klíč a Sloupsko jsou prakticky vstupní bránou do Lužických hor. Nalezneme zde vše po čem srdce turisty touží. Daleké výhledy, romantické zátiší, zurčivé potůčky a studánky, rozeklané skály, romantické hrady. A hlavně téměř nedotčenou přírodu, vcelku dobře udržované a značené cesty.

K občerstvení doporučuji hospodu U mlýna v Radvanci, kde se opravdu chutně a levně najíte, problém není ani ve Sloupu.

Po celou trasu je stále co obdivovat. Příroda určitě nadchne milovníky hor a romantických scenérií.

Placený je pouze vstup na hrad Sloup - 60 Kč a na rozhlednu Na stráži - 20 Kč.

Poslední aktualizace: 18.7.2012
Autor: Karolus

Nový Bor

Příspěvky z okolí Okolo Nového Boru

Chotovický hrob
Chotovický Vrch (498 m) je výrazná zalesněná čedičová kupa, ležící asi 2 km na jih od Nového Boru mezi Skalicí a Chotovicemi. Dříve se také nazýval Lužický Vrch, protože mezi ním a sousedním Skalickým vrchem, označovaným …
Skalický vrch (484 m)  asi 3,5 km jihozápadně od Nového Boru.Turisticky zpřístupněn pohodlnou značenou cestou, vybudovanou místním Spolkem přátel přírody.Cesta vede od silnice do Pihelu po…
Mezi nejzajímavější památky Nového Boru se řadí měšťanský dům čp. 46, který se nalézá na ulici T. G. Masaryka. Historicky je dům doložen již v roce 1699, kdy je zmíněn jako čtrnáctý v Boru. Jeho tehdejším majitele…
Nedaleko Nového Boru v jihozápadní části Lužických hor se nachází kopec, který je výraznou dominantou tohoto pohoří. Jedná se o kuželovitý vrch, jehož svahy jsou zčásti pokryty suťovými poli a který se vyznačuje r…
Nový Bor leží v Libereckém kraji, západním směrem od města Liberec. Město se rozkládá v podhůří Lužických hor. Nový Bor je město, které proslavil sklářský průmysl a ve městě je Sklářské muzeum. Nový Bor a jeho blízké okolí jsou vyhledávaným rekreačním střediskem. Od okrajových částí města se zvedají zalesněné stráně kopců. Jižním a východním směrem od města je několik rybníků…
Přírodní rezervace Klíč Jeden z dominantních vrchů v Lužických horách ve správě Chráněnné krajinné oblasti Lužické hory. Vrch se tyčí do výšky 759 m.n.m. a je osamocenou znělcovou kupou vytvořenou vulkanickou…
Prostoru kruhového objezdu v jižním rohu Náměstí Míru v Novém Boru dominuje zajímavé umělecké dílo. Tj, Strom pro Nový Bor, který zde byl instalován v roce 2006. Dílo dle návrhu Bořka Šípka vytvořili sklá…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie se nachází v jihovýchodním cípu Náměstí Míru při Sloupské ulici. Původní kostel byl vystavěn v letech 1747 až 1749, do dnešní pozdně barokní podoby přestavěn v letech 1786 až 1788 J. V. Koschem.
Tato trasa bude začínat v centru českého skla v tomto regiónu, v Novém Boru. Toto zajímavé městečko, ležící asi 10km severovýchodně od České Lípy. Leží prakticky již v podhůří Lužických hor a je vstupní bránou k m…
POZVÁNÍ DO MUZEA Nic neproslavilo českou zemi ve světě více než sklo. Sklářské muzeum v Novém Boru proto uchovává již více jak 120 let tradici zdejšího regionu, umění, řemeslnou zručnost…
Městečko Nový Bor ležící v podhůří Lužických hor je se známým letoviskem Sloupem v Čechách úzce spjato nejenom historicky a kulturně, ale navzájem je spokuje i mnoho turistických cest a cyklostezek. Pojďme se dnes podívat na jednu z nich, která není třeba tak známá a vyhledávaná turisty, ale přesto má svůj specifický půvab a získáme tak zase trochu jiný pohled na vyhledávanou…
Jak už je skoro na našich zájezdech tradicí, některý den se pokazí počasí. Někdy na celý den, jindy na část dne. Každopádně vždy se našel a najde nějaký ten náhradní program. Asi by se dalo…
Kopec Klíč je sice až čtvrtým nejvyšším vrcholem Lužických hor (759 m n. m.), ale díky své poloze a skalní vrcholové plošině asi nemá konkurenci, co se týká výhledu. Ne nadarmo je na informa…
Turistický rozcestník, který se nachází na severní straně Náměstí Míru v Novém Boru, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po modré značce ve směru Nový Bor - Polevsko, Panská Skála, Slunečná, Manušice, Česká Lípa,…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Prostor Tyršova náměstí, v blízkosti kruhového objezdu, v Novém Boru zdobí dvě bronzové sochy. V kašně je to socha sedícího Rybáře, který v ruce drží rybu chrlící vodu a na blízké lavičce je to socha sedící ženy s…
Uváděný kostel sv. Anny se nachází zhruba v polovině obce Skalice u České Lípy. Jeho věž je nepřehlednutelnou dominantou celé obce, takže cestu k objektu lze snadno najít. Do Skalice u České Lípy je vcelku dobré a…
Tentokrát se opět vydáme za poznáním krás Lužických hor. Naše trasa začíná v Novém Boru, městu které se stalo proslulým díky sklářské tradici, která tu ale bohužel v současné době dost stagnuje. Přesto doporučuji …
Skalický vrch (484 m) je výrazný zalesněný čedičový kužel, strmě vyčnívají…
Jedeme autem, jedeme do Krkonoš. Je pravda, že trochu oklikou, jenže u nás je tolik krásných míst, která chceme vidět, že to jinak nejde. A když se tady v těch místech pohybujeme, máme trochu času, tak se musíme z…
Při prázdninovém putování v okrese Česká Lípa jsme nemohli vynechat návštěvu zdejšího slavného skalního hradu, který patří k oblíbeným cílům turistů. Hrad Sloup je památkově chráněný a nachází se na mohutném, znač…
Sloup
Soutěž 2 body
Hrad Sloup patří k našim nejlépe zachovaným a nejkrásnějším Skalním hradům. Hrad Sloup stojí na 33 metrů vysokém skalním bloku. Skalní hrad Sloup se nachází na Českolipsku v Libereckém kraji. Z původního hra…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…
Od Mimoně je to kousek,ze Zákup 15km autem..Je to příjemná cesta autem krásný výhled do KRAJINY. HISTORIE Od pravěku do roku 1679 Od roku 1680 do roku 1945Velmi pozoruhodný objekt se nachází v jižní části severočeské obce Sloup v Čechách, ležící nedaleko Nového Boru. Osamocený pískovcový suk strmě vystupuje přes 30 m nad okolní terén údolní nivy. Těžko dostupná skála poskytova…
Sloup v Čechách - lesní divadlo
Lesní divadlo se nachází asi půl kilometru jižně od Sloupu. Divadlo bylo slavnostně otevčeno roku 1921 Hauptmannovou hrou Potopený zvon. V 60. letech 20. století divadlo začalo chátrat. V roce 2004 však bylo oprav…
Na jižním okraji Sloupu ční nad údolí Dobranovského potoka asi 35 m vysoký pískovcový skalní suk (318 m), všeobecně považovaný za Skalní hrad. O sloupském hradu se sice zmiňuje řada…
Nová rozhledna ve Sloupu v Čechách
Sloup v Č. Sloup leží v Krásné romantické krajině, v níž se na hladinách rybníků zrcadlí siluety okolních kopců, zeleň lesů střídají šedivé pískovcové skály. Krásu přírody na mnoha místech obohatilo a umocnilo dílo l…
Lesní divadlo leželo v mělké skalnaté sníženině na jihozápadním úpatí pískovcového ostrohu Na stráži, asi 0,5 km jižně od Sloupu. S jeho výstavbou podle návrhu malíře Ringela se začalo v roce 1920 a v létě násle…
Havraní skály tvoří skupinu sedmi pískovcových skalních věží, vyčnívajících z nevelkého, zhruba 300 m dlouhého pískovcového hřbítku, ležícího asi 1 km severně od Radvance a 2 km východně od Nového Boru. Vrcholky n…