Slavkov
Malá pošumavská obec, ležící jihozápadně od Českého Krumlova, připomínána počátkem 14. století. Slavkov je známý především pozoruhodným komplexem…

více o Slavkov

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Slavkov
Články redakce vybrat: vše / nic

NS Hvozdnice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Naučná stezka Hvozdnice začíná hned u vlakové zastávky Slavkov u Opavy. Auto jde zaparkovat na malém parkovišti za železničním přejezdem přímo u prvního zastavení NS (GPS: 49°54'59.19"N, 17°50'51.782"E). Vyrážíme po značené stezce souběžně se žlutou Tz. Celkový okruh by měl podle dostupných informací být cca 13km dlouhý. Jdeme zbytky lužního lesa a obdivujeme Jarní květenu. Cesta je nenáročná vhodná i pro děti. Procházíme kolem rybníků až ke Štáblovickému Mlýnu zde se značka ztrácí. Dál pokračujeme kolem stavení do mírného kopce do lesa a po cestě až k zastavení č.11. U informační tabule je hezké posezení s přístřeškem, je skutečně škoda, že je značení zničené, a tak jen s turistickou navigací se snažíme pokračovat po původní trase. Bohužel tabuli s číslem 10 jsme vůbec nenašli. Díky navigaci scházíme přes les k železniční trati podél které se vracíme zpět ke mlýnu. Až k rybníku Vrbovec a Jankův rybník obcházíme z druhé strany (opouštíme žlutou Tz). Marně se snažíme najít přechod přes Hvozdnici, abychom mohli pokračovat k informačním tabulím 13, 14 a 15, tak jdeme chodníkem jako všichni návštěvníci k začátku NS.

Mohlo by Vás zajímat: Přírodní rezervace Hvozdnice má rozlohu 56,24 ha a byla vyhlášena v roce 1988.

Jedeme za zbytky lužního lesa. Pěkným výletem, aktivním odpočinkem a přiměřeným poučením se.

Měli jsme jako vždy vlastní zásoby a na své výlety vyrážíme autem z Bohumína, kam se i vracíme.

Lužní les
Lužní les  •  Foto: ivan_g

Příjemná nenáročná procházka lužním lesem. Poměrně dostatek míst s lavičkami pro krátké i delší rozjímání. Nelíbilo se nám, že neexistuje kvalitní značení.

Nikde se nic neplatí. Parkování na malém "plácku" u první info tabule GPS: 49°54'59.19"N, 17°50'51.782"E.

Poslední aktualizace: 3.5.2011
Autor: ivan_g

Slavkov

Příspěvky v okolí NS Hvozdnice

Slavkov leží nedaleko města Opavy a to jihozápadním směrem. Severozápadně od obce je obec Stěbořice, jihozápadně se nachází obec Štáblovice a jivýchodně městečko Hradec nad Moravicí. Slavkov leží ve východní čás…
Zámek stojí na jihozápadním okraji vsi Slavkov na Opavsku v Moravskoslezském kraji v nadmořské výšce cca 330 metrů nad mořem. Obec je umístěna po pravé straně silnice vedoucí z Opavy do Šternberka. Zámek je dvou…
   Při naší návštěvě Opavy v roce 2008 se nám velmi zalíbil krásný park na okraji městského centra. Zde jsme před rozsáhlým klášterním komplexem také narazili na jeho "největší atrakci" - so…
Opava leží na Severní Moravě, severozápadním směrem od Ostravy a nedaleko hranice s Polskem. Opava se rozkládá na obou březích řeky Opavy a oblasti Poopavské nížiny. Ve městě sídlí Slezská univerzita. V okolí města je vybudováno několik rybníků a u se…
Historicky významné město, centrum přemyslovského Opavského vévodství, později správní centrum Slezska. Významné církevní památky cihlové "Slezské gotiky".
Romantický zámek v Hradci nad Moravicí stojí na ostrohu nad soutokem říčky Hradečné a Moravice. Nachází se v Moravskoslezském kraji, necelých 8 kilometrů jižně od Opavy. Zámek je otevřen v dubnu, říjnu a prosinci …
Expozice tropických a subtropických rostlin ve sklenících a a dendrologická venkovní expozice na ploše více než 20 ha. Je to turisty neprávem poněkud opomíjené turistické místo, přitom zde lze shlédnout na velmi malé ploše vedle sebe shlédnout flóru amerického, afrického, australského i asijského kontinentu včetně nedávno znovu objevené druhohorní borovice Wollemia…
Hradec nad Moravicí se rozkládá jižním směrem od města Opavy. Městečko leží u severního okraje Přírodního parku Moravice. Městečkem jak název napovídá protéká řeka Moravice. V jižní části mě…
Jedeme si prohlédnout krásný zámek, pro nás zatím úplně neznámý,  Hradec nad Moravicí. Jedeme autem, ale cestou potkáváme spoustu zdatných cykloturistů . My, z Polabské nížiny, jen tajíme dech. Jednak obdivem…
Prastaré slovanské sídliště na Jantarové stezce, později gotický hrad, sídlo opavského knížete, dnes renesanční a empírový zámek s krajinářským parkem.
Hradec nad Moravicí je známý nejenom místním zámeckým areálem. Městečko najdeme jižním směrem od města Opavy. Součástí areálu zámku je rozlehlý park. Místní zámek se může pochlubit návštěvami významných hudebníc…
Zámek Raduň stojí na mírném návrší na okraji stejnojmenné obce v Moravskoslezském kraji, zámek se nachází asi 5 kilometrů od města Opavy. Zámek je otevřen v …
Nedaleko od Opavy leží mala vesnice Raduň ve které se nachází pěkný malý zámek. Jeho návštěvu můžete spojit i s prohlídkou většího a známějšího zámku v Hradci nad Moravici. Okolo zámku jsou parky, kterými se za pě…
Zřícenina hradu Vikštejn stojí na vysokém skalnatém ostrohu nad romantickým údolím řeky Moravice nedaleko Vítkova na Opavsku v Moravskoslezském kraji. Z původního hradu s plášťovou zdí se zachovaly tři brány, hr…
Nově zrekontruovaná rozhledna postavená v roce 1913 opavskou firmou Julia Lundwalla podle projektu bratrů Oskara a Eugen Felgelů na počest poslance Hanse Kudlicha rodáka z Úvalna. Věž je postavena na kontrastu pevné kubické masy žulového zdiva tyčícího se do výšky 22 m a odlehčené ortogonální dvoupatrové vyhlídky a chrličů na jejím vrcholu. V interiéru jsou tři podlaží a dvě terasy. Byla postavena na počest Hanse Kudlicha …
Kružberská přehrada je druhá největší svého druhu na Severní Moravě. Vodní nádrž zaujímá plochu 306 hektarů. Přehrada se rozkládá v oblasti pohoří Nízkého Jeseníku a jihozápadním směrem od…
Vodní nádrž Slezská Harta je největší svého druhu na Severní Moravě a rozkládá se jihovýchodním směrem od města Bruntál. Přehrada byla vybudována na toku řeky Moravice. Slezská Harta byla…
Ostrava dostala jméno podle řeky Ostravice, která město rozděluje na moravskou a slezskou část. První osídlení tohoto území je už z starší doby kamenné. Na vrchu Landek měli svá tábořiště lovci mamutů.K nejstarším…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi Ostravy a to Slezkou Ostravou a Michálkovicemi. V roce 1956 byla zahájena stavba zoologické zahrady a jako první byly…
Štramberk leží na Severní Moravě, jižním směrem od Ostravy. Městečko se rozkládá pod vrcholky Moravskoslezských Beskyd a na pravém břehu říčky Sedlnice. U jihozápadního okraje města je na…
Štramberský hrad byl založen koncem 13. století jako centrum zbylého zeměpanského majetku po rozdělení držav pánů z Hückeswagen. Jádro hradu tvořilo malé nádvoří s válcovou 40 m vysokou věží, do níž se vcházelo …
Kopřivnice leží na Severní Moravě, jižním směrem od města Ostravy. Jižním směrem od Kopřivnice se zvedají vrcholky Moravskoslezských Beskyd. Město Kopřivnice je známé především výrobou automobilů, legendární Tatry…
Hrad Hukvaldy se nachází v Moravskoslezském kraji přibližně 14 km od Frýdku Místku a 9 km od Příbora. V obci Hukvaldy se nachází památník a rodný dům Leoše Janáčka. V červenci a srpnu se zde koná mezinárodní hudbní festival Janáčkovy Hukvaldy a mnoho dalších akcí pořádaných především na hradě. Na hrad se dostanete pěšky po cestě, která vede lesní oborou. V oboře se nachází…
Hrad Helfštýn leží na úpatí Moravské brány. Nachází se nedaleko města Lipníku nad Bečvou v Olomouckém kraji. Helfštýn lze navštívit v březnu a listopadu o víkendech a od dubna do října…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny. Vrchol Radhoště je holý a můžeme z něj spatřit jeden z nejkrásnějších pohledů na beskydské panoráma, Vsetínské vrchy, Javorníky, Malo…
Valašský muzeum v přírode- skanzen lidové kultury a architektury v Rožnově pod Radhoštěm je vyhlášenou kulturním památkou. Je situován do třech samostatných lokalit. Rozcestí se nachází u vstupu do nejstarší čás…
Již po několikáté jsem se byla podívat ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Musím uznat, že jsem byla mile překvapená. Čekala jsem, že vše bude tak jak minule, ale nebylo. Je vidět, že skanzen se neustále rozrůstá o nové a nové objekty. Prohlídka tohoto místa zabere celkem dost času. Je lepší si to naplánovat jako celodenní výlet. Vedle skanzenu je velké parkoviště. Za…
Dřevěné městečko je nejstarším areálem. Od roku 1925, kdy bylo poprvé otevřeno pro veřejnost, sem byly postupně přeneseny a znovu postaveny domy z rožnovského náměstí. K nim později dostavěn kostel podle kostela ve Větřkovicíc…