Travel blog Jeseníky Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Šumperk
Šumperk leží na řece Desná u západního okraje oblasti Hrubý Jeseník, má přibližně 30 tis. obyvatel. První zmínka o městu je z roku 1281.
Tip:
  Tipy na výlet (281)
   Trasy Šumperk a okolí (302)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > In-line brusle   > Pěší trasy

Hrubý Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Hrubý Jeseník

Nový hrad u Kopřivné

Fotografie (18)  • Foto: Lena1979

K romantické zřícenině rozlehlého gotického hradu Nový hrad u Kopřivné je možno dojít hned z několika směrů, protože se tu nalézá křižovatka turistických tras. Vede tudy cesta po zelené z Kopřivné k žst. v Bohdíkově, žlutá od žst. Raškov a modrá trasa z Hanušovic do Kopřivné, ale přes obec Lužná. Protože jsme motorizovaní, volíme modře značenou stezku z obce Lužná (z důvodu parkování). Je dost zarážející, že celý úsek jdeme z kopce, když beru v potaz fakt, že naším cílem je hrad. Malé stoupání na nás čeká až posledních 300m.

Foto: Lena1979

Jdeme se podívat na zříceninu hradu, jehož počátky se datují na počátek 14. století. Jsme příjemně překvapeni rozsáhlou rozlohou hradního areálu. Dodnes se dochovaly věže, brány i bašty a hradební obranné zdi, proto je celkem snadné utvořit si jakýs obrázek celkové podoby hradu v dobách své největší slávy.

Malá svačinka byla uložená v baťůžku, myslím, že oprávněně, protože jsme během cesty "nepotkali" žádnou restauraci ani stánek s občerstvením. Ubytovaní jsme byli v kempu ve Velkých Losinách.

Mám ráda zříceniny hradů jako takové. Tato ukryta v lese nabízí opravdu mnoho svědectví o velké rozloze areálu.

Zřícenina je volně přístupna.

Poslední aktualizace: 8.1.2017
Autor: Lena1979

Bohdíkov

Příspěvky z okolí Nový hrad u Kopřivné

zřícenina Nový hrad u Kopřivné
Soutěž 2 body
   Tato zřícenina se nachází na Hanušovické vrchovině a je postavena pravděpodobně na tzv. "starém hradě" nazývaného též Furchtenberk, který co do letopočtu nelze datovat (nelze ho dohledat). Známý je až díky dědi…
Zřícenina jednoho z našich nejrozsáhlejších hradů stojí na skalnatém ostrohu nad levým břehem řeky Moravy. Zřícenina hradu Nový hrad se nachází na Šumpersku v Olomouckém kraji. …
Kdo často projíždí údolím Moravy mezi Raškovem a Hanušovicemi, jistě zaregistroval poněkud rozježděnou louku u rovného úseku silnice č. 369. Je to v místě, kde se silnice poněkud vzdaluje…
Dvůr Raškov už svým názvem jednoznačně ukazuje na příslušnost k vedlejšímu Raškovu. Ten byl poměrně velkou samostatnou obcí, která je písemně doložená v roce 1351. Byla to dokonce ves farní což naznačuje i stavba hodnotného kostela sv. Jana Křtitele. Dvůr Raškov jako takový vznikl až koncem 17. století, kdy majitelé panství Ruda zakoupili od raškovského rychtáře pozemky severně…
Spíše než do kategorie vodopádů bych ho zařadil do kategorie kuriozit. Nicméně při návštěvě infocentra v Hanušovicích mě zaujal vyžlucený nápis, který upozorňoval na přítomnost vodního prvku. Vodopád je na malém, …
Tento tip na výlet skutečně nabídne vše v jeho názvu uvedené … a navíc to bude většinou s „visačkou té nejvyšší kvality“. Ať si totiž kdo chce - co chce říká. Jeseníky a Kralický Sněžník jsou naše nejkrásnější …
Jednou z památek, nacházejících se v obci Kopřivná na Šumpersku, je také malá kaplička Nanebevstoupení Páně, známá spíše jako Matzekova kaple. Jedná se o opravdu drobnou – a poměrně nenápadnou -…
Osada Lužná spadá pod vesnici Kopřivná a najdeme ji na vrcholu kopce mezi Bratrušovem a Hanušovicemi. Ze silnice spatříme jen pár domů, ale v údolí potoka tekoucího k nedalekému Novému hradu…
Opatření omezující pohyb na katastr obce se poněkud zmírnila na okresní hranici, nicméně dosavadní březnové víkendy a výpady do okolí města se celkem osvědčily. Tentokrát ale vyrážíme…
Autem přijíždíme do Kopřivné, malebné vesničky ležící v kopcovité krajině Hrubého Jeseníku a odtud chceme podniknout krátký výlet na kdysi největší strážní hrad na Moravě, dnes již zříceninu Nový hrad, občas zvano…
V Raškově byl farní kostel již ve 14. století, v 16. století na jeho místě byla dřevěná evangelická modlitebna. Jednolodní orientovaný barokní kostel byl vybudován v r. 1711 a dále upravován 1722-35. Podélná stavba s půlkruhovým závěrem a obdélníková předsunutá věž. Lesénová fasáda na lodi, věž s pilastry. Interiér s valenou klenbou, pasy a lunetami. Na věži najdeme…
Tento pramínek asi nebude lákat k návštěvám davy turistů, protože jde spíš o lokální záležitost. Nicméně lze s určitou chválou konstatovat, že zejména Šumperáci (a zřejmě Bratrušovští) se mohou podívat, kde pramen…
Nový hrad u Hanušovic (spíše Raškova nebo Lužné) patří k nejrozsáhlejším hradním areálům severní Moravy. Jeho historie je vcelku dobře známá (i když i u něj najdeme několik otazníků). Ovšem nevyřešenou otázkou zů…
Hanušovická vrchovina je sice vnímána jako podhůří Jeseníků, ale díky solidní nadmořské výšce nabízí svým návštěvníkům a výletníkům podmínky téměř horské. Stoprocentně to platí o nejvyšší části vrchoviny, kterou j…
Stavba vévodící celé obci i širšímu okolí, umístěná na vršku nad obcí, věž viditelná i ze vzdálenějších polí a luk v této části Hanušovické vrchoviny. Jednolodní rokoková stavba s…
Obce Bratrušov a Kopřivná se nacházejí při silnici, spojující okresní město Šumperk se sídlem pivovaru Holba, tedy městečkem Hanušovice. V obou obcích se mohou pochlubit zajímavými svatostán…
Jak se dny prodlužují a teplota pozvolna zvyšuje, dá se opět vyrazit s kolem nejen do zaměstnání, ale i kousek dál. Tak člověk po čase navštíví i místa důvěrně známá a nestačí se divit, co se kde děje. Podle úslov…
Mezi dlouhodobá nepsaná pravidla dávno patří nedlouhá podzimní vyjížďka, která má jediný cíl: podívat se do okolí Šumperka, jakýže to letos módní návrhář pan Podzim navrhl madam Přírodě outfit. Většinou je to dost „nudně se opakující“ – zářivá žlutá, různé odstíny oranžové, nějaký ten okr a červeň – ale vždy krásné a neokoukatelné. Letos padla volba na pátek 29. října a lokalitu tv…
Pozůstatky důlní štoly z r. 1944 která sloužila k Dopravě vytěženého vápence z lomu Rychtář do již zaniklé vápenky v Bohdíkově. Na ražení štoly pracovali v l. 1941-44 převážně angličtí vojenští zajatci. Provoz štoly byl ukončen již r. 1945, původní délka 960 m je z větší části zavalená. Zůstává asi 320 m. Dnes je díky příznivému mikroklimatu největším zimovištěm netopýrů v okrese Šumperk. Přístup ke štole po neznačené cest…
Zeměpisci a geomorfologové nám civilům a laikům připravili pár zapeklitých oříšků a když se k tomu přidají i značkaři, už je v tom pěkný zmatek. Různá pohoří se totiž nečlení jen tak do celků, ale ještě k tomu přibudou i podcelky, okrsky a podokrsky. Pak už je z toho pěkný maglajz a zdá se že skoro každá vesnice, nebo kopec má samostatné pohoří. Celkem beze zbytku to platí i u …
Nikdy jsem se netajil tím, že všechny ty geologie, geomorfologie, mineralogie a jiné „šutrologie“ nepatří k mým nejoblíbenějším vědním oborům. Mám asi holt blížší vztah k souslovím jako jsou například gotická kate…
Start trasy můžeme zvolit u symbolu Hanušovic, místního pivovaru Holba, v jehož blízkosti se nachází Pivovarnické muzeum s restaurací nabízející na čepu široký sortiment hanušovických piv. …
Pivovarské muzeum V budově bývalé školy nedaleko vstupu do pivovaru Holba v Hanušovicích bylo 1.října 2010 otevřeno nové Pivovarské muzeum. Muzeum návštěvníkům přibližuje vývoj pivovarni…
V prekrásnom prostredí Jeseníkov sa už viac ako sto rokov varí dobrota pod lákavým názvom - ryzí pivo z hor. Známy v tejto ,,problematike,, už iste dobre vedia, že ide o pivovar Holba Hanušovice. Zakladateľom pivo…
Koncem května se pravidelně již několik let zúčastňujeme akce, pořádané hanušovickým pivovarem Holba, která se sice oficiálně jmenuje Pivovarská čtvrtka, ale nikdo jí neřekne jinak, než čtvrtka Hanušovická.  Konec…
Obora Počátka (nebo též Počátky) je určena k chovu jelení, mufloní a daňčí zvěře. Najdeme ji v pohoří Hanušovická vrchovina v její nejvyšší části – Jeřábské hornatině. Rozsáhlé lesní celky…
Prvotřídní výhledový vrchol v Hanušovické vrchovině mezi Potůčníkem a Hynčicemi nad Moravou. Vlastně jsem na něj vylezl mimochodem, neb jsem se jel podívat na opravu kaple v Potůčníku (dle zmínky turisty Thomíka).…
Město Hanušovice se rozkládá v údolí řeky Moravy, na úpatí Hanušovské vrchoviny a severním směrem od města Šumperk. Součástí města jsou okolní malé obce a osady a to Hynčice nad Moravou,…
   Nepříliš daleko od "Městských skal" - (které se kupodivu nenalézají nad ulicemi města Šumperka, ale leží daleko mimo jeho katastr), se nachází pozoruhodné skalisko. Jeho krása a dominantní poloha nad odlesněným…