Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Karviná a okolí

Karviná je město s hornickou minulostí, ve kterém dnes žije přibližně 65 tis. obyvatel. Město Karviná vzniklo v roce 1949 sloučením osad Solca, Karviná, Staré Město a Ráj. Historické centrum města je vyhlášeno městskou památkovou zónou.

Tip:
 Trasy Karviná (30)

Nový Bohumín - Hobbypark

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za sportem Do přírody

Bohumín Hobbypark
Bohumín Hobbypark  •  Fotografie (16)  • Foto: daga.ti

Vyjeli jsme na odpolední výlet do nedalekého Bohumína do parku Petra Bezruče. My jsme jeli autobusem z Orlové, autem odkudkoliv, do Bohumína i vlakem.

Jedeme s dětmi do sportovního centra Hobbypark za letním kinem v parku. Nejdříve ale procházíme jeho jinou částí s naučnou stezkou a poznáváním stomů. Součástí této části je i ptačí voliéra s papoušky. Seznamujeme se i s renovací parku financovanou z EU.

Jeli jsme až po obědě. V Bohumíně je spousta míst na ubytování i restaurací. Přímo v areálu parku je restaurace Hvězda, pak posezení i u letního kina nebo v Hobby centru občerstvení. V další části pak je Aquacentrum a Penzion Ve věži.

naučná stezka v parku P.Bezruče

Dětem se líbilo, jak nás dospělé zkoušely z poznávání stromů. No a pochopitelně se jim líbil vlastní Hobbypark. Ten je určen pro děti od 1-18 let, ale s dětmi se tam vyřádí i rodiče. V areálu jsou různé hrací prvky, sportovní posilovací stroje a prolézací hrady (věže). Jeho součástí je i dopravní hřiště se semafory a dopravními značkymi, kde se děti učí, jak se mají chovat v silničním provozu.

Park je volně přístupný, do Hobbycentra se vstupné neplatí. Jezdí sem lidé z blízkého okolí (Orlová, Ostrava).

Poslední aktualizace: 3.8.2014
Autor: daga.ti

Bohumín

Příspěvky z okolí Nový Bohumín - Hobbypark

Bohumín - bunkr "Šedá vila"
Ke 100. výročí vzniku Československé republiky a 80. výročí mobilizace byl v Bohumíně 22.9.2018 otevřen další bunkr. Jedná se o bunkr MO-S4 u tranformátoru, zvaný Šedá vila. Je to jednopodlažní bunkr, má 4 pancéřo…
Bohumín - hřiště je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a najdeme jej u severního okraje místní části Bohumína v Pudlově. Rozcestník je umístěm na sloupu elektrického vedení a u křižovatky hla…
Ve Skřečoni, která je součástí města Bohumín se nachází kostel Panny Marie Bolestné. První písemná zmínka o Skřečoni je z r. 1305 v soupisu desátku Vratislavského biskupství. Panství časem změnilo několik majitelů. V r. 1792 koupil panství a tím i Skřečoň hrabě Jan …
Muzeum Železáren a drátoven Bohumín najdete naproti Domu služeb ŽDB. Muzeum mapuje rozvoj a vývoj společnosti od svého založení do roku 2005. Je přístupné každou první středu odpoledne v měsíci a pro skupiny více …
V severomoravském městě Bohumín byla letos otevřena nová naučná stezka, nazvaná Po stavbách z červených cihel. Hlavní stavby z pálených neomítnutých červených cihel vznikly ve městě v novogotickém stylu na přelomu…
V neděli 8.7.2018 se v Novém Bohumíně konaly oslavy 100. výročí založení ČR. Konaly se jen o dva dny později, než v r. 1930 dne 6.7. toto město při své cestě po slezských městech navštívil prezident T.G.Masaryk. Oslavy byly na náměstí, které nese jeho jméno a kde také za mých dětských let stával jeho pomník. Masaryk přijel ve starém automobil…
HMO - Hraniční meandry Odry: Naučná stezka 26.5.2012 Meandr je zákrut řeky, způsobený boční erozí – vymíláním břehů na jedné straně a usazováním na straně druhé.   Naučná stezka byla slavnostně otevřena 22.10.2011. Délka stezky je 9 kilometrů. Naučná stezka je podobná polské . Moravskoslezský kraj na vybudování přispěl částkou 200 tisíc korun, město Bohumín uhradilo zbylou…
Při svém výletu do Bohumína jsem se byla projít v části Záblatí. Chtěla jsem se podívat na sochu sv. Anny, která je dílem známého bohumínského řezbáře Šimona Pohla. Od rozcestí u pošty a kaple sv. Jana Nepomuckého jdu až na úplný konec Anenské ulice. Socha byla instalována 23.10. 2004, sv. Anna stojí na kamenném podstavci, kde před válkou stávala jiná socha. Anna drží na rukou soš…
Píši, že je to rybník, ale je to vlastně místo zatopené vodou po těžbě hlíny, odtud také jeho název. Na Gliňoč jsem se chodila koupat do svých asi dvaceti let. Pak jsem se z Bohumína odstěhovala a zašla jsem tam p…
Město Bohumín má sedm částí. Já jsem si zašla do Skřečoně na hřbitov a tam se nachází pomník 104 Polákům, kteří zahynuli v Bohumíně v táboře nucených prací v Polenlagru v letech 1942 - 44. Pomník byl …
V Bohumíně je více než dvacet kulturních památek. Jednou z nich je i ocelová lávka pro pěší přes železnici (případně projdete i s kolem). Skládá se ze tří částí, první část s obloukovými nosníky byla postavena již…
Turistické značení: od žst. Bohumín zelená Tz směr Šilheřovice zámek, od Antošovické lávky červená Tz. Trasa je sjízdná na kole.  Délka trasy: 19km – celý okruh. V případě Dopravy…
Včera, tj 4.3.2015, jsme se my členové Klubu přátel staré Orlové vydali na prohlídku věže kostela Narození Panny Marie do Starého Bohumína. O kostele jsem již psala dříve, ale dnes jsme měli možnost nahlédnout do věže ko…
Na darovaném pozemku hraběte Heinrich Larich-Mönnich byl 12. srpna 1900 položen základní kámen pro stavbu kostela. Plany vypracoval Jaulius Leischnig a naslednou stavbu realizoval Josef Berger.Celkové náklady se pohybovaly ve výši zhruba 60 tisíc Korun. Na podpoře výstavby se podíleli finančními prostředky kromě obecního zastupitelstva, místních průmyslníků a věřících také…
Výlety po okolí Bohumína budu podnikat často, protože tu není ani co jiného dělat, takže dnes jsem si vybral trasu do Dolní Lutyně. Dá se zvládnout za odpoledne a i když jsou zde kopce, není nikterak náročná. Maxi…
Jedu z orlové autobusem, dojedete zde z Karviné, Ostravy autobusem, autem i na kole. Jedu sice do svého rodného města navštívit přátele, ale nejdříve si udělám malou procházku po městě. Z Orlové se již přes Skřečo…
V městské části města Bohumína, ve Starém Bohumíně, se nachází hrobka hrabat Henckelů z Donnersmarcku a Vösendorfu. Je umístěna v rohu bývalého hřbitova v areálu parku kostela Narození Panny Marie. Pochází z II. p…
Bohumínský bunkr MO-S5 "Na trati" je jedinečný objekt z počátku výstavby opevnění. Naleznete ho nedaleko podniku Rybena za kruhovým objezdem pod dálnici. Svým způsobem je bunkr unikátní a zásluhou KVH (Kl…
V Bohumíně na náměstí T.G.Masaryka má své prostory spolek Maryška, ve kterých se konají různé akce. Nyní se tam koná výstava prací 15 polských umělců sdružení ZPAMIC Rzeszów, pod názvem Inspirace. Někteří z umělců již v Bohumíně dř…
Fontána Soutok Odry s Olší  17.4.2016  symbolické políbení Odry a Olše  Fontána Soutok Odry s Olší se nachází na náměstí T.G.Masaryka v Bohumíně od r.2008. Autorem je sochař Václav Fridrich. Jsou to dva čtyřmetrové sloupy z italského kararského mramoru. K fontáně patří chrliče z bronzu, každý z nich má svou symboliku: žába-láska, ryba-mlčenlivost, ledňáček-krása a had-bohatství.  Bronzová žába má totiž kouzelnou moc. Stačí se u ní políbit a láska  pak  vydrží navždy.   Po zimní přestávce začíná f…
                                         Kaple Pustyňa 1.5.2017  Kaple svatého Kříže neboli Pustyňa  1.5.2017  Drobná sakrální stavba ve Starém Bohumíně pochází z poloviny 18. století. Lidově se jí říká Pustyňa, protože v její těsné blízkosti stála poustevna, kterou postavili dva bohumínští měšťané a vedli v ní poustevnický život. Poustevna sice zanikla, ale kaple zůstala dodn…
Bunkr Na Tratije místní název pěchotního srubu MO-S5, ležícího v katastru obce Bohumín. Srub je vybudován jako symetrický, má dvě části vzájemně propojené chodbou vedoucí pod železniční…
Nádraží - želeničnú stanicu bohumín, významný železničný dopravný uzol otvorili 1. mája 1847 ako časť c. k. Severnej železnice cisára Ferdinanda KFNB z Viedne. Išlo o dokončený úsek Lipník - bohumín. Stanicu posta…
Bohumín leží severovýchodním směrem od Ostravy a v sousedství hranice s Polskem. Město se rozkládá na pravém břehu řeky Odry. Severním a jižním směrem od města je několik rybníků a jezer a západním směrem se roz…
U Bohumína nedaleko Ostravy najdeme technickou památku a to Bunkr Na Trati. Srub je v železničním náspu směrem od Bohumína na státní hranici. Přístup je po nové asfaltové cestě směrem na hraniční přechod. Jedná …
Osada Antošovice je městskou částí Ostravy a rozkládá se nedaleko severního okraje města. Antošovice leží na levém břehu řeky Odry. Jižním a východním směrem od obce se rozkládá několik rybníků a bývalých štěrko…
Naučná stezka přes meandry Odry.Otevřeli ji v Bohumíně koncem roku2011. Meandry jsou ve střední Evropě unikátem, trasa je proto velmi působivá. Délka stezky je devět kilometrů a vede přes území Starého Bohumína, Šunychlu a Kopytova. Začátek je u kapličky Pustyňa a končí kousek od soutoku Odry s Olší. Celkem má 17 zastavení s tím, že turisté na trase narazí na šest naučný…
Na internetových stránkách jsem si našla jaké Kulturní památky se nachází na území mého rodného města Bohumína a rozhodla jsem se jít na některé podívat. Jednou z nich je kaple sv. Kříže zvaná Pustyňa, která se nachá…
Komentovaná prohlídka Pod Zeleným dubem (býv.Národní dům)- hotel  20.9.2015    Jedeme do příhraničního Bohumína na komentovanou prohlídku opraveného…