Na Suchý vrch

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na kole

Suchý vrch je nejvyšší horou Bukovohorské hornatiny, čili jihovýchodní části Orlických hor, která dále navazuje na Hanušovickou a Zábřežskou vrchovinu a za Kladskou Kotlinou sousedí s Králickým Sněžníkem. A jakožto správní turisté bychom se měli vydat výstupem pěšky někde z Orliček, Mladkova či Boříkovic. A protože nahoru vede asfaltka můžeme i na kole od Jablonného a Červené Vody pěkně po silnici, ale i na horském kole nějakým terénem. Bohužel až na horu vede asfaltka, takže nejvíc návštěvníků sem dorazí pohodleně autem.

IC
IC  •  Foto: Bobkart

5.7.2012 na svátek Cyrila a Metoděje proběhlo slavnostní otevření opravené Kramářovy chaty na Suchém vrchu, takže jsem si nemohl nechat příležitost sem také zavítat. Kdysi jedna z nejkrásnějších horských chat totiž v r. 2003 vyhořela, naštěstí zůstala zděná konstrukce a našel se majitel a peníze na rekonstrukci objektu.

K občerstvení se samozřejmě nabízí přímo chata, vlastně hotel. V něm najdeme normální restauraci s obsluhou. Vstup kolem recepce do 1. patra. V přízemí ve zvláštním vchodu pak najdeme bufet se samoobsluhou. Kdo by byl unaven při výjezdu na kole má možnost ještě v Červenovodském sedle v budově Íčka.

Samozřejmě nejvíc budou návštěvníci zvědavi na opravenou chatu. Zdá se že investor zvolil dobrého architekta s uměřeným vkusem a nezaneřádil interiér nějakými horskými artefakty. (ty možná časem přibudou) Obložení chaty kanadskou borovicí taky neublížilo (i když bych ji nepoznal od jiného stromu).

Do bufetu byl přemístěn prodej vstupenek na rozhlednu. Tam jsem tentokrát nelezl (výhled na hory je směrem na Kraličák či Jeseníky poněkud zarostlý, byl jsem na hoře předloni a nic se nezměnilo). V bufetu ceny celkem slušné, čepují Radegast a Plzeň (za 32), v restauraci jsem ceny nezkoumal. Někdy příště až bude menší nával. Teď po otevření (a byla neděle) bylo skutečně dost zájemců. Silnička z Červenovodského sedla má místy opravený povrch, bohužel někteří automobilisté po úzké čtyř nebo pětimetrové komunikaci spěchají jak po prvotřídce takže cyklista to má složitější. Pěší trasa je naštěstí mimo silnici.

Info 2022: mnohé čtenáře asi zcela nepotěším, ale obůrka s jeleny byly zrušena, takže ti, co sem lákali své ratolesti na zvířátka mají smůlu. Naštěstí na Suchém vrchu je hezky i bez jelenů...

Poslední aktualizace: 21.7.2022
Na Suchý vrch na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Na Suchý vrch

Gurmánské menu na Suchém vrchu
Kramářova chata na Suchém vrchu to není jen klid hřebenu Orlickýc…
Rozhledna Suchý vrch
Jihozápadním směrem od města Králíky se rozprost…
Výlet zahájíme u vlakového nádraží v Červené Vodě, kde nastoupíme na modře značenou pěší trasu, která nás nejprve provede obcí a…
Suchý vrch - skála u Kramářovy chaty
  Suchý vrch je, jak známo, se svými 995 m nejvyšším bodem Bukovohorské…
Turistický rozcestník, který se nachází na Suchém vrchu, ukazuje turistům…
Kramářova chata
Původní chata na Suchém vrchu byla postavena v letech 1926-28,…
Sobota 29. 8. 2020 - odpolednePo dopolední prohlídce dvou měst si chceme užít také trochu přírody. Den chceme ukončit návštěvou rozh…
Suchý vrch ( 995 m.n.m.) se nachází v JV části Orlických hor. Na …
Horská oblast dostala název od řeky Orlice, která tudy protéká. Ú…
Víte o Suchém vrchu, že svými 995 m je nejvyšším bodem Bukovohors…
Rulový skalní útvar asi 30 metrů dlouhý, vzdálený 1km od cha…
Něco pro ty, kteří mají rádi nejen Beat, ale také přírodu a turistiku. Vyrazte s námi 20. října opět do hor, tentokrát směrem ke Kramářově chatě. …
Turistický rozcestník, který se nachází na rozcestí Hvězda pod Suchým…
Betonová hranice na Suchém vrchu Nejvýchodnějším cípem Orlických …
Historický trojmezník dal jméno i rozcestí lesních (a turistických) cest, které se od míst rozbíhají. V tomto případě nejde přímo u…
  Jedná se o téměř hřebenovou trasu, čili o přechod, takže musíme využít dopravních prostředků, do nebo ze Štítů nám dnes poslouží už jen…
Dubové dřevo a kamenné mohyly jsou pomníky, kterými byla v roce 1898…
Jedeme autem na Suchý vrch v Orlických horách. Od Kramářovy chaty jdeme…
Trvalé bydliště v Šumperku sice není nijak exkluzivní adresa, ale z…
6.6.2014. I když si člověk myslí, že už všechny hřebeny hor v české i…