Na skalní vyhlídky u České Kamenice.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Výlet do lesnaté krajiny s pískovcovými skalními vyhlídkami.

Z České Kamenice vycházím po červeném značení. V Horní Kamenici u železničního přejezdu se tyčí osamocená pískovcová věž nazvaná Hrnčířský kámen, nebo také Strážce trati.
Vrchol je přístupný pouze pro horolezce. Na vrchol vede 13 lezeckých cest. Vedle věže stojí výklenková kaplička.
Za tratí cesta stoupá lesem a napojuje se na naučnou stezku Okolím Studence. Po kamzičí stezce přicházím do soutěsky pod Břidličným vrchem.
Za říčkou Kamenice se tyčí přírodní památka Pustý zámek. Na vrcholu skály stával strážný hrádek Fredevald, z kterého zůstala jen vyhlídka do údolí Kamenice a nepatrné zbytky zdiva.
Cesta pokračuje lesem do vesničky Líska. Zde odbočuji na modře značenou cestu. Cesta mezi pískovcovými skalami vede k poutnímu místi Bratrské oltáře.
Ve skalách jsou vysekány výklenky lesních oltářů a osazeny kopie soch anděla, sv. Jana Nepomuckého, sv. Antonína Peduánského a kopie obrazů křížové cesty.
Na rozcestí odbočuji na žlutě značenou cestu. Přicházím k lavičce vysekané ve skále, k hezkému lesnímu altánu a skalní kapličce Nejsvětější Trojice.
Kousek odtud je skalní vyhlídka Tell-Platte. Vyhlídka nese jméno Viléma Tella. Cesta pokračuje po nižším pískovcovém hřbetu, na jehož svahu je další vyhlídka se jménem Ponorka.
Vytesané schody a dřevěné lávky propojují vrcholy tří pískovcových věží. Na nejvyšším vrcholu je stožár, lavička a mapa výhledu. Je odtud výhled na Jehlu, Zámecký vrch, na vrcholky Českého středohoří a Saského Švýcarska.
Po sto metrech je menší pískovcová skála Žába s vyhlídkovou plošinou. Odtud již cesta schází okolo parku miniatur Mlýnky a dalšího lesního altánu do České Kamenice.

Cestou není žádná možnost občerstvení.

Nádherná krajina s pískovcovými skalami.

Trasu lze zkrátit nebo prodloužit podle svých schopností.

Poslední aktualizace: 2.10.2023
Na skalní vyhlídky u České Kamenice. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na skalní vyhlídky u České Kamenice.

Po vyhlídkách nad Českou Kamenicí
Na cestu za krásnými výhledy, které nám nabídkou vyhlídky na Kunratickém…
Vyhlídku Ponorka najdete v blízkém okolí České Kamenice. Leží na trase žluté značky. Nabízí výhledy na samotnou Českou Kamenici, Děč…
Ve svahu Kanratického vrchu na bezejmenném potůčku vznikl v 19. století…
Skalní kaple Nejsvětější Trojice stojí na křižovatce několika lesních cest v severozápadním svahu vrchu Jehla. Kaple byla vysekána v…
Bratrský oltář
Bratrský oltář s křížovou cestou se nachází asi 2 kilometry od České Kamenice. U výklenků vytesaných ve skále se podle místní…
Kunratický vrch (505 m), dříve nazývaný také Eliášův, je zalesněný…
V lesích, nad městečkem Česká Kamenice v severních Čechách jsme nedávno…
Na severovýchodním svahu Jehly je v závěru zalesněné boční strže ukrytý…
Jehla (478 m) je dvouv…
Po dlouhých letech chátrání vnějšího pláště poutní kaple i prostoru celého…
V areálu Poutní kaple Narození Panny Marie v České Kamenici najde zvídavý turista hned u jižní zdi ambitu menší, skromný pomník…
Bratrské oltáře  jsou poutním místem u České Kamenice.Najdete je kousek od…
Česká Kamenice - Jetřichovice - Mariina vyhlídka - Šauštejn - Malá…
Mezi Českou Kamenicí a Chřibskou leží menší obec Kunratice. Jak je v této o…
Pohodová trasa, která nás zavede dalším koutem Lužických hor. Nabídne zříceninu Kamenického hradu na Zámeckém vrchu(530 m.n.m.) u…
Informační centrum v České Kamenici se nachází na adrese Náměstí …
Svátky vánoční máme opět za sebou a předsevzetí, že se nenacpu bramborovým…
Vzhůru na hrad v České Kamenici mílí přátelé turistiky ! Zbytky hradu se…
Na náměstí Míru v České Kamenici, naproti měšťanského d…
Česká Kamenice je významné středisko turistického ruchu v…
Rozhledna Studenec stojí na stejnojmenném vrchu Studenec(736 m.n.m.),…
Na západ od České Lípy postupně vzniká na bývalém tělese zrušené železniční tratě do České Kamenice cyklostezka varhany. Svůj název…
Ozdobou městského centra České Kamenice je bezesporu goticko-renesanční kostel zasvěcený sv. Jakubu Staršímu (případně většímu). První zmínka o stavb…
Česká Kamenice leží v Západních Čechách, východně od města Děčín.…
Čtvrtek 16. 7. 2020 V noci se kupodivu už neochladilo, takže se na…
Pátek 17. 7. 2020 - dopoledne Večer bylo jasno, v noci se zatáhlo – aspoň…
Trasu zahájíme v České Kamenici,kde je spousta architektonických památek…
Po zaparkování auta v centru České Kamenice jsme došli s manželkou na…
Studenec (736 m) je výrazný, široce kuželovitý čedičový vrch, lež…