München - Mnichov na kole

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou Do přírody Na kole

Cesta autem do Mnichova z Prahy je dlouhá 400 km. Do Mnichova se lze také dopravit vlakem, autobusem a letadlem. Na podmínky přepravy kola autobusem a letadlem je nutné se předem informovat u dopravní společnosti. My jsme jeli do Mnichova prozkoumat městské cyklostezky autem. Řidiči ve městě jsou k cyklistům ohleduplní a často jim dávají přednost. Cyklostezky jsou většinou od silnice oddělené, často vedou po okraji chodníku nebo samostatně mimo automobilovou Dopravu. Značených cyklotras je v Mnichově asi 750 km a stále se budují další. Městské cyklotrasy navazují na dálkové trasy v Bavorsku.

Páteřní cyklostezka Mnichovem vede po břehu řeky Isar, lze z ní snadno odbočit do centra. V řadě jednosměrných ulic se může na kole jet v obou směrech. Pokud nemáte s sebou vlastní kolo, jsou v Mnichově desítky půjčoven. V MHD lze kolo přepravit mimo špičku za poplatek 2,50 EU na den jen v metru a ve vlaku.

V historickém centru na náměstí Marienplatz se od března do října organizují prohlídky města na kole v angličtině. Trasy jsou dlouhé přes 6 km a zahrnují většinu památek. Pro ostatní bych zejména doporučil návštěvu: náměstí Karlsplatz, pěší zónu v centru, tržnici Viktualienmarkt, zámek Nymphenburg s velkým parkem, Olympiapark a okolí, Englischer Garten s několika letohrádky a jezírky. Tato zahrada patří mezi největší evropské parky. Další zajímavostí je fotbalový stadion Allianz Arena. Každý si v Mnichově může najít svá oblíbená místa. Mnichov je proslavený nejen festivaly, pivem, klobásami, ale i surfováním. Surfaři v neoprénech jsou atrakcí na jihu Anglické zahrady u mostu na Prinzregentenstrasse a u kempu v Thalkirchen, kde na umělých vlnách předvádí své umění.

Byli jsme ubytováni v kempu Thalkirchen, blízko ZOO u řeky Isar. Stravovali jsme se z vlastních zásob. V Mnichově lze snadno nakoupit některé potraviny za ceny nižší než v ČR.

Nejvíce se nám líbil citlivý přístup řidičů k cyklistům a propracovaný systém cyklostezek ve velkém městě. Mnichov je rovina, a proto je pohyb na kole snadný. Mnichované používají kolo za každého počasí. Kola lze uzamknout v různých částech města u stojanů a odejít. My jsme po návratu na místo kola našli vždy v původním stavu.

V automatech u metra lze zakoupit za výhodnou cenu celodenní jízdenku na MHD. Na tuto jízdenku může cestovat 2 – 5 lidí ve 4 pásmech. Pro větší skupiny je vhodné si rezervovat místo v kempu. Veškerá teplá voda a vaření v kempu jsou za poplatek. Kemp je čistý a upravený. V okolí Mnichova lze snadno využít k jízdě na kole dobře značené cyklotrasy zejména okolo jezer Ammersee, Starnberger See a podél řeky Isar.

Odkazy: http://www.muenchen.de/

Poslední aktualizace: 25.5.2013
München - Mnichov na kole na mapě
Autor: vyhybka

Příspěvky z okolí München - Mnichov na kole

München - Minga - Minich - Mníchov
Minge - München - Minich - MníchovPrvá zmienka bola 11.Júna …
Vzhledem k tomu, že se už, bohužel, pomalu blíží čas vánoční, dávám tímto…
Už vám jde ze všech fotek vašich známých z dovolených u moře hla…
Vévodská, později i císařská, rezidence v Mnichově byla původně vodním…
  Synagoga, která se nachází na Sankt Jakobs platz nedaleko místa, kde…
Rozhodně tu nečekejte doporučení do muzeí a galerií - to pro naše…
             Asamkirche (offiziell St.Johann Nepomuk kirche) Kostel sv. Jana Nepomuckého, Mnichov, Sendlingerstraße  22.8.2018  Pozdně barokní kostel sv. Jana Nepomuckého je…
V Mnichově se nachází asi 50 muzeí, mnohé z nich sídlí v Muzejní čtvrti. V…
Radniční orloj (Glockenspiel) v Mnichově 22.8.2018…
Mnichov, coby poutní místo milovníků motorismu, by měl jednou…
Mnichovská radnice, známá též jako Nová radnice byla postavena ve…
              Pamětní deska na místě podepsání mnichovské dohody 22.8.2018…
                         Olympiaturm-Olympijská věž 22.8.2018 291 m Olympijská věž je se svou výškou 291 metrů druhou nejvyšší stavb…
Mnichovský vánoční trh „Münchner Christkindlmarkt“ začíná v pondě…
                         Mariánský sloup v Mnichově 22.8.2018 mariánský sloup Mariensäule na Mariánském náměstí v Mnichově Mariánské sloupy byly stavěny jako pamětní sloupy,…
Mnichov je hlavním městem Bavorska a správním střediskem Horního …
Kostel Panny Marie v Mnichově je významnou dominantou města, jeho typické…
Hofbräuhaus je nejvyhlášenější PIVNice v Mnichově, je vlastně symbolem všech bavorských hospod. V této budově byl původně královský…
Jedeme na Vánoční trhy do Mnichova, autem z Prahy. Při cestovní rychlosti…
Opět se blíží čas pivních slavností v Německu. Ke konci září se v…