Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Rozhledna Lopeník - Fasiangy - sklárny Květná - víkend plný zážitků

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody Na hory

Proč nespojit více akcí dojednoho? Rozhodli jsme se vyjet za kulturní akcí, přírodou a sportováním v jednom víkendě. Dva dny jsou sice moc krátké na tolik věcí, ale musím s úsměvem říci, že jsme stihli vše, co jsme si pod touto akcí představovali. Jeden z mála nezapomenutelných zážitků, které si člověk bude pamatovat na celý život. A jeden z mála víkendů, který opravdu splnil vše, co jsme chtěli. Podařilo se nám rozdělit na tři skupiny. První část vyrazila v pátek odpoledne. Druhá to vzala za pomocí vlaku, autobusu a v posledním úseku i auta první skupiny v pátek navečer. Třetí a poslední část výpravy, ve které jsem byla i já, vyrazila v sobotu brzy ráno. Bohužel musím uznat, že Doprava na toto místo veřejnými spoji je poněkud složitější a hodně zdlouhavá. Je lepší mít na tuto akci po ruce auto.

Naší první zastávkou byly Moravské sklárny Květná, které pořádají 2x ročně Den otevřených dveří. Tento rok se konal při příležitosti Fašangového festivalu ve Strání 9. února 2009. K vidění je zde ukázka ruční výroby skla. Zákazníci si mají možnost nakoupit sklo za zvýhodněné ceny. Musím uznat, že i když jsem si odtud nechtěla nic odnášet, neodolala jsem a přece jen jsem o pár kusů skleniček bohatší. Pěkné sklo, nízké ceny.... Samozřejmě jsme zůstali i na samotný festival, který dokázal nadchnout svým bohatým programem. Jak hudbu tak doprovodné tance jsme si opravdu užili.

www.moravskesklarny.cz

www.strani.cz

Po tomto zajímavém zážitku jsme ještě stihli večerní lyžování v areálu na Mikulčině Vrchu. Tento areál poskytuje více sjezdovek. My běžně lyžujeme jen na té jedné z důvodu našeho ubytování. Sjezdovka Lopata se nachází přímo za chatou, kde většinou zajišťujeme ubytování, pokud jedeme do této oblasti.

www.mikulcinvrch.net

Lyžování jsme samozřejmě nevynechali ani v neděli. Při této příležitosti už jsme se víceméně rozpojili. Náruživý sportovci zůstali na svahu, druhá část se rozhodla udělat si menší procházku (cca 6 km) na vyhlídkovou Rozhlednu Lopeník, která byla postavena druhé nejvyšší hoře CHKO Bílé Karpaty, na Velkém Lopeníku (911 m). Stojí na česko-slovenské hranici a je symbolem přátelství mezi slováky a čechy. Základní kámen byl položen 23. 6. 2002. Samotná výstavba začala ale o něco později a to až v září 2004. Slavnostní otevření konečně proběhlo 16. července 2005. Musím ale dodat, že na vrchu Velký Lopeník již v minulosti stálo postupně několik rozhleden, které většinou shořely, poslední se sama rozpadla. Současná rozhledna má kamennou základnu, zbytek konstrukce je dřevěnný. Můžeme sem jít v každém ročním období, najdeme ji neustále otevřenou.

Jak už jsem se zmínila, naše ubytování se nacházelo na Mikulčině vrchu. Jmenuje se Chata Lopata, jsou tam příjemní lidé, útulné prostředí a dobře se mi tam spí. Za chatou je sjezdovka, která sice není nějak příkrá ani dlouhá, ale pokud se chce člověk vyřádit, úplně stačí.

www.chatalopata.ic.cz

Pokud je ale člověk moc náročný v jídle, na tomto místě si nevybere. K dostání zde mají většinou jen párky a polévky. Ale chuťově si ani na jedno nikdo ze zákazníků nemůže stěžovat. Popravdě místní kuchyně mi chutná. A pokud je to člověku málo, má k dispozici kuchyňku, kde si může uvařit vlastní jídlo. Nicméně musím dodat, že asi 3 kilometry od Mikulčina Vrchu směr Starý Rozenkov stojí motorest Rasová, kde mají vyníkající nabídku a člověk se zde vždy skvěle nají. Je to naše pravidelná zastávka nejen u příležitosti pobytu v těchto končinách, ale také v případech, kdy projíždíme kolem na Slovensko.

www.rasova.cz

Při příležitosti prohlídky skláren, jsem byla trošku zklamaná z organizace a špatných popisů aspoň ze začátku. Ale plně to vynahradili svou nabídkou skla k prodeji. Milým překvapením byla možnost, nechat si napsat na kupované sklo to, co chci.

Opět znovu zmiňuji tu sjezdovku přímo za chatkou, je to vyníkající pokud je více lidí, a nechce být jeden závislý na druhým a vzájemně na sebe čekat. V chatce jsme většinou potkali rodiny s dětmi nebo skupinky mladých lidí nám podobné. Je tam příjemné prostředí.

chata Lopata ubytování - 190,- kč / noc

- 150,- kč / noc ( pokud zde spíme déle než 1 noc )