Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Mikulov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Mikulov
Mikulov  •  Fotografie (15)  • Foto: neratovak

Mikulov, město, které vzniklo na počátku 12. století, se při naší dovolené u Novomlýnských nádrží, stalo cílem našeho výletu. Do Mikulova jsme se dopravili pohodlně z našeho přechodného bydliště v Pasohlávkách autobusem.

Výlet jsme začali na mikulovském náměstí, jemuž vévodí barokní sloup Sousoší Nejsvětější trojice. Odtud je to jen kousek k další mikulovské zajímavosti, kterou je Dietrichsteinská hrobka.

Hrobka vznikla v polovině 19. století, kdy rod Dietrichsteinů přestavěl vyhořelý kostel sv. Anny. V hrobce je pochováno celkem 44 příslušníků tohoto šlechtického rodu v měděných a mosazných rakvích. Rakve jsou položeny na krásně vyřezávaných dřevěných katafalcích. Nejstarší rakev pochází z roku 1639. Do hrobky byla po jejím dokončení přenesena i těla příslušníků rodu, která do té doby byla uložena pod kostelem sv. Václava.

Dalším cílem našeho putování je Svatý kopeček, na který nás zavede modrá turistická značka. Svatý kopeček, který je jedním z vrchů Pálavy a je ideálním místem pro výhled na celý Mikulov. Na jeho vrch vede křížová cesta s krásně udělanými skalními kaplemi. Na vrchu samotném je pak dominantou poutní kaple sv. Šebestiána se zvonicí a v lesním porostu si můžeme prohlédnou Boží hrob.

Naše další cesta pokračuje stále po modré značce na rozcestí Mariánský mlýn, kde přejdeme na značku žlutou, která nás zavede do ulice U Lomu, na jejímž konci se po červené dostaneme až k jeskyním Na turoldu. Tyto jeskyně jsou největším vápencovým druhohorním jeskyňovým systémem u nás. Znovu pro veřejnost byly otevřeny v roce 2004 a ačkoliv v nich není skoro žádná krápníková výzdoba, určitě jsou zajímavé a vyplatí se je navštívit.

Od jeskyní se vrátíme zpět k městu a po červené značce pokračujeme ke Kozímu hrádku. Tato bývalá dělostřelecká věž z 15. století, která sloužila k obraně města, je dnes přebudována na vyhlídkové místo, které nabízí opět krásný pohled na město. Z Kozího hrádku je pak vidět i další zajímavé místo Mikulova, židovský hřbitov.

Ten jsme ale nenavštívili a po červené značce jsme pokračovali směrem do centra města. Minuli jsme kostel sv. Václava, který byl bohužel zavřený a tak jsme se vydali na mikulovský zámek. Hrad, který byl předchůdcem zámku, vznikl v polovině 13. století a po mnoha přestavbách se stal nepřehlédnutelnou dominantou tohoto krásného města. V současné době v něm sídlí regionální muzeum. Současnou podobu získal zámek po druhé světové válce, kdy byl znova vystavěn po zničujícím požáru z dubna 1945.

Prohlídkou zámku jsme naše celodenní putování po Mikulově ukončili.

Skoro stále putujeme po městě, takže míst k občerstvení je mnoho. Nás plně uspokojilo občerstvení u jeskyní Na turoldu.

Celé město a jeho památky jsou krásné. Nejvíce se nám asi líbilo na Svatém kopečku.

Dietrichsteinská hrobka: otevřena v dubnu, květnu a říjnu denně od 10-17 hod, červen-září denně 9-18 hodin. Vstupné 70 a 40 Kč.

Jeskyně Na Turoldu: otevřeno v květnu, září a říjnu ÚT až NE 9-16, červen až srpen 9-17. Vstupné 80 a 50 Kč.

Kozí hrádek: když je otevřeno, je na něm vyvěšená vlajka, vstupné 20 a 10 Kč.

Zámek: otevřeno duben a říjen 9-16, květen, červen, září 9-17, červenec a srpen 9-18 od úterý do neděle. Vstupné 150 a 75 Kč.

Poslední aktualizace: 05.08.2014
Autor příspěvku: neratovak
Město Mikulov a jeho památky - Služby, informace
Město Mikulov a jeho památky na mapě

Příspěvky v okolí Město Mikulov a jeho památky

Obepínala zámecký areál od jihu, celou severní částí a vedla až pod Kozí hrádek. Její hlavní částí, která se dochovala, jsou objekty na dnešní Husově ulici. Většina domů je v současné době up…
Barokní zámek na místě gotické pevnosti na vápencovém vrchu, kterým začínají Pálavské vrchy. Městská památková rezervace.
Informační centrum se nachází v historické části města, v přízemí objektu Městského úřadu na Náměstí. Kontakt: Turistické informační centrum, Náměstí 1, 692 01 Mikulov telefon: 519 510 855 e-mail: tic@mi…
Patří mezi naše nejvýznamnější a nejzachovalejší historická města. Městský areál je ceněn nejenom po stránce památové, ale i po stránce krajinářské. Svoji polohou mezi bílými vápencovými…
Jihomoravský Mikulov je krásné město, kam se rádi vracíme. Má svůj půvab ze sedla kola i při pěší procházce. Příjemné posezení při dvojce lahodného vína pod zámkem, procházka po malebném náměstí, krásné rozhledy z…
Nejstarším objektem zde byla pozdně románská svatyně (připomínaná roku 1173), která byla husity v roce 1426 vypálena. Dnešní kostel budován od 80. let 15. století. Křížové klenby trojlodí mají bohatou štukovou výzdobu a jsou již renesanční. Vedle stojící gotická hranolová městská věž vrcholí kamenným pozdně renesančním arkádovým Ochozem a vytváří jednu z dominant města. Pravidelné bohoslužby v kostele: Mše svatá-neděle 7.0…
Nachází se v horní části Náměstí. Pochází ze 60.let 16.století, s nárožním věžovitým rizalitem a sgrafitovou výzdobou průčelí (v přízemí psaníčka, v patře figurální motivy). Vnitřní dvůr je vybaven lehkou arkádovou lodžíí a arkádovým schodištěm. V přízemí objektu dnes stylová restaurace. Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí, GOL 1:25 000 Zahrada Evropy
Nachází se na dnešní Husově ulici uprostřed bývalé židovské čtvrti. Nazývá se též Stará, Velká nebo Dómská. Pochází ze 16.století, ale po požáru byla v roce 1719 zásadně přestavěna. Dnes je …
V hradbách mikulovského zámku bylo v jedné z bašt obnoveno schodiště, kterým lze vyjít přímo z náměstí do zámecké zahrady. Výškový rozdíl 14 m mezi náměstím a zámeckou zahradou je zapotřebí překonat po 79 schodech.  GPS: 48°48'20.171"N, 16°38'13.537"E Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí/B3, GOL 1:25 000 Zahrada Evropy
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do města  vína do Mikulova.Dostanete se sem vlakem. Je to půlhodinka cesty z Břeclavi, kde staví mezinárodní rychlíky. Auto vzhledem k předpokládané konzumaci nedoporučuji.  Nejprve musíme navštívit místní krásný zámek,ve kterém v rámci kompletní prohlídky uvidíte galerii,knihovnu, expozici…
Nachází se v horní části hlavního mikulovského náměstí a patří mezi nejkrásnější zdejší měsťanské domy. Původně gotický dům byl přestavěn v roce 1730 podle projektu architekta Ch. A. Oedtla. Reprezentativní barokní objekt má tříosé průčelí členěné vysokým pilastrovým řádem a zakončené volutovým štítem s nikou. Poslední nákladná úprava proběhla koncem 70. let minulého století, kdy zde bylo vybudováno sídlo Správy CHKO. V…
Byla postavena v letech 1723-27 v době poslední velké rekonstrukce zámeckého parku. Představuje vstupní část z čestného nádvoří do vlastního parku. Patří mezi naše nejhonosnější a nejkrásnějš…
Tato honosná hranolová věž se čtvery mohutnými hodinami, se nachází při jižní části presbytáře kostela sv. Václava. Vyhlídková část má renesanční ochoz a je zakončená barokní cibulovou bání z roku 1760. Tvoří jednu z dominant města. V současné době je z důvodu rekonstrukce kostela dočasně nepřístupná. Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí, GOL 1:25 000 Zahrada Evropy
Do horní části náměstí byla kolem roku 1700 instalována kašna ve tvaru kamenné polygonální nádrže s hranolovým pilířem s chrliči uprostřed. V té době sloužila jako zdroj vody pro obyvatelstvo vnitřní části města. Na pilíři kašny je alegorická socha Pomony s rohem hojnosti a štítem s rodovým znakem Dietrichsteinů. GPS: 48°48'25.052"N, 16°38'17.979"E Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí,…
Jedeme do města s vůní jihu.Do města,které bývá nazýváno městem památek. Určitě doporučuji návštěvu zámku ( v zámeckém sklepení stojí za podívání unikátní obří sud-2.největší v Evropě!)…
Nachází se v historickém jádru města ve střední části náměstí. Původní loretánský kostel sv. Anny byl po požáru v roce 1784 přebudován později na hrobku rodu Dietrichsteinů. Kamenná fasáda průčelí z počátku 18. století patří k nejvýznamnějším uměleckým památkám města a je dílem vídeňského architekta Johana Bernarda Fischera z Erlachu. Po nákladné rekonstrukci je dnes objekt přístupný veřejnosti. GPS: 48°…
Nachází se uprostřed horní části náměstí a oživuje jeho prostor. Toto monumentální barokní sousoší s plastikami z let 1723-25, patří k vrcholným dílům zdejšího sochaře Ignáce Lengelachera. Návrh sloupu provedl architekt J.A. Prenner a architektonickou část K. Steinböck. Sloup byl zbudován na zakázku tehdejšího majitele zámku knížete Waltera Xavera Ditrichštejna. Svým trojhranným obeliskem k vrcholu zašpičatělým, znázorňujícím …
   Půvabné jihomoravské městečko Mikulov s cenným historickým jádrem leží na posledních výběžcích Pálavských vrchů a jeho nejspodnější okraj se téměř dotýká hranice s naším jižním sous…
Původně obepínaly celý hradní areál a historické centrum města.Byly postaveny ve 14. století a v 16. století doplněny o okrouhlé dělové bašty. Městské hradby a brány zde vydržely v plném rozsahu až do roku 1824. Do dnešní doby se dochovaly pod celým areálem zámku a v náznacích pod kinem a u tenisového hřiště, kde dodnes stojí i brána a bašta. Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí, GOL 1:25 000…
Původně se jednalo o Ditrichštenský pivovar, v němž se přestalo vařit v roce 1574. Město jej odkoupilo a přebudovalo v roce 1606 na radnici.Budova má dosud renesanční základy. Dle vedut města…
Objekt se nachází v historickém jádru města na horním - Kostelním náměstí a jako samostatně stojící budova je jednou z jeho dominant. Pod ním se nalézá bývalá městská studna, která je nově…
Nachází se na skalnatém vrcholu výrazné vápencové vyvýšeniny zvané Kozí vrch, který leží uprostřed města, severovýchodně od historického centra. Má tvar mohutné hranolové věže. Původní německý název býval Knieberg, prý podle německého výrazu koleno, neboť prapůvodní obchodní cesta z Vídně na sever směrem k Brnu (Brünner strasse) byla díky kopci ve výrazném sedle lomená (dnes se v těchto místech nachází m…
Mikulov leží na Jižní Moravě, západním směrem od města Břeclav, v těsném sousedství státní hranice s Rakouskem. Město je střediskem moravské vinařské oblasti.…
Historické město Mikulov najdeme v malebném kraji jižní Moravy kde vedle památek je spousta jiných lákadel od krás přírody až k nepřeberné spoustě vinic a vinných sklípků. Výletem do Mikulova jsme vyplnili odpočinkový den našeho putování na kolech okolím Novomlýnských nádrží, kde jsme strávili týden v bungalovech  autokempu  ATC Merkur v …
Západně od Břeclavi v těsném sousedství státní hranice s Rakouskem jsme navštívili Mikulov, město, které je střediskem moravské vinařské oblasti, ležíci na posledních výběžcích Pálavských vrchů. V celé je…
Začíná na okraji města při úpatí kopce a postupně stoupá serpentinami po jeho svahu až na hřeben a po něm na vrchol ke kostelu sv. Šebestiána. Jedná se celkem o 14 výklenkových kaplí, často vsazených do skalního masívu. Křížova cesta Na Svatý kopeček se začala budovat v roce 1623, kdy majitel mikulovského panství a tehdy nejmocnější muž Moravy - kardinál František Ditrichštejn zde položil základní kámen. První kape zde byl…
Svatý kopeček u Mikulova je tvořen stupňovitým hřbetem, který probíhá od severovýchodu na jihozápad. Jihozápadní výbě…
Jeskyně Na Turoldu leží v přírodní rezervaci vrch Turold na okraji města Mikulova a spolu s jeskyní Liščí díra tvoří 2,5 km dlouhý labyrint chodeb. Na rozdíl od ostatních zpřístupněných jeskyní vznikla na zlomec…
CHKO Pálava byla vyhlášena v roce 1976 na území o ploše 83 km2. CHKO zahrnuje území Pavlovských vrchů, komplex Milovického lesa a sníženu táhnoucí se k rakouským hranicím. Nejcennějšími biotopy Pálavy jsou drnov…
Zámek Lednice je národní kulturní památkou a byl také zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek stojí na pravém břehu řeky Dyje, uprostřed romantické KRAJINY. Zámek se nachází na B…