Krnovské rozhledny

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Tuhle akci jsem začal připravovat již začátkem května, kdy jsem lokalitu poprvé navštívil s kamarády. Proč zrovna Krnovsko? Jeden můj dobrý kamarád, který pochází z Opavy, několikrát vzpomínal Cvilín a doporučoval jeho návštěvu. Tak proto. Nakonec jsem se rozhodl pro trasu, která propojila 3 rozhledny v okolí Krnova, zavedla nás do centra tohoto 25 tisícového města a nasměrovala nás ještě k jedné krásné hradní zřícenině-Šelenburk. Start tůry byl v Radimi, místní části obce Brantice. Modrá tur. zn nás přivedla do obce Ježník, k bývalému plícnímu sanatoriu Ozón. Po červeně značené naučné stezce jsme došli na kopec Vyhlídku a vystoupili na stejnojmenoudřevěnou rozhlednu. Za dobrého počasí jsou z ní krásné výhledy na město Krnov a Cvilín. Z rozhledny zpět do Ježníku, odkud jsme došli po modré přes Bezručův vrch do Krnova k nádraží a do centra města plného secesní architektury. Asi nejkrásnější stavbou v Krnově je radnice s věží. Nádherná je i židovská synagoga, která prošla celkovou opravou. Zelená tur. zn. nás z centra, kolem Střeleckého domu od architekta Leopolda Bauera (krnovského rodáka), dovedla prudkým stoupáním, po více jak 200 schodech, ke kostelu Panny Marie Sedmibolestné na Cvilíně. K Lichtensteinové rozhledně na Cvilíně je to od kostela co by kamenem dohodil a výhledy z ní na Krnov překrásné a určitě stály za víc, než za těch 124 schodů a 20 Kč. Zelená zn. nás dál přivedla k penzionu Šelenburk a stejnojmennézřícenině středověkého hradu, nyzývané ale též Cvilín. Prošli jsme kolem Dolního a Horního Hájnického rybníka, z asfaltové cesty kolmo odbočili vlevo (někteří tuhle odbočku minuli a trochu si zašli) a po zdolání posledního prudkého stoupání jsme se ocitli na Stražišti, kde stojí od roku 1913 kamenná rozhledna Hanse Kudlicha, rodáka z Úvalna, který byl ve svých 25 letech zvolen nejmladším poslancem říšského sněmu. V roce 1848 v Kroměříži vystoupil s požadavkem na zrušení roboty, čímž významně přispěl k jejímu zrušení za náhradu v témže roce. H.Kudlich zemřel v roce 1917 v Americe. V roce 1923 byly jeho ostatky a jeho ženy Marie-Luisy převezeny do Úvalna a uloženy v přízemí rozhledny, které zároveň slouží jako jeho mauzoleum. U rozhledny je výletnírestaurace Stražiště, kde v době naší návštěvy probíhalo tradiční setkání harmonikářů. V 17 hodin jsme ze Stražiště odjížděli plni krásných zážitků a s 23 km v nohách.

Rozhledny Ježník, Cvilín a H.Kudlicha.

Město krnov a jeho arch.památky.

Zřícenina hradu Cvilín - Šelenburk.

Památník Petra Bezruče.

Krásné rozhledy do hornoslezské krajiny.

Ubytování žádné.

Občerstvení: Bauerova cukrárna v Krnově.

Penzion Šelenburk(úžasně romantické venkovní zahradní posezení)

Restaurace Stražiště nad Úvalnem.

Rozhledy z Cvilínu, krnovská radnice, kostel Panny Marie Sedmibolestné a zřícenina Šelenburk.

Vstupné na rozhledny Cvilín a H.Kudlicha 20 Kč.

V září otevřeno So,Ne,Svátky 09-12 13-17.

Ježník a Šelenburk volně přístupný.

Poslední aktualizace: 22.9.2014
Krnovské rozhledny na mapě
Autor: vala1959

Příspěvky z okolí Krnovské rozhledny

Krnov - (zámek)
Zámek se nachází ve městě Krnov na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji v…
Největší město bruntálského okresu a sídlo bývalého samostatného knížectví,…
Cílem našeho dalšího výletu bylo město Krnov a jeho okolí ve kterém se nacházejí tři zajímavé rozhledny a zřícenina středověkého…
Uprostřed Hlavního náměstí v Krnově byla vybudovaná v letech 1901-1903…
V minulosti zde byla výletní restaurace, později vojenské cvičiště. Nyní…
Neděle 27. 6. 2021 - odpoledne Po prohlídce poutního místa Cvilína se…
Nocleh na fotbališti se vydařil, nezmokli jsme a ještě nám ráno svítí…
Rychlík z Olomouce nás přivezl na krnovské nádraží a my, vybaveni spoustou…
Z města Krnov se vydáme po zelené značce přes osadu Ježník na roz…
Kostel pochází z přelomu 13. a 14. století, kdy patří řádá německých rytřů (v jejich vlastnictví je třeba taky hrad Sovinec). V …
Krnov leží ve Slezku, severovýchodním směrem od města Bruntál v těsném…
Stránky na Wikipedii Webovky sboru ČCE   Dějiny evangelické církve v Krnově:  Krnov byl prokazatelně již v polovině 13.stol. německým právem…
Historické (a krásné) město Krnov bylo na konci 2. světové války…
Rozcestník s názvem Krnov - náměstí stojí na zeleném pásu u silnice Opavská před turistickým informačním centrem na dohled od…
Oficiální název sousoší zní Radost ze života, což celkem odpovídá…
Jednou ze zajímavých ozdob moravskoslezského Krnova je železný…
Moravskoslezské, přesněji Hornoslezské město Krnov je vcelku známé svou výstavností. Mimo šťastné polohy na samém okraji severních výběžků Nízkého Je…
   Začátek roku 2008 a zbylá část zimního období je u nás na Zlínsku…
Naším cílem je nenapadný jednolodní kostel s klasicistní fasádou v Krnově…
Bezručův vrch nad Krnovem je kopec o výšce 412 metrů. Odtud je krásný…
Cvilín - rozhledna v detailech zvenku, uvnitř a výhledy
O této pěkné kamenné 29 m vysoké rozhledně z pohledu historického…
Kamenná rozhledna se nachází na jihovýchodním okraji Krnova na vrcholu …
Cvilínská rozhledna se nechází na stejnojmenném kopci, nad městem Krnovem. Historie rozhledny: Na začátku 20. století ji…
Na vrcholu nízkého kopce nad vsí Úvalno stojí zřícenina hradu Cvilín,…
Cvilínská rozhledna - Krnov
Tato kamenná rozhledna byla otevřena 11. června 1903 dle projektu architekta Ernesta Latzela. Původní stavba měla 35,2m, jelikož…
Naučnou stezku Cvilín najdeme u jihovýchodního okraje města Krnov. Počet…
Neděle 27. 6. 2021 - dopoledne V noci bylo příjemně, ráno je opět jasno,…
Šelenburk je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značce a jak název napovídá nachází se nedaleko zříceniny hradu Šelenburk, která je…
Hájnické rybníky se rozkládají ve východní části lesa…