Kraví skály, Hovězí skály, Stráž , Ztracené skály...

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody Na hory

Smile Kopec Jedlová se nachází nad obcí Vysoká Pec. Většina turistů zavítají jen k vysílači / vrchol hory = 853m.n.m./, odlovit si kešku, či podepsat vrcholovou knížku. Možná pokračují dál po silničkách k jiným blízkým cílům - zámek Jezeří, Medvědí Skála, Jánský vrch…ale málokdo ví o krásných skalních stěnách, leckdy až 40m vysokých, jež se nalézají jižněji pod vysílačem po obvodě hory. Tyto Skály znají jen horolezci. wink Skály mají svá jména jako :

Ztracené skály, Hovězí skály, Kraví skály, Vraní věž , Stráž, Vlaďulina vyhlídka . Je tu prý až 400 horolezeckých tras, některé lehké i bez zajištění, některé dosti náročné. Vhodný terén pro výcvik těch nejmenších, či pro začátečníky.

Začali jsme tento kout prozkoumávat a opravdu nás nezklamal – krásné výhledy a výstupy , plno zvěře a krásné skutečně krásné západy slunce.

Smile V horní části je i pěkná pralesní část, na své si přijde fotograf.

Nástup doporučuji od myslivny asfaltkou vzhůru a na poslední odbočce vpravo, narazíte na potůček a poté proti proudu vzhůru – zde pak jen lesní stezkou vzhůru směrem k vysílači, stojí to za to, po obou stranách máte krásné skalní útvary.

Skály , jednotlivé solitery a skupiny. Vděčné náměty pro fotografy. Celkem nedotčená příroda - hojný výskyt zvěře. Sídliště knovízské kultury štítarského typu .

Není zde možnost na trase ubytování ani stravování. Nákup možný v krámku ve Vysoké Peciwink či občerstvení v letních měsících na koupališti tamtéž. Nejbližší centra Svahová a Pyšná .

Pramen pitné vody na místě bývalé osady, není označen - dojde se k němu po toku potoka a mokřin. Raději nepít z potoka - možný výskyt svalovce / hojný výskyt černé zvěře/.

+ Nedotčená příroda , absence lidí , pěkné výhledy a možnost si vyzkoušet lezení na různých stupních obtížnosti.

_ Absence turistického značení. Špatné spojení - pro individuální turisty.

Jsme tu asi po 4 x a pravidelně se setkáváme s mladým bezdomovcem , který má své lože za bílou budovou před hájovnou. Dají se podle něj řídit hodinky, tak má zaběhnutý program dne . Zvláštním prožitkem je jeho hodinové cvičení . Nemusíte se ho obávat, má tu pořádek a radost mu uděláte nějakou knížkou či jídlem. Spal venku i za největších mrazů / klobouk dolů.../.Smile

Poslední aktualizace: 4.4.2012
Kraví skály, Hovězí skály, Stráž , Ztracené skály... na mapě
Autor: skincarlos

Příspěvky z okolí Kraví skály, Hovězí skály, Stráž , Ztracené skály...

Jezerka
Jezerka je národní přírodní rezervace v oblasti Krušných hor. Patří k nej…
Unikátní skalní útvar se nachází ve svahu hory Jedlová /853 m/. Rulová skalní brána /okno/ má výšku 5 metrů a dosahuje šířky 2 metry. Dostaneme se k…
Vlakem do Jirkova u Chomutova, ke zkrácení trasy lze také využít autobusu z Jirkova do Vysoké Pece. Jel jsem za unikátním skalním…
Malá a opomíjená přehrada leží na Vesnickém potoce uprostřed Národní…
Ve svahu hory Jedlová /853 m/ se v blízkosti lesní cesty z Vysoké Pece na…
V prudkých svazích hory Jedlová je velké množství skalních útvarů. Přímo nad obcí Vysoká Pec, v jižním svahu hory, se tyčí Jižní věž…
Jánský vrch je výraznou krajinnou dominantou Mostecka, především při Pohl…
Jižní svahy Jánského vrchu se prudce zvedají z Mostecké pánve. Jsou porostlé bukovým porostem a je zde mnoho skalních útvarů, které jsou častým cílem místních horolezců. Asi 200…
Při pohledu na Krušné hory ze silnice vedoucí z Mostu do Chomutova nás upoutá masiv Jedláku /Jedlové hory/ s anténním stožárem na vr…
Jedlová hora nebo také Jedlák je dominantní horou v část Krušných hor mezi…
Na přelomu 18. a 19. století, v období největšího rozkvětu zámku Jezeří se na zámku pořádaly koncerty, plesy a hrálo divadlo. Těchto akcí se zúčastňovalo mnoho významných…
Po pravé straně silničky vedoucí od zámku Jezeří do Černic stojí v…
Vloni jsme zde byli se podívat. Bohužel jsme nedaleko projížděli v pondělí…
Středověká štola po těžbě železné rudy se nachází v blízkosti jezírka a parkoviště u Zámku Jezeří. Byla objevena v 70. letech…
Jezeří se nachází na Mostecku, pojedeme-li z Mostu do Litvínova, odbočíme…
Rozcestník nalezneme nedaleko / pod zámkem Jezeří na Mostecku. Je to výchozí bod žluté a zelené turistické značky, dále zde prochází…
Tentokrát pozvánka na krátký výlet v okolí Zámku Jezeří.   K zámku jsem…
Jezeří,slovo v dobách minulých skloňované v mnoha pádech a při různých…
Stále se pohybujeme v podhůří severní části Krušných hor, kde se nám moc…
Barokní Zámek Jezeří se nachází na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek…