USA - cestopisy

USA

Spojené státy americké (USA) jsou federativní, prezidentskou republikou v Severní americe. USA se skládají z 50 států, jednoho federálního území a 14 zámořských území.  Hlavním městem USA je Washington. Mezi další turisticky zajímavá místa patří např.: Florida, Philadelphia, Aljaška. USA mají přibližně 320 mil. obyvatel.

Trasy / Cestopisy / Tipy na výlet Alcatraz / Mys Canaveral / Z Key Westu do Key Largo Ubytování USA
Turistické cíle / Mapa USA Miami Beach, Ocean Drive / Key West, Florida Park Denali Aljaška

Severní Amerika
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Severní Amerika

Kopec Zlutych Aster

Tipy na výlet Celodenní výlet Na hory

Na Kopci Zlutych Aster
Na Kopci Zlutych Aster  •  Fotografie (7)  • Foto: Gabigabs

Zeme: USA, Stat: Washington, Oblast: Kaskadske Pohori

Yellow Aster Butte, v prekladu Kopec Zlutych Aster, je stezkou na kterou se vracim kazdy rok a rada bych ji doporucila kazdemu, kdo se chysta za prirodnimi krasami statu Washington.

Stezka je stredne narocna. Rychle stoupani naleznete hned na prvnich 1.60 kilometrech, kdy prekonate prevyseni 366 metru. Nastesti tato cast vede lesem, jehoz stin ocenite zejmena v horkych letnich dnech. Vase usili bude rychle oceneno a hned pri vystupu z lesa se teren otevira a vstupujete do luk plnych pestrobarevnych kvetin, kde vanek na podzim nese sladkou vuni boruvek a kde vas zastavi prvni vyhled na majestatnou horu Shuksan.

Hreben ke Kopci Zlutych Aster

Stezka vam na nejakou chvili da odpocinout a zavede vas po jemne vlnitem terenu do mist, kde vam vyhledy na sousedici vrchy a udoli doslova vemou dech. Toto je vpodstate nejjednodussi cast cele tury, ale mezi snahou ulovit co nejlepsi fotografie a nasbirat co nejvice boruvek (na konci srpna a zacatku zari) vam zabere hezkou cast casu.

Stezka se pak nekolikrat staci nez vas po 2.4 kilometrech zavede k serii mensich horskych jezirek usazenych v doline nejakych 60 metru pod vami. Zde je take upati Kopce Zlutych Aster. Nenechte se odradit prikrosti svahu, ktery si zada prekonani 316 metru na 0.8 kilometrech. Je to posledni priznacne stoupani tohoto vyslapu a po jeho prekonani se vam dostane 360 stupnovych pohledu do okoli, ktere opravdu stoji za to.

Po ceste zpatky se urcite zastavte dole u jezirech. Ti odvaznejsi se k nich muzou vydat neoficialni zkratkou vedouci z vrcholu, ktera je ovsem plna suti a skalniho nasypu. Pokud si v takovem terenu nejste moc jisti, sestupte z vrcholu a k jezirkum si dojdete oficiani stezkou, ktera tam zacina).

Vzdalenost (tam a zpet): 9.6 kilometru

Celkove prevyseni: 975 metru

Pohled na horu Shuksan

K vychozimu bodu vyslapu se ze Seattlu dostanete po dalnici I-5. Tu opustite na vyjezdu c 255, ktery vas napoji na dalnici c 542 (Mt. Baker hwy). Az projedete malym mesteckem Glacie, zmerte si 21 kilometru , kde je hezky vyznacena odbocka k Yellow Aster Butte/Twin Lakes. Zde konci asfaltka a dostavate se na horskou kamennou cestu, ktera vas po 7 kilometrech zavede k vychozimu bodu trasy. (Zhruba 2.5 hodiny jizdy)

V mestecku Glacier je vyborna Italska Restaurace, nebo pak na silnici I-5 na vyjezdu 252 (asi 1 jizdy od parkoviste) je chutna a levna Thajska restaurace.

Trasa je velmi pestra a bohata na vyhledy. Ruzne se staci a turistovi se tak nabizi prohlednout si okolni vrcholy z nejruznejsich uhlu. V hornich castech muzete na konci leta najit nejsladsi boruvky v okoli.

Nejlepsi obdobi pro navstevu je konec sprna a zacatek zari, kdy se zacinaji objevovat nacervenale tony podzimnich barev a muzete se dosyta najist cerstvych boruvek. V tomto obdobi mate take dobrou sanci spatrit v okoli cerneho medveda. Populace cernych medvedu je v Kaskadskem Pohori docela pocetna. Vetsinou se jakemukoli styku s lidmi vyhybaji, ale na podzim, kdy si potrebuji zajistit zasobu tuku na zimu (jejich hlavni potravou jsou boruvky), jim pritomnost obcasneho turisty nevadi.

uložit .gpx soubor (48.955, -121.680)
Poslední aktualizace: 5.3.2009
Autor: Gabigabs

Okres Whatcom

Příspěvky z okolí Kopec Zlutych Aster

Prusmyk Uvitani
Zeme: USA, Stat: Washington, Oblast: Kaskadske pohori Prusmyk uvitani (Welcome Pass) sedi dlouhem hrebeni alpinskeho razu, ktery bezi z vychodu na zapad a nabizi nekolik desitek kilometru…
Zeme: USA, Stat: Washington, Oblast: Mt. Baker (severni strana) Oblast zvana Artist Point neboli Umelcuv Bod se nachazi v severni casti Kaskadskoho Pohori ve statu Washingtonu, USA v sousedstvi pozoruhodneho vulk…
Letiště Chilliwack (YCW) spadá pod město Chilliwack, které leží ve státě Kanada.
Zeme: USA, Stat: Washington, Oblast: NP Severni Kaskady (North Cascades NP) Bostonska panev je popularnich vychozim bodem pro mnohe technicke vystupy horolezcu. Bostonska Panev je take popularni destinaci pro denni turisty, kteri se chteji potesit pohledy na okolni stity a skaliska. Vzacnou raritou teto panve je ledovec, ke kteremu se lze vysplhat i bez jakehokoli technickeho nacini. Stezka zacina, kde drive vedla uzka si…