Reklama
Partner lokality

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Palma
Články redakce vybrat: vše / nic

Kam do tepla v říjnu - Mallorca

Foto: Bekmen

Letíme na Mallorcu – let z Prahy trvá zhruba 2 hodiny. Pokud tedy neletíte s Travel Servisem sad. Při cestě na Mallorcu s touto společností jsme měli zpoždění cca 45 minut (údajně pro příliš velký letecký provoz na cílovém letišti?!?). To ještě není nic v porovnání s cestou zpět. Už k odletu dorazilo letadlo o 1,5 hodiny později. Opožděný start nám společnost vykompenzovala opravdu nepříjemnou letuškou. Korunu svému konání, nasadila tato parta amatérů, přistáním na letišti v Brně (místo v Praze). Údajně pro špatné počasí – což je sice nemilé, ale dalo by se to pochopit (i když v dobu našeho předpokládaného příletu v Praze pár letadel přistálo). Co se ale pochopit jistě nedá, je následný postup, kdy posádka nechala všechny cestující vystoupit do haly letiště a tím veškerá komunikace ustala. Po 2,5 hodinách čekání, kdy jsme nedostali vůbec žádné informace, co se bude dít, jsme se rozhodli dostat do Prahy na vlastní pěst. Naštěstí jsme měli pouze kabinová zavazadla a povedlo se nám přemluvit ostrahu letiště, aby nás vypustili na svobodu. Ostatní cestující, kteří na letišti museli zůstat, nakonec vyzvedlo jiné letadlo a do Prahy dorazili asi o 15 minut dříve než my autobusem z Brna. Výsledek letu s Travel Servisem – cesta, která běžné společnosti trvá cca 2 hodiny, nám trvala 9 hodin. Bravo, tleskám – ale kdybychom chtěli na cestě strávit 9 hodin, mohli jsme letět rovnou někam na jižní polokouli!

Letiště na Mallorce je na „ostrovní“ letiště obrovské, proto pečlivě sledujte navigační tabulky, případně si přibalte Buzolu – ať nezabloudíte a nestrávíte na letišti celou dovolenou wink.

Foto: Bekmen

„Venku je podzim - tma, sychravo, prší a manželka jen stojí u okna a blbě čumí. Jestli to takhle půjde dál, tak jí asi budu muset pustit domů.“ Tímto ošklivým, šovinistickým vtipem (kterému jsem se vůbec nesmál) by se dala navodit atmosféra, která přímo vybízí k odletu do „teplých krajin“. Základní požadavky jsou jasné – sluníčko, teplo, koupání v moři a prostor jak pro lenošení, tak pro výlety. A taky aby to nebylo daleko! Španělská Mallorca tyto požadavky ideálně splňuje (nejen na konci října). Přes den je teplota vzduchu kolem příjemných 25°C, moře je ještě vyhřáté, že se v něm dá plavat a zajímavých míst na ostrově najdete také dost.

Mallorca není nejlevnější destinace. Ne snad, že by vás mělo zruinovat, když si zajdete do restaurace na oběd, nebo někam sednout na kafe - to jistě ne! Ale Mallorca je extrémně oblíbená u turistů z Německa, Anglie i dalších států západní Evropy. Vysoká poptávka (od movité klientely) hotelům umožňuje, držet ceny trochu výš, než např. v Turecku nebo Řecku. Na oplátku si ale můžete být jisti, že kvalita a čistota ubytování, služeb a jídla bude mít slušnou úroveň. Končící sezóna může sice cenu trochu snížit, ale na Last minute nabídky určitě nečekejte, protože téměř nejsou.

Záleží jen na vás, jaký si svůj pobyt na Mallorce uděláte. Můžete se ubytovat v některém z hotelů, který leží u moře, jen pár minut od letiště Sunprime Waterfront, ale zároveň je to kousek do města. Nebo můžete zvolit ubytování v menší zátoce, v klidnější části města SENTIDO Cala Viñas . Pokud toužíte po klidu opravdu výrazně a zároveň jste ochotni si za tento klid připlatit, pak bych doporučil Finca Ca N'Aí. Jde o nejstarší Fincu (farmu) na Mallorce, která se nachází na severozápadě ostrova u městečka Sóller. Tato oblast je vyhlášená pěstováním pomerančů a citrónů. Zemědělská usedlost byla postupně přebudována do dnešní podoby a mimo svoji zemědělskou činnost poskytuje luxusní ubytování svým hostům. Dnes se tomu říká moderně - agroturistika. Místo je to krásné, v okolních horách je mnoho značených turistických i cyklo tras. Pokud budete mít už klidu dost, do přístavu Sóller je to jen pár kilometrů.

Do městečka Sóller si můžete z Palmy udělat výlet dřevěným, historickým vláčkem. Cestou uvidíte typickou zemědělskou krajinu – olivové, pomerančové a citrónové háje, palmy, převážně borové lesy, po kterých celý ostrov krásně voní a pochopitelně také okolní hory, skrz které projedete několika tunely. Na konečné stanici vláčku pak můžete přestoupit do opět historické tramvaje, která vás z nádraží doveze až přímo do Port de Sóller. Jen je potřeba se smířit s faktem, že vláček má vyšší kapacitu než tramvaj – v tramvaji se asi budete mačkat, nebo budete muset počkat na další.

Foto: Bekmen

Z Port de Sóller doporučuji vyrazit po pobřežní panoramatické cestě Route via Deia. Čekají na vás krásné vyhlídky na skalnaté pobřeží, mořské útesy a čistou přírodu. Celý ostrov je na konci října krásně zelený, je teplo, sluníčko svítí – nic nepřipomíná depresivní podzimní počasí, které panuje u nás doma.

Největším turistickým tahákem hlavního města ostrova je Katedrála La Seu v Palma de Mallorca. Její stavba začala už ve 13. století. Nachází se přes silnici od přístavu a je skutečnou dominantou města. Katedrála je obrovská, její kapacita je až 18.000 lidí! Uvnitř mě zaujala především hra světel, které prostupuje do interiéru vitrážovými okny a „promítá“ na sloupy katedrály mozaiku barev. Historické jádro města je pěkné, ale také plné turistů a obchůdků pro ně. Pokud máte raději přírodu, asi vám na prohlídku města a případné nákupy bude jedno dopoledne stačit.

Mezi městem Manacor a přístavem Porto Cristo na východě ostrova najdete Dračí jeskyně, které rozhodně stojí za návštěvu. Jeskyně mají bohatou krápníkovou výzdobu a v nejnižším bodě se nachází největší jeskynní jezero na světě. Má rozlohu zhruba 200x35 metrů a hloubku až 12 metrů. Aby vynikla krása tohoto podzemního prostoru, je součástí prohlídky i živá produkce klasické hudby. Usadíte se na lavici, osvětlení zhasne a vy se ocitnete v absolutní tmě a tichu (pokud se tedy vedle vás nerozpláče dítě, které se tmy bojí). Po chvilce se na druhé straně jezera objeví tři osvětlené loďky, na kterých hudebníci postupně zahrají asi tři skladby. Jak se k vám pomalu loďky blíží, zvyšuje se i hlasitost hudby. Opravdu krásně provedené, dokonce i to dítě přestalo bulet. Po kulturní vložce můžete přeplout jezírko na loďce, nebo ho obejít po chodníčku. V podzemí strávíte asi hodinu, ale zima vám určitě nebude, protože ač je to překvapivé, tak je v jeskyni kolem 20°C.

Nejznámějším rodákem je na Mallorce tenista Rafael Nadal. Navštívili jsme jeho tenisovou akademii i muzeum, které ale nebylo otevřeno úplně celé. Proto bych ho doporučil hlavně jeho skalním fanouškům. Ale při prohlídce celého centra jsme v garáži narazili na Rafův autopark – vkus na auta má slušný, jen ta bílá Ferrari tolik nesluší (ale to je jen můj osobní názor).

Krátké video z naší cesty:

Foto: Bekmen

Pár tipů na ubytování jsem uvedl již výše v článku. Pokud cestujete bez dětí, zahrňte do užšího výběru i SENTIDO Punta del Mar. Hotel je postaven na útesu, do moře se tedy musí po schůdkách. Lenošit můžete u bazénu s nádherným výhledem a od letiště to také není moc daleko. Na prodloužený víkend ideální.

Krásně zelený ostrov, teplo, koupání - proti našemu sychravému podzimu prostě paráda. Nelíbila se nám pouze zoufalá úroveň Travel servisu - pokud si takto představují fungování letecké společnosti, tak už se těším, až tady nebudou - protože tento stav je neudržitelný!

Pár odkazů na další info o Mallorce:

www.infomallorca.net

www.cuevasdeldrach.com

www.ckneckermann.cz/mallorca

Poslední aktualizace: 14.2.2017
Autor: Bekmen

Palma

Příspěvky z okolí Kam do tepla v říjnu - Mallorca

Webkamera - Mallorca - Palma de Mallorca - panorama
Webkamera na připojeném odkazu nám přenáší záběr na panorama Palma de Mallorca a blízkého okolí.
Palma de Mallorca (oficiálně pouze Palma) je známý přístav na ostrově Mallorca ve Středozemním moři a hlavní město Baleárských ostrovů, které patří Španělsku. Nachází se na jižním pobřeží ostrova v Zátoce Palem.Má přibližně 400 00…
Webkamera na připojeném odkazu nás přenáší ke katedrále v historickém centru hlavního města ostova Mallorca, Palma di Mallorca.
Palma de Mallorca je hlavní město Mallorky. Má 330 000obyvatel. Přes Letiště a přístav v Palmě přichází na Mallorku většina turistů. Nejvýznamnější stavbou je Katedrála světla (La Seu)…
Hlavní město středomořského ostrova Mallorca.
Webkamera na připojeném odkazu nás přenáší do letoviska Can Pastilla, které se nachází nedaleko mezinárodního letiště, jižně od Palma de Mallorca.
Letiště Palma Mallorca (PMI) spadá pod město Palma Mallorca, které leží ve státě Španělsko.
Přístav Santa Ponça se nachází v krásném přírodním zálivu La Caleta. Na tomto místě se ve 13. st. vylodila katolická vojska (16000 mužů a 1500koní) vedená aragonským králem Jaume I (Jakubem I), který se po vítězst…
Webkamera na připojeném odkazu nás blíže seznamuje s Klášterem ve městě Valdemosa. Klášter byl dostavěn v r. 1399.
Malebná vesnice na Mallorce mezi Deiá a Palmou de Mallorka. V místním klášteře strávil nějaký čas Frederic Chopin s George Sandovou.
Valldemossa je starobylé Městečko v hlavním pohoří Serra de Tramuntana. Centrem je kartuziánský klášter. Počátkem 14 století dal král Jaume II postavit palác pro svého astmatického…
Malebná vesnice nedaleko Port de Soller na Mallorce.
Oblast Sólleru je významná pěstováním pomerančů. Vývoz se uskutečňoval malými loděmi z mělkého přístavu v Sólleru, protože přes horský masiv Tramuntany to bylo tehdy velmi obtížné. Aby…
Sóller leží v severozápadní části ostrova Mallorca, v údolí plném pomerančovníkových a olivovníkových sadů, nad nimiž se tyčí jedny z nejvyšších vrcholů pohoří Serra de Tramuntana. Název…
Webkamera na připojeném odkazu nás seznámí se severním pobřežím Mallorky u města Soller.
Mallorka je největším ze 150 Ostrovů souostroví Baleáry. Název Baleáry vznikl ze slov „bá-lé-yaroh“, což znamená „ti, co vrhají kameny“. Pro svou šikovnost si obyvatele Baleár najímali Kartaginci jako žoldáky spec…
Malorka = Mallorca "majorka": ostrov náležící Španělsku - největší ostrov Španělska a taky největší  z Baleárských ostrovů Nachazí se v západní části Středozemního moře&n…
Mallorka se rychle rozrůstá. Každý rok tady přibude několik moderních hotelových komplexů a turisté rychle přibývají. Kolem pobřeží je i rychlá výstavba bytů a rezidencí, které kupují Evropané pro přechodný pobyt …
Tuto cestu jsme šli vlastně tak trochu omylem. Původně jsme měli vyjet ke klášteru Lluc a odtud pěšky na Massanellu, ale chybný opis jízdního řádu a hlavně nepřípoje v městečku Inca k autobusům ze severovýchodního pobřeží způsobily, že nás autobus do hor vzal jen do vesničky Caimarí. Jízdné z Incy stálo 1,10 Eura a v minibusu jsme byli skoro sami. Zastávkou byla odbočka směr…
Webkamera ma připojeném pdkazu nás přenáší do letoviska Santa Ponsa západně od Palma de Mallorca.
Webkamera na připojeném odkazu nám nabízí Pohled do části přístavu a jachtařského klubu v Palma di Mallorca.
Katedrála je nejkrásnější dominantou hlavního města Palma de Mallorca a patří mezi nejvýznamnější památky Baleárského souostroví. Již v době Maurů se na tomto místě tyčila hlavní mešita zdejšího islámského města. Král Jakub I. získal město roku 1230 zpět křesťanům a započalo se se stavbou katedrály. Již roku 1269 byla vysvědcena apsida a r. 1338 byly postaveny postranní lodě.…
Hned první den po příjezdu na Mallorcu do letoviska Playa de Muro, jsme vyrazili na túru. Vybaveni průvodcem Mallorca (2003) od freytag and berndt a mapou od Kompasu (1:75000) jsme vyšli z letoviska po pláži na sever. I když do Alcúdie jezdí po pobřeží celkem často autobus a je celkem levný, my to vzali po plážové promenádě. Procházeli jsme kolem placených pláží, resortů,…
Alcudia se nachází v severní části ostrova Mallorca.
Alcludia  je starobylé město. Název vychází z arabského názvu Al-kudia. Město bylo silně poškozeno Vandaly, opakovaně trpělo nájezdy pirátů. Ve 14 století proto byly vybudovány…
Poloostrov Formentor (Península de Formentor leží na severovýchodním konci ostrova Mallorca, v pohoří Serra de Tramuntana. Celý poloostrov je tvořen horami a skalnatými útesy. Nemohl být…