Přibyslav

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

rozcestí
rozcestí  •  Fotografie (15)  • Foto: trempik

Na náměstí v Přibyslavi se zorientujeme u turistických směrovek a červeně značenou cestou se vydáme na okraj Přibyslavi. U osady Dobrá mineme malý rybníček a pokračujeme podél Doberského potoka členitým terénem úzkou a částečně i zarostlou pěšinou. Přijdeme do místa zvaného Plaček, kde se stékají dva potůčky. Pokračujeme lesním úsekem na silnici s lipovou alejí a dojdeme až k Žižkovu pomníku – mohyle, u které probíhaly především v 19. století řada vlasteneckých manifestací. Kameny v mohyle pocházejí z památných míst v Čechách.

Po prohlídce se vrátíme na silnici a alejí dojdeme do obce Žižkovo Pole. Zde opustíme červenou a jdeme vlevo po žluté, která nás dovede k Zádušnímu mlýnu. Jdeme dále údolím, kterým protéká Borovský potok. Po překročení silnice na Havlíčkův Brod nám ke kostelíku sv. Kateřiny stojícím nad obcí Stříbrné Hory, zbývá již jen kousek cesty.

Od kostelíku sestoupíme na turistické rozcestí Pod Kateřinou, zahneme vlevo a jdeme po červené. Zpočátku jdeme po svršku bývalé železniční tratě, přiblížíme se k Sázavě a členitým terénem jdeme podél Sázavy. Dojdeme na silnici a po chvíli z ní, u železniční zastávky Hesov, za tratí vidíme známý potravinářský závod Pribina, odbočíme vlevo a lesní cestou dojdeme na okraj Přibyslavi a posléze do centra.

Zde můžeme čas věnovat prohlídce města s historickými baroknímy domy nebo městskou věží u kostela, barokním špitálem a dalším památkám. Prohlídku zámku se stálou výstavou požární ochrany vám také mohu doporučit.

Bezprostřední okolí Přibyslavi je spojeno s dobýváním stříbra i s pobyty husitských vojsk. Nedaleko tohoto města zemřel i Jan Žižka, český válečník a vojevůdce. Bezprostředně po jeho smrti byla Přibyslav dobita husity.

Bývalou slávu dobývání stříbra v tomto kraji nám dnes připomíná hornický kostelík sv. Kateřiny poblíž obce Stříbrné Hory a dnes zarostlý vchod do štoly ze 17. století tzv. Růženina chodba.

Na závěr výletu si pak můžeme nechat prohlídku stálou výstavu požární ochrany v zámku. V parku u zámku pak stojí kopie jezdecké sochy Jana Žižky ve zmenšené podobě, jak ji známe ze Žižkova.

Možnost občerstvení je jen v Přibyslavi. Nezbytné občerstvení si proto vezměte s sebou.

Líbila se mi stálá výstava požární ochrany v centru hasičského hnutí v zámku, která nabízí ucelený a rozsáhlý pohled na problematiku požární ochrany. Procházka zajímavou krajinou s výhledem až na hrad Lipnice nad Sázavou. Krásné barevné „motýlí“ louky.

Centrum hasičského hnutí v zámku:

PROVOZNÍ DOBA: duben – říjen, každý den mimo pondělí 8:00 - 16:00 (začátek poslední prohlídky v 15:00). Mimo sezónu dle dohody na objednávku.

DÉLKA PROHLÍDKY: s průvodcem do 75 minut, maximální počet osob 50.

VSTUPNÉ: 30,-Kč (děti do 5-ti let a invalidé 10,-Kč)

Poslední aktualizace: 28.8.2010
Autor příspěvku: trempik
K mohyle Jana Žižky a k hornickému kostelíku</strong> mapa
mapa K mohyle Jana Žižky a k hornickému kostelíku

Příspěvky v okolí K mohyle Jana Žižky a k hornickému kostelíku

Přibyslav leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Žďár nad Sázavou. Město se rozkládá v oblasti Českomoravské vrchoviny. Město je postaveno na pravém břehu řeky Sázavy. V okolí města je vybudovaná s…
Městské muzeum je situováno v horní části Bechyňova náměstí. Nalézá se v "Kurfürstově domě", který je též sídlem Informačního centra a Městské knihovny Přibyslav. V současné době se ve sklepních prostorách domu in…
Nachází se v centru města na Bechyňově náměstí v přízemí městského muzea.Informační centrum, Bechyňovo náměstí 45, 582 22 Přibyslavtelefon: 569 484 361, 739 447 382e-mail: ic@pribyslav…
Starý špitál nechal v roce 1692 na žádost města postavit kníže Ferdinand z Dietrichsteina. Byl postaven jako špitál vyhrazený na počest Panny Marie Sedmibolestné pro sedm starých chudých žen. Plnil svou funkci více než 2…
Vraceli jsme se z prodloužených velikonoc, které jsme si užili. Prošli jsme si část Českomoravské vysočiny, viděli spoustu zajímavých věcí. V Přibyslavi jsme se zastavili na oběd a prohlédnout si zajímavé historické centrum. Přibyslav leží na silnici ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Údajně ho založil Přibyslav z Polné. Podle města se jmenuje i pahorkatina, která…
V jižní části Bechyňova náměstí v Přibyslavi, byla umístěna socha českého patrona sv. Václava zhotovená v r. 1743.
Historické město západně od Havlíčkova Brodu, původně podhradí středovéké pevnosti, při jejímž obléhání zemřel Jan Žižka. Dochovaný renesanční zámek s expozicí Hasičského muzea.
Pamatujete si vyjmenovaná slova po b? Ne, nebojte, nebudu Vás zkoušet z jazyka českého.....ale Přibyslav si pamatujete určitě, že? A právě tam Vás zvu, konkrétně do hasičského muzea na místním zámku, jehož návštěv…
Nejstarším objektem, který tvoří neodmyslitelnou dominantu města, je gotická Věž z roku 1497.
Barokní Kostel sv. Jana Křtitele byl postaven v letech 1750-1753. Kostel byl vysvěcený v roce 1753. Po požáru roku 1767, kdy nepoškozena zůstal pouze vnitřní výzdoba, byl obnoven. Bohaté vnitřní výzdobě vévodí hlavní…
Zámek byl založen Zacharyášem z Hradce v roce 1560. Nyní je zde Městský úřad, Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska a Centrum hasičského hnutí. Pro veřejnost je přístupné Hasičské muzeum. Prohlídka s průvodcem trv…
Zámek se nachází ve městě Přibyslav na Havlíčkobrodsku v kraji Vysočina. Zámek tvoří patrový komplex, který má v nádvoří arkádový Ochoz s toskánským sloupořadím. U zámku stojí jezdecká Socha Jana Žižky z Trocnov…
Bronzová jezdecká socha Jana Žižky z Trocnova v nadživotní velikosti. Nedaleko u Žižkova Pole je i mohyla, protože prý zde Jan Žižka zahynul.Socha je věrnou kopií sochy Jana Žižky stojící v národním památníku na V…
Cyklostezka otevřená v r. 2011, přes 9 km dlouhá, vede po tělese staré zrušené železniční trati. Je bez kopců, celkové převýšení pouze 55 m. Vhodná pro cyklisty i in-line bruslaře. Na obou koncích – v Sázavě i v P…
Udělali jsme si výlet na rozhlednu Rosičku. K rozhledně můžeme dojít nebo dojet z obce Rosička se dáme západním směrem a po 500 m odbočíme Doprava, kde je malé parkoviště a dále se vydáme pěšky kousek po lesní cestě k rozhledně, která je pěkně vidět.   Rozhledna Rosička stojí na stejnojmenném vrcholku 644 m.n.m. který se nachází západně nad obcí Rosička. Rozhledna je…
Rozhledna na kopci Rosička nad obcí stejného jména. Jedná se o kombinovanou stavbu telekomunikační věže se schodištěm a Ochozem ve výšce 24 m pro návštěvníky. Na zábradlí ochozu jsou umístěny tabule s popisem okolní krajiny. Výhled stojí za to.
Nachází se v údolí řeky Sázavy 1,5 km západně od vlakové zastávky Hamry nad Sázavou. Jedná se o mohutný svahový skalní mrazový srub, jehož délka je 75 m a celková výška pak 15 m. Ve své…
Nachází se v pramenné oblasti řeky Sázavy, asi 10 km severně od Žďáru nad Sázavou. Patří mezi nejstarší zdejší vodní plochy, prameny udávají, že byl zbudován kolem roku 1480. V minulosti…
Tento barokní most přes řeku Sázavu byl postaven za opata Bernarda Henneta. a nachází se mezi Bránským a Konventním rybníkem, v blízkosti poutního kostela na Zelené hoře. Je 40 m dlouhý a…
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře představuje vyvrcholení tvorby geniálního architekta Jana Blažeje Santiniho Aichla, příslušníka již třetí generace italské umělecké rodiny, usazené od 17. stolet…
Veselý kopec je ideální místo pro Váš výlet. Nachází se na pomezí Vysočiny a východních Čech přibližně 5 km od Hlinska. Jedná se o rozsáhlou expozici lidového stavitelství. První zm…
ZOO leží v malebném údolí řeky Jihlávky. V areálu jsou vodní plochy, zalesněné svahy, louky i skály a to v bezprostřední blízkosti centra města, cca 10 minut pěší chůze. Příjezd - z…
ZOO v centru Jihlavy.
Protože máme ještě malou turistku(2 roky),vydali jsme se do ZOO autem. Z Kladna je cesta snadná a jednoduchá,po dálnicí Praha-Brno utíká cesta rychle. Po sjezdu na EXITU Jihlava,je to do města opravdu ko…
Hrad stojí na vrcholu táhlého hřbetu (620 m) v dominantní poloze nad Městečkem Lipnicí nad Sázavou v kraji Vysočina. Návštěvníci si mohou prohlédnout celý hradní areál včetně kaple sv. Va…
Zámek Telč patří mezi klenoty moravské renesanční zámecké architektury. Zámek Telč byl zařazen do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek je jednou z nejvýznamně…
Telč leží na Jižní Moravě, východním směrem od Jindřichova Hradce. Telč je označován jako jedno z nejkrásnějších moravských měst, historické centrum města bylo zapsáno do seznamu památek UNESCO. Městečko se rozkládá v jižní části Českomo…
  Chrám svaté Barbory je mohutný gotický kostel, který je zasvěcen patronce všech horníků. Vzhled je určitě nezaměnitelný - má tři stanové střechy, devět svazků opěrných pilířů se soustavou symetricky vyváže…
Kutná Hora leží ve Středních Čechách, jihovýchodním směrem od Prahy. Kutná Hora se rozkládá nedaleko severního okraje Středočeské pahorkatiny. Městem protéká řeka Vrchlice, na které je u jihozápadního okraje města…