trempik

Lumír Bláha

Vášnivý turista, rád se vracející na zajímavá místa.

Příspěvky sleduje: 12 turistů
Počet příspěvků: 106
Průměrná známka příspěvků: 1,00
Počet přečtení příspěvků: 380 337

Příspěvky uživatele trempik

Počet příspěvků: 105

Putování romantickou krajinou na Jizeru, Sněžné věžičky a k vodopádu na Černém potoce
Jako vhodné výchozí místo jsem zvolil Smědavu, ta je ideálním výchozím místem i k dalším výletům v této části Jizerských hor a to i pro cyklisty. Od rozcestníku nad silnicí u parkoviště se vydáme mírně do kopce po…
Pro návštěvu těchto poněkud odlehlých míst je asi nejlepší zvolit auto. Já jsem na místním náměstí parkoval v pohodě celý den sám. Po zaparkování se nejdříve vydáme prohlédnout poměrně rozsáhlou a zajímavou zříceninu hradu Žumberk. Jak se dočteme, na její částečné opravě se podílí Pardubický kraj. Dočteme se zde také něco o historii hradu a tak jen za přispění Tomáše Durdíka do…
Před vycházkou navštívíme informační centrum v místním zámku, abychom získali informace o místech, které se vypravíme navštívit. Vycházku zahájíme u centrálního rozcestí na malebném upraveném a opraveném náměstí v…
Tuto nenáročnou trasu je možné projít oběma směry. Já jsem jako výchozí bod zvolil vlakovou stanici Bakov nad Jizerou-město. Kousek od stanice vyhledáme červenou turistickou značku, která nás provede dnešním výlet…
Než se vydáme na další cestu z Kamýku nad Vltavou po pravém břehu Vltavy do Křepenic, bylo by škoda nepodívat se na pěknou zříceninu hradu Kamýk nad Vltavou.  Dojdeme k ní z centra městečka po zelené značce mírným stoupáním. Prohlédneme si zachovalé zbytky hradního příkopu, části budov a ochranných valů. O celý areál je pěkně pečováno a z informačních…
Já jsem si jako výchozí místo výletu zvolil obec Velemín. Od autobusové zastávky, v současnosti tam stojí i autobusy nahrazující vlakové spojení, jdeme cca 100 metrů zpět směrem na Lovosice, zahneme vpravo a …
Město Písek je dobře dosažitelné vlakovým i autobusovým spojením. Výlet zahájíme v historickém centru na Velkém náměstí. Projdeme Hejdukovou a Nerudovou ulicí a na křižovatce vlevo narazíme na červenou turist…
V hospodářsky a zemědělsky využívané krajině Lounska mnoho souvislých zalesněných ploch není, ale Peruc a jeho severní část je takovou výjimkou. Záleží, jak se do Peruce dopravíte, ale vycházku lze zahájit u centrálního rozcestí u nákupního střediska Coop. Modrá turistická značka nás provede kolem kostela sv. Petra a Pavla, rozhodně se podívejte dovnitř, k zámku, který je veřejnosti nepřístupný. Nevadí,…
Do výchozího a zároveň cílového místa do Nového Boru je velmi slušné vlakové i autobusové spojení. Já jsem využil autobusu. Za autobusovým nádražím narazíme na modrou turistickou značku, po které chvíli jdeme směrem z  centra. Po chvíli se modrá uhýbá vlevo, my však pokračujeme přímo po místní komunikaci a po chvíli narazíme na červenou turistickou značku vedoucí z&nb…
Východištěm výletů do této oblasti je placené parkoviště pod horou Bukovec. Z parkoviště zamíříme horskou silničkou po červené značce a sestoupíme do osady Jizerka. Návštěvu některých restauračních zařízení s…
Jedná se o lehkou, nenáročnou procházku vedoucí po lesních a polních cestách vedoucí podél Malé Ohře. Na cestě nepřekonáváte téměř žádné převýšení. Pokud však navštívíte všechny památky na cestě, vyhraďte si na to…
Jako začátek i cíl vycházky je možné zvolit dvě místa a to podle způsobu Dopravy. Jedno z možných míst jsou Třebívlice, které jsou dostupné autobusem. Já jsem zvolil auto, které jsem zaparkoval nad obcí Děkov…
Vrchol Milešovky patří bezesporu mezi nejnavštěvovanější kopce v Českém středohoří. Než se však z Milešovky rozhlédneme na malebnou krajinu, navštívíme ještě další neméně zajímavá místa. Jako začátek i …
Já jsem si pro tento výlet vybral jako výchozí i cílový bod železniční zastávku Mutějovice, která je na trase z Rakovníka do Loun. Kousek od nádraží, za silnicí, najdeme turistické rozcestí. Začíná zde okruž…
Atraktivním cílem je prohlídka podzemí lomu Malá Amerika. Dnes již není nutné do podzemí vstupovat nelegálně, dřív se tam podnikaly různé výpravy. V současnosti jsou všechna přístupová místa důkladně zabezpečena a…
Vycházku zahájíme u hostince na zastávce autobusu v Zakšíně. Červená značka nás vede lesem k bývalému Bukoveckému mlýnu, u něj uhýbá vlevo a začínáme stoupat ke skalnímu hrádku Pustý zámek. Po směrové od…
Ze zastávky MHD v Sebuzíně u kruhového objezdu dojdeme k barokní kapličce se zvoničkou, u které najdeme turistický rozcestník značených cest. Od rozcestníku se vydáme společně po zelené a žluté značce, žlutá se po chvíli odpojí a my pokračujeme po zelené. Přijdeme do lesa a poměrně příkře stoupáme pěšinou v serpentinách až k rozcestí Pod Varhoštěm. Uhýbáme vlevo…
Jako východisko výletu jsem zvolil obec Velké Březno. Turistické značení najdeme před nádražní budovou a vydáme se po zelené značce k přejezdu. Tady si můžeme udělat krátkou odbočku k Novému zámku a prohlédnout si alespoň jeho exteriéry. Vrátíme se na značku u přejezdu a pokračujeme po zelené. Začínáme nejdříve pozvolna a později již poměrně ostřeji stoupat lesní…
Z rozcestí značených cest v Tanvaldu se vydáme po červené značce, která nás převede přes most nad říčkou Kamenice. Po chvíli začne značka stoupat strmě vzhůru do svahu a dovede nás pod schody vedoucí na skalní vyhlídku Terezínka, ze které je úžasný pohled na město a celou tanvaldskou kotlinu. Po vydýchání se pustíme do dalšího stoupání v zalesněném kopci, míjíme…
Já jsem jako výchozí místo zvolil obec Stvolínky s nepřístupným zámkem ve středu obce. Červená značka stoupá z obce otevřeným terénem na rozcestí Pod Ronovem. Zatáčíme vpravo a stále po červené, která ob…
Z Dolních Zálezel začínáme stoupat po zelené nad obec, na křižovatce turistických tras zelenou opustíme a jdeme modře značenou naučnou stezkou proti toku Moravanského potoka. Značky naučné stezky končí u menšího vodopádu, pěšina však pokračuje dále a tak ještě kousek pokračujeme k dalšímu kaskádovitému vodopádu. Pěšina uhýbá vlevo a po cca 400 metrech chůze přijdeme na…
Z parkoviště v Lesném, u turistického rozcestí, vyrazíme po červené značce vedoucí přes lávku do lesa. Začínáme stoupat lesním úsekem, až dojdeme na lesní cestu, která nás dovede na rozcestí pod Ptačince…
Výchozí i cílové místo lze přizpůsobit druhu Dopravy do oblasti. Já jezdím převážně vlakem a tak za výchozí místo jsem zvolil vlakovou zastávku Bořislav na trati z Lovosic do Teplic v Čechách. Od zastávky jdeme žlutě značenou cestou do Bílky. U turistického rozcestí u malého rybníčku přejdeme na červeně značenou polní cestu a za obcí již začínáme strmě stoupat…
Výchozím i cílovým místem je lázeňské městečko Oybin. Auto můžeme pohodlně zaparkovat zdarma u nádraží a vydat se na prohlídku okolních přírodních zajímavostí. Jakou trasu zvolíte, nechám na Vás. Místo je hustě pr…
Zvu vás na pohodový výlet v okolí historické Kutné Hory. Pro začátek výletu jsem zvolil vlakovou zastávku Bahno,  při kupování lístku na vlak jsem tímto názvem stanice zaskočil i pokladní, ale vše se s…
Hrady, zámky a ostatní památky se na podzim postupně uzavírají, a tak nezbývá, než se poohlédnout po klidných procházkách krajinou a najít si na trase nějakou zajímavost. Dnešní vycházka nás zavede do oblasti m…
Když se sejdou tři věci - pěkné počasí, barevný podzim a příroda Českého ráje, je pobyt v přírodě pěkným zážitkem. Na dnešním výletě spojíme místa, která jsou v sezóně obležena množstvím návštěvníků, …
Výlet je vlastně okružní trasou a tak výchozí i cílové místo můžeme zvolit podle způsobu přepravy do oblasti. Já jsem se rozhodl pro městečko Mšeno, které je dostupné autem, vlakem i autobusem. Od centrálníh…
Výchozím místem pro motorizované turisty může být vrch Tábor, kde lze i pohodlně zaparkovat. Dalším možným výchozím místem je vlaková zastávka Kyje u Jičína. Od vlakové zastávky půjdeme žlutě značenou cestou na rozcestí turistických cest Pod Alainovou věží, zabočíme vpravo a modrá značka nás dovede k Alainově věži. Do její původní krásy ještě dost chybí, ale již se…
Na vrchol Velkého Javorníku, který je oblíbeným a častým místem výletů, se lze dostat z více směrů, a to jak po značených, tak i neznačených cestách. Ty neznačené zkratky místní jistě dobře znají a využívaj…
stránka 1 z 4

zpět na profil uživatele trempik