Jindřichov u Velké Bíteše

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

V rámci zkoumání okolí Velké Bíteše jsem se vydala podívat do jedné z místních částí - Jindřichova. Je to malá vesnice a leží 3,5 km jihozápadně od Velké Bíteše.

Vede tam červená turistická značka přímo z Bítešského náměstí a cyklotrasa č. 5181.

Hned na začátku obce po pravé straně je odbočka k firmě Labara, je tu velké parkoviště, tenisové hřiště a poměrně nové, prostorné dětské hřiště. Také zde má sídlo Řemeslná pekárna Jindřichov, takže si můžete rovnou koupit svačinku.

Když procházíte obcí podle hlavní silnice, narazíte na nejstarší stavbu v obci (1780) opravenou bílou zvoničku se zlatým tzv. cyrilometodějským (dvojramenným) křížkem nahoře.

Proti zvoničce přes silnici může děti zaujmout "zelený" dům - rodinný dům, který je celý porostlý břečťanem.

Na úplném konci obce, tam, kde cyklotrasa 5181 zahýbá vlevo, najdeme moc hezký malý rybníček, který vypadá jako z pohádky. Okolí je hezky upravené, je tu dřevěná lávka, takže rybník se dá celý obejít.
K odpočinku láká dřevěná lavička pod lípou.
Při cestě kolem rybníčku mohou děti objevit "jindřichovský kamínkovník" na rozložité vrbě u vody. Je plný barevných kamínků k výměně.

Jindřichov je také výchozí místo k pamatníku posledního zastřeleného vlka na Jinošovsku a nejspíš také na Vysočině.

Jdeme na příjemnou procházku, dostupnou z Velké Bíteše.

Svačinu si koupíte v Řemeslné pekárně Jindřichov.

Líbilo se mi poměrně velké dětské hřiště s posilovacími prvky na trávě (i když kamínky jsou tam taky ...)

žádné vstupy se neplatí

Poslední aktualizace: 5.4.2024
Jindřichov u Velké Bíteše na mapě
Autor: Holčička

Příspěvky z okolí Jindřichov u Velké Bíteše

Turistické rozcestí Velká Bíteš náměstí
Nachází se na hlavním Masarykově náměstí. Prochází tudy modře značená turistická cesta a začínají červeně a zeleně značené cesty. Modrá vede jed…
Nachází se na hlavním, dnes Masarykově náměstí. Formanský hostinec zde býval od nepaměti. Začátkem 20. století byl jeho majitelem Leopold Vachlt.…
Město Velká Bíteš Pětitisícové město Velká Bíteš se nachází v Bí…
Objekt dnešního muzea má bohatou historii. První zmínka o…
Výlet začíná ve Velké…
Informační centrum sídlí v přízemí historické budovy bývalého…
Jde o historické jádro města se vzácně neporušenou urbanisticko…
Nachází se na hlavním Masarykově náměstí a spolu s věží s hodinami vytváří jeho dominantu. Jako Radnice je doložena od 15. století. Původně…
Jedná se o rozlehlý opevněný areál, který se nachází severně od …
Skládalo se z obvodových hradeb a tří bran s ochrannými příkopy a padacími mosty. Dvě brány byly situovány na protilehlých stranách náměstí a jedna…
Na náměstí ve Velké Bíteši stojí na vysokém podstavci skulptura sv. Jana Nepomuckého. Byla zhotovena již v roce 1714, jak je zřejmé…
Velká Bíteš leží vedle dálnice D1 cca 35 km od Brna ve směru na Prahu a jsou zde sjezdy ze směru od Brna i od Prahy. Bíteš je malé…
Velká Bíteš leží na Jižní Moravě, severozápadním směrem od Brna. Město se…
Putování po jinošovských studánkách se koná každý rok v květnu - to nám…
Čikov se nachází v severovýchodní části okresu Třebíč, při hranicích s okresem Žďár n./S. Hranice katastrálního území sousedí s kata…
Malá obec Jinošov se nachází na spojnici mezi městy Náměšť nad Oslavou a …
Velká Bíteš je malebné  městečko u dálnice D1 asi 35 km od Brna. Kromě příjemného starobylého náměstí s krásnými barokními kašnami a…
Jen velmi málo zámků je v současnosti využíváno k…
Vesnička Otradice se nachází nedaleko Náměšti nad Oslavou, mezi Kralicemi a Jinošovem, blízko Kralické obory. Na návsi u zvonice…
Jedná se o opevněný kostel, který vytváří dominantu rozlehlé…
Vystupujeme z vlaku na nádražíčku v Kralicích nad Oslavou. Tuto č…
Zálesná Zhoř je velmi malou obcí s 40 obyvateli a…
Zámek v Náměšťi nad Oslavou
Původní mohutný a rozlehlý dnes státní renesanční zámek vybudova…
Toto krásné barokní sousoší se nachází uprostřed Masarykova náměstí v centru města. Pochází z roku 1715 a jeho autorem je sochař…
Zámek stojí na zalesněném kopci nad levým břehem řeky Oslavy. Z…
Nachází se při místní komunikaci z Ocmanic do osady Placký Dvůr, necelý…
Náměšť nad Oslavou leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město s…
Kralice nad Oslavou se nacházejí na úpatí Českomoravské vrchoviny na souto…
Veveří
Rozsáhlý hrad Veveří stojí na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. …
Pernštejn
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich…