Jarní výlet 2012 do ZOO Brno

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Už pravidelně několik let, vždy na jaře, vyrážíme do brněnské zoologické zahrady. Jaro je asi to nejlepší období pro návštěvu ZOO. Důvodů je hned několik - zvířata si užívají Jarního sluníčka, probouzí se také příroda, a hlavně se rodí většina mláďat.

Jak děti postupně rostly, nechali jsme doma kočárek a procházka mezi zvířaty se prodlužovala. Letos poprvé můžeme říct, že jsme prošli zahradu celou. A to pěšky, ikdyž na vrchol Mniší Hory můžete dojet i "vláčkem".

Ikdyž jsme prošli zoologickou zahradu celou, vybíráme desatero toho, co nás nejvíce zaujalo:

Zastavení první: Tygří soutěska - nezklame nikdy. Letos zde v oddělených výbězích byli dva tygři. Když se vám taková "kočička" podívá do očí, nechá to ve vás nezapomenutelný pocit. A nemění na tom nic ani pancéřové sklo mezi vámi.

Zastavení druhé: Pávi - bývají nejčastěji nad hlavním vstupem u administrativních budov. Tentokrát se nejstarší samec "vystavoval" tak, že se kolem něj nedalo ani projít. Nechal si nás dojít blízko a vůbec se ve svém tanci nedal rušit.

Zastavení třetí: Tropické království - největší letošní změnou byly tropická akvária. Vydrželi jsme u nich opravdu dlouho. Obdivovali jsme perutýna, sasanky, korály, mořské ježky, ale magnetem jak pro děti, tak pro dospělé byli klauni očkatí. Prostě Nemo táhne!

Zastavení čtvrté: Vesnice prérijních indiánů - kromě stáda bizonů, kteří byli v době naší návštěvy v malé ohradě, a tudíž opravdu na dosah, se děti protáhly na lanových prolézačkách a my dospělí si zopakovali něco málo z dětství o prérijních indiánských kmenech.

Zastavení páté: Výběh - zajímavé místo, na které se vždy těšíme. Vždyť co jiného by nás donutilo vylézt až úplně na vrchol Mniší Hory. Tentokrát se v blízkosti vyhlídky krmily jen žirafy síťované. Ostatní obyvatelé výběhu se pásli na protějším svahu.

Zastavení šesté: Dětská ZOO - projížďka na koni, malinká kuřátka ve stájích, prolézačky všeho druhu, volně pobíhající králíčci nebo hospodářství na statku, děti nevěděly kam dřív a my měli čas na malé občerstvení.

Zastavení sedmé: Vlčí výběh - největší volný výběh vlků v Evropě, navíc výhledy z několika míst, to je určitě atrakce, kterou je nutné v brněnské ZOO navštívit. Součástí výběhu je dům indiánského náčelníka ve spodní části, kde kromě výhledu na vlčí výběh může návštěvník vidět i předměty denního života indiánů, nebo zhlédnout zajímavé video.

Zastavení osmé: Medvědi - šílenství kolem malých medvíďat medvěda ledního je pryč. Mevíďata medvěda kamčatského jsme sice neviděli. Jejich slavnostní křest se chystá teprve na květen, ale pohled z můstku na mohutného dospělce byl ohromující.

Zastavení deváté: Beringie - nedávno zbudovaná část zahrady nazývaná Beringie s kanadskými a sibiřskými sruby, to vše obklopené výběhem medvědů kamčatských je zajímavým závěrem procházky po zahradě. Na své si zde příjdou jak dospělí, tak děti. Vždyť jenom ten pocit překročit Beringovu úžinu z Asie do Ameriky nebo zpět je pocit k nezaplacení wink.

Zastavení desáté: V kleci - opravdovým zážitkem je ale návštěva klece s volně se pohybujícími ptáky. Tohle je novinka letošního roku a stojí určitě za návštěvu. Ocitnout se tak blízko třeba sovici sněžní nebo jespákům bojovným se nemůže podařit ani v přírodě.

Něco málo na zub jsme měli s sebou, ale v brněnské ZOO není problém si koupit jídlo i pití dle chuti a potřeby. Celý oběd si může návštěvník dát v restauraci "U tygra", kde má přímo od stolu výhled do výběhu největších šelem. Cestou po zahradě je možno potkat několik občerstvení, nebo i stánek s trdelníky.

Na zmrzlinu bylo letos opravdu trochu zima. Smile

Kromě našich zvířecích oblíbenců nás nejvíce potěšily novinky, například mořská akvária v Tropickém království, nebo návštěva ptáků v jejich klecích.

Děti ocenily opět další nová místa, kde se mohou protáhnout na ze dřeva vyřezávaných prolézačkách, pohoupat se, nebo si nakreslit na tabuli křídou obrázek. Od tunelové klouzačky v Beringii jsme je nemohli dostat.

Před vstupem do ZOO se nachází malé neplacené parkoviště. Další místa ke stání jsou v okolních ulicích. Jistotou je velké parkoviště před obchodním domem OBI směrem k městu.

Nejjistější je ale tramvaj, která má Zastávku za mostem přes řeku Svratku.

Poslední aktualizace: 15.4.2012
Jarní výlet 2012 do ZOO Brno na mapě
Autor: Strnadci

Příspěvky z okolí Jarní výlet 2012 do ZOO Brno

Brněnské vycházky - Z Bystrce podél Brněnské přehrady na hrad Veveří (11)
Trasa začíná v brněnské čtvrti Bystrc u zastávky MHD Zoologická z…
lánovaný výlet do brněnské ZOO začal hodinovým čekáním na vlak, j…
Nachází se u zastávky tramvají č. 3, 10 a 11 Zoologická zahrada. …
Nachází se u tramvajové zastávky Bystrc, Zoologická zahrada v blízkosti bystrckého terminálu…
ZOO v Brně jsme navštívili během jednodenního výletu, který jsme strávili celý v tomto velkém jihomoravské městě. Autem jsme přijeli na parkoviště u…
Nejvýznamnější atrakcí brněnské městské části Bystrc je nepochybně letos konečně opět čistá přehrada, nad ní se tyčící mohutný hrad…
První zmínka o zdejším kostele je z roku 1531. V této době byl okolo kostela i hřbitov, který byl na nynější místo přemístěn v roce 1835. Tak…
Nachází se na hlavním bystrckém náměstí 28. dubna. Místní občané zde vzdali hold svému významnému rodákovi, který byl povšechně nadán. Byl z něho…
Nacházejí se nad ulicí U zoologické zahrady směřující z brněnských městských částí Bystrce do Kníniček. Stojí naproti domu čp. 55 ve…
Zoo Brno se nachází na hřebeni Mniší hory v městské části Brno-Bystrc, na…
Nejstarším památným stromem města Brna je považováná lípa srdčitá…
Náš výlet začínáme na Brněnské přehradě. Protože zpátky přijedeme lodí,…
Brno je na severní straně z větší části obepnuto zvlněným pásem lesů.…
Sezónní zábava pro děti i dospělé. To jsou kukuřičná bludiště na dvanácti…
Hluboké údolí řeky Svratky pod nově vybudovanou hrází tehdejší Kníničské…
Poblíž hráze Brněnské přehrady stojí malý památník věnovaný zdejšímu hráznému Františku Šikulovi, který díky své obětavosti a odvaze znemožnil koncem…
Turistické rozcestí se nachází u hráze Brněnské přehrady. Prochází tudy červeně a žluté značená cesta. Červená značka směřuje jedním smě…
Brněnská přehrada leží na řece Svratce a nachází se na severozápa…
...to je název naučné stezky jdoucí po břehu Brněnské přehrady. Přehrady,…
Jde o dvě oddělené plochy na obou příkrých skalnatých svazích prů…