Frýdek Místek

Frýdek Místek vznikl spojením dvou obcí, které odděluje řeka Ostravice. Město Frýdek-Místek leží na okraji Moravskoslezských Beskyd. Nejvýznamnější stavbou města je barokní zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Ivančena / Přehrada Morávka Ubytování Frýdek Místek
Turistické cíle / Mapa Frýdek Místek Přehrada Šance / Lysá hora Satinské vodopády

Moravskoslezské Beskydy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Moravskoslezské Beskydy

Jarní Sjezd Ostravice

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody

Fotografie (5)  • Foto: Smejky87

Sjezd Ostravice, konaný většinou začátkem dubna, startuje tradičně pod výpustí přehrady Šance, která je nejlépe dostupná autem, popř. vlakem či autobusem (pouze do obce Ostravice). Každoročně na tuto akci pořádá výjezdy i nejedna cestovní kancelář.

Místy adrenalinový sjezd (hodně záleží na množství vypouštěné vody) horské řeky Ostravice končící oficiálně ve Frýdlantě nad Ostravicí, ale dá se doplout až do Ostravy.

Kolem řeky je několik dobře značených hospod s širokou nabídkou nápojů i jídel.

Foto: Smejky87

Skvělý sjezd na hodně živé řece (zvláště horní část je skutečně rychlá s krásným horským okolím a skalkami). Dobře vyznačené nesjízdné úseky, včetně přítomnosti záchranářů.

Vhodná plavidla jsou nafukovací kanoe (Pálavu je dobré mít opatřenou krycí plachtou, jinak v horních částech hrozí časté zastávky za účelem vylévání vody), kajaky a rafty. Povinné je použití přilby a vesty. Vhodné je také, vzhledem k teplotě vody i ve slunečném počasí, použít neopren. Cena činí 30 korun na osobu.

Poslední aktualizace: 20.5.2010
Autor: Smejky87

Ostravice

Příspěvky z okolí Jarní Sjezd Ostravice

Ostravice - Informační centrum
Beskydské informační centrumInformační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a také v Beskydech. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Mapy, publikace a různí průvodci jsou Vám zde k dispozici také. Doporučuji se zastavit v místním centru před výpravou Na Lysou horu, centrum je pří…
Horská obec Ostravice se rozkládá v údolí horské stejnojmenné řeky Ostravice. Najdeme ji na úpatí Moravskoslezských Beskyd pod Lysou horou, která má 1328 metrů nad mořem. Lysá hora je…
můj první příspěvek, tak prosím buďte shovívavý Naše putování počalo ráno ve vlakové stanici Ostravice směrem k přehradě Šance, odtud pokračujeme po modré značce, doporučuji se zastavit v Masarykově údolí, je tam …
Po snídani v kantýně naší ubytovny se chystáme na další výlet po Beskydech. Čeká nás 8,5 km stoupání na Lysou horu (převýšení 900m) a klesání 11,5 km (klesneme o 950 m). Zlí jazykové tvrdí, že pěší výstup na Lysou…
Lysá hora oblíbená to hora Petra Bezruče a jedno z nejdostupnějších míst pro Ostravany. Je příjemným místem výprav mnoha rodin s dětmi, zájmových kroužků, jež potkávám při svých výstupech. Trasa, jež jsem vložil d…
Od nádraží v Ostravici s nadmořskou výškou 418 m n. m. jdeme po červené značce nejprve asfaltovou silnicí chatovou oblastí a později pokračujeme lesní cestou až k nejvyššímu bodu naší tůry k rozcestí Nad Holubčank…
Výchozí bodem je železniční zastávka ČD Ostravice. Většina lidí chodí po če…
Zase jsem si udělala hezký výlet na Ostravici, tentokrát po stopách slezského básníka Petra Bezruče. Z Ostravy vlakem na dolní zastávku na Ostravici. Od zdejšího nádraží je jen půl km ke srubu Petra Bezruče. V krá…
Medvědí stezky, Beskydy - liščí stezka (oranžový okruh)      Okruh je určen především pro pěší turisty. Některé pasáže nejsou pro jízdu na kole vhodné nebo jen …
Medvědí stezky, Beskydy - krkavčí stezka (fialový okruh)   Okruh je určen pro pěší turisty, vede bočními komunikacemi i lesními cestami, které nabízí hezké výhl…
Obec Ostravice, která leží v podhůří Lysé hory, jsme poznali během zimní dovolené v Beskydách. Jednou z památek, kterou jsme v této obci navštívili, byl farn…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkačtečka in-karetvýdej in-karetplatba v eurechúschovna zavazadelWCzastávka linkových autobusůveřejné parkovištěd…
Vyrážíme z Ostravice od vlakového nádraží vzhůru do kopce po červené značce nejdříve po asfaltové cestě pak po lesním chodníčku. Jdeme kolem Bučacího potoka přes rozcestí Pod Holubčankou k nejvyššímu bodu naší dnešní cesty - Smrku ve výšce 1276 m.n.m. Odsud nás čeká klesání a také částečné bloudění v nepřehledném terénu s polomy kolem chaty  Hubertka (1114 m.n.m.) na rozcestí…
Z Ostravice se dostanete Na Lysou horu dvěma způsoby, buď po červené, nebo po modré turistické značce. Osobně bych vám doporučil jít po modré, protože jestli byste se vydali po červené, tak půjdete dlouho po asf…
BESKYDY, 3. října 2017 – V horské obci Ostravice vznikly hned dvě zábavné stezky pro rodiny s dětmi, a to i s těmi v kočárcích. „Pro rodiny s dětmi je v turistickém informačním centru na…
Vydáme se z Papežova (Krásná) 600 mnm stoupáním 8,8 km po asfaltce Na Lysou horu 1323 mnm, královnu Beskyd. Převýšení 723 m. Dostupnost busem: zast. Krásná, Nižní Mohelnice, rozc.Lysá hora Dostupnost autem: u zast. malé parkoviště vlevo, naproti ubytování "Pod Lysou horou" Frýdek-Místek - Nošovice - Raškovice - Krásná - Papežov, cca 25 km Za krásným výhledem z královny Beskyd. To stoupání stojí za to. Cestou se najíme z vlastních zásob. Na Lysé hoře je dostatek jídla a pití v Šantánu nebo v chatě …
Dnes půjdeme po svých na druhou nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd - Smrk (někdy také Velký Smrk) /1276 m n. m./. Nejlépe vlakem se dopravíme do obce Ostravice /kousek za Frýdlantem nad Ostravicí/ a půjdeme hlavní trasou 8 km po červeném značení, nebo z Čeladné. Také na Smrk vylezete z obce Bílá (po modré), nebo po žluté od vodní nádraže Šance ze Starých Hamrů. Jedeme na…
Kostel Českobratrské církve evangelické na Ostravicí se tyčí na kopci nad obcí a je odtud nádherný výhled. Z toho důvodu sem směřují kročeje mnoha turistů, jen škoda, že není otevřen. Kostel, kterému se říká kostel Na Kopečku, byl založen r. 1874 a je kulturní památkou. U zadních dveří kostela je litinový kříž vsazený do kamenného podstavce. Kostel …
Na Ostravici jsem se byla sama podívat do areálu Na pile, který se nachází v bezprostřední blízkosti vlakového nádraží. Byla to jen krátká procházka a prohlídka zvenčí, protože jak jsem …
Po delší době se podařilo zase pár dní s výhledem na královnu Beskyd. Výhled na Hostýn, Kelčák s novou rozhlednou, a pak už zub Radhoště. Zastavuju až na Čeladence u Cyrila a Metoděje, moc Dobrá Voda. Tak už jen k…
Rozhodli jsme se vyrazit do Moravskoslezských Beskyd zdolat další menší vrcholek a to Lysou Horu. Výlet byl pouze na víkend - 2 dny. Ubytování jsme si našli v Ostravici. Samozřejmě lze bez problémů dojet do Ostrav…
Na horu Smrk za účelem přespání a ranního sjezdu. Doprava pod Smrk (do Ostravice) je možná autem, vlakem i autobusem. Za krásnými výhledy, noční tůrou, zimním tábořením, a sjezdu hory hlubokým prašanem. Vzhledem k absenci vrcholového občerstvovacího zařízení se během cesty i po dosažení vrcholu živíme vlastními zásobami. Nahoru je dobré nést vařič. Nahoru je to příjemná tůra a ráno byl neskutečně nádherný výhled. Nelíbil…
Brzo ráno v sobotu jsme vyjeli vlakem z Frýdku - Místku na Ostravici odkud začneme naší tůru na Smrk a Lysou Horu. Jdeme zdolat dva nejvyšší vrcholy Beskyd. Z Ostravice stoupáme po červené…
Lysá hora (1323 m n. m.) je nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd. Na vrcholu se nachází vysílač, meteorologická stanice, stanice Horské služby a horská chata. Najdete zde i kříž, který je památkou na oběti Lys…
Řeka Satina rodící se pod Lysou horou vytváří na své pouti mnohé přeje a vodopády, za kterými jsme se vydali. Svoji pouť začneme na parkovišti Satina bus. Vydáváme se od rozcestníku po žl…
Moravskoslezské Beskydy patří horopisně k nejrozmanitějším v ČR. Hlavní hřeben se táhne od Velkého Polomu (1069 m) až po Radhošť (1129 m). K nejvyšším vrcholům patří Lysá hora (1323 m), Smrk (1276 m), Kněhyně (1…
Údolí Mazáku se nachází asi 2 km za Ostravicí směrem k přehradě Šance. Spolehlivě vás tam dovede modrá turistická značka přímo z Ostravice. Nejprve míří po hlavní cestě, ale pak odbočí vlevo a vstupuje do údolí.…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk (1173 m.n.m.) a je tvořená godulskými pískovci. Jste-li nadšenci vrcholových hospůdek a občerstvení, musíme vás zklamat na Smrku nic takového nenaleznete. A možná i proto je méně navštěvován a výstup na tento vrchol je považován za nejnáročnější v…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n. m.). Z jejího vrcholu, který není zcela zalesněný, se rozbíhají 4 velké rozsochy, jež se rozvětvují v další menší podruž…