EURO 2024 v Německu Travel blog Německo Ubytování Německo  Mapa Bavorska

Bavorsko se nachází na jihu Německa a je jeho největší zemí. Stejně jako bílá klobása a pivo, patří k Bavorsku i živé tradice. Objevovat zde můžete více než 100 000 architektonických památek, 1 200 muzeí a sbírek ... > více o Bavorsku

Dovolená v Německu:   Města a destinace   Hrady a zámky   Aktivní dovolená
Příspěvky z Bavorska od zkušených turistů a cestovatelů
Tipy na výlet (99)    Turistické cíle (434)    Trasy (9)    Cestopisy (34)

Hitlerovo Orlí hnízdo

Orlí hnízdo Kehlsteinhaus
Orlí hnízdo Kehlsteinhaus  •  Fotografie (4)
Orlí hnízdo Berchtesgaden

Z dokumentárních filmů a týdeníků znám Hitlerovo letní sídlo vysoko v Alpách nedaleko Mnichova již delší dobu. Ale že bych se sem někdy podíval, tak tomu jsem ani ve snu nevěřil. Otevřené hranice a široké možnosti všem připraveným cestovatelům tomu chtěly jinak a tyto cíle se rychle přiblížily na dosah. Mnou podniknutá cesta je pro cestovatele téměř nenáročná bez velkých finančních výdajů a pokud jim bude přát počasí stejně jako mě, pak budou mít možnost shlédnout tu nádheru, kterou měl na očích ďábel lidstva. Cestu jsem podniknul ještě v měsíci dubnu před otevřením řádné sezóny, která začíná vždy 1. května a končí na konci října. Do oblasti Obersalzberg se lze snadno dostat vlakem na německou zvýhodněnou jízdenkou jakými jsou například jízdenka Bayern-Ticket a její obdoba platící pouze o víkendech, Schönes-Wochenende-Ticket. Vlak Vás zaveze až do cílové stanice Berchtesgaden, odtud může cestovatel dle fyzické kondice vyrazit buď pěšky nebo zvolit přepravu autobusem. Autobus lze využít jako přibližovadlo do místa zvaného Abfahrtsstelle-Kehlstein, kde se nachází velké parkoviště pro auta. Rovněž kdo pojede autem do Itálie může cestu spojit s tímto cílem a zastavit až v tomto středisku, pozor je tu ale stoupání až 24% ! Na přírodním upraveném bezplatném parkovišti lze zaparkovat auto bez velkých obtíží, ale o víkendu v sezóně může být i plné. Pak je nutno přejet na placené parkoviště. Z této obce se vydáme asfaltovou cestou vzhůru po okružní sedlové cestě, která má na začátku vstupní placenou kasu pro průjezd vozidel, kdo má zájem a finance může zaplatit a projet. Pěšky po silnici vystoupáme cca 15 min. k usedlosti Ofner Boden, kde stojí jediný dům u autobusové zastávky. Zde vpravo vkročíme po neznačené a vyšlapané cestě do lesa. Po krátkém úseku narazíme na asfaltovou křižovatku cest, kde se dáme prudce doleva směrem do svahu po cca 200 m narazíme na první turistické ukazatelé. Ty Vás dovedou údolím po výšlapu až pod vrchol před vstupní bránu do nitra skály, kde je vybudován výtah do budovy Kehlsteinhaus. Cesta není náročná, ale v serpentinách svižně stoupá a v dubnu byl na stinném místě ještě sníh, hlavně v horních partiích. Orientací a majákem Vám bude stále i částečně viditelná vrcholová chata, na které je na stožáru uchycen anténní sytém mobilního operátora. Výstup trvá cca 2 hod., vzdálenost ani čas se na turistickém značení neudává. Na vrcholové nástupní stanici končí svoji jízdu i sezónní autobus s turisty z dolního výchozího parkoviště. Z úrovně nástupní stanice výtahu máte dvě možnosti jak se dostat na vrchol. Výtahem v sezóně po zaplacení vstupného a nebo pěšky po cestičce, která začíná 10m ve směru odjezdové cesty busu směrem dolů a kam je cykloturistům vjezd zakázán. Po deseti minutách výstupu jste u chaty „Orlí hnízdo“ a můžete si vychutnat pohledy do Rakouska – směr východní a nebo na překrásné partie Alp směrem jihozápadním a západním pokud Vám bude přát počasí. Pro lepší výhled a záběry v hledáčku můžete ještě vystoupat o pár výškových metrů výše a pak již máte vše jako na dlani. Po prohlídce panoramatických výhledů se lze vydat na zpáteční cestu dvěma směry. První je návrat po příchozí cestě a druhá je mimo sezónu po asfaltové cestě autobusů. Tato cesta má i několik tunelů a pěkných vyhlídkových míst, ale je také o něco delší. V dolní lesnaté partii před poslední serpentinou k velkému parkovišti odbočíme vpravo do lesa a zkratkou po 500 m vstoupíme na výchozí neplacené parkoviště pod kasou. Ti kteří přijedou vlastním autem na tento cíl cesty nepotřebují ani jedno Euro. V sezóně se dá cesta výstupu a sestupu kombinovat autobusem. Pokud Vás tento článek zaujal a uvažujete o návštěvě horské chaty na vrcholu hory Kehlstein v Bavorských Alpách, pak mnoho užitečných informací o Dopravě na Orlí hnízdo naleznete ve stejnojmenném průvodci. Autor: Lukáš Košík

Poslední aktualizace: 10.9.2007

Berchtesgaden

Příspěvky z okolí Hitlerovo Orlí hnízdo

Hitlerovo  Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus -   Berchtesgaden  NĚMECKO
Hitlerovo Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus - Berchtesgaden NĚMECKO
Klapka, akce !!!! Mnichov, léto roku 1914 … Ve skutečnosti je leden 2003,  rtuť teploměru  klesá na 14 stupňů pod nulu. Stojíme  v davu 500 lidí  v prostorách Zelné…
Mnoho cestovních kanceláří nabízí jednodenní zájezd na Orlí hnízdo (v Německu se sice setkáte i s anglickým překladem Eagle`s Nest, ale uslyšíte a budete číst nejčastěji o Kehlsteinu a Kehlsteinhausu). Pominu-li k…
Bratr s rodinou se rozhodli navštívit Hitlerovo Orlí hnízdo - Kehlsteinhaus. Jenže neteř dostala pozvánku do lázní, tak nemohla jet na plánovaný zaplacený výlet, tak jsem nastoupil já, jako náh…
Na jednom ze slevových serverů jsem si zakoupila výlet na Orlí hnízdo (Kehlsteinhaus), Königssee a Berchtesgaden. Původně v informacích bylo uvedeno, že budou dvě trasy (dva autobusy). Zřejmně bylo málo cestujícíc…
Ráno jsme se probudili, podívali se z okna ... a hned bylo jasné, že se zázrak nekoná a meteorologové celé Evropy se tentokrát – zcela výjimečně a bohužel – nemýlili. Z temné oblohy…
Výlet na Orlí hnízdo The Eagle's Nest Kehlsteinhaus, Berchtesgaden, Německo   1834 m m.n. 23.8.2016 Tento příspěvek není popisem Orlího hnízda, takové příspěvky už zde jsou, ale spíše pojednává o Aktuálních…
Nad Berchtesgadenskou oblastí se majestátně tyčí hora Watzmann - s výškou přes 2700 m je druhou nejvyšší horou Německa. Watzmann je králem kouzelné říše:  V jižní části tohoto kraje vás…
Jedním z mých letošních pěkných zážitků bylo svezení se po horské silnici na Kehlstein. Po té se dá projet pouze autobusy zajišťujícími kyvadlovou Dopravu z Obersalzbergu – Hinterecku na Kehlstein (přesněji 124 m …
V dalších řádcích popsanou okružní trasu (Rundweg) doporučuji každému návštěvníkovi Kehlsteinhausu (1.834 m n.m.) na vrcholu Kehlsteinu (1.881 m n.m.) u nás známého spíše jako Adlernest (Orlí hnízdo). Okružní tra…
Po Dolním Rakousku a Salzburku jsme se rozhodli udělat si malinkou zajížďku do sousedního Německa. Cílem bylo Hitlerovo Orlí hnízdo. Jedná se o horskou chatu na hoře Kehlstein, která byla dárkem k Hitlerovýmpadesá…
Lázeňské městečko Berchtesgaden se nachází v oblasti Berchtesgadenland asi 30 km jižně od Salzburgu. Město je výchozím bodem pro mnoho výletů. Za shlédnutí stojí především asi 3 km vzdálené jezero Konigsee. Ve městě se nachází lázně Watzmann Therme. Navštívit můžete také solné doly.
Den první Nápad probádat Francouzskou riviéru se zrodil už na přelomu roku a pomalu nabýval přesnější obrysy. Trasu vymyslel Leoš a postaral se i o technické detaily, má s tímto způsobem cestování zkušenosti. Byl…
Bránou do bavorského Národního parku Berchtesgaden (Nationalpark Berchtesgaden) by se dalo nazvat horské městečko Berchtesgaden, které se rozkládá na svazích nad údolím říčky Ache v jihovýchodním cípu Bavorska, v …
Navštívíte-li Berteshagen a okolí,Könissee,doplňte si výlet vyjížďkou lanovkou na Jenner.Dostanete se do výšky 1802 m. odkud je při dobrém počasí nádherný…
Národní park Berchtesgaden vám učaruje svojí krajinou po celý rok. Jedinečné horské panorama, malebná jezera a sytě zelené lesy, tak vypadá vizitka jednoho z nejstarších chráněných území v Alpách, …
Oblast Berchtesgadensko v jihovýchodním cípu Horního Bavorska leží blízko České republiky, je šetrná k životnímu prostředí a především plná intenzivních zážitků v přírodě. S jediným…
Berchtesgadensko je doslova rájem pro ty, kdo se rádi prohánějí po horách na dvou kolech a holdují prudkým sjezdům. Najdou se tu však i místa pro pohodové výlety. Vybrali jsme pro vás ty…
Kehlsteinhaus neboli Orlí hnízdo nechal postavit  Hitlerův nejbližší spolupracovník a osobní tajemník Bormann v roce 1937 jako dárek k jeho 50. narozeninám.  Je z něho opravdu nádherný výhled do celého kraje . Cel…
Zabloudíte-li do německých Alp u Berteshagenu,nenechte si ujít projížďku po jezeře Königssee motorovou lodí. Stojí to za to,i když je třeba horší počasí.Výlet lodí je krásný a loď vás zaveze ke kostelu Sv.Bartolom…
Na poslední den si necháváme výstup na Bavoráky oblíbenou horu a její populární vyhlídku. Protože sem vede lanovka, očekáváme nahoře davy lidí. Ale my se jako jedni z mála vydáváme pěšky.…
Königsee sa nachádza v okrese Brechtesgadener Land, blízko hranice z Rakúskom.Jazero Königsee je tretím najhlbším jazerom v SRN.Je známe veľmi čistou vodou, plavba po jazere je povolená iba…
Jezero Königsee se nachází v jihovýchodním Bavorsku v okrese Berchtesgaden nedaleko rakousko-německých hranic. Jezero leží v údolí mezi horskými masivy Watzmann (2713 m, nejvyšší vrchol), Jenner a Hagengebirg…
Jelikož práce v Německu dává ve dnech volna i mnohé možnosti k cestování, snažím se toho využít, jak to jde. A tak jednoho krásného dne se s kolegy domlouvám, že se podíváme do okolí Berchtesgadenu. Jeden chce vid…
 Cesta tu prostě neexistuje. Mohutné srázy Berchtesgadenských Alp klesají téměř kolmo k břehu jezera Königssee, které dosahuje ve své největší hloubce 192 metrů. Kdo má chuť objevovat…
Bavorský národní park Berchtesgaden leží na jihovýchodě Německa při hranicích s Rakouskem kolem stejnojmenného městečka, pouhých 20 km od Salzburgu. Rozkládá se v nadmořské výšce 835 m uprostřed v…
Jezero Königssee  je dalším z  míst, které (společně s Hitlerovým orlím hnízdem, solnými doly, či termálními prameny) nabízí oblast Berchtesgadenského národního parku  (vznik 1978). Délka…
Tuto krásnou, ale náročnou hřebenovku jsem měl v hledáčku již dlouho. Ale až teprve jeden záříjový víkend se všechno sešlo...A tak v pátek ráno vyrážíme směr Berchtesgaden. Cesta v pohodě…
Název tohoto přírodního unikátu, nacházejícího se v rakouském pohoří Tennengebirge, lze do češtiny přeložit jako Svět ledových obrů, ale také krátkým a úderným Kra. Občas ale bývá naz…
Největší Ledové jeskyně na světě najdete v pohoří Tennengebirge v Rakousku severně od městečka Werfen. Je to obrovský systém labyrintů, dómů a chodeb, který se větví do vzdálenosti více jak 40 kilometrů. Jeskyně l…