Moje oblíbené
Cestování do Itálie 2024 Letenky Itálie od 655 Kč Ubytování Itálie  Mapa Itálie
Hlavním městem Itálie je Řím. Součástí italské metropole je samostatný stát Vatikán - sídlo papeže (památky Andělský hrad a Bazilika Sv. Petra). Sever země pokrývají Alpy a Dolomity s mnoha  ski areály. Táním ledovců zde vznikla turisty oblíbená jezera. Na jihu země je největší středomořský ostrov Sicíle, který pokrývá pohoří Apeniny s nejvyšší sopkou Evropy - Etna (3 323m). Mezi další oblíbené italské ostrovy patří Sardinie nebo Elba.
Oblíbené destinace
 > Garda   > Bibione & Caorle  > Benátky  > Elba   > Dolomity - region Trento  > Řím  > Sicílie
Příspěvky z Itálie od zkušených turistů a cestovatelů  (1 639)
   Tipy na výlet (55)     Turistické cíle (1 139)     Trasy (57)     Cestopisy (164)    Fotogalerie (21)

GOLF NA GRADU – TENUTA PRIMERO

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Na golf

marina je přístav pro 800 lodí
marina je přístav pro 800 lodí  •  Fotografie (3)  • Foto: Ivo__

Ta myšlenka dozrávala půl roku, napřed jsem si už loni přečetl v rakouském časopise inzerát, že někde v Itálii se dá hrát golf celý týden za 100 Euro. Pak jsem se v Brně na cestovním veletrhu setkal s TOMMYM SCHNARFEM, zástupcem golfového hřiště z přímořského ostrovního města GRADO a sousedního kempu TENUTA PRIMERO, a s překvapením jsem zjistil, že je to ono hřiště.

Grado je pro nás v podstatě nejbližší moře, leží kousek od Terstu, z Prahy i Brna je to kolem 700 km.
V okolí jsou i další golfová hřiště – Terst, Lignano Sabbiadoro a další, ale pokud si z pobytu uděláte rodinnou dovolenou a vyjde vám počasí, ani vás nenapadne trmácet se někam jinam. Grado stačí…

Foto: Ivo__

Koncem jara jsem sbalil plavky, kola a bag a s celou rodinou vyrazil prozkoumat Grado. A hlavně jeho golf. Cestou rozptyluji manželčiny chmurné prognózy týkající se teploty moře a čtyř bazénů, které se v kempu mají nalézat. Ano, jsou tam, všechno už je teplé, kemp poloprázdný (vylidněný možná dokonce ze tří čtvrtin), golf čeká sto metrů přes silnici, mistrovská osmnáctka a ještě devět kratších, cyklostezky po obou stranách silnice vedoucí do pět kilometrů vzdáleného města Grado, které zabírá valnou část ostrova.
Manažer kempu Tommy Schnarf je typický Ital, černovlasý a rozčepýřený, není k přehlédnutí. Překypuje ochotou, informace se jen hrnou. Golf, kemp i velká marina patří jedné rodině. Její hlavou je bývalý sjezdař Ivan Marzola, italská hvězda z éry Franze Klammera, který také na zdejších grínech často pobývá. Stovka na týden skutečně platí, o všem pouze pro ty, co se ubytují v kempu, zdůrazňuje Tommy a hned mi vydává příslušný bloček.

Kemp má kapacitu až tří tisíc lidí, kteří mohou volit mezi bungalowy, mobilhomy, spoustou prostorných míst ke klasickému kempování (až 110 metrů čtverečních) a několika úplně novými luxusními pokoji v marině (jejich marina je přístav pro 800 lodí až do 28 metrů délky, jeden z nejlepších na Jadranu, věčně plno, pro suchozemského golfistu ohromující pohledy, k tomu ještě menší marina pro dalších 200 lodí návštěvníků kempu).

Je tu bezvadná restaurace s výhledem na pobřeží Itálie, Slovinska a Chorvatska, pro obyvatele kempu sleva, slovenská číšnice, okouzlující pizzaiolo Antonio (fakt umí). A pokud se vám chce pro změnu vytáhnout paty a popojet, můžete vybírat mezi stovkou jiných hospůdek ve městě Grado, jehož starobylé centrum s dva metry širokými uličkami je jimi přeplněno.

Foto: Ivo__

Hřiště si na nic nehraje – klubovna je jednoduchá, sousedí s restaurací a ztrácí se v zeleni. Stojí tu spousta bugin, což je dobré znamení. Seznam turnajů mne přesvědčuje, že to tady opravdu o něčem je. Už první jamka tento pocit potvrzuje: dlouhý třípar na ostrov, taktak tam dostřelím. Pod můstkem na ostrov proplouvají hejna obrovitých kaprů, kterým prý nejvíc chutná posekaná tráva z hřiště, snad díky tomu dorůstají velikosti menších velryb… Další jamky jsou vcelku přehledné, je tu rovina, žádné slepé horizonty. Problémy může přinášet šířka fervejí, rafy tu moc neznají, místo nich je na spoustě míst voda, často lemovaná rákosím. Voda příčná, voda podélná, někde je s vámi celou délku jamky. V ní spousta kachen, po březích důstojně chodí divoké husy, vedle obří bažanti – všechno se tu zdá růst trochu víc než u nás. I racci ve vzduchu vypadají o hodně větší než jejich kamarádi, které ještě pamatuji od Baltu z NDR. Grado odděluje od pevniny velká laguna s tisícem ostrůvků, příroda tu žije naplno.

Grado je celoročně v provozu, v zimě je tu nejmíň deset stupňů, v chladnějších měsících je hřiště často cílem výprav golfistů z míst, kde se zrovna hrát nedá. Mají tu ještě dalších devět jamek pro začínající hráče, krásný putting green a vůbec všechno, co si umíme na golfu představit.

Kemp je plný vzrostlých stromů (i palem), je tu příjemný stín, vlastní pláž v délce přes kilometr.

Stovka na týden skutečně platí, o všem pouze pro ty, co se ubytují v kempu.

Pro kluby a skupiny má Tommy spousta slev a výhod – každému tu ušije pobyt na míru. Tráví svůj čas v kempu, ale na golf má větší vliv než manažer hřiště, neboť všechno důležité jde přes něj.

Když máte neomezený golf na týden, nehrajete pokaždé všech 18 jamek zároveň, klidně kus ráno a kus podvečer – i to vám dovolí, hřiště je málokdy tak plné, že by vás to nějak omezovalo. Vozík stojí solidních 30 euro, ubytování v bungalowu vyjde v plné sezoně maličko přes 20 euro na osobu, ve stanu asi na půlku. Většina stanů je obřích rozměrů, hodně jich tu stojí celý rok (za 1 400 euro).

Pokud byste se chtěli o Tenutě Primero dovědět víc, otevřete si stránky www.tenuta-primero.com. A než se tam vydáte, nechte si připravit svou osobní nabídku golfového pobytu. Informace vám podá Tommy Schnarf (emailová adresa info@tenuta-primero.com).

Poslední aktualizace: 8.2.2010
Autor: Ivo__

Grado

Příspěvky z okolí GOLF NA GRADU – TENUTA PRIMERO

Aquileia
Městečko Aquileia se nachází asi 10km od Jaderského moře v provincii Friuli-Venezia Giulia. Městečko bylo založeno ve 2.století př.n.l. Římany. Městečko bylo významné jako dopravní uzel (končila zde Janta…
Jste-li na výletě v Terstu a už Vás omrzí chodit po památkách, případně jste-li tam s dětmi, a chcete je trochu zabavit, navštivte unikátní Opicinskou tramvaj, spojenou s lanovkou. Konečnou tramvaje najdete kousek…
Galerija Terrazza al Mare - Terasa Galerija pri moriHneď prvý deň ako sme prišli do Lignana do časti Sabbiadoro, keď sme čakali do 12 hodinu, kedy nás mali ubytovať, sme sa vydali popri pláži s cieľom dostať sa k …
Hneď v prvý deň nášho pobytu v prímorskom letovisku Lignano, časti Sabbiandoro sme sa prešli po pobreží od našej budúcej pláže č. 16 okolo reštaurácie nad morom tzv. Mušle až na koniec výbežku.Tu sa nachádzali dva malé majáčiky a prístav pre malé súkromné lode. Väčší majáčik bol postavený na štyroch koloch, ktoré trčali aj s majákom nad pieskom. V to ráno bolo more hrozne plytk…
Chiesa Parrocchiale di San Giovanni Bosco - farský kostol sv. Jána  Bosca - sa nachádza na ardese - Parco San Giovanni Bosco 35 v Lignane v časti Sabbiadoro.Otvorený bol v roku 1962. Pravdu povediac, myslele som si, že je mladší. Nakoniec som našla ešte nejaké ďalšie informácie o kostole. Prvý kostol sv.Jána Bosca bol postavený v rokoch 1937-1938, ale počas vojny bol zničený.Ko…
K pešej zóne sme sa dostali po dvojprúdovej ulici Viale Centrale, ktorá potom prechádzala do pešej zóny, ktorá sa tiahla rovnobežne s pobrežím, vzdialená od neho cca 50 m, niekde viac a inde menej metrov od pláže.Pešiu zónu sme navštívili viackrát, buď po raňajkách alebo neskôr po večeri, keď už nebol vhodný čas na kúpanie.Najkrajšia bola samozrejme keď sa rozsvietili pouličné …
Mestečko Lignano sa nachádza na severe Talianska, neďaleko ďalšieho prímorského letoviska Bibione. Dalo by sa povedať že leží v strede miest Benátky a Terst, ktoré sú vzdialené cca 70 km od tohto mestečka.Letovisk…
Hneď po príchode do letoviska Lignano a po odložení si batožiny na dočastné stanovisko pri vilke Melita, kde sme sa počas nášho pobytu chodili stravovať, nás naša sprievodkyňa zaviedla na najbližšiu pláž. V ranných hodinách bola ešte pustá. Väčšina účastníkov zájazdu si samozrejme morskú vodu vyskúšala a takmer každý si prešiel na malý ostrovček, ktorý sme neskôr počas nášho po…
Taliansko - Lignano Sabbiadoro - detský hrací park PARCO JUNIORPri návrate z pešej zóny plnej obchodíkov, kaviarničiek, reštaurácii, rôznych zábavných centier pre deti, hlavne rôznych hracích automatov, autíčiek... nás vo večerných hodinách upútal osvetlený nápis nad bránou PARCO JUNIOR. Pred bránou boli dva zaujímavé predajné stanky. Od vchodu sme nazreli dovnútra. Park vyzera…
Náhodou sme na našej doobedňajšej prechádzke po letovisku Lignano Sabbiadoro "narazila" na letné divadlo - Arena Adria, ktoré sme už predtým videli na veľkých fotografiach vystavených na pešej zóne. Pravdepodobne malo pripomínať staré rímske a grécke amfiteátre. Od cesty sme uvideli v upravenom parčíku pár moderných stĺpov a na mieste hľadiska boli kamené lavice, ktoré práve pr…
Tento rok sme sa po dlhšej dobe vydali na dovolenku k moru. Pretože sa nám v minulosti páčilo na severe Talianska, vybrali sme si opäť Taliansko, tentoraz prímorské letovisko Lignano. Toto miesto bolo obývané už v dávnych dobách, ale neboli nalezené žiadne vykopávky z tohto obdobia. Rybárska osada, nachádzajúca sa v krásnom prostredí na poloostrove medzi Jadranským morom a Lagu…
Přírodní rezervace Devinske stene (Falesie di Duino), tj. Devínské stěny, se nachází několik desítek kilometrů západně od Terstu mezi městy Sistiana a Duion (Devin) v jazykově smíšené…
Při návštěvě Bibione každý vidí v pozadí Krásné pobřežní scenérie maják Il Faro. Je to jeden ze symbolů, který je zobrazen na pohledech a jiných suvenýrech. Cesta z Bibione je cca 3 km (odhad). Je určená pro pěší, vhodné pro cyklisty. Navazuje cesta lesíkem a poté už cesta písčitá nebo kamenitá přímo po pobřeží. Bohužel maják je veřejnosti nepřístupný, ale i přesto krásná…
Pro přímořská městečka s křivolakými uličkami a obdélníkovými náměstími má Piran náměstí netypické – kruhové. Na jeho místě totiž původně stál přístav pro rybářské lodě, který se nacházel již mimo Městské hradby…
    PIRAN   - velmi přitažlivé starodávné obchodní a rybářské město, ležící na skalním útesu, se díky benátské architektuře též nazývá slovinskými Benátkami. Ve 13. stol. pod nadvládo…
Kostel sv. Jurije nebo Jiří, stojí na návrší nad městem. Vedle něho je osmiboká křtitelnice (baptisterium), kde najdeme hrající si delfíny. Na zvonici je možné za 1 euro vylézt a výhled rozhodně stojí za to! Uvid…
Piran je nejkrásnějším a nejromantičtějším městem pobřeží Slovinska. Jeho zachovalé a honosné velké náměstí Tartinijev trg dokazuje dřívější bohatství města. Ná…
Začali jsme snídaní s výhledem na moře a ranní prohlídkou Piranu. U ranních výletů máte hned několik výhod  – není teplo, není tam moc lidí. Piran je nejromanti…
Městečko Piran je krásné přímořské městečko. Leží na malém poloostrově, na jehož konci se nachází maják. Dominantu Piranu tvoří kostel a velké kruhové náměstí pojmenované podle houslisty Giuseppe Tartiniho, rodáka z Piranu.        Piran je typický úzkými uličkami s starými domy. Najdeme zde převážně benátskou architekturu. Na náměstí se nachází tzv. červený benátský dům -…
Nejkrásnější z několika slovinských středozemních měst je určitě Piran, rozkládající se na malebném poloostrově mezi Piranským a Strunjanským zálivem. Starý přístav je jedno velké muzeum pod širým nebem se středov…
Chorvátsko - Istria maják Savudrija   Savudrija je malé mestečko 7 km severne nad mestom Umag na Chorvátskej Istrii. Maják na myse Savudrija patrí k najstarším na Jadrane. Je z roku 1826. Zvláštnosťou tunajšieho…
Nevím, jestli je správné použít přístav, ale ono to není ani město ani vesnice, ani nic mezi tím. Prostě letovisko u moře. Slovinské pobřeží není velké na délku a v létě v sezóně tu prý bývají u moře davy. V červ…
Z Bibione na kole k majáku Il Faro Maják Il Faro v Bibione je jeden ze symbolů tohoto města. Jeho obraz nebo aspoň siluetu uvidíte na mnoha propagačních předmět…
Mezinárodní turistická vesnice - "Villagio Turistico Internazionale" v Bibione je jedna z velmi dobrých možností jak se v jednom z nejznámějších italských letovisek, v Bibione, ubytovat.…
Pro ty mladší bude zřejmě vzpomínkový popis mé první – a vlastně i jediné – cesty do někdejší Jugoslávie něčím zcela nepochopitelným, ale tento Absurdistán byl v naší, tehdy o něco větší zemi, svého času opravdu běžnou a takřka všeobecně přijímanou realitou. Realitou sice dosti temnou, ale přinášející současně spoustu humorných situací i krásných zážitků. Koneckonců jsme byli mladí, takže sex, drogy a rock´…
Dnes si už, samozřejmě, přesně nevzpomínám, jak tehdy vlastně takový fakultativní výlet za poznáním probíhal, ani kdy se přesně uskutečnil. Doba digitální byla ještě v nedohlednu a tak i fotodok…
Koper (italsky Capodistria) je město ve Slovinsku, na pobřeží Jaderského moře. Má skoro 24 tis obyvatel. Koper je nejdůležitějším přístavem země. Dostanete se tam přes Vídeň po dálnici E59 směrem na Gratz. Tady můžeme jet na Slovinské hranice na Maribor a potom po slovinské dálnici až na pobřeží. Druhá varianta je že v Gratzu budeme pokračovat na Klagenfurt a u města Villach odbočíme na hlavní město Slovinska Ljubljanu a …
Caorle je půvabné historické městečko u břehů severního jadranu v Itálii. Caorle láká nejen svou dlouhou pláží s teplým pískem a mořským dnem svažujícím se velmi pozvolna, ale i mnohaletou a velmi zajímavou historií. Antickým srdcem osídlení Caorle je velkolepá románská katedrála - Dóm sv. Štěpána. Kolorit centra, které je plné starých uliček, hospůdek a rybářských domů ozdobených malůvkami, je umocn…
Směřujeme k severnímu Jadranu do letoviska Caorle, cca 50 km východně od Benátek. V první řadě jedeme za koupáním a odpočinkem. Caorle láká svou dlouhou pláží s teplým pískem a mořským dnem, které se s…
Po dálnici od Splitu směrem do ČR. Od Splitu je vzdálenost cca. 90km. Na dálnici jsou dobře viditelné ukazatele - National park Krka. Na parkovišti zaparkujte a po zaplacení vstupu se…