Gent - perla belgických měst

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Pojedeme navštívit Gent, jedno z nejkrásnějších měst bohatých Flander. Toto nádherné město leží na soutoku řeky Šeldy a Leie a má bezpočet historických památek. Můžeme začít třeba v úplném středu města na hradě z 12. stol. Gravensteen. Pokud se rozhlédnete z jeho cimbuří, můžete vidět nejem složitou síť vodních kanálů, ale hlavně domimanty města, ke kterým rozhodně patří zvonice Belfry, katedrála sv. Bavona, nebo katedrála sv Mikuláše. Jestli si budete chtít trochu odpočinout a vychutnat atmosféru města nemůžete minout nábřeží Granslei a Korenlei. V každou denní dobu Vás pohltí svojí atmosférou, je plná mladých sebevědomých lidí, vetšinou studentů místních universit, kteří Vás okouzlí svojí bezprostředností a vstřícností. Nábřeží Granslei je typické starými cechovnímu domy s nádherně zdobenými štíty, které se zrcadlí v hladině kanálů. Kanály brázdí bezpočet výletních lodí, plných zvědavých turistů, je to také nejrychlejší způsob jak poznat všechna idilická zákoutí na břehu řeky. Pokud zabloudíte do malých uliček suchou nohou, překvapí Vás množství kavárniček i bizardních občerstvení pro cyklisty. Mimo jiné, Belgičané berou kolo jako přirozený dopravní prostředek kamkoli, do kanceláře na nákupy, na výlet.

Jedeme poznat jedno z mnoha bohatých měst Flander, jedeme vlakem z Bruselu.

Gent leží na jedné z hlavních tratí mezi Bruselem a pobřežím, severozápadním směrem. Vlaky typu IC tu jezdí každou hodinu, jízdní řády jsou ve francouštine nebo angličtině a jsou velmi přehledné. Zvlášt jsou uvedeny jízdní řády na víkend, o víkendu platí 50 % sleva. Cena jízdného 100 km cca 25 E.

Nejlepší restaurací bylo jistě nábřeží Granslei s chipsy a místním pivem. Nábřeží má takovou atmosféru, že se nikdo nad turistou svačícím přímo u kanálu nepozastaví.

Ochota a milý přístup všech lidí. V restauracích není levně, ale nejíte se i v rychlých občerstveních na každé větší křižovatce nebo u významných památek.

Veškeré kostely i katedrály jsou volně přístupné. Vstupné na hrad Gravensteen 10E. Výletní loď jsem nepoužila, centrum není tak rozlehlé, aby se nedaly použít vlastní nohy. Do centra se dá dojít pěšky i z vlakového nádraží.

Poslední aktualizace: 19.3.2009
Gent - perla belgických měst na mapě
Autor: fotuska

Příspěvky z okolí Gent - perla belgických měst

Kostel sv. Štěpána v Gentu
Katolický farní kostel sv. Štěpána v Gentu je součástí tamního…
Hraběcí hrad Gravensteen stojí v severní části Gentu. Z centra sem není…
Město leží v těsné blízkosti dálnice E40 na soutoku řek Schelde a Leie.…
Gentské nábřeží Graslei je jedno z nejnádhernějších nábřeží nejen v Belgii…
Most sv. Michala (Sint Michielsburg) se doporučuje jako začáteční bod…
Gent, starobylé flanderské město, leží při ústí řeky Lys do Šeldy. V 7.…
Toto slavné sousoší neméně slavného sochaře najdeme v centru…
Měšťanské domy patří v belgickém Gentu mezi nejzajímavější histor…
Katedrála sv. Bavona (Sint Baafskathedraal) je nejcennějším gentským…
V polovině letošního června jsem se rozhodl, že je čas si splnit n…
Gent je správním střediskem provincie Východní Flandry. Leží na soutoku…
Bývalý benediktinský klášter svatého Petra v Gentu slouží v současné době…
Museum voor Schone Kunsten (MSK) v Gentu je jedním z nejstarších…
I když se v belgickém Sinkt-Niklaas se stylem art deco setkáme na více…
Sint-Niklaas neboli Svatý Mikuláš je téměř osmdesátitisícovým…
Tato městská naučná stezka - či lépe řečeno prohlídková trasa - je…
Jednou z nejvýznamnějších chráněných památek a dominant vlámského…
Vodní hrady jsou většinou památkami krásnými, významnými, turistic…
Bruggy(nizozemsky Brugge, francouzsky Bruges) leží na řece Reie, nacházej…
Bruggy (Brugge) je historické město, které je protkané kanály. Proto také…