Velké Březno

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Pivovar
Pivovar  •  Fotografie (4)  • Foto: milanbarta

Jedeme do Ústí nad Labem, přesněji Velkého Března. Jet můžeme autem, přímo obcí prochází železniční trať.

Pivovar
Pivovar  •  Foto: milanbarta

Právě dnes jsem se studenty navštívil pivovar Velké Březno. Přestože toto pivo právě nemusím, s exkurzí jsem byl moc spokojen. Vedl ji kastelán nedalekého zámku, který rozhodně rovněž stojí za návštěvu. Už kvůli přilehlému arboretu.
Exkurzi si lze dohodnout pro skupiny prakticky kdykoliv na telefonu 604 505 323, jednotlivci mohou přijít každou sobotu ve 14,40 před bránu pivovaru.
Pan kastelán provazí pivovarem jako zámkem. S náležitou hrdostí vyoží historii pivovaru (mezi válkami šlo o pivo, které se podávalo ve Snemovně lordů, za války vyhrál pivovar výběrové řízení Rommelova Afrikacorpsu) i historii piva samotného.
Následně provede provozem a při tom stále vykládá. Ochutnává se slad a na závěr i samotné pivo.

Jedli jsme v nedaleké restauraci (vlevo od hlavní silnice), ale po zkušenosti bych dal přednost Tivoli, kde nabízejí zdejší nefiltrované pivo. Kdysi šlo o restaurant, který pivovar reprezentoval na výstavě.

Jednoznačně zaujal výklad. Skutečně didaktická lahůdka. Připomínky prakticky nemám.

Cena za exkurzi byla 40 Kč. Já jako doprovod jsem měl zdarma.

Poslední aktualizace: 27.04.2009
Autor příspěvku: milanbarta
Exkurze do pivovaru Velké Březno - Služby, informace
Exkurze do pivovaru Velké Březno na mapě

Příspěvky v okolí Exkurze do pivovaru Velké Březno

Starší renesanční zámek - dnes domov důchodců - a mladší empírová vila, dostavěná novorenesančně hrabětem Chotkem, doklad životního stylu šlechty na počátku 20. století.
Velké Březno je obec se dvěma zámky. Starý dnes slouží jako domov důchodců, narodila se v něm Žofie Chotková, manželka Ferdinanda d´Este, se kterým zahynula v Sarajevu r. 1914. Karel Chotek zde postavil druhý zá…
Zámek se nachází v obci Velké Březno ležící 8 km východně od centra Ústí nad Labem. Byl postaven v letech 1843–45 pro nejvyššího purkrabího Českého království hraběte Karla Chotka ve stylu…
Jedeme na jeden z nejmladších zámků u nás,státní zámek Velké Březno. To mu ale vůbec neubírá nic na romantičnosti  a je to o důvod víc zámek navštívit pokud jste tak ještě neučinili. Dalším důvodem k návště…
Novorenesanční Zámek Velké Březno je jedním z nejmladších zámků u nás. Zámek se nachází na pravém břehu řeky Labe mezi Ústím nad Labem a Děčínem, v centru obce Velké Březno. Zámek je …
Pivo Březňák se vaří klasickým postupem známým již stovky let, kterým se české pivo proslavilo po celém světě. Pivovar také proslavila dlouholetá sládková Jana Rostová.
Kozí vrch je výrazný skalnatý vrchol na levé straně Labského údolí nad Neštědicemi, mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Jedná se o vypreparovaný lakolit budovaný tefritickým znělcem s vysokým obsahem sodíku, vápníku…
Zoologická zahrada se nachází na kraji čtvrti Krásné Březno. Směr od Prahy: stále po hlavní silnici, po Labském nábřeží, za novým Mostem první…
Proč se nevydat do Ústeckého kraje, a rovnou do samotného Ústí nad Labem, má určitě co nabídnout, na své si tu turisté rozhodně přijdou. Jedním z lákadel může být právě hrad Střekov, stojí na strmém skalním ostrohu nad řekou Labe.Dotváří tak siluetu města, a je s ním již neodmyslitelně spjat. Tento gotický hrad, jež je ve velmi dobrém stavu, měl původně být strážní věží nad…
Při návštěvě Ústí nad Labem si nenechte ujít návštěvu gotického hradu Střekov, který se řadí mezi nejlépe dochované zříceniny u nás. Nalezneme ho na skalním ostrohu nad řekou Labe. Jak na Střekov: Auto: parkoviš…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Ústí nad Labem leží v severních Čechách, východním směrem od města Teplice. Město se rozkládá v údolí mezi vrcholky Krušných hor a chráněnou krajinou oblastí České středohoří a jak název napovídá na levém břehu ře…
Dobře dochovaná zřícenina středověkého hradu - dominanta města Ústí nad Labem.
Varhošť (639 m) je čedičový vrch s rozhlednou, ze které je krásný výhled nejen na řeku Labe, kterou je vidět až osmkrát.
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde hezké dětské hřiště. Otevírací doba: březen - duben 8.00 - 18.00 květen - srpen 8.00 - 19.00 září - říjen 8.00 - 18.00 listopad - únor 8.00 - 16.00 Zoo je otevře…
Děčín leží v Ústeckém kraji, severovýchodně od Ústí nad Labem a nedaleko statní hranice s Německem. Město je postaveno na obou březích řeky Labe, do které na území města ústí řeka Ploučnice. Ve městě je rozsáhlý ř…
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž stojí kamenná Rozhledna Vysoká 33 metrů. Budete tak mít možnost porozhlédnout se po okolním kraji a mimo to se také obče…
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena triangulační věž, která později sloužila jako rozhledna. V roce 1864 byla postavena rozhledna z velkých pískovcových kvádrů vysoká 33 metrů, ke která byl přistaven hostinec a turistická chata. Od 70. let minulého století rozhledna a přilehlé…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Hrad HelfenburkUž by se mohlo zdát, že jediným hradním pánem široko daleko byl na celém úštěcku ten, který sedával v palácích městského hradu kousek od náměstí. Hradu, ze kterého se ještě než úplně zchátral, stala…
V okrese Litoměřice se nachází velmi zajímavý objekt, který je jistě všem alespoň povědomý. Jedná se o pozdně barokní pevnost Terezín, která byla založena v roce 1780. Zahrnuje klasicistní,…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice, poslední ze tří soutěsek na dolním toku řeky, VJV od Hřenska. Jeho stěny tvoří strmé, často kolmé skalní stěny, vystupující nad úroveň hladiny do…
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho srdce - do soutěsek na malebné říčce Kamenici. Bohužel ještě předtím, než se ponoříme do stínu strmých srázů a začneme postupovat proti proudu Kamenice, musíme začít počítat. Parkovné za osobní auto na dobu delší než 3 hodiny – 120,- Kč! Bum!…
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východním okraji Kamenického Šenova je nejznámější geologickou rezervací u nás. Již v 18. století zde byl v činnosti lom, v němž byla postupnou tě…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu republiky, a to do CHKO České Švýcarsko, přesněji do Hřenska, kde se nachází lá…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad, stojí na mohutném pískovcovém bloku v Jetřichovických stěnách nedaleko Vysoké Lípy na Děčínsku v Ústeckém kraji. Vrcholo…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…