Havlíčkův Brod

Havlíčkův Brod (dříve Německý Brod) je starobylé město ležící v kraji Vysočina na řece Sázavě. Původně hornická osada byla v roce 1637 povýšena na královské město. Z četných památek můžeme vyzdvihnout Starou radnici, klášterní Kostel sv. Rodiny nebo Štáflovu chalupu.

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Geografický střed ČR / Sokolohrady Ubytování Havlíčkův Brod
Turistické cíle / Info z regionu Hrad Lipnice / Stvořidla Cyklostezka Přibyslav - Sázava

Českomoravská vrchovina
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Českomoravská vrchovina

Dýňový svět

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Dýňový svět v Nové Vsi u Leštiny
Dýňový svět v Nové Vsi u Leštiny  •  Fotografie (1)  • Foto: claricia

Vyrážíme na jeden nevelký statek na Vysočině, v okrese Havlíčkův Brod, který se zaměřuje na pěstování nejrůznějších druhů dýní. Tento statek, nacházející se v Nové Vsi u Leštiny, je od září do listopadu otevřen pro všechny, malé i velké, a nabízí velké množství atrakcí - od slámového hradu přes dýňová bludiště až po možnost vydlabat si zakoupenou dýni jako ozdobu na Halloween.

Především za dýněmi nejrůznějších barev a velikostí. Ale také míříme do bludiště v kukuřici, dobývat slámový hrad, skákat do slámového bazénu, navštívit strašidelnou Věž a vydlabat si dýni v nové dlabárně, která na statku vznikla v letošním roce. Dýně je rovněž možné na statku zakoupit - ostatně prodej dýní je pro rodinu Pipkových, která statek vlastní, zdrojem obživy. Nabízejí velké množství druhů a jistě i vám rádi doporučí, který typ koupit. A navrch přidají recepty pro jeho zpracování.

Do Dýňového světa jsme si sebou vzali svačinu, takže nebylo třeba hledat možnost občerstvení. Ubytování je pro přespolní možné například v Golčově Jeníkově nebo v Habrech.

Vytvořit bludiště z dýní nebo kukuřice je skvělý nápad - a kdo jako dítě netoužil po hradu postaveném ze slámy? Celý tento svět rozhodně stojí za návštěvu - jen pozor na to, kolik dýní si odvezete, abyste je stihli spotřebovat. :)

Pro veřejnost je Dýňový svět otevřen každý den od 13 do 18 hodin. Dopoledne jsou určena školám a školkám.

Poslední aktualizace: 30.9.2014
Autor: claricia

Nová Ves u Leštiny

Příspěvky z okolí Dýňový svět

Tisá skála u Čáslavi
Nadmořská výška 392 metrů rozhodně nevzbuzuje pocit nějakého významnějšího vrcholu, ale Tisá skála u Golčova Jeníkova vás svou výškou a rozhledy nejspíš překvapí. Jiné významnější vrchy se v plochém okolí…
Nedaleko vesničky Hroznětín na Vysočině se rozprostírají podél potoka Leština koberce bledule jarní. Tato lokalita byla v roce 1990 vyhlášena přírodní památkou…
Golčův Jeníkov, půvabné městečko na hranici Českomoravské vysočiny a středočeského Kutnohorska, se může pochlubit - kromě toho, že se zde narodila veleslavná Jarmila Kratochvílová - také…
Trasa: Golčův Jeníkov město – po žluté Přelívačný rybník – Podmoky – Tisá skála 394 mn.m – po zelené Schořov - rozcestí Tupadel – rybník Trubský – rybník Jirsák – rybník Homolka - Podměstský rybník v Čáslavi – Čáslav žst. Projdeme s…
Závěrečnou – a současně nejkratší – kapitolu, pojednávající o památkách Městečka, ležícího na hranici kraje Vysočina a středového bodu Čech, bych rád zaměřil na historické objekty, které nemají přímou souvislost s „tvůrcem“ města, tedy generálem Golčem (Goltzem). Ale ani tentokrát se mi nepodařilo vyhnout se tomuto jménu úplně. Začneme tedy obcí židovskou. Židé se v Jeníkově objevují poprvé na počátku 14. století a zdej…
Golčův Jeníkov leží ve Východních Čechách, jihovýchodně od města Čáslav. Jižním směrem od města se zvedají vrcholky Českomoravské vysočiny. Městem prochází železniční trať z Kutné Hory do Havlíčkova Brodu. Měste…
Město Golčův Jeníkov najdete v okrese Havlíčkův Brod u silnice I/38 vedoucí od Kutné Hory na jihovýchod do Havlíčkova Brodu. První písemná zmínka o místě Jeníkov je v letopisu kronikáře a opata Jerlocha, kde Jeníkov zmiňuje u události z roku 1150 nebo 1151. Jeníkov v historii patřil mnohým šlechtickým rodům. Roku 1636 jej daroval císař Martinu Maxmiliánovi, svobodnému pánu z…
Jméno města Golčův Jeníkov zaslechl alespoň jednou v životě snad úplně každý, ale – možná – malokdo je schopen ho někam přesněji zařadit. Je to „malé ale šikovné“ městečko na samém okraji Vysočiny, které se u nás proslavilo především díky tomu, že se zde narodila světová atletická rekordmanka Jarmila Kratochvílová. . Přitom za téměř vše důležité, včetně svého jména, vděčí Golčův Jeníkov – zjednodušeně řečeno – jednomu po…
Městečko Golčův Jeníkov nabízí – vzhledem ke své velikosti – vysoce nadstandartní množství relativně významných památek. Prim v tomto ohledu hrají stavby sakrální (tedy církevní) a za…
Podíváme se na přírodní zajímavost nedaleko Golčova Jeníkova na Tisou skálu. Skála je dostupná pouze pěšky. Vhodným východiskem pro výlet je obec Podmoky, kde se dá na návsi pohodlně zaparkovat. Vyhledáme žlutou …
Nebe je modrý slunce pálí tak proč nezajet třebas do obce Číhošť??? Číhošť má poměrně bohatou historii.První doložená zmínka o vsi Číhošť pochází z roku 1347. Památky v obci zastupuje kostel Nanebevzetí Panny Marie.jenž proslavil Číhošstký zázrak ke kterému došlo 11.a 25 prosince 1949 - dosud, nevysvětlený pohyb kříže na hlavním oltáři. Zajimavosti Geografický střed České republiky V katastru obce byl geodeticky zaměřen střed České republiky. Tento bod byl určen několika nezávislými zdroji. Naléz…
Geografický střed (těžiště) České republiky leží v obci Číhošť u Ledče nad Sázavou na Havlíčkobrodsku. Pomocí složitého matematického výpočtu to určili odborníci z Univerzity Karlovy a…
Bratčice jsou nevelkou obcí s 390 obyvateli a najdeme ji jižním směrem od města Čáslav a severozápadním směrem od Golčova Jeníkova. Obec se rozkládá západně nedaleko silnice spojující tyto dvě města, podél toku …
Asi největší chloubou Městečka Tasice je sklářská huť Jakub, která je jednou z nejstarších skláren ve střední Evropě. Založena byla totiž v roce 1796. Časem při ní vznikl sklářský skansen, hojně navšt…
Zámek Žleby se nachází připližně 10km od Čáslavi směrem na Ronov nad Doubravou ve stejnojmenné obci. Auto je možné zaparkovat na jednom ze dvou parkovišť přímo v obci těsně pod hradem. Ze vzdálenějšího parkovišt…
V zámeckém parku Žleby se nachází Obora bílých jelenů. Ve 12.00 hodin a v 15.30 hodin je můžete vidět v těsné blízkosti ohrady, kdy dochází k jejich přikrmování. V turistické sezóně je zde každý den, kromě pondělí…
Zámek Žleby tvoří dominantu městečka Žleby, které se nachází na rozhraní Středočeského a Pardubického kraje, 25 kilometrů od Kutné Hory. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a od května do …
Tato přehrada je jedna z nejhezčích a nejstarších přehrad na území ČR. Leží na řece Doubravě nad obcí Pařížov v malebném kraji pod Železnými horami. Podnětem k výstavbě přehrady byly velké vody z let 1885, 18…
Zátoku, kde se konalo několik táborů legendárního oddílu Pražská dvojka pod vedením spisovatele Jaroslava Foglara najdeme při trati posázavského pacifiku Světlá nad Sázavou – Čerčany. Vystou…
Světlá nad Sázavou leží ve Východních Čechách, Severním směrem od města Humpolec. Ve Světlé se vyrábí broušené olovnaté sklo nesoucí označení Bohemia. Město se rozkládá na soutoku Sázavy a Sázavky a v severní čá…
Název Stvořidla byl dán oblasti, která začínala být ohrožena. Vznikla tak tedy přírodní rezervace, rozprostírající se asi 6 km od Světlé nad Sázavou, k…
Město Čáslav ( 49° 54' 42" s. š. 15° 23' 42" v. d.) leží ve středních Čechách asi 90km od Prahy Autem - by nám cesta z Prahy neměla trvat víc než hodinu a půl jelikož se jede po dobré silnici - jízdní dobu může ovlivnit dopravní situace. V Čáslavi je možné parkovat na náměstí na placeném parkovišti.   Vlakem - Čáslav leží na trati mezi Prahou a Brnem. Přes den ve špičce…
Ledeč nad Sázavou leží ve Východních Čechách, severním směrem od města Humpolec. Město se rozkládá v severozápadní části Českomoravské vysočiny. Jak název města napovídá městem protéká řeka Sázava…
Čáslav najdeme ve Východních Čechách, jihovýchodně od města Kutná Hora. Město se rozkládá na obou březích řeky Brslenky. Ve městě a jeho blízkém okolí je vybudováno několik různě Velkých rybníků. U jihozápadního…
Rozlehlý zámek je půvabnou dominantou města Ledče nad Sázavou na Havlíčkobrodsku v kraji Vysočina. Zámek stojí na ostrohu nad pravým břehem řeky Sázavy u jejího soutoku s Olešenským potokem. V pří…
Jedu si pro foťák do Světlé n.Sázavou, který jsem zapomněl v autě jednoho hodného a poctivého pána, co nás vezl z Českého Lesa do Prahy. A když už k Sázavě, tak jsem z toho udělal výlet na…
Lichnice
Malebná a z daleka viditelná zřícenina gotického Hradu Lichnice stojí v západní části táhlého hřbetu nad vsí Podhradí na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Pověstmi opředená zřícenina hr…
Hrad stojí na vrcholu táhlého hřbetu (620 m) v dominantní poloze nad Městečkem Lipnicí nad Sázavou v kraji Vysočina. Návštěvníci si mohou prohlédnout celý hradní areál včetně kaple sv. Va…
Kutná Hora leží ve Středních Čechách, jihovýchodním směrem od Prahy. Kutná Hora se rozkládá nedaleko severního okraje Středočeské pahorkatiny. Městem protéká řeka Vrchlice, na které je u jihozápadního okraje města…