Cesta k jezeru Laka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vypravíme se k nejmenšímu šumavskému ledovcovému jezeru,k jezeru Laka.Tento výlet se pro nás nese v trochu nostalgické náladě,protože je poslední akcí naší vícenež čtrnácti denní dovolené.Původní plán posledního dne měl být hrad Velhartice a Nýrsko,ovšem vzhledem k silným zážitkům předešlého dne z návštěvy Čertova a Černého jezera bylo nakonec jednohlasně rozhodnuto jinak.
Naše cesta začíná na parkovišti v obci Hůrka,které podle dostupných pramenů internetu má být zdarma ovšem paní z budky u parkoviště od nás ihned vyinkasuje 70 korun za parkování(dostaneme však parkovací lístek).Vydáváme se po modré značce po asfaltové cestě mezi několika staveními mezi nimiž je i pár penzionů.Míjíme poslední domy obce Hůrka a definitivně vstupujeme do lesa.Cesta je kvalitní,asfaltová,avšak jdeme po cyklistické trase a proto musíme počítat s cyklisty.Cesta stoupá vzhůru,ale počasí máme ideální.První zajímavostí je Novohůrská jedle vysazená v roce 1700.Svému stáří odpovídá i stav tohoto chráněného stromu.Pokračujeme v cestě a vbrzku přicházíme k místu kde kdysi bývala sklářská osada(další z míst seriálu Zmizelá Šumava od Emila Kintzela).Dochovaly se zbytky resp.základy kostela za nimiž stojí kaple a malý hřbitov.Kaple bývala hrobkou sklářské rodiny Abelů a na hřbitově je pochován otec šumavského spisovatele Karla Klostermanna.U tohoto zvláštně tajemného a tichého místa je přístřešek a pár laviček k odpočinku.Zazvoníme na zvon porozumění a pokračujeme v cestě.V poklidném tempu přicházíme k rozcestí a můžeme si vybrat kterou cestou budeme pokračovat(obě vedou k jezeru).My volíme cestu po žluté turistické značce kolem nouzového stanoviště.Pozvolna přicházíme k rozcestí Rudská křižovatka,kde vcházíme na lesní cestu(žlutá TZ).Zhruba po kilometru se napojujeme na červenou značku.Nyní procházíme opravdu krásnou přírodou a otevírají se nám výhledy a jedinečná šumavská panoramata.Poválkový chodníček na něž narážíme nám dává tušit že jsme v těsné blízkosti jezera.A opravdu.
Přestože dojem z neuvěřitelně krásného Černého jezera nebyl překonán,musím uznat že jezero Laka má také své kouzlo.Se svou rozlohou 2,53 ha je nejmenší z karových šumavských jezer.V nadmořské výšce 1096 metrů je však nejvýše položené v celém pohoří.Na tomto břehu jezera jsou dvě místa k odpočinku a vychutnání si té nádhery...Tak jak cesta dovolí,přecházíme na druhou stranu jezera na pozorovací můstek a vychutnáváme si jezero z druhé strany.
Zde je možnost posezení a odpočinku pro větší množství turistů či cyklistů,neboť sem nás přivede modrá značka.Touto cestou se vydáváme zpět k obci Hůrka a jdeme vlastně okruh.Budu se opakovat,ale cesta vede čarokrásnou přírodou....,potoky,potůčky,lesy,výhledy.Ale i zpívající ptáčci, množství krásných motýlů a různobarevně rostliny a květiny.Jedním slovem idyla.Jak jsem již v úvodu psal,jediným mráčkem celého výletu byl poslední den neskutečných patnácti dnů ztrávených na nejkásnějších místech naší nádherné země....

Jdeme za pozůstatky zmizelé Šumavy,za překrásnou přírodou a jezerem Laka

Svačinu a pití s sebou,po cestě není možnost občerstvení.

Příroda a její panoramata

Parkovné v Hůrce 70/den.Vstupné se neplatí.

Poslední aktualizace: 8.1.2021
Cesta k jezeru Laka na mapě
Autor: Drumer1965

Příspěvky z okolí Cesta k jezeru Laka

Zimní výšlap k jezeru Laka
Naším cílem při tomto výletě bylo navštívit jedno z ledovcových jezer na…
Tento kopeček (nebo tyto kopečky) na severozápadní Šumavě se nachází na…
Bývalá hřbitovní kaple sv. Kříže, jediná stavba, která se zachovala z ně…
Jako cíl tohoto výletu jsme si vybrali místo, kde v minulosti stávala obec…
Je sobotní podvečer a my stojíme v místech bývalé šumavské osady Hůrka. Běžkaři už dávno sjeli do údolí a tak teď, když poslední…
Cestou na jezero Laka z Nové Hůrky nemůžeme minout místo z cyklu Zmizelá…
Kousek za německou hranicí je pramen Eisquelle, ke kterému vede nádherná…
Dnes už zanikla dřevařská osada Formberg vznikla v roce 1804 a patřila po…
Gsenget je rozcestí turistických tras v blízkosti hranice s Rakouskem a j…
Nejjednodušší Doprava do Prášil je pochopitelně autem od Srní. Přijet sem…
Na konci února jsme se rozhodli dát si prvních jarních cca 18 km a ideální volbou byl výlet na jedno z pěti šumavských jezer, které…
Osada vznikla koncem 18. století, kdy kolem skelné hutě, vystavěné…
Zámek Prášily
Navštívíte-li někdy půvabnou šumavskou vísku Prášily, najdete pomalu…
Devítikilometrová procházka po pohodlné cestě, pouze samotný závěr výstupu…
Jedná se o trasu,která se dá v úseku Frantův most-odbočka k Poledníku…
Prášilský potok je malý vodní tok, který pramení asi 1,5 km…
Obec Prášily leží uprostřed hlavního pásma Šumavy v nadmořské výšce 876 m…
Naše cesta povede přes nouzová nocoviště (dále jen NN) na Šumavě. Né…
Prášily se nachází v nadmořské výšce 910 m n.m. na území Národního parku Šumava. Dostanete se k nám po silnici spojující Železnou…
V den druhý jsme si jako cíl zadali další ledovcové jezero, Jezero Laka. To se z Prášil musí obejít hora Ždánidla. Cesta je zase přes tetřeví…