Moje oblíbené
 Travel blog Liberecký kraj Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Liberce
Liberec je hlavní město Libereckého kraje a rozkládá se na úpatí Jizerských hor pod vrcholem Ještěd (1012 m.n.m.), který je vyhledávaným rekreačním cílem. Oblíbeným cílem jsou i Botanická zahradaAquapark Babylon a ZOO Liberec s bílými tygry.
 Trasy Liberec a okolí (60)

Jizerské hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jizerské hory

Centrum Babylon Liberec

Tipy na výlet Rodina s dětmi

Hotel
Hotel  •  Fotografie (26)  • Foto: Bekmen

Jedeme za zábavou a relaxací do Centra Babylon v Liberci. Jedeme autem, které můžeme zaparkovat buď zdarma na nezpevněném parkovišti proti vchodu do centra, nebo placeně v krytém parkovišti s vjezdem vedle vchodu do hotelu.

Centrum Babylon je unikátní společensko-zábavní komplex. Z hlediska zábavy a relaxace si v něm užije celá rodina. V Babylonu je atrakcí opravdu spousta, proto budete-li si chtít vše dostatečně vychutnat naplánujte si na jeho návštěvu dostatek času. My jsme v Babylonu v hotelu přenocovali a stejně jsme vše nestihli – alespoň tak máme důvod návštěvu zopakovat.

Hotel
Hotel  •  Foto: Bekmen

Pro hosty hotelu jsou v ceně ubytování i vstupy do Aquaparku, Lunaparku a iQparku + další cenově zvýhodněné balíčky (např. pro vstup do Wellness) – to využijí patrně hlavně ženy – co je čeká nebudu popisovat, protože je o tom na Turistice již jiný článek – viz: https://www.turistika.cz/clanky/wellness-centrum-centra-babylon

Obecně nejvíc v podvědomí je Babylon zapsán svým stylovým Aquaparkem – ten je opravdu velice pěkný a nabízí zábavu ve formě různých tobogánů, skluzavek a dalších vodních hrátek – hlavně pro děti. Znavení rodiče mají možnost relaxovat, je tu hned několik vířivek, hydromasážních lehátek, sauna a turecká pára. Pro „notorické“ plavce to tu moc není, tady jde hlavně o zábavu a relax. Pro hotelové hosty je Aquapark otevřen již od 8:00 – což je o 2 hodiny dříve než pro veřejnost. Pokud tedy patříte k lidem, kteří ocení volnost (až samotu – ráno jsme byli v celém Aquaparku asi 4!!!) – pak je toto šance pro vás. Z hlediska „naplněnosti“ k návštěvě podzimní sychravé měsíce musím doporučit, ideálně ještě ve všední den – všude je příjemně volno a na nic nemusíte čekat ani se nikde mačkat. Mě osobně se v Aquaparku hodně líbilo v „jeskyních“ – jejich atmosféru dokresluje barvu měnící podvodní osvětlení – je to pěkné, příjemné a uklidňující. Podzimní návštěva také umožňuje vidět celý Aquapark (nejen jeskyně) doslova i do písmene v „jiném světle“! Přes den je osvětlen přírodním světlem prosklenou střechou, k večeru kdy už je venku tma pak nastupuje právě podvodní osvětlení.

iQpark ve své expozici ukazuje spoustu interaktivních exponátů – hlavně z fyziky, mechaniky, optiky, astronomie, ale také jsou tu různé hlavolamy a hračky, které zamotají hlavu dětem i rodičům. Vše je uděláno a vysvětleno pěkně přehledně a rozděleno do tématických celků. Můžete si vyzkoušet například svůj čich – poznáváním vůně koření, zjistit svoji váhu třeba na Měsíci, nebo vyndat ježka z klece. V iQparku bylo dětí poměrně dost a na jejich tvářích bylo vidět, že je návštěva baví. Pro ty úplně nejmenší je v Babylonu ještě větší „tahák“ – Lunapark. Tady mohou děti „osedlat“ autíčka, kolotoče, nebo „divokého býka“. A když by toho ještě neměly dost, tak skákací Hrad už je snad „dorazí…“

Aquapark  •  Foto: Bekmen

V solné jeskyni můžete zdravě relaxovat a pokud by toho klidu na vás už bylo po 45 minutách dost, tak můžete zajít vedle na Laserovou střelnici. Tady si přijdou na své hlavně tatínkové – můžete si vybrat z několika her a střílet buď z pistole, nebo pušky. Za 20,- Kč na 10 minut můžete pálit na kachny, buvoly, terče, lahve, atd. – u jedné „dvacky“ patrně neskončíte :o)))!

A když ze sebe dostanete skrytou agresivitu na střelnici, dostanete se pro mě osobně k absolutnímu vrcholu celého Babylonu! Pokud jste milovníci audiovizuálních zážitků, pak si prostě nemůžete nechat ujít hned vedle střelnice XD THEATER. Jedná se o malinké 3D kino s prostorovým zvukem, doplněné o 4. dimenzi – kterou představuje speciální sedadlo a větráky. Spojení kvalitního 3D obrazu se sedadlem, které s vámi různě hází, drncá a ještě na vás fučí vzduch podle toho jak rychle „jedete“ – to je prostě pecka, kterou si nesmíte nechat ujít! Aktuálně je v nabídce 7 filmů – viděl jsem jich 6 a za nejlepší považuji: Horská dráha (Canon Coaster). Ten je z hlediska efektů nejdivočejší, ale není strašidelný. Pro menší děti bych moc nedoporučoval film: „Strašidelný důl“ – mohli by se bát a moc by si to neužili. Jinak filmy se promítají po 3 a každý den se trojice střídají – ale pozor, pokud zrovna při vaší návštěvě nebudou promítat film, který chcete vidět a nebude zrovna velký frmol, případně bude-li vás alespoň 5 dá se s obsluhou domluvit změna programu!!!

Z dalších atrakcí které jsme my nenavštívili mohu jmenovat Bowling, Golfový 3D simulátor

a pak jsme ještě nestihli navštívit nově vybudovaný Labyrint – co se dá dělat, tak příště…

Ubytováni jsme byli v hotelu přímo v Babylonu (se snídaní). Na oběd a večeři jsme si zašli do restaurace Staročeská Rychta. Restaurací je tu víc – viz stránky centra.

Celý pobyt jsme si báječně užili a odpočinuli si, dětem se líbilo všechno, mě úplně dostalo XD THEATER – to vážně stojí za návštěvu.

Foto: Bekmen

...a pokud zrovna nevíte, co za dárky nakoupit na Vánoce, nebo třeba k narozeninám - na výše uvedených stránkách můžete zakoupit dárkové poukázky na vstupy - předpokládám, že z nich budou mít obdarovaní radost Smile!

Poslední aktualizace: 23.11.2010
Autor: Bekmen

Liberec

Příspěvky z okolí Centrum Babylon Liberec

iQLANDIA Liberec - největší science centrum v ČR!
Moderní science centrum s Planetáriem iQLANDIA se nachází v centru Liberce v Nitranské ulici, nedaleko od výpadovky na Prahu, blízko od vlakového a autob…
Tento lokomotivní pomník se nachází v areálu depa Liberec, oficiálně mimo veřejnosti přístupné prostory. Ale pokud je nějaká akce pro veřejnost v depu, třeba výstava železničních modelů, je…
Jeli jsme tramvají z Horního Hanychova (bydleli jsme v Pláních pod Ještědem) do zastávky Nádraží a dál asi 300 metrů pěšky. Nejdříve jsme šli do aquaparku, který ná…
Kam? Do libereckého science centra iQPARK Kde? Košická 6, Liberec 460 07 (v prostorách centra Babylon), Telefon: 486 103 090, Email: info@iqlandia.cz, Web: …
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Z Rakovníka do Liberce do Babylonu, autobusem. Sportovní  vyžití, zábava pro děti, zážitky z cestování dopravními prostředky - metro pro mimopražské. Najedli jsme se přímo v areálu Babylonu, kde je samoobslužná su…
Z libereckého hlavního nádraží jsme jeli tramvají do Horního Hanychova a odtud lanovkou na Ještěd. Na vrcholu jsme se pokochali přírodou i vysílačem a sestoupili jsme k rozcestí - odbočka k vrcholu. Zde jsme odbočili vpravo po červené. Na rozcestí Na výpřeží jsme odbočili pro změnu doleva a opět po červené TZ. Po 800 metrech jsme se ocitli na rozcestí Červený kámen. Zde odbočíme vpravo a po pár minutách další rozcestník (Na příkopech). Zde jsme se dali vlevo …
Čtyři patra plná chytré zábavy, to je science centrum iQLANDIA. V jedenácti interaktivních expozicích se vydáte z nitra planety až do vzdálených galaxií,…
Úterý 31. 8. 2021 Pod teplou dekou bylo fajn, i když výrazně větší zima nebyla. V noci asi občas pršelo, louže jsou ráno větší. Když jsme se v 8 vzbudili, poprchává a je mlha, fouká to studeně. Čekáme půl hodiny, …
V dobách předlistopadových se tvrdilo, že výškové mrakodrapy, lépe řečeno mrakodrapy jsou symboly zahnívajícího kapitalismu, v našich končinách nikdo nemusel demonstrovat moc peněz. Sice tomu poněkud odporovaly některé stavby importované ze skvělého Sovětského svazu, které ale měly demonstrovat příchod zářných zítřků a všeobjímajícího lidského porozumění. Že to nakonec soudruhům nejen z SSSR (samozřejmě i NDR) jaksi nevyšlo…
Liberecký kraj je rájem pro milovníky rozhleden. Ať už Jizerské hory, Lužické hory, Krkonoše, Český ráj či Máchův kraj, na vyznavače panoramatických výhledů čekají rozhledny a vyhlídkové věže nejrůznějších konstrukcí – dřevěné, kamenné nebo železné, rozmanité architektury, různých věků, osobitých architektů, rozličných jmen, výšek a především dalekých výhledů na všechny světové strany. Do loňského léta byste jich v kraji…
Podzim v Krkonoších, i zde můžete strávit příjemné podzimní dny s rodinou nebo vašimi přáteli. Chladný a čerstvý vzduch našich nejvyšších hor dokonale pročistí hlavu a plíce. Krkonoše…
Procházky městemAbychom Vám zpříjemnili následující jarní slunečné dny, připravili jsme pro Vás tipy na kratší či delší procházky na území vybraných měst ze všech našich pěti regionů – Mácho…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na celodenní, trochu náročnou, ale hrozně krásnou trasu. Počátek je v Liberci u konečné zastávky Horní Hanychov. Odtud vyrazíme po modré značce, která nás …
Statutární město Liberec se nachází v Liberecké kotlině. Z té vystupuje na západě Ještědský hřeben a na straně opačné to jsou Jizerské hory. Městem protéká řeka Lužická Nisa, která míří k…
Liberecký zámek dostal současnou podobu v období klasicismu ke konci 18. století. Původně byl ale postaven v renesančním slohu. Zámek nechali postavit hrabata Redernové a se stavbou se…
Jeden z největších českých rockových festivalů Benátská noc spustil předvánoční předprodej vstupenek na svůj dvaadvacátý ročník. Přestože zahraničního headlinera zatím pořadatelé nechtějí kvůli vyjednávání zveřejnit, odtajnili alespoň jména některých českých a slovenskách interpretů. Mezi nimi nechybějí například Tomáš Klus, Divokej Bill, Mandrage, Michal Hrůza, Horkýže Slíže, Mňága a Žďorp, Vypsa…
Dům obuvi Baťa se nachází na nároží ulic Pražská a Revoluční v severovýchodním cípu Soukenného náměstí v Liberci.Devítipodlažní budova je typickou ukázkou konstruktivisticko…
Autem z Teplic do Liberce a na parkoviště k lanové dráze v Horním Hanychově,odkud se dá jít pěšky,nebo s malými dětmi kabinovou lanovkou přímo na Ještěd,nebo sedačkovou lanovkou( což je při hezkém počasí lepší) je…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy. Liberec se rozkládá na úpatí kopců Jizerských hor a pod vrcholkem Ještědu ( 1012 m.n.m.). Městem protéká Lužická Nisa. Pro…
Zvu vás na vysílač Ještěd. A to teď v zimě, kdy prý tady není sezona. Vydala jsem se s dětmi o jarních prázdninách přes celou republiku, abychom si prohlédli významné dílo české architektury. Vždyť právě v těchto únorových dnech roku 2010 slaví autor Ještědu - Karel Hubáček - svoje 85. narozeniny. A zcela neplánovaně jsme se ocitli na vysílači téměř sami. V Libereckém kraji…
Obchodní dům Brouk + Babka je jednou z předních památek meziválečné funkcionalistické architektury Československa. Šestipodlažní budovu v Pražské ulici navrhl v roce 1936 architekt a člen…
Jedeme s dětmi do Zoo Liberec, jedeme " Žlutým autobusem " Student Agency. Odjíždíme z Prahy, z konečné stanice metra trasy B z Černého Mostu. Jedeme do Liberecké Zoo podívat se na místní zvěř a hlavně na bílé tyg…
Vážení přátelé Turistiky,turistiky a přírody, velice rád bych Vás pozval do Nového pralesa,který se nachází nedaleko Plání pod Ještědem.Na Pláně se dostanete několika způsoby.Od konečné tramvaje Horní Hanychov mů…
Autem - trvá jízda z Prahy (asi 110km) o něco málo víc než hodinu... v případě Liberce je dle mého názoru cesta po silnici lepší variantou - rozhodně co se úspory času týče Autobusem - z Prahy do Liberce jezdí pravidelná autobusová linka - některé autobusy nabízejí wifi připojení zdarma. Osobně vím o dvou dopravcích - jeden autobus vás doveze na autobusové nádraží v Liberci,…
Naše putování Libercem a okolím začalo návštěvou Liberecké botanické zahrady. Důvodů, proč právě botanická zahrada, mám hned několik. Pěstováním rostlin jsem se zabýval větší část mého života a za ta léta se můj v…
Přehrada Harcov na Harcovském potoce v katastru města Liberec byla vybudována v letech 1902 až 1904. Podmětem k výstavbě přehrady byly katastrofální povodně na konci 19. století, zejména…
ZOO Liberec
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České republiky, která je nerozlučně spojena s městem Libercem. Liberec leží v kotlině mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem,…
Botanická zahrada Liberec
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekonstruovanými pavilóny a řadou rarit. Botanická zahrada byla založena v roce 1876.Tip Turistika.cz: Masožravé rostlinyJen…