Travel blog Pošumaví Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa - Klatovy

V Klatovech, které založil král Přemysl Otakar II. v roce 1260 žije přibližně 22 tis. obyvatel. Klatovy jsou díky své poloze někdy též nazývány jako "brána Šumavy". Největším turistickým lákadlem jsou Klatovské katakomby.

Tip:
   Trasy Klatovy a okolí (77)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > Pěší trasy

Jižní Čechy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Čechy

Botanická zahrada v Prášilech

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Vstup do botanické zahrady
Vstup do botanické zahrady  •  Fotografie (3)  • Foto: Drumer1965

Pokud navštíme Prášily,jdeme většinou na Prášilské jezero,nebo se vydáme túrou na jezero Laka.Ale Prášily nejsou jen jezera.Výšlap na Prášilské jezero nezabere tolik času a byla by škoda z Prášil odjet a nenavštívit botanickou zahradu.
Zahradu najdeme hned u příjezdu do Prášil ve směru od Srní.Zahrada byla založena v roce 2005 a jedná se o nejvýše položenou botanickou zahradu v Čechách.K vidění nabízí původní šumavské rostliny,skalničky,trvalky a dřeviny.Pýchou zahrady je víc než 400 narcisů.Součástí botanické zahrady je i výběh bizonů.
Prohlídku zahrady berme jako doplnění programu,protože samotná prohlídka nezabere příliš času.To ovšem zahradě nikterak nesnižuje její kvalitu.Zahrada je malá,ale působí velmi příjemným,útulným dojmem.

Pohled k ohradě bizonů

Jdeme navštívit botanickou zahradu.

Velmi dobře se najíme v restauraci u Michala v centru Prášil a kvalitní sladkou tečku uděláme v cukrárně Pampeliška přes ulici.

Celkový dojem ze zahrady je velmi dobrý.

Parkování je buď v centru Prášil,nebo na příjezdu od Srní těsně před obcí.V centru Prášil je parkovací automat,na příjezdu před obcí nevím,tam jsem neparkoval.
Vstupné do zahrady se nevybírá,pouze u hlavního vchodu je pokladnička na příspěvek na chov bizonů.

Poslední aktualizace: 8.1.2021
Autor: Drumer1965

Čachrov

Příspěvky z okolí Botanická zahrada v Prášilech

Hřebenem Šumavy – Pancířský hřbet.
Šumava nabízí hned několik krásných hřebenových túr. Velká většina z nich kopíruje statní hranici s Německem, ale pozvánka na dnešní výlet patří jedné dosti frekventované. Především v její první třetině. Cesta ved…
  Gerlov, Gerlův Dvůr, Gerlhof  - to jsou názvy pro bývalý dvůr nedaleko Javorné, svým vzhledem však přípomíná venkovský zámeček.…
Na křížovatce turistických cest asi 2 km východně od obce Javorná na Šumavě v nadmořské výšce 874 metrů najdeme nově postavenou kapli sv. Vendelína. Ta byla opravena soukromým majitelem v roce 2010 . Stojí na místě…
Tenhle vandr jsem si užil. Na moje narozeniny mi totiž přišli popřát jako první dva strážci Národního parku Šumava. Přímo do stanu ke Křemelné a už v půl šesté ráno. Místo Happy Birthday…
Ve skaliscích nad Čeleticemi se v jednom skalním důlku stále udržuje maličká studánka. Skromná dřevěná stříška, připomínající vzhedem kapličku a podobnou stříškou krytý obrázek Panny Marie Klatovské na stromu u sk…
Hadí vrch nad Zhůřím
Hadí vrch Leží nad bývalou, dnes již zaniklou obcí Zhůří. Vrchol se nachází 1021 - 1025 m.n.m. Zde se mapy dost často odlišují. Z tohoto kopce se nabízí krásný kruhový výhled do širokého…
Asi 11 km severovýchodně od Železné Rudy leží při silnici do okresního města Klatovy v nadmořské výšce 842 m malá obec Javorná. Původně náležela ke Královskému hvozdu a byly zde četné svobodnické dvory. Bývalo zde i sídlo hlavního králováckého rychtáře osmi králováckých rycht. V okolí bylo několik sklářských hutí, z nichž nejstarší vznikly v 15. století. Významnou…
První písemná zmínka o Hlavňovicích je z roku 1428. Tvrz, o které se nic neví, zde byla postavena až ve 2. polovině 16. století. Tehdy Hlavňovice vlastnil Zikmund Doupovec z Doupova. Po něm sem přicházejí Kocové…
Obec Zhůří byla sídlem jedné z osmi králováckých rychet. Na místě dnešní kapličky stával Kostel Nejsvětější Trojice, byla tu pošta, trojtřídní škola, četnická stanice, hostince....Mezi válkami tu žilo na šest set obyvatel v téměř sto domech. V roce 1956 byla přeměněna na cvičiště VVP Dobrá Voda a srovnána se zemí.
Zhůří zaniklá osada Tato bývalá osada celým jménem Zhůří pod Javornou patří pod správu obce Rejštejn. I když v soušatnosti zde nikdo nežije, například před 2. sv. válkou měla obec přes 600…
Jedním ze zajímavých vrcholů v západní části Šumavských plání je Vysoký hřbet ( 1078 m.n.m.). Pod jeho jižními svahy protéká řeka Křemelná a na severní straně je hluboké údolí Pstružného…
Jeden ze dvou hlavních pramenných toků Otavy pramení jako Zhůřecký potok na východním svahu Můstku nedaleko Železné Rudy ve výšce 1.214 m. U Čeňkovy Pily se spojuje s Vydrou a odtud je již jejich společný tok znám…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Turistická trasa dlouhá 11 km vede většinou po úbočí známé hory Pancíř. Na vrchol se vyvezeme lanovkou, ale dále se budeme spoléhat na vlastní nohy. Po vyhlídce z rozhledny na Pancíři se vydáme po červené turistic…
Pancíř
Hora Pancíř (1.214 m) je jedním ze tří vrcholků známé šumavské hřebenové trasy Prenet, Můstek, Pancíř. Tyčí se nad Železnou Rudou vzdálený asi 6 km severovýchodním směrem od středu města. Hora tvoří evropský vod…
Petrovice - obec šumavského předhůří, rozprostírající se na okraji Přírodního parku Kochánov, je vhodným místem pro všechny obdivovatele krásné šumavské přírody. Blízkost Národního parku Šumava…
Hlavním cílem tohoto výletu je vrch Pancíř, který se nachází kousek od Železné Rudy a odkud jsou při pěkném počasí krásné výhledy na Šumavu. Výlet začneme v Železné Rudě, z které se vlakem vydáme do tři kilometry …
Snad jeden z nejkrásnějších šumavských rozhledů se otevírá z vrchu Březník, který ční do výšky 1.006 m nad Hartmanicemi v okrese Klatovy. Velmi dobře je odtud vidět do údolí Otavy a na pohraniční hory, směrem …
Je sobotní podvečer a my stojíme v místech bývalé šumavské osady Hůrka. Běžkaři už dávno sjeli do údolí a tak teď, když poslední sluneční paprsky zalévají okolní pláně, vládne tady nahoře téměř posvátné ticho. Jen občasný poryv větru zašumí v korunách vzrostlých javorů, lemujících cestu ke zrekonstruované kapli, která jako jediná připomíná časy, kdy tady všude okolo žili lidé.…
Dobrá Voda - dříve Breznich. Nový název získala až na základě objevu pramene dobré (léčivé) vody. 0d 14. století je poutním místem. Na místě , kde bývala kaple z roku 1618 byl postaven barokní Ko…
Nejnižší ze tří vrcholů na trase červené značky ve směru od Železné Rudy směrem na Klatovy (Pancíř, Můstek, Prenet) se zvedá do výšky 1.071 m asi 10 km severoseverozápadně od Železné Rudy…
Známý vrchol Železnorudska ve vypíná do výšky 1.202 m nad stejnojmennou rekreační obcí asi 4 km severně od Železné Rudy. Na svazích Špičáku byl vybudován rozlehlý lyžařský areál, který nabízí na celé řadě různor…
Železná Ruda leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Klatovy a v těsné blízkosti hranice s Rakouskem. Město se rozkládá v chráněné krajinné oblasti Šumava. Železná ruda je vyhledávaným celoročním rekreačn…
Vrch Svatobor se vypíná asi 3 km západně od Sušice do výšky 845 m. Svatobor je místem, které bylo zřejmě osídleno již v dávné historii. Na jeho úpatí byly objeveny stopy po primitivní polozahlou…
Černé jezero
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…
Osada vznikla koncem 18. století, kdy kolem skelné hutě, vystavěné Lorencem Gattermayerem v roce 1739, vyrostly první obytné domky. Panství v této oblastivlastnil mimo jiné i rod Lobkoviců, který zavedl v obci výr…
Sušice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Strakonice. Město se rozkládá na okraji Šumavského podhůří a na soutoku Otavy s Roušarkou. Městečko je známé továrnou na výrobu zápalek značky Solo. Sušice bylo hornické město a v jeho okolí byly naleziště zlata. Město obklopují zalesněné stráně kopců zvedajících se nad městem. U jižního a severního okraje města jsou…
Romantické údolí středního toku Bílého potoka (jeden z toků napájejících údolní nádrž Nýrsko) s jediným vodopádem na Šumavě, vysokým téměř 14 m, leží asi 4 km jižně od Hojsovy Stráže a asi 10 km severozápadně od Ž…
Čeňkova Pila leží na soutoku říčky Křemelné s řekou Vydrou 4 km od Rejštejna v Šumavských pláních v okrese Klatovy v nadmořské výšce 670 m. Soutokem Křemelné a Vydry tu vzniká řeka Otava. V 19. století byla při pl…