Tipy a novinky Chaty a chalupy DěčínChaty a chalupy  Mapa Děčín

Děčín leží severovýchodně od Ústí nad Labem nedaleko statní hranice s Německem. Děčín leží na obou březích řeky Labe a je zde důležitý říční přístav, odkud lodi doplují až do Hamburku. Děčín vytváří pomyslnou hranici mezi dvěma chráněnými krajinnými oblastmi a to jsou Labské pískovce a České středohoří.

Trasy Děčín (128)
Děčínsko a Lužické hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Děčínsko a Lužické hory

Botanická zahrada - Libverda Děčín

Tipy na výlet Rodina s dětmi

Fotografie (2)

Město Děčín je pro turisty i návštěvníky velmi atraktivním místem, najdeme zde spoustu památek a zajímavých míst. Návštěvu Děčína můžeme spojit také s prohlídkou malé botanické zahrady, která leží v těsné blízkosti Střední školy zahradnické a zemědělské A. E. Komerse, která se nachází v okrajové části města Děčín - Březiny - Libverda, na Českolipské ulici.

Škola byla otevřena roku 1850 zásluhou Františka Antonína Thuna a oslavila v roce 2005 své 165leté výročí vzniku. V botanické zahradě si žáci školy ověřují své teoretické znalosti v praxi.

V zahradě najdete botanická políčka se sortimenty trvalek, letniček, zelenin, kulturních plodin, trav i plevelů. Slouží jako cvičný pozemek, kde se žáci seznamují s rostlinami od výsevu až po sklizeň.

Roste zde mnoho druhů vzrostlých listnáčů i jehličnanů, odpočinout si můžete pod pergolou, která je porostlá různými druhy popínavých rostlin a je v těsné blízkosti veřejně přístupného skleníku, ve kterém najdete rostliny, které zde rostou ve volné půdě. Před skleníkem najdete široký sortiment letniček a balkónových rostlin.

Najdete zde i zástupce tropů, subtropů, užitkových rostlin, epifytů, sukulentních rostlin i kaktusů. Okrasné trávníky lemují sortimenty trav a netradiční skalka, která je rozdělena podle kamenů, jež se v tomto kraji nacházejí. K zahradě také patří park, který má rozlohu téměř 1,5 ha a je celý rok veřejně přístupný.

V měsíci září se zde každým rokem koná zemědělsko-zahradnická výstava s názvem "Libverda". Na výstavě naleznete zemědělskou, zahradnickou a lesnickou techniku, drobná i velká domácí zvířata a celou řadu produktů. Mezi jiným zde uvidíte i např. vázání a aranžování květin, nebo jízdu na koních. Samozřejmostí je i možnost stánkového prodeje a výpěstků zahrádkářů a také občerstvení. Výstava se těší každoročně velkému zájmu návštěvníků.

Nedaleko zahrady a školy je i prodejna Azalka, kde najdete nejrůznější zajímavý zahradnický sortiment, prodej stromků a keřů, můžete si zde nechat i uvázat kytici k různým příležitostem a v době svátků Velikonoc a Vánoc si určitě vyberete v bohaté nabídce různých dekorací, vhodných ke sváteční výzdobě.

Botanická zahradastojí dle mého názoru za návštěvu. Opravdu to byl pro nás velmi vydařený výlet.

Botanická zahrada je volně přístupná od 7 do 15 hodin. K zahradě se dostanete i městskou hromadnou Dopravou, kdy pojedete autobusovou linkou č. 4 a vystoupíte na předposlední zastávce. Domluvit na návštěvě v jinou dobu se můžete itelefonicky. U vchodu do zahrady je umístěna cedule se základními informacemi a s přehledným plánkem botanické zahrady.
Doufám, že při návštěvě zahrady strávíte příjemné chvíle a že se vám tu bude líbit.

Poslední aktualizace: 4.11.2010

Děčín

Příspěvky z okolí Botanická zahrada - Libverda Děčín

Smírčí kříž Březiny.
Na Děčínsku se dochovalo mnoho smírčích křížů. Jeden z nich je v obci Březiny. V ulici Za Sadem, na zahradě rodinného domu č.p.101 je zazděn v zídce zachovalý pískovcový kříž. Kříž má v hlavě vytesaná písmena IHS, na konci ramen má křížky a mezi nimi nápis HWA 1712. Kříž není ze silnice vidět. Údajně tento kříž stával v obci před starou školou, která musela ustoupit výstavbě nových domů. V centrálním registru smírčích křížů má číslo 0512.
Březiny jsou částí města Děčín. Je zde bylo evidováno 180 adres a trvale zde žije 1 900 obyvatel. V centru vsi v Březinách stojí kamenná obecní kaple s dřevenou věží a šindelovou střechou z roku 1832. Kaple není zasv…
            Po delší době, asi tak třech letech, kdy jsem se chtěla vypravit na Kvádrberk a ve zprávách jsem četla, že tam našel pejskař v lesoparku oběšence, jsem se téhle možnosti se tam vypravit sama vzdala. Až…
přijedeme vlakem na nádraží Děčín - východ a vydáme se pěšky k nemocnici, kde je první rozcestník Děčín - nemocnice. Vydáme se prudkým stoupáním po červené na Stoličnou horu, kde je krásný výhled na Děčín, pokraču…
Děčín leží v Ústeckém kraji, severovýchodně od Ústí nad Labem a nedaleko statní hranice s Německem. Město je postaveno na obou březích řeky Labe, do které na území města ústí řeka Ploučnice. Ve městě je rozsáhlý ř…
Červená turistická trasa, která je součástí evropské dálkové cesty E3. zavede vás po vyhlídkách s výhledy na kaňon řeky Labe a Děčín.Trasa začíná stoupáním od rozcestníku Děčín nemocnice a zavede vás k první vyhlídce Na Stoličné hoře. Odsud stále po červené příjemným borovicovým terénem přes Snežnickou vyhlídku, vyhlídku Labská stráž dolů k Ludvíkovicům. Podél místního potoka a…
Cesta dlouhá asi 13 km nás zavede jak do skal tak na vyhlídky do údolí Labe.Začneme na kone…
Děčínský kostel Povýšení svatého Kříže se nachází v městské části Staré Město, na pravém břehu řeky Labe, asi 300 metrů jihovýchodně od náměstí T.G. Masaryka, uprostřed tichého a upraveného Zámeckého náměstí. Tat…
Staroměstský most v Děčíně byl postaven v roce 1574. Most je významnou Děčínskou renesanční památkou, uprostřed mostu nalezneme sousoší od M. J. Brokofa, které znázorňuje české patrony sv. Jana Nepomuckého, sv. Ví…
Děčínský zámek
Soutěž 3 body
Děčínský zámek leží nad soutokem Labe a Ploučnice. Zámek se nachází v Ústeckém kraji a je kulturní dominantou města Děčína. Jedinečným prvkem zámku je tzv. Dlouhá jízda, volně stoupající hlavní příjezdová cesta …
Další výlet Děčínem za jeho zajímavostmi………….               Úvodem musím napsat, že jsem se posledním výletem v Děčíně namlsala a řekla si, že ještě než začne padat ta sněhová peřina, která nám všechno nejen pok…
Zámek Děčín nalezneme nad soutokem Labe a Ploučnice. Současná podoba zámku je dílem rodu Thun-Hohenstein, který držel děčínské panství v letech 1628–1932. Thunové provedli dvě zásadní rekonstrukce zám…
Vlastně jsem v prvopočátku ani žádný výlet neplánoval. Do SDěčína jsem jel za nutnými nudnými úředními záležitostmi, ale jelikož byl u nás na návštěvě Ivan, bratr mé partnerky Jany, rozhodli jsme se využít této př…
   Když jsem vypracovával plán, kam se o dovolené vydám se svým čtyřletém vnukem, první místo automaticky zaujalo děčínské ZOO. Těžko říci, proč jsem upřednostnil právě jednu z naších nejmenších zoologických zahra…
Raně barokní ozdobná zahrada ze sedmdesátých let 17. století, která patří k nejhodnotnějším uměleckým památkám v Děčíně. Nachází se na severní terase podél Dlouhé jízdy, při samém okraji zámecké…
Když se řekne Děvín, vybaví se většině lidí Bratislava a hrad na soutoku Dunaje a Moravy. My ovšem v případě Děvína máme na mysli úplně něco jiného.…
Město Děčín je sám o sobě malé přístavní městečko, které je roztahané převážně panelovým předměstím. Jeho centrum je však malé. Centrum Děčína opisuje jakoby trojúhelník skládanící se z Masarykova náměstí, zámku, …
Řetězová lávka přes boční rameno Ploučnice se nachází na jižní straně zámecké skály, přístup k ní je z Tyršova nábřeží tunelem. Zbudována byla v letech 1829 až 1831 při úpravách Zámeckého parku do kterého nás také…
Kašny na Masarykově náměstí v Děčíně. Uprostřed Masarykova náměstí se nachází secesní kašna z r.1907 od R.Weyra,která má pravoúhlou nádrž, má skalnatý terén a vyrůstají z ní…
Ozdobná zahrada z druhé poloviny 17. století byla zrekonstruována po odchodu sovětských vojáků z Děčínského zámku. Nachází se na severní terase, při okraji…
Jedeme vlakem z Kladna do Děčína podívat se na místní zámek. Ráno vyrážíme v 8,35 z nádraží Kladno - Město, Regionovou do Kralup n. Vltavou. V Kralupech přesedáme na rychlík a ten nás dovezl až do Děčína. Cesta ná…
Dnes vám představím jednu z mnoha rozhleden na Děčínsku. Vzpomínky a fotografie jsou čerstvé. Tuto rozhlednu jsem zdolal při svém třídením výletu po rozhlednách severních Čech. Jedná se o rozhlednu Sokolí vrch u Dobrné, kterou jsem navštívil 19. července 2012. Rozhledna je dostupná autem. Jel jsem po silnici E442, 13, směrem od Liberce. V obci Huntířov odbočuji v levo. Na…
Městské divadlo v Děčíně. Městské divadlo v Děčíně se nachází na Teplické ulici v Podmoklech. Počátkem 20.století bylo na místě dnešního divadla vybudováno varieté.V r.1918 se přistavě…
Po příjezdu do Děčína se vydáme na cestu vedoucí k zoologické zahradě, po zdolání přístupového kopce, se dáme před bránou Zoo Doprava a asi po dvou stech metrech jsme na místě Na vrcholu pastýřské stěny se nachází…
Pastýřská stěna – budova výletní Restaurace – Děčín. Tuto Budovu postavilo město Podmokly,kdy ještě bylo samostatné.Před ní tu byl dřevěný hostinec.Protože se zvyšovala návštěvnost tohoto místa,odk…
Rozhledna na 506m vysokém Sokolím vrchu byla otevřena 1.5 2004. Celková výška věže jež měla původně sloužit jen telekomunikačním účelům je 51m. Vyhlídkový kruhový ochoz je ve výšce 31m a je z ocelových roštů, c…
Autem se dá dojet až k samotné Zoologické zahradě, pojedete Teplickou ulicí a u synagogy odbočíte doprava do ulice Husova, jen musíte dávat pozor aby jste odbočku nepřehlédli mě osobně příjde dost špatně viditelná…
Děčín – Pastýřská stěna Jednu z dominant Děčína najdeme nedaleko samotného centra města. Do 160 m nad hladinu se vypíná pískovcová skála, na jejímž vrchu se nalézá restaurace s vyhlídkovou věží. Přímo pod restarací na okraji skály je pak také Vyhlídka, z níž jako na dlani vidíte Děčín a okolní panoramata, přímo naproti vám přes řeku Labe pak Děčínský zámek. Na Pastýřskou…
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde hezké dětské hřiště. Otevírací doba: březen - duben 8.00 - 18.00 květen - srpen 8.00 - 19.00 září - říjen 8.00 - 18.00 listopad - únor 8.00 - 16.00 Zoo je otevře…