EURO 2024 v Německu Travel blog Německo Ubytování  Mapa Drážďan
Oblíbená místa v Drážďanech
 >> Zwinger    >> kostel Frauenkirche   >> Semperova Opera   >> Lanovka Loschwitz
Dovolená v Německu:   Města a destinace   Hrady a zámky   Aktivní dovolená
Drážďany, příspěvky od zkušených turistů a cestovatelů
 Tipy na výlet (71)     Turistické cíle (414)     Trasy (24)     Cestopisy (20)    Fotogalerie (32)

Bastei - dominanta Saského Švýcarska

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na hory Na kole Se psem

Bastei z vyhlídky Ferdinandstein, vlevo se nachází skaní hrad Neurathen

Jedeme kousek od českých hranic do městečka Kurort Rathen, které leží cca. 30km od
Děčína.

Bastei
Bastei  •  Foto: alikal87

Rathen se nachází přímo pod panoramaty Labských pískovců a na úpatí světově známého Skalního mostu Bastei. Název Bastei (česky Bašta) připomíná obranný soubor strmých skal kolem skalního hradu Neurathen. Felsenburg Neurathen je rozlohou největší skalní hrad v bývalém okresu Saské Švýcarsko. Do současnosti se dochovalo jen několik ve skále vytesaných prostor a cisterna na vodu. Samotný most tedy spojuje tento hrad s Baštou, proto i on sám nese tento název, německy Basteibrücke a jeho podobu jakou známe dnes, můžou návštěvníci obdivovat už od roku 1851. Nahradil původní dřevěný most, který zde byl postaven už roku 1824. Je 76 metrů dlouhý a zajímavostí určitě je, že se jednalo o první evropskou stavbu pro turisty. Z Rathenu vede přes Bastei pohodlný turistický okruh cca. 5km dlouhý. Pro pohodlnější lze dojet menším okruhem až na Basteistrasse, kde se dá bez problémů zaparkovat a k mostu je to asi 8 minut chůze. Asi nejhezčí pohled na Bastei je z vyhlídky Ferdinandstein, která se nachází vlevo před vstupem na most, nelze jí tedy minout.

Je velice pravděpodobné, že návštěvník nepříjíždí za krásami, ať už Saského nebo Českého Švýcarska pouze na jeden den a proto bude nutné nějaké to ubytování řešit. Avšak v této oblasti není sebemenší problém nějaké to ubytování najít, ať už u našich sousedů, kde jsou ceny samozřejmě vyšší, tak u nás. Já osobně považuji za dobré výchozí místo, pokud cestujeme autem, město Děčín.

Osobně považuji skalní most Bastei za jedno z nejhezčích míst, které lze vidět v podstatě "za humny".

Bastei
Bastei  •  Foto: alikal87

Vím pouze o placených parkovištích, kde se ceny pohybují od 3-5eur, podle doby parkování. Jestli se v létě vybírá nějaké vstupné netuším, ale neumím si to dost dobře představit vzhledem k vícero přístupům. Zřejmě se bude platit okruh přes skalní hrad Neurathen, kde se nachází také velmi zajímavá vyhlídka a tím se dostávám k mému tajnému tipu. Pokud nemáte rádi davy turistů, zkuste Bastei navštívit např. na podzim nebo v zimě. Naskytne se Vám jiný pohled na tuto impozantní stavbu, než většině návštěvníků a vychutnáte si klid a zvláštní tajemno, které tato roční období nabízejí.

Poslední aktualizace: 25.1.2018
Autor: alikal87

Lohmen

Příspěvky z okolí Bastei - dominanta Saského Švýcarska

Saské Švýcarsko – Königstein a Basteibrücke (skalní most Bastei)
V rámci výletů za poznáním v  NP České Švýcarsko jsme  s kamarádkou nasály také atmosféru  národního parku Saské Švýcarsko. Jednoho dne nám nepřálo počasí. Vrátily jsme se z uplaka…
Vyhledávanou turistickou atrakci, skalní most Bastei, najdeme v Saském Švýcarsku asi 15…
Kamenný most spojuje Bastei a skalní hrad Neurathen nedaleko městečka Rathen v Saském Švýcarsku. Most dlouhý 70 metrů překlenuje hlubokou propast Mordertelle. B…
Po 10 dnech cestování jsme konečně dorazili do Hřenska. Na naší straně to poměrně známe, už jsme to tu prochodili před pár lety. Letos chceme na saskou stranu. Všichni básní o tom, jak je hezký skalní most Bastei.…
Skalní most Bastei je jedním z nejlákavějších míst oblasti Saské Švýcarsko. Původní název Bastei je připomínkou na obranný soubor strmých skal kolem skalního hradu Neurathen. Skály na Bastei vznikly díky vodní ero…
Výlet se koná/konal 2.7.2011, časy odjezdů a příjezdů jsou platné k tomuto dni.Tam: Děčín (odj. 8:40) - Bad Schandau, zde přestup na vlak do Stadt Wehlen (příj. 9:27)Zpět: Kurort Rathen …
Kdo chce poznat krásnou přírodu, krásné výhledy, ať se vypraví kousek za naše hranice do Saského Švýcarska, konkrétně na Bastei /česky bašta/.Můžeme jet autobusem, autem, lodí.Nedaleko je města Pirna, která také…
Výlet do Saského Švýcarska na známou turistickou atrakci most v Bastei.               Mívám občas takové krásné dny, kdy mě syn pozve na tak zvaný tajný výlet. Proč tajný? Protože ať se vyptávám, jak se vyptávám…
Nádherný pohled na Bastei a stolové hory Saského Švýcarska nabízí vyhlídka Pavillonaussicht, která je na skalním bloku na protější straně údolí od Bastei. V roc…
Z lázní Rathen do Děčína po Labské cyklostezce Projížďka po Labské cyklostezce začíná v lázeňském městečku Rathen v Německu. Po krásném, většinou asfaltové povr…
Nad městečkem Rathen v Saské Švýcarsku jsou dva hrady – Altrathen a Neurathen. Altrathen stojí na skalním výběžku nad centrem městečka. O 130 metrů výše pak hra…
Nejsevernější a také nejnižší stolová hora v Saském Švýcarsku, tyčící se ve smyčce řeky Labe. Vrcholová plošina je 600metrů dlouhá a 200 metrů široká. Hora je zalesněná, okraje tvoří strmé skalní pískovcové stěny.…
Hřebenovka, nebo také Rauensteinská stezka je část žlutě značené cesty od nádraží Stadt Wehlen na stolovou horuRauenstein. Po odbočení ze silnice cesta prudce stoupá na asi 1 km dlouhý rozeklaný hřeben nejnižší a …
Soutěska Schwedenlöcher je v blízkosti městečka Rathen v Saském Švýcarsku a spojuje údolí Amselgrund s populárním vyhlídkovým skalním útvarem Bastei. Za třicetileté války se v soutěsce ukrývali místní obyvatelé před švédskými vojsky. Odtud pak název Švédské díry. Od roku 1886 vede soutěskou značená cesta. Vede soustavou úzkých roklí a po 700 schodech a strmých železných žebřících překonává převýšení 160 metrů. Cesta soutěskou je fyzicky náročnější. Je velmi vyhledávanou turistickou trasou.
O krásách Českého Švýcarska bylo již napsáno hodně a mnozí z vás měli možnost tento krásný kout naší země navštívit. Ovšem na dnešní výlet se vydáme za hranice k našim německým sousedům a budeme obdivovat krásu je…
Rauenstein je jednou ze stolových hor Saského Švýcarska a nachází se cca. 2 km od obce Kurort Rathen na levém břehu Labe. Plošina hory je velmi členitá a dostupná po mnoha schodech, výhledy jsou krásné a nahoře se…
V Saském Švýcarsku se dochovalo mnoho drobných historických památek. Patří mezi ně také ukazatelé cest z počátku 18. století. Jsou označovány také jako milníky a byly vyhlášeny kulturní památkou. Mezi hradem Hohenstein a městečkem Rathen je jich několik. Jeden ukazatel stojí na křižovatce silnic u rodinného venkovského hostince Hocksteinschänke, druhý na turistickém rozcestí Lohmener Parkplatz u Bastei, další pak u odbočky na Bastei a do lesního divadla v Rathenu, největší a nejhezčí sloup stojí pak v …
V zadní části údolí Amselgrund, kde se zužuje do rokle, potok Grΰnbach tvoří široký vodní závoj vysoký až 10 metrů. Voda se přelévá přes zřícenou jeskyni. Strop této 15 metrů dlouhé jeskyně tvoří bloky pískovce spadlé z okolních stěn. Od roku 1830 stojí u vodopádu hostinec, ke kterému byly pak přistavěny další budovy. Dnes je zde chata Národního parku Saské Švýcarsko a restaurace. Z důvodu nebezpečí pádu kamenů jsou budovy do odvolání uzavřeny. Okolo vodopádu vede velice oblíbená malířská stezka. Stezk…
Osamocená skalní skupina Gamrig se nachází nedaleko městečka Rathen v Saském Švýcarsku. Skalní věže uprostřed lesa nabízejí mnoho lezeckých cest pro horolezce. …
Info o trase (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)Pokud zvolíte stejně jako my za výchozí bod malé placené parkoviště nad obcí Kurort Rathen zavede vás červená turistická značka do…
Výlet na méně navštěvované stolové hory na levém břehu Labe. V časopise Turista jsem se dočetl o pěkné hřebenové trase na vrchol stolové hory Rauenstein. A tak jsem si ji vybral jako svůj další cíl při návštěvě S…
Městečko Wehlen je jednou ze vstupních bran do roklí a skal Saského Švýcarska. Více jak 750 let staré městečko patří k nejmenším městům Saska. Rozkládá se 25 km od Drážďan na obou březích Labe. Je velmi vyhledávaným výletním místem. Vede odtud mnoho značených turistických cest. Jak údolím Labe, tak hlavně do hlubokých roklí a do světa pískovcových skal. Za návštěvu stojí nádherné náměstíčko, nad kterým se tyčí zřícenina hradu, alpská zahrádka s vlastivědným muzeem. Nebo se povozit parníkem po Labi.
Ve smyčce řeky Labe, naproti jednomu ze symbolů Saského Švýcarska, skalnímu mostu Bastei, se tyčí tři stolové hory - Rauenstein, Großer a Kleiner Bärenstein. Přesto, že se hora jmenuje Kleiner Bärenstein /Malý Me…
Ve stráni nad centrem města Wehlen v Saském Švýcarsku se rozkládá na ploše 5 400 m² alpská zahrada. Zahradu vybudoval místní sochař a horolezec Hans Thumm. Během let zde shromáždil přes 600 rostlin z celého světa. Bývala horská chata byla přeměněna ve vlastivědné muzeum. Je zde popsána historie města Wehlen. Otevřeno květen až říjen. Vstupné 2€.
Krásná přírodní cesta roklí Labských pískovců. Okružní žlutě značená cesta roklí trvá asi 1 hodinu. Cestu často blokují popadané kusy skal. Je nutné se protlačit nebo prolézt úzkou nebo nízkou mezerou. Jeden průlez je jen 1 metr vysoký, proto se doporučuje cesta bez batohu, nebo jen s malým batůžkem. Do Ďáblovy rokle se nejčastěji vychází z náměstí městečka Wehlen po červeně značené Malířské stezce /Malerweg/ směrem do rokle Utterwaldergrund. Lesní silnička pozvolna stoupá. Asi po 1 km přichází na rozc…
Nabízím krátkou ale velmi pěknou prochazku mezi dvemi turisticky zajimavymi misty v Sask Švycarsku. Na Lillienstein se dostanete po žlute značce az na vrchol. odkud se nabizi vyhledy na kanon Labe, protější pevnos…
Skalní útvar Hockstein leží západně od města Hohnstein nad říčkou Polenz. Z Polenztalu vede na vrcholovou vyhlídku značená cesta, která překonává více jak stometrové převýšení. Vede po schodech a v závěru po soustavě žebříků v úzké skalní spáře. V minulosti tudy také vedla přístupová cesta na hrádek, který na vrcholu od 13. století stával. Svědčí o tom záseky starého schodiště. Hrádek byl předsunutým strážným stanovištěm hradu Rathen. Od poloviny 15. století je hrádek pustý. Od roku 1893 stával na vrch…
Výlet do krásné krajiny pískovcových skal, na majestátní hrad a do krásného městečka Hohnstein. Na železniční trati z Děčína do Rumburku, která vede přes Německo, vystupuji na zastávce Porschdorf. Po červeně značené cestě stoupám na první cíl mého výletu. Cesta se klikatí lesem, dřevěné schody občas střídají krátké žebříky. Na vrcholu stoupání odbočuji na vyhlídku Hafersäcke, která nabízí výhled do kouzelného postranního hlubokého údolí Polenztal s množstvím skalních věží roztodivných tvarů. Odtud je t…
Pevnost Königstein představuje jedinečný důkaz evropského umění stavby pevností. Historie této mohutné skalní  nedobytné  pevnosti se začala psát před více než 750 lety. Areál pevnosti se postupem čau rozšiřoval a…