pehas

Příspěvky uživatele pehas

Počet příspěvků: 24

Karl Kraus
Karl Kraus byl rakouský spisovatel básník, dramatik a novinář. Narodil se 28.dubna1874 v Jičíně, kde vyrůstal v rodině jičínského židovského majitele papírny. Když byly Krausovi tři roky ,přestěhovala se rodina do…
Irma Geisslová byla česká spisovatelka a básnířka, která se narodila 6.července 1855 v Budapešťi. Její otec Jan Slavomil Geissel byl železniční úředník pocházející ze Štikové u Nové Paky a matka Marie, rozená Fořtová byla dcera jičínského měšťana. Jako železniční úředník byl Geissel různě překládán a v roce 1884, kdy byl rada penzionován se rodina přestěhovala do Jičína, kde…
Turistické rozcestí Panská skála je křižovatkou modré,zelené,červené a žluté turistické trasy.Nachází na okraji parkoviště pod Panskou skálou v obci Prácheň.Určuje směry na Novou Huť,Nový Bor-Česká Lípa,Česká Kamenice,Police-Žandov.
Pivovar se nachází v malebném údolí mezi Libercem a Vratislavicemi. Toto umístění není  však náhodné ,protože byl zde  nalezen silný zdroj vody skvěly pro výrobu piva. První zmínky o výrobě piva libereckými měšťan…
Na okraji Práchně par metrů od hlavní silnice stojí nenápadný pahorek (595 m), který by však neměl ujít Vaší pozornosti. Je to čedičové těleso, které vzniklo jako součást rozsáhlé třetihorní sopečné činnosti v Čec…
Kamenický Šenov má bohatou sklářskou historii, město je známé zejména výrobou rytého skla a lustrů. Obě tato tradiční řemesla  se zde udržela dodnes a proslavila Kamenický Šenov po celém světě.To dokládá také i expozice zdejšího sklářského muzea. Původně městské muzeum bylo založeno v roce 1923.Sbírky se od roku 1968 nachází v rekonstruované klasicistní budově, která byla vždy…
Turistické rozcestí stojí u hlavní silnice mezi Hřenskem a  Mezní Loukou.Určuje směry Pravčická brána - Hřensko (čevená TZ) a Mezná (žlutá TZ)
          Výstavba Kapličky započala v r.1860 místními sedláky. Podle dochovaných informací byla kaplička původně zasvěcena svatému Vendelínu patronu sedláků a pastýřů.V roce 2003 ji odkoupilo město Skalná, kterou ji nechalo zrekonstruovat. V roce 2004  byla kaplička slavnostně znovu vysvěcena.Z původního vybavení se dochovaly pouze krucifixy  a zvon z r.1792 od chebského…
Nachází se nedaleko zříceniny gotického hradu na ostrohu chráněném Rybníky.Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Lubů(13 km) druhým směrem přes SOOS k Chebu.(18 km)
Turistické Rozcestí Pomezná se nachází na okraji lesa v blískosti bývalé tvrze Pomezná,která se jako jediná se dochovala ze zaniklé obce Pomezná . Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Aše druhým směrem ke Klestu.Toto turistické rozcestí je součastí cyklotrasy 2063.
Malá vodní elektrárna leží na řece Ohře,která zároveň napájí přehradní nádrž Skalka postavenou v roce 1961-1964.Tato malá elektrárna původně  sloužila jako mlýn.Po požáru v r.1903 se dostal mlýn do vlastnictví mly…
Nejpřitažlivější úsek řeky Reslavy(Roslau) se nachází v údolí nedaleko měst Elisenfels a Arzberg.Když se začala stavět železnice,bylo toto údolí zpřístupněno a dostalo název Gsteinigt a v roce 1938 bylo prohlášeno…
Klášterní statek Fockenfeld vznikl díky iniciativě Theresy Neumann (zvané Resl z Konnersreuthu).Dříve klášter sloužil jako letní sídlo opatů.V součastné době je zde umístěna soukromá katolická škola(gymnázium) sa…
Mezi nejvýznamnější a nejneobvyklejší stavbou v Německu patří kruhová stavba období baroka Kaple svaté Trojice.Ve všech stavebních částech a vybavení byla použita symbolika Svaté trojice. Tato kaple byla vytvo…
Okoli Waldsassenu nabízí spoustu zajímavostí.Jednou z nich je i obora pro Vysokou zvěř ,která se rozprostírá nad Waldsassenem na kraji lesa skleněné hory Glasberg.Vede k ní několik cest. Můžete jít po Naučné stez…
Turistické rozcestí Zelená hora se nachází uprostřed lesa v blískosti Bismarckovy rozhledny . Prochází tudy zeleně značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Chebu druhým směrem k Starému Hrozňatovu.Další směr vede k vrcholu Zeléné hory.U rozcestníku je i jedna z nejvýše postavených studen,kde si mužete doplnit zásobu pitné vody
"Alej k Loretě" je krajinný prvek tvořený javory a jasany se značným krajinotvorným,ekologickým a estetickým významem. Alej lemuje cestu v délce 350m ,která vede nad obcí a spojuje okraj Starého Hrozňatova s význa…
Nedílnou součástí Mariánských Lázní jsou městské parky a sady,které jsou chloubou tohoto lázeňského města.Podoba parků,kterou dnes vidíme jsou z velké části dochovány tak jak je v počátku navrhl zahradní architekt…
Hornické muzeum vzniklo v roce 1998 na ploše několika hektaru a rozprostírá na okraji Krásna směrem na Horní Slavkov areálu bývalého cínového dolu Vilém. Můžete zde zhlédnout budovu úpravny,objekt dílen,těžní věž, ,strojovnu.K vidění je i jedna z nejstarších trafostanic na našem území. Na venkovní prostranství je ukázka těžké techniky,která sloužila na povrchových dolech…
Eduard Petiška se narodil r.1924 a zemřel v roce 1987.Byl básník,prozaik,autor literárních adaptací a pohádek pro děti,překladatel.Letní měsíce trávil v Mariánských Lázních.Dům se nachází na okraji města za kolon…
Dřevěný vyřezavaný kříž stoji v malém parčíku u hotelu Krakonoš. Nedaleko se nachází naučně-poznávací park Boheminium s maketami (měřítko 1:25) významných stavebních a technických památek ČR.
Žulový sloup stojí na kraji cesty mezi Chebem a Vokovem.Trojhranný sloup je postaven na dvou stupních. Na vrchním stupni spojí podstavec sloupu, který směrem k silnici nese signaturu a rok „16WF89“. Jedná se o sig…
Zámek Mostov leží u cyklostezky Ohře mezi Nebanicemi a Kynšperkem nad Ohří.K zámku se lze též dostat autem ze silnice E 48 - 10 km před Chebem,ze směru od Sokolova odbočit do obce Odrava.Dále místní komunikací cca…
DinoPark je unikátní zabavný park pro nejširší veřejnost,je spojen s Zoo Plzeň.V parku se nachází kolem třiceti ozvučených modelů prehistorických zvířat,některé se i pohybují.Múžete navštívit i 3D kino,které je um…

zpět na profil uživatele pehas