Jana.K

Příspěvky uživatele Jana.K

Počet příspěvků: 24

Ramzová-Šerák-Lázně Lipová
Poslední prázdninovou sobotu jsme si udělali výlet do Jeseníků. Předpovědi počasí byly rozporuplné, ale cestou vlakem jsme se radovali z jasné oblohy a vykukujícího sluníčka. Čím víc jsme se však blížili k horám, …
Vyrážíme z Ostravice od vlakového nádraží vzhůru do kopce po červené značce nejdříve po asfaltové cestě pak po lesním chodníčku. Jdeme kolem Bučacího potoka přes rozcestí Pod Holubčankou k nejvyššímu bodu naší dnešní cesty - Smrku ve výšce 1276 m.n.m. Odsud nás čeká klesání a také částečné bloudění v nepřehledném terénu s polomy kolem chaty  Hubertka (1114 m.n.m.) na rozcestí…
Naším cílem je dnes Hřebenovka Javorníků. Na víkend je hlášeno pěkné počasí, ráno ve Zlíně úplně jasná obloha a tak vyrážíme s optimistickou náladou a v letním oblečení. Už za Vsetínem se počasí horší, přivlékáme …
Jedeme na cyklistickou vyjížďku. Startujeme ve Zlíně, část Příluky, dál po cyklostezce přes Vršavu, Kostelec, kolem ZOo Lešná směrem na Fryšták, Horní Ves a po lesní cestě a modré značce vzhůru na rozcestí Pod Ond…
Jeden den z dvoudenního turistického zájezdu věnujeme KutnéHoře. Chceme si prohlédnout město a jeho kulturní a architektonické památky. Nejdříve navštívíme Hrádek - České muzeum stříbra. Dozvíme se, jak se zde dolovalo stříbro a co se s ním dělo dál (zpracování, ražení mincí). A pak máme  čas prohlédnout si další památky ve městě. V první řadě Chrám Sv. Barbory, ale než k němu…
Další ročník přeshraničního pochodu "Přátelství bez hranic", který tentokrát začínal na Slovensku a končil v ČR, organizovaného Klubem českých turistů ze Zlína a Klubem slovenských turistů z Trenčína. Jak už jsem psala, sešli jsme se tentokrát  na Slovensku v obci Pruské. Prohlédli jsme si zdejší krásný kostel a vyrazili po zelené značce přes Velké Hradiště kolem Mikušovského…
Zúčastnili jsme se už 17. ročníku pochodu "Po stopách Baťovy nedokončené železnice". A abychom měli nějakou změnu, trochu jsme pozměnili trasu. Je to vycházka pěknou Jarní přírodou. Start je ve Vizovicích u vlakov…
Jedeme vlakem z Otrokovic do obce Šakvice, tady přestoupíme do autobusu, který nás zaveze do obce Dolní Věstonice. A zde začíná naše cesta za rozkvetlými skalničkami Pavlovských vrchů. Jak už jsem napsala, hlavním…
Předjarní vycházka kolem mlýnů ležících podél řeky Bobravy. Start je na zelené turistické značce - rozcestí Nad Omicemi, jdeme směrem na Střelice. Tady u nádraží přecházíme na modrou značku a za chvíli jsme u říč…
Sobota 20. února. Jedeme na běžky, naším cílem jsou Velké Karlovice - Léskové, ale ve Zlíně taje a prší a tak naše skupinka vypadá na autobusovém nádraží poněkud nepatřičně. Během cesty autobusem se situace lepší …
Vyjely jsme ráno vlakem z Olomouce směrem na Ramzovou s cílem přejet přes Šerák, Keprník, Červenohorské sedlo do Koutů nad Desnou. Cesta příjemně ubíhala až do Jindřichova. Tam vlak zastavil a za chvíli obcházel p…
Začátkem zimy se v místních novinách i na internetu objevily zprávy, že bude nově upravovaná trasa pro běžkaře v Hostýnských vrších. Chtěla jsem to tedy vyzkoušet.Pokus č. 1: 9. ledna 2010. Dva dny předtím hustě sněžilo, pak trochu popršelo a přimrzlo. Sněhu bylo hodně, na něm ledová krusta. V sobotu v 8 hodin ráno jsme přijeli na Troják, od večera už nesněžilo, takže jsme…
Start ve Zlíně Přílukách, jedeme na kole přes Jaroslavice (do kopce chvíli vedle kola) na Kudlov, přes Pindulu na vrch Pod Klencovem a Klencov, odsud dolů do vesnice Provodov a pak zase vzhůru k poutnímu kostelu n…
Začínáme v městečku Svatoslav a jdeme po žluté značce k údolí Bílého potoka. U Pavlovcova mlýna přecházíme na modrou značku a trasa získává na zajímavosti. Během následujících několika kilometrů se musíme několikr…
  Moje letošní dovolená byla turistická - na Korzice. Podařilo se mi vystoupit na vrchol Monte d´Oro, ale protože většina účastníků byla o generaci mladší než já, na Monte Cinto s nimi jsem si netroufla. Takže v …
Vycházku začínáme v Karlově Studánce u vyhořelého hotelu Sv. Hubert. Značka tudy vede modrá a žlutá a jdeme proti toku řeky Bílá Opava. Za chvíli se značky rozdělují, my si vybíráme žlutou, která vede přímo kaňonem kolem vodopádů, kaskád a zátočin na Bílé Opavě. Cesta je místy dost náročná, ale krásná příroda kolem všechno vynahradí. Nad vodopády se modrá a žlutá značka opět…
Jedna z oblastí, které jsme v Řecku navštívili, bylo pohoří Pindos a jedna z túr byla kaňonem Vikos. Vycházeli jsme ze stejnojmenné horské vesničky v nadmořské výšce cca 1000 m a odsud sestupovali úzkou stezkou do…
Vycházíme z obce Býkovice po červené značce kolem rybníka směrem na Malý Blaník, vzdálený asi 1,5 km. Tady vyběhneme na kamenitý vršek a prohlédneme si zříceninu poutní barokní kaple sv. Maří Magdaleny zbudované r…
V loňském roce jsem se zúčastnila s jednou turistickou cestovní kanceláří zájezdu do Řecka. Zájezd byl turisticko-poznávací a během deseti dnů jsme zvládli několik túr po řeckých horách. Poslední a účastníky nej…
V sobotu 2.5.2009 se konal už 7. ročník turistického pochodu nazvaného „Priatelstvo-přátelství bez hraní/i/c", který pořádá KČT Zlín a KST Trenčín vždy na přelomu dubna a května někde na Moravsko-Slovenské hranici…
Můžeme jet autobusem, vlakem nebo autem do vesnice Lidečko vzdálené asi 40 km od Zlína. Autem zastavíme na parkovišti u motorestu Čertovy skály, který stojí přímo proti stěně pískovcových skal stejného jména. Nejb…
SOBOTA 18. 4. NEDOKONČENÁ BAŤOVA ŽELEZNICEJiž 16. ročník mezinárodního turistického pochodu po tělese nedokončené železnice Vizovice - Lidečko má různé trasy. Můžete si vybrat 6-13-23-35 km. Start v Pivním baru u …