HonzaC8

Jan Čáp

Jak to jde, jsme s manželkou venku bez ohledu na počasí. Nejraději se touláme v oblasti Kladského pomezí, tedy…

Příspěvky sleduje: 22 turistů
Počet příspěvků: 1 067
Průměrná známka příspěvků: 1,00
Počet přečtení příspěvků: 1 891 531

Příspěvky uživatele HonzaC8

Počet příspěvků: 711

Kaple Nanebevzetí Panny Marie u Božanova
Možná známější je tato kaplička pod názvem Kaple Panny Marie Lurdské. Takto je i označena na Mapy.cz. Nejspíš dostala toto jméno podle Mariánské studánky, která pod kaplí vyvěrá a jejíž voda…
Nejen u nás v poslední době rostou v krajině rozhledny jako houby po dešti. I v sousedním Polsku se stavbaři činí a utrácejí evropské peníze, co to jde. A tak se nám objevila kousek za hrani…
Kopců jménem Signál je u nás víc. Jen v oblasti Kladského Pomezí jsou dva. Ten známější je mezi Náchodem a Hronovem u Slavíkova a je na něm rozhledna. Druhý najdeme nad osadou Řeřišný u Mach…
Krásně umístěná vyhlídka vznikla v říjnu roku 2019 na kraji lesa mezi Martínkovicemi a Křinicemi. Zaplatilo a vybudovalo ji Honební společenstvo Martínkovice. Vyhlídka poskytuje nádherný poh…
Vyhlídku na Homolce potkáte na žlutě značené trase z Nové Paky do Lázní Bělohrad za obcí Přibyslav. Je odsud vidět městečko a hrad Pecka s panoramatem Krkonoš. Přímo u cesty je lavička, dopo…
V průběhu roku 2017 se na Broumovsku objevila modře značená turistická trasa z Broumova na Homoli (Pseudosopku) a polskou hranici. Nad Šonovem a pod Malou Homolí je vyznačena významová odboč…
Na okraji Ticháčkova lesa nad Suchým Dolem stojí osamocená skalní věž zvaná Čertova skála. Je tvořená hrubozrnnými arkózovitými pískovci jizerského souvrství středního turonu. Ty na rozdíl od typických adršpašských křemenných pískovců obsahují i příměsi živců, způsobujících jiné zabarvení skály. Navíc jsou tu patrné i rezavé povlaky, vzniklé vysrážením železitých roztoků. Stejně jako u nedalekých skalních hřibů, které se r…
Studánka leží stranou všech turisticky značených cest, ale kdybyste náhodou šli po této trase - https://www.turistika.cz/trasy/pod-javorimi-horami-2-hermankovice-ruprechtice/detail,  je to o…
Pramen řeky Kněžné leží na úbočí vrchu Pláň nad obcí Zdobnice v Orlických horách. Současnou podobu má od roku 2006, kdy Správa CHKO Orlické hory zadala úpravu pramene Ing. M. Brichovi. Ten zde vytvořil kamennou zídku a dvě prameniště. Je zde i informační tabule a lavičky. Kolem pramene prochází žlutá turistická trasa ze Zdobnice na rozcestí Nad sv. Matoušem nad Deštným.
Janovský potok pramení v podhůří Orlických hor pod vrchem Krahulec mezi Dobřanami a Sněžným. Svojí vodou napájí Koutecký rybník a přitéká do Ohnišova. Zde se do něho vlévá nejprve Hájský pot…
Půjdete-li po modře značené cestě od louky Na Tokáni do Kyjovského údolí v NP České Švýcarsko, potkáte rozcestník, od kterého vede odbočka k Hadímu prameni. Neměří ani 100 metrů a vede k Had…
Poprvé jsem na tento výhled přišel úplnou náhodou. Jel jsem tudy z Adršpachu do Trutnova a Krkonoš a zrovna jsem na přejezdu chytil vlak. Než dorazil, podíval jsem se vpravo a on tam nádhern…
Že vám název Závora nic neříká? Není divu. Tato lokalita je turisticky opravdu dokonale opomíjená. Žádné značené turistické cesty, žádné informace. Na internetu se dovíte maximálně to, že le…
Jahodová hora leží mezi malou vesničkou Jahodov a mnohem větší a díky akademickému malíři Vojtěchu Sedláčkovi i mnohem známější obcí Javornice. Je to spíš táhlý kopec než hora, svojí nadmořs…
Studánka Libušinka ve Včelném lese
V blízkosti Rychnova nad Kněžnou je Přírodní park Včelný les. Hlavními atrakcemi jsou v něm Ivanské jezero, hotel Studánka s kaplí, také letní koupaliště. Právě nedaleko koupaliště se nacház…
Za severozápadním okrajem obce Nové Kocbeře se pár metrů za hranicí lesa nachází malý vojenský hřbitov. Je zde pohřbeno 18 z několika tisíc vojáků padlých v bitvách u Trutnova a Stříteže v p…
Obec Zdoňov najdeme mezi známými a oblíbenými Adršpašskými skalami a polskými hranicemi pod rovněž známým Křížovým vrchem. První zmínky o obci pocházejí již kolem z roku 1270. Tehdy zde sídlil Řád Benediktínů. Původní název obce byl Merkelsdorf (s německou kancléřkou název opravdu, ale opravdu žádnou souvislost nemá). Kostel Nejsvětější Trojice leží prakticky upro…
Hrnčířské údolí a kaplička sv. Jana Nepomuckého
Ze Zdoňova do Dolního Adršpachu vede žlutě značená cesta. Místu, kde cestu začíná svírat úbočí Kopečku se zříceninou kostela z pravé strany a Křížový vrch ze strany levé, se říká Hrčířské úd…
Kaple sv. Panny Marie Sněžné ve Sněžném
Obec Sněžné najdeme v severní části podhůří Orlických hor, nedaleko Olešnice v Orlických horách. Původně byla součástí frymburského panství. To přešlo v roce 1534 do vlastnictví Jana Trčky z…
Kostel sv. Mikuláše v Dobřanech (pod Orlickými horami)
Vznik této podhorské vesnice pod hřebenem Orlických hor spadá pravděpodobně do první poloviny 14. století. Už v roce 1361 se totiž objevuje zmínka o tzv. plebánii (středověká venkovská farnos…
Vyhlídkové místo pod památnou lípou a křížek Na Cikánce
Statné, vzrostlé stromy mají v krajině vždycky svůj půvab. Když je ten strom navíc ještě na vyvýšeném místě s dalekým rozhledem a u něho lavička (zde navíc i nedávno opravený křížek), je to …
Šibeniční vrch u Poličky
Šibeničních vrchů je v naší republice celá řada, jako kdyby popravy byly oblíbenou kratochvílí našich předků. Není proto divu, že se jeden nachází i jihozápadně od města Poličky. I na něm se…
Turistické rozcestí leží v lese poblíž obce Říčky u Ústí nad Orlicí. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: modrá Z směrem - Říčky,Klopoty, Dobrá Voda, Rviště, Zátvor, Perná, Brandýs nad Orlicí modrá JV směrem - Ústí nad Orlicí, Řetová, Litomyšl Místem prochází rovněž 8,5 km dlouhý okruh Naučné stezky Po stopách živé vody.
Turistické rozcestí leží na okraji obce Rviště u dřevěné zvonice. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: modrá JZ směrem - Rviště, Zátvor, Perná, Brandýs nad Orlicí modrá SZ směrem -…
Turistické rozcestí leží v lese na hřebeni Bukovohorské hornatiny, nedaleko kopce a pevnosti Bouda. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: červená JZ směrem - Dolní Boříkovice obec, Dolní Boříkovice odbočka k CZ/PL hranicím, Králíky, Prostřední Lipka, Roudný, Pod Klepáčem, Klepáč, Králický Sněžník červená J směrem - rozcestí Nad Boudou a buď Bradlo, Suchý vrch, Orličky, Jablonné nad Orlicí nebo Bouda, Vysoký kám…
Turistické rozcestí Pod Boudou
Turistické rozcestí leží v lese pod hřebenem Bukovohorské hornatiny, nedaleko kopce Bouda. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: zelená JZ směrem - Odranec, rozcestí Nad Boudou, Bouda, Těchonín zelená SV směrem - Lichkov, Mladkov žlutá SZ směrem - Nad Kolotočem, U křížku, Mladkov Místem prochází rovněž Naučná stezka Betonová hranice.
Turistické rozcestí U křížku (nad Mladkovem)
Turistické rozcestí leží v lese nad Mladkovem. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: modrá SV směrem - Lichkov, žel. stanice žlutá JV směrem - Nad Kolotočem, Pod Boudou a dále po zelené Odranec, Tvrz Bouda, Těchonín nebo Lichkov žlutá SZ směrem - Mladkov Místem prochází rovněž Naučná stezka Betonová hranice.
Turistické rozcestí leží v lese pod zříceninou hradu Štarkov. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: červená S směrem - Jimramovské Paseky, Daňkovice, Buchtův kopec, Sněžné, Dráteničky, Malinská skála, Devět skal, Žákova hora, Tisůvka, Škrdlovice červená JZ směrem - Nový Jimramov, Jimramov, Benátky, Unčín, Dalečín, Vítochov, Karasín, Vír modrá S směrem - Javorek, Prosíčka, Jimramov, Sedliště, Korouhev, Polička …
Turistické rozcestí leží na okraji Písečné na místní komunikaci pod kostelem sv. Kateřiny. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: zelená SV směrem - Žamberk - žst., Žamberk náměstí, Polsko, Kunvald, Na Zmrzlíku, Bartošovice v O. h., Rokytnice v O. h. zelená Z směrem - Písečná - koupaliště, U rybníčka, rybník Šušek, Valdštejn, Dolní Dobrouč, Lanšperk, Cakle, Dolní Libchavy, Ústí nad Orlicí Směrovka bez barevnéh…
Konec světa na kopci, za kterým už je jen les a pak lvi, ... teda vlastně Polsko. Pár vzorně udržovaných chalup, zvonička, křížek,  Panenka Maria, lavička, dřevěné vyřezávané cedule, to je o…