fotografie pajas76

Počet přečtení příspěvků: 81 313

Příspěvky uživatele pajas76

Počet příspěvků: 45

Albánie (11) - pramen Modré oko a Gjirokastër.
Středa 6.9.V 6h se na mém mobilu rozeznívá zvuk budíčku. Vstáváme zpoza lavičky, rychle balíme a přesunujeme se na autobusovou zastávku. Dnes se nám konečně musí podařit odjet pryč ze…
Úterý 5.9.Budíme se do slunečného rána. Vítr z večera se již uklidnil. Balíme věci, stan a odcházíme zpátky cestou, po které jsme sem včera sestoupili. Při odchodu opět potkáváme dvě…
Pondělí 4.9.Po probuzení balíme stan a vyrážíme zpět do centra Ksamilu, kterým jsme předchozí den přišli. Na dnešní plánovaně koupací den si vybíráme pláž s lehátky a slunečníky přímo…
Neděle 3.9.V noci přešla bouřka, která trochu schladila teplý vzduch. Od rána však již opět svítí Slunce na polojasné obloze a slibuje další horký letní den. Od našich stanů se přesouváme…
Sobota 2.9.2017Dnes vstáváme bez budíčku pěkně vyspalí a odpočatí. Noc byla dle očekávání klidná a tichá. Dnešní den máme v plánu strávit odpočinkem a plážovou relaxací na pláži Gjipe a…
Pátek 1.9.2017Noc byla poměrně rušná. Hluk z ulice i z jednoho pokoje, kde se černoch oddával milostným hrátkám, nás v noci často budil. Ráno po probuzení se odebíráme do přízemí hostelu…
Čtvrtek 31.8.Noc poblíž vesnice Theth byla klidná a mnohem teplejší než včerejší noc v horách. Přesto se již od noci budím a cítím se čím dál tím víc nekomfortně. Zprvu je to jen pocit, že…
Středa 30.8.Protože jsme dnešní noc spali na divoko v cca 1700 metrech nad mořem, bylo v noci docela chladno. Nyní už nás však před stanem krásně hřeje Slunce. Medvědi ani vlci se naštěstí…
Pondělí 28.8.Přestože okna našeho pokoje byla celou noc otevřená dokořán, bylo mi na horní posteli palandy dost horko. Navíc pod okny hostelu umístěného blízko centra bylo v noci chvílemi…
Plán navštívit některou turisticky méně navštěvovanou zemi, jsme nakonec museli přizpůsobit faktu, že Pétě skončila platnost pasu a prodloužení by už bylo na hraně stihnutelnosti. Zbývá tedy vybrat některou z evropských zemí, kam nás pustí na Občanský průkaz. Na severu jsme letos už byli a také preferujeme si před zimou ještě trochu prohřát kosti. Volba tedy padá na Balkán, konkrétně na zatím turisty poměrně opomíjenou Albá…
20.6. úterýPři probuzení v 7h slyšíme jak venku poměrně vydatně prší a tak komunikujeme přes stanové plachty a budíček odkládáme o hodinu. V polospánku za bubnování kapek deště na stanovou p…
19.6. pondělíBudíček je opět v 7h, pro nás s Peťou tedy opět v 7:30. Nějak jsme zase přeslechli Honzovo buzení. Po vylezení ze stanu je nám tedy docela divné, že kluci již mají sbaleno. Rych…
18.6. neděleBudím se již půl hodiny před budíčkem v sedm hodin a poslouchám bubnování deště do tropika stanu. Čeká nás zřejmě další deštivý den. Než dosnídáme, je již obloha celkem protrhaná…
17.6. sobotaPřes noc dost prší, při budíčku si déšť dává chvíli pauzu, ale než dosnídáme, tak stany již opět balíme za mírného deště. Odjíždíme směrem k meštěčku Vík. Cestou několikrát zasta…
16.6. pátekProtože jsme včera šli spát dost pozdě, posouváme dnešní budíček až na osmou. Zpočátku ještě na stanovou celtu bubunuje déšť, ale než ve stanu dosnídáme, mění se déšť jen na drobn…
15.6. čtvrtekRáno nás ze sna vytrhávají slova Honzy z venku: "Jak jste na tom?". Rozespale chvíli přemítám, na co se to asi tak ptá a odpovídám: "Dobře". Což Honzu zřemě uklidňuje, protože s…
14.6. středaVstáváme již tradičně v 7h, vaříme čaj a v mezičase vaření balíme. Vyjíždíme opět na okružní silnici č.1, po které pokračujeme dál na východ. Opět vidíme vodopády, ledovcové spla…
13.6. úterýPo budíčku v již tradičních 7h snídáme s Péťou ještě ve spacáku ovesné vločky se sušeným ovocem a sušeným mlékem (to jsme narozdíl od ovoce a masa nesušili my, ale nakoupili). Dle…
12.6. pondělíHonza nás budí opět v 7h. Obloha je téměř zatažená až na prosvítající kousek modré oblohy směrem na jih nad oceánem. Balíme batůžky na jednodenní výlet a plánujeme nákup potravi…
11.6. neděleRáno naštěstí již není po včerejších mracích ani památka a obloha je až na pár jemných cirrů téměř vymetená. Dokonce je i po ránu poměrně teplo. Jsme za to rádi, protože nás čeká…
10.6. sobotaDle domluvy, kterou jsme provedli včera, než jsme šli spát, tak Honza s Jirkou vstávají v 6 hodin a po rychlé snídani sami dva vyrážejí po trase Laugavegur treku. Chtějí po ní…
9.6. pátekVstáváme již v 7h na povel Honzi, který si vzal na starost ranní budíčky. Vylézáme ze stanů ven, kde již krásně svítí Slunce, je jasno a vítr se také oproti včerejšímu dni uklidnil…
8.6. čtvrtekBudíček je již z předchozího večera domluven na 7:30. Jsme tu sice na dovolené, ale byla by škoda to prospat. K snídani nabíráme vodu z blízkého potoka. Zkoumáme, jestli není z n…
Na letošní výpravu jsme se rozhodli zavítat na "ostrov ohně a ledu", ležící na zlomu severoamerické a euroasijské tektonické desky v Atlantském oceánu - na Island. Přípravy probíhaly v duchu…
Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vrcholek Matterhornu není vidět, protože od nočního deště je hodně nízké oblačnosti. Vypadá to každou chvíli na déšť. Proto se…
Ráno vstáváme v 6:00, venku je ještě tma a na obloze ještě svítí hvězdy. Horolezci u nás na pokoji se již vypravují také. Jdeme dolů na snídani, kde jsou nutely, med, máslo, pečivo, kakao,…
Vstáváme na budík v šest ráno ještě při čelovkách, dnešní etapa bude dlouhá. Snídáme, sušíme, balíme a vyrážíme vstříc Itálii. Jdeme po silnici - cestou, kterou jsme již včera částečně…
Budíme se ještě za šera a před východem Slunce vylézáme ze stanů. Voda v plesu není příliš čistá a tak původní plán na ranní koupačku padá. Po snídani a sbalení věcí do báglů rovnou…
Budíme se s rozedněním. Kousek od nás jsou kaskády potoka, ze kterého vaříme snídani a doplňujeme lahve na pití cestou. Svahem pozvolna klesáme do pásu lesa a pod námi již vidíme cíl naší včerejší etapy - Zinal (1660 m.n.m.). Konečně jsme v něm a tím máme dokončenu včerejší etapu a můžeme vykročit do té dnešní. Opět se rozhodujeme pro ulehčení nabrat prvních 780 výškových metrů pomocí lanovky. Jsme to ale lemry líný. To …
Etapa č.2 - Neděle 19.8. - Gruben - Zinal Ráno vstáváme chvíli po rozednění. Ani nám s Jirkou pod širákem, ani Lenče s Milanem ve stanu zima nebyla, jen máme trochu otlačené boky. To než si…