Ivuska

Příspěvky uživatele Ivuska

Počet příspěvků: 80

krása ZÁPADNÍCH KRKONOŠ
Výšlap začínal ze Špindlerova Mlýna po červeném značení. To jest přes Horní Mísečky, Medvědín, Vrbatova bouda, dále míjíme pěším krokem Hanšův pomník, následuje Labská bouda a hlavní cíl ces…
Vydáváme se do obce Všestary kde je vybudována pravěká vesnice, která se stále rozšiřuje na komplexní archeopark pravěku. Je to typ muzea pod širým nebem, které mám ukazuje model pravěkéh…
Konečně letos opravdovou vydařený víkend na počasí, to se nedalo nejít ven. Tak vznikl nápad vzít to pěšky k přehradě LES KRÁLOVSTVÍ, odtud k dalšímu mostu, který přejdeme a cesta zpět do…
Kdo nebyl ve městě Chrudim, tak přichází o řadu zajímavých památek k vidění. Pěkné město. Na náměstí v centru je gotický chrám Nanebevzetí Panny Marie, poté jsou zajímavé středověké uličk…
Praha , hlavní město, kam směřuje mnoho veřejných dopravních prostředků ze všech míst naší republiky.   Cílem našeho zájmu je ,, Heydrichova zatáčka". Datum, které si Gabčík s Kubišem  s…
Jdeme na prohlídku hradu Humprecht, který se nachází nedaleko obce Sobotka, cesta autem po silnici I/16 od Mladé Boleslavi. Parkoviště se nachází kousek za městem, odkud se dostaneme pěšky, okolo hřbitovní zdi do lesoparku a po přírodním schodišti nebo po cestě k zámku. Poté další část výletu je hrad Trosky , který je vzdálen od Humprechtu, cca 15km a to v obci Troskovice. Parkoviště je též kousek pod hradem.       …
Jsme v městečku Miletín, který se nachází nedaleko Hořic.   Již dva roky je otevřena naučná stezka rodáka z Miletína.Stezka je dlouhá asi 5 km s 10 zastávkami, které se věnují dílu K.J.Erbena. Cesta j…
Trošku dál od naší republiky jsme se vydali zapálit svíčku padlým na Dukle. Průsmyk je znám Karpatsko-dukelskou operací, která tu probíhala probíhala v roce 1944. Tímto průsmykem vede důl…
Jdeme pěší turistickou spojnicí mezi dvěma plesy, POPRADSKÉ a ŠTRPSKÉ.Jedna cesta vede po červeném značení, asi 1hod. a cestu zpět volíme po zeleném značení. Cesta po červené, terénem vel…
Celkem lehká tůra na rozchození,tedy s nekonečnými serpentinami k vrcholu od POPRADSKÉHO PLESA. Z OSTRVY je nádherný pohled do MENGUSOVSKÉ DOLINY. Slovo "ostrva" prý znamená rozvětvenou s…
Asi po hodinové pěší cesty, dolu, z POPRADSKÉHO PLESA, přicházíme do ŠTRPSKÉHO PLESA.Hlavní výstupová trasa na PŘEDNÍ SOLISKO začíná přímo v  ŠTRPSKÉM PLESE.Cesta na samotný vrchol prý tr…
Zpočátku trasa shodná s výstupem na RYSY, https://www.turistika.cz/vylety/mengusovska-dolina-a-rysy. Ze ŠTRBSKÉHO PLESA (autobusová stanice, nádraží, parkoviště) po magistrále a nebo z v…
Vydáváme se MENGUSOVSKOU DOLINOU, která začíná železniční stanicí POPRADSKÉ PLESO.Sem se dostanete vlakem i autem.Dál už pěšky asfaltovou cestou, po hodině chůze se dostáváme k POPRADSKÉM…
Zavítali jsme do města Holice, kam se lze dopravit autobusem i vlakem ,nemáme-li svůj jiný dopravní prostředek. Zajímá nás budova , která byla postavena architektem Ing. Štefanem Imrichem…
Jdeme pěšourem z Bílé Třemešné , jv.části obce,která je naším výchozím bodem. Naše procházková trasa začíná zeleným turistickým značením,na rozcestí, které se nám první v lese ukazuje po…
Vydali jsme se po červené turistické značce z Bílé Třemešné na vrch Zvičina (671m),při sestupu  jsme se stále drželi červeného turistického značení,které nás dovedlo do Horní Brusnice.Pot…
Počátek naší trasy je obec Janovice ,kde se od rozcestníku po zeleném turistickém značení vydáváme do skal.Při prvním rozcestníku pokračujeme  po modrém značení vlevo .Projdeme okrajem Te…
Naše výchozí ,pěší ,trasa je z obce Janovice,kde se chytáme zeleného turistického značení a na dalším rozcestí se vydáváme vpravo po modrém značení, tím procházíme Teplické skalní město,…
Vydali jsme se pěšky z obce Janovice k hradu Adršpach. Cesta vede přímo z obce po červeném, turistickém značení ,jdeme okolo Liščí Hory, nadmořská výška 709,9m n m.Cesta dobrá,ba přímo v…
Přibližně mezi Berounem a Karlštejnem se nachází skalnaté údolí,vesnička Svatý Jan pod Skalou. Dominantou údolí je skalním stěna s mohutným křížem na svém vrchu.Pod ní se nachází barokní…
Podzimní a prodloužený, říjnový víkend nás vyzval k nenáročnému výletu na Velkou a Malou Ameriku. Vycházíme z obce Karlštejn ,k rozcestí u Dubu Sedmi bratří ,je kousek za obcí.Tam se nap…
Vydali jsme do obce Karlštejn,dřívější název také Karlův Týn,nacházející se 30 km od Prahy,ale více je tato obec známa historickým hradem Karlštejn. V současnosti je hrad významnou  národ…
Jedno nedělní odpoledne se vydáváme na kole za poznáním i odpočinkem do lesů města Hradec Králové.Lze tu dobře využít k procházkám a všem běžným druhům  činnosti ,jako je turistika,cyklis…
O našem nejvyšším bodě v republice je již mnoho napsáno a mnoha lidmi již poznáno.Cestu jsme započali v PECI POD SNĚŽKOU,kde je velké parkoviště a osobní auto pro celodenní stání přijde 1…
Vydáváme se do města Chrast, která se nachází 11km po silnici od města Chrudim. Chrast byla založena počátkem 14stol.a nedaleko v bediktinském klášteře v Podlažicích, na přelomu 12-13stol.…
Náš výchozí bod je PILA ,kde se vychází budˇ na Piecky,v našem případě jdeme na VELKÝ Sokol,který je teprve druhý den otevřený ,po velkých deštích. Auto můžete nechat na místním parkovišti,na místě  ,které je pro turisty k tomu určené,za poplatek 2 eura ,na celý den. Nejdřív jdeme po zelené PILANSKOU DOLINOU ,tou přijdeme na rozcestí SOKOL.Odkud vyrážíme po žluté turistické značce směr-nahoru. Vracíme se dolu po GLACKÉ…
Turisticky vyhledávaná rokle u rozcestí PILA ,ústí do VELKEJ BIELEJ VODY. Vyrážíme po žlutém značení a z vrchu sestupujeme po červené.,kde opět narazíme na žlutou k PILE. Vycházíme z jednoho z c…
Je to jedna z nejnavštěvovanějších roklí ve SLOVENSKÉM RÁJI.Ústí do VELKEJ BIELEJ VODY v rekreačním středisku Podlesok.Odkud také vyrážíme.,po zelené turistické značce a od vrcholu se naz…
Vydali jsme se z obce Hrabušice,kousek směr na Podlesok.Od rozcestníku jsme vyšli po zelené ,kde jsme se u lesa napojili na modré značení,tou jsme došli na rozcestník k LATANOVSKÉMU MLYNU a vraceli jsme se k výchozímu cíli po žluté turistické značce. Hornád vyrvořil kaňonovité údolí,tento průlom nebyl po celé délce vůbec průchodný,to až od roku 1974.Tím se zpřístupnil jeden z nejatraktivnějších turistických chodníků ve SLOVENSKÉM RÁJI.Je tu mnoho úseků…
Náš výchozí cíl je z Tatranské Lomnice pěšky na SKALNATÉ PLESO,auto jsme nechali na neplaceném parkovišti a dál k vrcholu na LOMNIČÁK lanovkou. Cesta na PLESO je krásná ,mírně náročnější …