optimistanaentou

Počet přečtení příspěvků: 48 421

Příspěvky uživatele optimistanaentou

Počet příspěvků: 27

CIDLINA III. část. Z Nového Bydžova k soutoku.
První květnová sobota a znovu naskakuji na koloběžku. Cílem je poslední etapa řeky Cidliny v úseku od Nového Bydžova k soutoku s Labem. Tentokrát nejedu sám, ale doprovod mi dělá junior Jan"Hanis"Čech. Na jičínsk…
Je poslední dubnová sobota roku 2016 a uzrál čas na další etapu podél řeky Cidliny. Na podzim roku 2014 jsem projel 35 kilometrový úsek od pramene na západním svahu hory Tábor do Jičína a dnes Vás provedu druhou č…
Dnes budeme putovat vyjímečně - pěkně - pěšky - bez - koloběžky.  V pondělí 28. září na svátek české státnosti jsme podnikli pěší výšlap     (okružní trasu) z Libošovic do Libošovic.                              …
2. sraz koloběžkářů na "Broďáku". V sobotu 19.září vyjíždím s dcerou na 2. sraz koloběžkářů do autokempu Brodský ke stejnomennému rybníku. Předpověď počasí slibuje krásný den, takže nic neřešíme, koloběžky do aut…
23. srpen 2015 dopoledne. Počasí výborné, koloběžka připravena - není co řešit - jede se. Dopolední toulání může začít. Je 8.30 hod a odjíždím z Robous přes Jičín kolem rybníku Kníže po cyklotrase č. 14 směr Prach…
Neděle 24. květen 2015. Start z Robous u Jičína jak jinak než s koloběžkou. Cíl - Hruboskalsko a cestou se uvidí. To byl plán mého nedělního odpoledne. Zadní cestou kolem rybníka Hádek dojíždím do obce Jičín - S…
Plánovaný březnový rodinný víkend s ubytováním ve Svinčicích poblíž Mostu začínáme pečlivou kontrolou koloběžek a jejich naloděním na střechu auta:) Je pátek 21. března a vyrážíme. Cílem je projet mostecké cyklost…
Je sobotní odpoledne 4.října 2014. Po nějakém čase opět naskakuji na koloběžku a drandím do krásné přírody - kousek za humna. Již dlouho jsem odkládal výlet k prameni řeky Cidliny. Dnes čas dozrál. Z Robous po sil…
V sedmém putování po vrcholcích jičínska Vás oklikou zavedu na kopec Kumburk u Syřenova. Je 642 m.n.m. a tyčí se nad jičínskou kotlinou ze severu. Jedná se o dominantní kopec, na kterém byl vystavěn Hrad Kumburk. …
Tak píšu pár dojmů ze včerejšího výletu na koloběžce. Byla to neděle 25.května 2014 a musím říct - povedená neděle. Ráno jedu na vlak do Jičína, který měl odjíždět v 7.33 hod. Z ničeho nic hlášení o zpoždění a jel…
V pořadí šestá výprava za vrcholky jičínska má cíl na Veliši, kde stojí i zbytky zdiva hradu, který zde stával již před rokem 1316 a je odtud krásný kruhový výhled. Cestu začínám opět na koloběžce z vesničky Robo…
Po delší době jsem se dostal opět ke psaní. Dnes budu pokračovat 5. dílem zdolaných vrcholků jičínska. Se svou koloběžkou jsem se 15. července 2013 vypravil na dvojici neovulkanických kopců, chcete-li vrchů, západ…
Je nedělní odpoledne a po čtvrteční prvomájové štrece po Českém ráji mám opět choutky  zdrhnout s brndou někam pryč. Jsem na vážkách, protože venku už není takové super počasí jako ve čtvrtek. Fouká poměrně silný …
Na 1. Máje jsem se rozhodl pořádně provětrat koloběžku. Jel jsem sám, atak jsem na nikoho nemusel brát ohled a jel jsem si své. Čas 9.00 hod, místo Robousy. Odjíždím směr Jičín. Lipovou alejí, kde hraje v tento sv…
V dalším pokračování mého putování po vrcholcích jičínska Vás zavedu na zalesněný 331 m.n.m. vysoký kopec Čeřovka v Jičíně. Na jeho vrcholu se nachází krásná kamenná rozhledna nazvaná Milohlídka.  Rozhlednu necha…
Třetí pokračování putování po vrcholcích jičínska začínám se synem na parkovišti u Prachovských skal v obci Prachov kam nás dopravil sezónní turistický autobus. Jízdní řády na www.craj.cz nebo www.cesky-raj.info. …
Dnes Vám představím další vrcholek a tím je Šikmá věž. Né však ta v italské Pise, ale u nás v Českém ráji. Zajímavá a známá skalní vyhlídka se nachází kousek od hotelu Pod Šikmou věží, nad Horním Lochovem asi 5 km…
Dominant Jičína je několik. Dnes Vám představím výrazný neovulkanický kuželovitý kopec Zebín. Tento cíl mé cesty se nachází v nadmořské výšce 399 metrů, necelé tři kilometry z centra Jičína. Zebín se nachází v jičínské kotlině obklopen zajímavými vrcholy. Ze severu je to mohutný táborsko-kozákovský hřeben s vysokým Táborem s výraznými vrcholy Kumburku a Bradlece. Na jižní…
Další navštívenou rozhlednou v Ústí nad Labem je krásně zrekonstruovaný objekt s vyhlídkovou věží Větruše na stejnomenném vrchu. Možností jak se tam dostanete je několik. Asi nejzajímavější je lanovkou s obchodního centra Forum, nebo pěšky, tu jsem zvolil já od vlakového nádraží po žluté TZ asi 1km, na kole od kruhového objezdu pod Větruší vede k zámečku cyklostezka, nebo…
Po snídani na Komáří Vížce se vydáváme přes Krupku po silnici č. 30 do Ústí nad Labem. Respektivě do severní části, kde je naším cílem Erbenova rozhledna. Přes sídliště Dobětice se dostáváme k rozcestníku modré a zelené turistické trasy, kde necháváme auto. K rozhledně to je zhruba 600 metrů po zelené do mírného kopce. Za pár minut jsme na místě. Vítá nás kamenná rozhledna,…
Odpoledne přejíždíme z návštěvy dvou rozhleden v Německu (viz příspěvky - Na skok do Německa 1. a 2. část) přes Cínovec do severočeského města Teplice. V plánu máme navštívit rozhlednu Letná, která patří k jedné z dominant lázeňského města. Vydáváme se přes Mírové náměstí po červeném okruhu, který by nás měl dovést až k rozhledně. Trasa vede přes krásný zámecký park ve kterém…
Po sestupu z rozhledny Kohlhaukuppe nasedáme do auta a přes obec Geising se dostáváme do lázeňského městečka Altenberg. V centru městečka u informačního centra u nádraží se dáváme Doprava podél kolejí až k malému parkovišti. Dál se musí pěšky. Baťůžky na záda a hurá na sever po zelené značce směr Rozhledna Geisingberg. Asi po dvou kilometrech se dostáváme k lesu, kde začíná…
Po noci strávené na rozhledně Komáří Vížka, vyrážíme po snídani na skok k sousedům do Německa. V plánu máme navštívit dvě rozhledny - Kohlhaukuppe a Geisingberg. V první části popíši cestu na prvně jmenovanou. Z …
Tak začal prosinec a snad budu mít teď již více času abych dokončil putování po rozhlednách severních čech. Poslední zastavení bylo v Děčíně na rozhledně Velký Chlum. Přes Děčín po silnici 13 se dostaneme do obce Jílové kde odbočíme Doprava. Po silnici, kterou kopíruje zelená turistická značka KČT napříč vrstevnicemi stoupáme asi 4 km až do obce Sněžník. To je nebližší bod k…
Třetí zastavení mého putování po rozhlednách začínám odjezdem z Pastýřské stěny na druhou stranu Labe přes nový most v Děčíně. Hned za mostem se dáme doprava ke kruhovému objezdu. Dávám se třetí odbočkou po ulici …
Chtěl bych se podělit o právě uskutečněný výlet kánoí po Opatovickém kanále. Vyjíždíme s dětmi od Jičína přes Hradec Králové do Lázní Bohdaneč. V místním golfovém klubu, kde jsem zaparkoval auto na nás již čeká re…
Zdravím všechny příznivce rozhleden a výletníky. Konečně jsem se zase dostal ke psaní. Tentokrát bych vám chtěl představit výletní vyhlídkové místo v Děčíně - zvané Pastýřská stěna. Byla další mou zastávkou při mé…

zpět na profil uživatele optimistanaentou