Zdenek7

Zdeněk Vopěnka

„Necestujeme proto, abychom utekli od života, ale proto, aby život neutekl nám."

Příspěvky sleduje: 15 turistů
Počet příspěvků: 953
Průměrná známka příspěvků: 1,00
Počet přečtení příspěvků: 1 885 111

Příspěvky uživatele Zdenek7

Počet příspěvků: 145

Praha a okolí na kole.
Do Prahy jezdím poměrně často a rád. Většinou se toulám pěšky, krásným historickým centrem. A protože jsem chtěl poznat i širší okolí, tak padla volba na kolo. Moje cesta začíná v Sedleci,…
Z Jihlavy vede známá cyklotrasa do Třebíče a dál do rakouského Raabsu. Během jednoho podzimního odpoledne jsem si v rámci návštěvy Jihlavy projel její část a to…
Přírodní park Fanes - Sennes - Braises je jednou z krásných částí italských Dolomit. Před dvěma lety jsem šel parádní túru ze severní části po vodopádech Rio Fa…
Tentokrát nechávám auto na parkovišti v Horní Blatné a po cyklostezce  Karlova stezka táhlým stoupáním jedu přes Bludnou a Rýžovnu, zastavím se u vodní nádrže Myslivny a pokračuji na Boží Dar. Projedu si městečko a pak vystoupám na Boží vyhlídku. Tady je krásný výhled na Boží Dar a Krušné hory směrem ke Karlovým Varům. Dalším cílem je známý Trojmezný hraniční kámen. Od něho jedu po cyklostezce 2005A na Klínovec. Protože je krásné počasí, je tu plno lidí, zvlátě cyklistů, kteří sjíždějí na fullech trail…
Krásné podzimní počasí  láká k výletům. Já jsem tentokrát dal přednost kolu a vyrazil do Krušných hor. První den jsem zaparkoval auto nad Novými Hamry a vyrazil…
Výstup na nejvyšší vrchol Ennstalských Alp, 2369 metrů vysoký Hochtor, je cílem mého krátkého pobytu v těchto krásných horách. Auto nechávám na parkovišti v Johnsbachu a začínám stoupat k Hesshutte. Cestou u salaše pod chatou mě vítá kamzík, který se nechá fotit a dovolí mi přijít opravdu blízko. Krásný zážitek....Ubytuji se, dám si pivo a jdu brzy spát.  Ráno je krásné zářijové počasí a tak natěšen vyrážím. Výstup na Gugl …
Thayarunde je rozdělěna na pět částí. Já jsem si pro druhý den vybral okruh se začátkem a cílem v Raabs an der Thaya. Vede po vedlejších, méně frekventovaných…
Thayarunde je 111 km dlouhá cyklostezka vedoucí z části po bývalé železniční trati Slavonice - Waidhofen an der Thaya a z části po vedlejších silničkách přes…
Od kostela sv. Markéty v Loukově, kde parkujeme auto, jdeme k rybníkům na druhé straně silnice a odtud stoupáme nejprve po louce a pak lesní cestou na Rohuli. T…
Z chaty Petráška se dá dělat mnoho krásných túr v zimě i v létě. Já jsem se vypravil na zimní túru na Liščí horu, ze které je krásný výhled na Sněžku.  Nad chat…
Za krásného zimního počasí je moc pěkná vycházka k mohyle Hanče a Vrbaty.  Z Horních Míseček jdeme po Masarykově silnici, která je v zimě uzavřená a je upravena…
Krásné zimní počasí a čerstvě napadaný prachový sníh láká k horské túře. Od Hornického muzea jdeme k Mumlavskému vodopádu. Po silných mrazech v minulých dnech j…
Rok opět uběhl jako voda a naše partička se schází Na Klápě, kde strávíme několik společných dní. Počasí nám přeje a tak se vydáváme na hřebenovou túru. Z Nové …
Vysoko nad hladinou Slapské přehrady vede nauční stezka Drbákov - Albertovy skály. Její přechod začínám na parkovišti U Křížku, kde nechávám auto. Po modré turi…
Jarní Pálava má nezaměnitelné kouzlo a to jí dodávají tisíce květů kosatců. A to byl hlavní důvod naší návštěvy. Parkujeme na okraji Pavlova a po zelené turistické značce se vydáváme na…
Z vyhlídky u mělnického zámku sleduji soutok Labe s Vltavou a v dálce na vltavském toku mě zaujme historické zdymadlo. A tak se rozhoduji pro příjemnou…
V okolí Nového Města na Moravě je v zimě upravováno mnoho kilometrů běžeckých tras. Já jsem si tentokrát vybral tu okolo Fryšavského ledovce. Auto parkuji nad vesničkou Sklené a během chvilky vyrážím  spolu s několika dalšími běžkaři. Po upravené stopě mířím k Vlachovicům. Tady následuje pěkný sjezd k rybníku Sykovec. Odtud pokračuji lesem ke Třem Studním. Tady se napojím na stopu vedoucí na Fryšavský ledovec, kde je upravený pěkný běžecký okruh. Ten si několikrát projedu, zastavím se ve Fryšavě a pak …
Sníh křupe pod nohama, slunce se prodírá skrz mraky a já v krásném zimním dni stoupám na zříceninu hradu Tolštejn. Auto jsem nechal na parkovišti nad Jiřetínem …
Pobyt na Jadranu je možné si zpestřit túrami v pohoří Velebit. A přesně to jsem udělal já. Při pobytu ve Starigradu-Paklenici jsem si udělal několik výletů do h…
Tuto hřebenovou túru začínáme na parkovišti u Šelichu. Po červené turistické značce jdeme přes malou Deštnou a okolo krásné nové útulny na Velkou Deštnou. Z nově postavené  rozhledny obdivujeme panorama Orlických hor, Stolové hory v Polsku i Králický Sněžník. Pak se vracíme na zpět a okolo Masarykovy chaty stoupáme na Šerlich. Stále po červené jdeme pohodlnou cestou na Polomský kopec a na Vrchmezí. Tady je cílem krásná rozhledna, stojící přímo na česko-polské hranici. I zde nás potěší parádní výhledy. …
Mezi nejhezčí túry v Jeseníkách určitě patří hřebenovka z Červenohorského sedla na Šerák. Začínám u kaple Obětem hor a stoupnám na Červenou horu. Pod jejím vrch…
Vysočina je synonynem krásné přírody. Není tedy divu, že je spjata se vznikem českého skautingu. Na Orlovské hájovně u svého švagra překládal Antonín Svojsík, z…
Okolo Melechova vede několik pěkných turistických tras. My jsme si tentokrát vybrali  jednu z nich. Auto necháváme u Starých Hutí. Po červené turistické jedeme …
Zimní Jizerské hory nabízejí desítky kilometrů skvěle upravených běžkařských tratí. Já si vybral tu, která začíná v Martinovském údolí v Kořenově. Vede proti pr…
Zimní Krkonoše jsou krásné hory a pokud vyjde počasí budete si připadat jako v pohádce. Dvakrát jsem cestu kvůli počasí odložil. Ale potřetí to stálo za to. Ve …
Šumava nabízí bezpočet krásných pěších túr. Jedna z nich je okolo Železné Rudy. Auto nechávám na parkovišti pod Špičákem. Scházím k viaduktu a po žluté turistické stoupám podél sjezdovky…
Inverzní počasí láká k horským výstupům a Šumava není vyjímkou. Nabízí spoustu krásných turistických tras. A na tu na Ostrý jsem se vydal. Začínám v Hamrech a proti proudu Bílého potoka…
Každoroční předvánoční setkání v Telči věnujeme našemu kamarádovi Standovi. Letos jsme v plném počtu a vyrážíme po Březinově cestě po červené značce ke kapli sv. Karla a na Kalvárii. Dál…
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horách. A byl to i jeden z mých cílů na listopadové túře v těchto krásných horách. Vycházím po žluté turistické značce od…
Smrk, nejvyšší hora Jizerských hor, je vysoká 1124 metrů a je snadno dostupná. Ve spojení s krásnou přírodou je to příjemný celodenní výlet. Auto nechávám na okraji obce Bílý Potok u…