Herdy

Příspěvky uživatele Herdy

Počet příspěvků: 21

Putování za fotografiemi po Itálii a Francii - část Francie
Putování za fotografiemi po Itálii a FranciiČást Francie 2019_06_22 přejezd do Francie Člověk míní, život mění. Ráno nebalíme, protože prší. Naštěstí už přestává. Balíme co jde a čeká se až…
Putování za fotografiemi po Itálii a Francii   Část Itálie   Úvod Každý sudý rok rozhodoval o dovolené manžel a každý lichý zase já. Takhle to bylo do roku 2015, kdy jsem si při venčení…
Putování na norské safari  Úvod Letos si manžel umínil, že chce mermomocí  vidět na živo velryby.  Mlčky pozvedám obočí nad vykulenýma očima a taky nad žehlícím…
Údolí Lepena Kde ho najdeme? Ve Slovinsku, kousek za hranicemi s Rakouskem. Jméno získalo podle jím protékající říčky Lepenjica stékající s Krnských hor, na jejichž vrcholky poskytuje velmi pěkné výhledy. Při svém toku Lepenjica tvoří tůně a vodopády, kde se lze osvěžit jak koupelí ve studené vodě, tak pohledy na krásy peřejí a to hezky ze stínu okolní husté vegetace. Než se…
Pohoří Picos de Europa  - srpen 2009 Co tomu říkáš? A čemu, odpovídá moje žena. No, koukám do mapy a tady na severním pobřeží Španělska leží pohoří Picos de Europa, takže bychom měli Hory a moře současně. Post…
      Neobvyklá Andorra První písemná zmínka o území dnešní Andorry pochází od řeckého historika Polybia ze 3. století př.n.l.  Na dalších 1000 let však upadla v zapomnění pro svou bezvýznamnost.…
 Pobřeží Normandie - vzpomínky a calvádosProjíždíme městem St. Malo dál na východ podívat se na Le Mont-Saint-Michael (Hora svatého Michala). Tato slavná hora s klášterem leží sice již na území Normandie, ale návš…
  Větrnou BretaníSedíme v autě a přemýšlíme, kam jet dál. Určitě podél pobřeží, ale  na jih nebo na sever?  Vyhrál to sever. Klikatíme se podél pobřeží. Vůně moře je vystřídána příšerným zápachem. Skrz okénka hl…
Údolí Loiry Jsme v centrální Francii a vjíždíme do údolí Loiry táhnoucí se mezi městy Sully-sur-Loire a Chalonnes. Toto území je kulturní krajinou s…
Toulky Francií Vždy nás lákala. Bohatou historií, naturelem obyvatelstva a malebností svého jazyka. A tak slovo dalo slovo, sbalili jsme stan a ostatní krámy a jsme na cestě do Francie. Usmysleli jsme si, že podíváme do francouzských Alp, konkrétně do Chamomix, dojedeme k řece Loiře a dál podél ní stále na západ až k Atlantickému oceánu. Cestou si prohlédneme nějaké zámky na…
  Cesta na Nordkapp Rok 2006 Omlouvám se za nakvalitu většiny fotografií. Jsou pořízeny starší kamerou, která je přece jen určena k jinému použití než na fotografie.   U jezera Lakenesjon Tak jako předchozí …
  Vycházka u Killegrandu Krajina ubíhá kolem okének auta,  povídáme a uvědomujeme si, že i na samotném jihu Norska je velmi krásná příroda. Stačí se jen odpoutat od průmyslového zalidněného pobřeží. Dá se o tom př…
  U Roldal Po nekonečném hledání noclehu nacházíme krásné místo  poblíž Roldal. Jdeme se osvěžit koupelí v jezeře. Voda je chladivá, ale ne ledová a je tak čisťounká, že vidím každý kámen na dně. Vypadá to tak na půl až tři čtvrtě metru hloubky a tak důvěřivě vstupuji. A ouha! Vždyť tady vůbec nestačím, strašně to klame. Po jídle si dá…
  Ledovec Jostedalsbreen - splaz Briksdalbreen Ledovec Jostedalsbreen leží ve výšce asi 2000 m nad mořem a je svou rozlohou 487 km2 největším evropským kontinentálním ledovcem. Mocnost ledu dosahuje až 300 m. Z okraje ledovce „stéká" dolů 24 splazů. No, když jsme si tohle přečetli v turistickém průvodci, neodolali jsme a musíme to vidět. Popojíždíme po silnici č. 39.…
  Orlí a Zlatá cesta Kolem 22 hodiny projíždíme Orlí cestou a vyhlížíme nocleh. Cesta vede malým údolím. Na svazích kolem nás se…
  Trollí stěna Ze Sunndalsory po silnici č. 62 ač. 64 přejíždíme do Andalsnes, kde se odbočujeme na silnici č. 63 ke známé Trollí cestě, Orlí cestě a Zlaté cestě. Projedeme Geirangerfjord a možná se podíváme na horu Dalsnibba, kde vlastně Zlatá cesta končí. Je to jedna z nejvíce navštěvovaných částí Norska. Ono je to vlastně tak, že celý úsek od Dalsnibby do…
  Cestou k jihu Zase jsme najeli do deště. Jedeme tedy zpět k domovu, dokud nebude lépe. Nějakou stovku kilometrů to trvalo, ale přece jen se s námi počasí trochu udobřilo. Opět přejíždíme nějaké Hory. Na jednom z vrcholů zdejších kopců je malé odpočívadlo na kraji silnice. Výzvou k zastavení je fošnový stůl a lavice, protože svačina bude na čerstvém vzduchu a…
  Marné hledání Od kaskád pokračujeme na Dikanäs a zatoulali jsme se až k městu Mo i Rana, těsně u polárního kruhu. Cestou opět hledáme místo u vody, kde bychom mohli zůstat. Krásných míst je všude dost, ale nedá se k nim dostat. Můžeme se na ně jen dívat ze silnice. Máme zkušenost, že tak za 40 až 50 kilometrů cesty se nějaké hezké a hlavně přístupné místo najde,…
  Hlemýždi v Lauvoy fjorden Z deště jsme vyjeli, i když nevíme na jak dlouho. Přesto upravujeme svůj záměr dojet k ledovci, sjíždíme z trasy a touláme se po kraji. Je nám dobře, jenom pořád nenacházíme vhodné míst…
Norsko oknem auta  (na pokračování) část 2 Napříč horami Chceme se dostat do norského Narviku. Koukám s manželem do mapy. No nevím, jak to půjde zvládnout. Je to daleko a napříč Skandinávským pohořím, osídlení téměř žádné. Co k…
Kapitola I: Úvod Předmluva Je to docela zázrak, když jste se svým manželem sladěni na stejnou notu ohledně způsobu trávení dovolené. Chceme ji prožívat spolu a pokud možno pod stanem v přírodě. Není pro nás nic he…