Špindlerův Mlýn

Dominantou tohoto horského střediska je bílý most přes Labe, který se pro svůj tvar stal symbolem Špindlerova Mlýna. Postaven byl v roce 1911. Špindlerův Mlýn nabízí vyžití v zimní i v letní sezoně, a tak jsou lanové dráhy na Medvědín a Pláně v provozu celoročně.

Tipy na výlety Špindlerův Mlýn Špindlerovka  /  Lanovka Medvědín Chaty a chalupy Špindlerův Mlýn
Pěší trasy  /  Cyklostezky Pančavský vodopád  /  Labská přehrada Ubytování Krkonoše
Mapa Špindlerův Mlýn Aquapark Špindlerův Mlýn Videotrasy Krkonoše

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krkonoše

Zimní Krkonoše na sněžnicích - ze Špindlerovy boudy na Martinovu boudu.

Nad Martinovou boudou.
Nad Martinovou boudou.  •  Fotografie (22)  • Foto: Zdenek7
Špindlerova bouda.

Zimní Krkonoše jsou krásné hory a pokud vyjde počasí budete si připadat jako v pohádce. Dvakrát jsem cestu kvůli počasí odložil. Ale potřetí to stálo za to. Ve Špindlu jsem v infocentru dostal dvě cenné informace. Abych sem nejezdil o víkendu a abych se na hřebeny na Špindlerovku nechal vyvézt autobusem. Obě měly cenu zlata... Nechávám tedy auto na parkovišti na Labské a busem se vyvážím na hřebeny. Nahoře je vše v mracích, viditelnost tak padesát metrů. Přesto se dvě desítky bláznů vydávají cestu..... předpověď totiž slibuje výrazné zlepšení. Nazouvám tedy sněžnice a vyrážím směrem na Petrovku. A po cestě se počasí opravdu začíná zlepšovat. A od Petrovy boudy  na vyhlídku Ptačí kámen už je to prima cesta. Vystoupám na vyhlídku a mraky se začínají trhat... A cesta na Martinovku je opravdová pohádka. Nevím, kam se dívat dříve. Tu se otvírá výhled do údolí, náhle se zase roztrhají mraky nad Vysokým kolem... A nikde nikdo, za dvě hodiny potkávám pouze dva turisty. Cesta na Martinovku uteče jako voda, navíc je to z konce, takže pohoda. Z Martinovy boudy sestupuji krásnou cestou pokrytou prašanem a lemovanou zasněženými smrky. A u Medvědí boudy mě čekají další úžasné výhledy na vychodní část Krkonoš. Sestupuji až na rozcestí Medvědí koleno, kde sundávám sněžnice a můj výlet fakticky končí.

Poslední aktualizace: 26.1.2021
Autor: Zdenek7

Špindlerův Mlýn

Příspěvky z okolí Zimní Krkonoše na sněžnicích - ze Špindlerovy boudy na Martinovu boudu.

Cesta ČS - PL přátelství
Asi 9km dlouhý úsek turistické(červené) trasy vedoucí pod hlavním hřebenem od Špindlerovy boudy pod Sněžku nad Obří důl, vedoucí po poském území ale využívaný volně příslušníky obou států a nezbytně doplňující naš…
Na Špindlerovu Boudu vyjedeme  ze Špindlerova Mlýna autobusem nebo taxi-cena stejná.Od rozcestníku na Špindlerově Boudě jdeme po červené, směr Petrovy Boudy.U Petrovky přejdeme na modrou a kolem Ptačích kamenů, Brádlerovy Boudy se dostaneme na Martinovu Boudu, odkud stále po modré pokračujeme do Černého sedla (Sedla nad Martinovkou).Po červené na Mužské a Dívčí kameny k Petrovce.Od Petrovky po žluté k Moravské Boudě.Od Moravské po zelené k rozcestí a po…
Horská kaplička sv. Františka
Dominantou KRAJINY pod Malým Šišákem je horská kaplička sv. Františka z Assisi. Kaplička zde byla postavena v roce 2007 na místě, kde až do té doby stával kamenný betlém, který je nyní umístěn kousek od kaple. Kap…
Špindlerova bouda-NS prof. Fanty-Petrova bouda-Ptačí kámen-Moravská bouda-NS Krkonošská zvířata-Špindlerova bouda 17.8.2020 Jedeme autem z ubytování Hotelu s Aquaparkem ve Špindlu směrem…
Trasa začíná u hotelu Špindlerova bouda. Odtud po červeně značené turistické trase zvané cesta Česko-polského přátelství půjdeme na polské straně po chodníku severním svahem Malého Šišáku kosodřevinou přes suťové …
Ráno vyjedeme lanovkou z Pece pod Sněžkou na Sněžku, tam se porozhlédněte a potom se vydejte po červené turistické značce směrem na rozcestí "bývalá Obří bouda". Sejdete prudký kamenitý kopec ze Sněžky až kojdet…
Špindlerova bouda (Špindlerovka)
Horský hotel dostupný též kyvadlovou autobusovou dopravou ze Špindlerova Mlýna. Východisko turistických tras do západních i východních Krkonoš. Původní stavení na tomto místě známé již v r.1784, název podle Fran…
Tato trasa je pro starší děti, nad sedm let.Ze Špindlerova Mlýna vyjedeme autobusem na Špindlerovu Boudu ( lze i taxi, při plném obsazení, což není problém, je cena stejná).Žlutá turistická značka je naše po celou trasu: ze Špindlerovy Boudy do Špindlerova Mlýna, přes Boudu U Bílého Labe a Dřevařskou cestu,  celkem 8 km.Pokud si neuděláme 3 km zacházku přes Čertovu zahrádku. Pa…
Schronisko PTTK Odrodzenie znajduje się przy głównym szlaku karkonoskim, nieco poniżej Małego Szyszaka i niedaleko Przełęczy Karkonoskiej. Budynek obecnego schroniska został wzniesiony w 1928 roku. Późniejsze jego dzieje są dość niejasne. Jedne źródła podają że schronisko przejęli n…
Cestu k vrcholu Sněžky začneme na autobusové zastávce ve Špindlerově Mlýnu nástupem do autobusu, který nás vyveze na Špindlerovku. Z parkoviště u Špindlerovy boudy se vydáme polskou stranou po červené značce podél…
V krásném Jarním počasí na začátku letošního dubna jsme se vydali na výlet, který by jsme v jiných letech, kdy je dostatek sněhu, asi v tomto období absolvovat nemohli. Putování začínáme na autobusovém nádraží ve …
Modrá obloha je předzvěstí dalšího slunečního dne. Tak se rychle nasnídat a hledat autobusovou zastávku. Ta nejbližší je v severní části Špindlerova Mlýnu na levém břehu řeky Labe. Odtud…
Auto je možné zaparkovat na parkovišti pod Hromovkou, kde trasa výletu končí. Z parkoviště odjíždí autobus na Špidlerovu boudu. Cena za osobu je 40 Kč. Je možné využít i taxi…
Malý Šišák je skalnatý vrchol na hranicích s Polskem (1440 m) nad Sedmidolím. I přes své jméno je o 16 m vyšší než Velký Šišák. Jihovýchodní svahy spadají do Čertova dolu s Čertovou strouhou, který jej odděluje …
Petrova Bouda
Petrova Bouda leží v katastrálním území města Špindlerův Mlýn čp.:89 asi 2 km od Špindlerovy boudy.Na hraničním hřebenu česko polského přátelství v nadmořské výšsce 1288 m.n.m. Byla postavena v roce 1790 jako hosp…
Ze Špindlerova Mlýna se vydáme autobusem na Špindlerovu Boudu. Dále už pokračujeme pěšky po žluté stezce směrem k Bílému Labi.Asi po třech kilometrech přijdeme k bývalé kovárně, kde začíná naučná stezka Čertovy st…
Pokud obdivujete krásy české země a rádi cestujete po zajímavých místech, pak vám rozhodně nesmí uniknout návštěva Krkonoš. Oblasti, která se nachází na severovýchodě Čech. Leží zde nejen…
Objevte cesty s přívlastkem, dálkové trasy i kratší stezky, které si užijete i s dětmi. Vždyť pěší chůze je tím nejpřirozenějším lidským pohybem, kterým svému tělu i mysli prospějete. U nás…
Bouda u Bílého Labe se nachází, cca v polovině Dolu Bílého Labe, cca 4 km od Špindlerova Mlýna. K Boudě u Bílého Labe se dostaneme po asfaltové silnici od rozcestí U Dívčí lávky, nebo po modré značce od Luční boud…
Odjíždíme auty do Krkonoš na horskou chatu Vatra, která se nachází ve Špindlerově Mlýně v lokalitě Sedmidolí v nadmořské výšce 1235 n.m. Chata je v KRNAPU. Jedeme s dětmi lyžovat a relaxovat. Auta nás dovezla na …
Údolí Bílého Labe
Údolí Bílého Labe - horské údolí erozně ledovcového původu, které se nachází mezi Kozími hřbety a pohraničním hřbetem, údolím probíhá rozhraní mezi žulovými a rulovými horninami. Délka údolí je cca 6,5 km a je ohraničeno Bílou loukou a rozcestím U Dívčí lávky. Údolím prochází modrá turistická značka ve směru Špindlerův Mlýn - Luční bouda. Cykloturisté mohou využit asfaltovou cestu, která vede od rozcestí U Dívčí lávky k boudě U Bílého Labe.
Areál Aquaparku a hotelu Špindl se nachází na levém břehu Labe naproti dolní stanice lanové dráhy na Medvědín. Nabízí relaxaci po zimní lyžovačce případně po letním „šmajdání“ po Krkonošských kopcích. V areálu se …
Bradlerovy Boudy (též Fučíkovy) založené r. 1637, nyní v majetku Klubu českých turistů. Možnost ubytování, kapacita 90 lůžek, 60 míst u stolu. Přístup po žluté značce od Davidových boud, Špindlerova Mlýna. Nebo po modré značce od Martinovy boudy, nebo Petrových Boud.
Lanová dráha na Medvědín . Dolní stanice lanové dráhy na Medvědín se nalézá severně od centra Špindlerova Mlýna, cestou k rozcestí U Dívčí lávky, ve výšce 745 metrů. Délka čtyřsedačkové lanovky je 1950 metrů, na v…
Špindlerův Mlýn leží v Severních Čechách, severním směrem od města Vrchlabí. Špindlerův Mlýn najdeme v srdci Krkonoš a patří mezi nejvyhledávanější rekreační střediska jak pro zimní tak i letní rekreaci. Ve městě …
Vyrážíme do hlavního města Krkonoš, do Špindlerova Mlýna Popisovat Špindlerův Mlýn jako středisko zimních sportů by bylo nošením dříví do lesa. Dominantou města je bílý most přes Labe, který se pro svůj tvar stal …
Založena r. 1642 na jižním svahu Vysokého kola. Bouda byla pojmenována podle nájemce Martina Erlebacha. V roce 1906 z podnětu Jana Buchara zřídil Klub českých turistů pod boudou přírodní botanickou zahrádku. Z…
Medvědín
Medvědín - zalesněný vrch, který leží na Českém hřbetě, západně nad soutokem Labe a Bílého Labe. Na jeho jižním úbočí pramení několik potoků. Nachází se zde lyžařský areál s vleky,…
Sněžka
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…