Pec pod Sněžkou

Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů, postupně zde vyrostly pece na měděných a železných rud, které se dobývaly v Obřím dole a Modrém dole. Pec pod Sněžkou je jedním z našich nejvýznamnějších středisek zimních sportů a turistiky. Poskytuje ideální podmínky především pro sjezdové lyžování. Je zde celá řada veřejných i podnikových vleků. Ze severní části města vede sedačkoná lanovka na Růžovou horu a na Sněžku.

Tipy na výlety Pec pod Sněžkou Lanovka na Sněžku / Relaxpark Chaty a chalupy Pec pod Sněžkou
Pěší trasy / Cyklotrasy / Na běžky Památky a muzea Dovolená Krkonoše
Mapa Krkonoše Přírodní památky   Videotrasy Krkonoše

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krkonoše

Z Pece pod Sněžkou na běžkách přes Zrcadlovky k vysílači a zpět do Pece

Trasy Běžky Střední náročnost Video trasa

Z Pece pod Sněžkou na běžkách přes Zrcadlovky k vysílači Černá Hora a zpět do Pece

Trasa: lanovka na Zahrádky -> Pražská bouda -> Kolínská bouda -> odbočka na Zrcadla -> U Zrcadlových bud -> Zinneckerovy boudy -> Sokolská bouda -> vysílač Černá Hora -> hotel Černá bouda -> Kolínská bouda -> Vébrovy boudy -> Pecká samota -> Pec pod Sněžkou

Přibližně dvaceti kilometrový okruh z Pece přes Černou Horu zpět do Pece. Na úvodní převýšení můžeme použít lanovku Zahrádky. Od horní stanice lanovky vyrazíme směrem na Pražskou boudu a dále ke Kolínské boudě a k odbočce na Zrcadla. Po trase dále dojedeme k Zrcadlovým boudám, přejedeme sjezdovku a dostaneme se Zinneckerovým boudám odkud dále pokračujeme na Sokolskou boudu a k vysílači Černá hora. Zpět dolů k Pražské boudě se můžeme dostat buďto přes Černou boudu, anebo přes Zrcadla. Trasa okolo Černé boudy bývá často rozbitá od roleb. Od Pražské boudy se přes Slatinnou stráň, Vébrovy a Javoří boudy dostaneme k Pecké samotě a odtud do Pece k parkovišti.

Provozní doba lanovek v Peci pod sněžkou:

Poslední aktualizace: 19.3.2024

Příspěvky z okolí Z Pece pod Sněžkou na běžkách přes Zrcadlovky k vysílači a zpět do Pece

Cyklovýlet na Luční boudu.
Na tento odpolení výlet vyrážíme z Lyžařské boudy, sjíždíme dolů k Lesní boudě, odkud se vydáme k Tetřeví boudě. Zde zahneme vpravo a v podstatě po vrstevnici jedeme po asfaltce směrem za severozápad k Zadním Renn…
Webkamera u Boudy na Muldě nám přináší pohled na krásné panorama Luční a Studniční hory, Obří důl a samozřejmě nejvyšší naší horu, Sněžku. Viz: http://kamery.humlnet.cz/show_webcam.php?url=/images/webcams/pecpodsn…
Turistický rozcestník, který se nachází u retranslační věže na Lučinách, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce modré ve směru Černý Důl, Údolí Čisté Hrnčířské Boudy - Husova Bouda, Pec pod Sněžkou, Obří …
Turistický rozcestník, který se nachází v prostoru lesní křižovatky cca 300 metrů pod Lesní boudou, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce červené ve směru Chalupa na Rozcestí, Liščí louka, Lesní bouda - …
Turistický rozcestník, který se nachází u Lesní boudy, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce červené ve směru Chalupa na Rozcestí, Liščí louka - rozc. Pod Lesní boudou, Hrnčířské Boudy, Lučiny, Pražská a…
Turistický rozcestník, který se nachází v oblasti zvané Hrnčířské Boudy cca 300 metrů severně od Boudy Mír, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po značce červené ve směru Chalupa na Rozcestí, Liščí louka, Lesní b…
Moderní areál vhodný pro sportovní i rekreační lyžování a snowboarding. Z celkové délky 12,5 km je 73% sjezdovek je vybaveno umělým zasněžováním. Tratě…
Turistický rozcestník, který se nachází na Lučinách u známé Pražské boudy, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po značce červené ve směru Chalupa na Rozcestí, Liščí louka, Lesní bouda, rozc. Pod Lesní boudou, Hrn…
Oblast Krkonoš nabízí návštěvníkům velké množství tras různé obtížnosti, těžší zejména při výstupu na Sněžku, ale i trasy lehčí, doslova odpočinkové. A právě takovou lehkou trasou je i cesta z Černé hory do Pece p…
Na tento původně celodenní výlet jsme nakonec vyrazili kvůli počasí z Lyžařské boudy až v jednu hodinu po poledni. Sjeli jsme kolem Lesní boudy k Tetřevím boudám. Pak pokračoval krásný sjezd až do Dolního Dvora. O…
Začátek nedělního výletu byl na Lyžařské boudě. Sjíždíme dolů k Lesní boudě a pokračujeme kolem Pražské boudy ke Kolínské boudě. Asi 200 metrů za ní se na rozcestí dáme vpravo k rozcestí Nad Stříbrným potokem. Pok…
S výškou 1153 metrů patří nenápadný vrch Slatinná stráň mezi krkonošské tisícovky. Slatinná stráň se nachází na rozsoše spojující Černou a Liščíhoru. I když se tedy jedná o tisícový vrchol, není k jeho zdolání nut…
Turistický rozcestník, který se nachází u mostku nad Vlčím potokem u horské služby, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po značce zelené ve směru Špindlerův Mlýn, Na Pláni, Klínovka, Chalupa Na Rozcestí, Pec pod Sněžkou - Pod Větrníkem, Růžohorky, Spálená Mlýn, Horní Maršov. Po značce modré ve směru Obří sedlo (Slezská bouda), Obří důl - Pec pod Sněžkou (vlek Javor), Husova…
Lyžařská bouda leží na jižním svahu Liščí hory ve výšce 1206 metrů nad mořem ve druhé zóně Krkonošského národního parku.  Dole pod boudou  narazíme na cyklostezku, která vede po vrcholových partiích Krkonoš a konč…
Turistický rozcestník, který se nachází na severní straně Slatinné stráně, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce zelené ve směru Chalupa Na Rozcestí, Dvorská Bouda, Černý potok, Pod Lesní boudou, Lučiny …
V oblasti Krkonoš je spousty značených tras, ale pro méně pohyblivé spoluobčany jsou vhodné jen některé. Chválihodný projekt Správy KRNAP má za cíl ukázat krásy Krkonoš i méně pohyblivým spoluobčanů, tedy nejen vo…
Turistický rozcestník, který se nachází v oblasti Lučin u Kolínské boudy, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce červené ve směru Chalupa na Rozcestí, Liščí louka, Lesní bouda, rozc. Pod Lesní boudou, Hrn…
Lanovka z Pece pod Sněžkou na Hnědý Vrch - Krkonoše Lanovka na Hnědý Vrch z Pece pod Sněžkou, dokončená roku 2006 je osobná visutá, ktorej vrcholová stanica je blízko 27 m vysokej rozhľadne slávnostne otvorene…
Všechno začalo tím, že nám jednou na jaře zavolala Líba, přítelova sestra, že na Slevomatu je skvělá nabídka na ubytování v Krkonoších, konkrétně v Peci pod Sněžkou. Zda nechceme jet s nimi. Termín počátek července nám vyhovoval, takže bylo domluveno, pojedeme do Krkonoš. Bylo nám jasné, že nepojedeme kvůli třem dnům rovnou tam a hned zase zpátky, že se cestou ještě někde…
Velká Úpa ve východních Krkonoších se stala na několik dní místem, ze kterého jsme podnikali výlety v této oblasti. Jednou z možností, kterou jsme chtěli využít, byl i výlet na Sněžku. V 78…
Naplánoval som si výlet pod Sněžku na Růžovu horu a ďalej po žltej turistickej značke na Portašky, sútok Úp a Temným dolem do Horního Maršova. Do Pece pod Snežkou som docestoval ráno autobusom. Napriek tomu, že bo…
Pec pod Sněžkou je malebným horským mestečkom na rieke Úpe, Zeleného a Lučního potoka a na svahových lúkach okolitých hôr. Je jedným z najvýznamnejších horských stredísk pre zimnú a letnú rekreáciu a cestovný ruch…
Toho koho v Peci pod Sněžkou omrzí lyžování, nebo letní tůrky po kopcích může adrenalin vyplavit na bobové dráze, která se nachází na úbočí strmého svahu nad parkovištěm U Kapličky. Celková délka dráhy je 900 metr…
Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů v blízkém okolí, která se začala těžit v 16. století. Postupně zde vyrostly…
Hubertova vyhlídka
Na severní straně Černohorského rašeliniště nás dřevěný chodník dovede k upravenému vyhlídkovému místu nazvaného dle Sv. Huberta, tedy k Hubertově vyhlídce. Z vyhlídkové plošiny se nám, za pěkného počasí, nabízí v…
Na rozlehlé ploše masivu černé hory se nabízí nespočet zajímavých a vyhlídkových míst. Takovým zajímavým místem je i černohorské rašeliniště s vyhlídkovou věží na severní straně hory. Současná vyhlídková věž, ke k…
Černohorská rašelina
Krkonošské rašeliniště, které se nachází se v horské proláklině asi 1 km severně od vrcholu Černé hory. Jeho vznik datují odborníci do doby p…
Černá hora
Výrazný vrchol, který se tyčí nad Černým Dolem a Jánskými lázněmi. Vybíhá z masivu Českého hřbetu a Luční hory. Na vrcholu je umístěn televizní vysílač. V letech 1927 - 28 byla postavena kabinková lanovka z Janský…
Sněžka
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…