Z Hostěnic na Kalečník, Malou Říčku, Lhotky a do Křtin

Abychom unikli letním vedrům a zároveň mohli aspoň trochu aktivně odpočívat, vyrazili jsme o víkendu do lesů Přírodního parku Říčky.

Autobusem jsme dojeli do Hostěnic a vydali se po žluté turistické značce ve směru na Račice. První zastávka byla po 2,5 km u chaty na Jelenici, kde jsou i 2 studánky, v horku opravdu užitečné!

Další mírné dvoukilometrové stoupání nás vedlo kolem retenční nádrže Habrová studánka až na Rozcestí Kalečník ve slušné nadmořské výšce 479 metrů.

Zde jsme si z různých možností vybrali ještě další 2 km po žluté až ke Třem javorům, kde nás čekal stejně jako na předchozím rozcestí dřevěný přístřešek s lavičkami.

Zde už jsme přesáhli 500 metrů n. m. Na tomto rozcestí jsme narazili na modrou značku a dali se po ní zase dolů – kolem památného obrázku a studánky 3 km na Malou Říčku.

Odtud jsme opět stoupali po modré kolem pomníčku rolníka Františka Kalába ještě 3,5 km na rozcestí u chatové osady Lhotky.

Po dalším kilometru společně s červenou značkou okolo památné myslivny jsme po červené sešli až na silnici nad obcí Březina, kde jsme ze značky odbočili dolů do vesnice.

Z Březiny už jsou to pak jen poslední 2 kilometry kolem dalších památných křížků po zelené do Křtin, známého a příjemného turistického východiska i cíle, kde se dá pěkně ochladit v monumentálním mariánském chrámu nebo v některé z restaurací…

Poslední aktualizace: 10.7.2012
Z Hostěnic na Kalečník, Malou Říčku, Lhotky a do Křtin na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Hostěnic na Kalečník, Malou Říčku, Lhotky a do Křtin

Drobné památky obce Hostěnice
Nejvýznamnější památkou obce Hostěnice na Brněnsku je bezpochyby barokní…
Pěkný jarní výlet nedaleko Brna může vést třeba z Hostěnic do Pozořic, je…
Turistické rozcestí Hostěnice (384 m) nalezneme na jihozápadním okraji obce. Je to rozcestí červené a žluté turistické značky a naučné stezky Říčky.  Čer…
Na jižním okraji Přírodního parku Říčky, v údolí Hostěnického potoka, na…
Letovisko na rozhraní CHKO Moravský kras a Přírodního parku Řířk…
Pokud chcete vypadnout z města a udělat si pěkný a nenáročný výlet s dětmi…
Při našich průzkumných akcích do jeskyní Moravského krasu bychom…
V krasové přírodní rezervaci Údolí Říčky v jižní části Moravského krasu, kde Říčka modeluje vápencovou plošinu mezi Ochozem u Brna, Hostěnicemi a brn…
Ochozská jeskyně je nejrozsáhlejší jeskynní systém v jižní části…
Jedná se o jednu ze zajímavějších jeskyní, kde nejsou (naštěstí) betonové chodníčky a prohlídka má vyšší hodnotu už jen například z toho důvodu, že …
Nejrozsáhlejší jeskynní systém v jižní části Moravského krasu, dlouhý 1950 m. Byla objevena roku 1831. Jedná se vlastně o výtokovou jeskyni Hostěnick…
Nachází se v jižní části Moravského Krasu v povodí Hádeckého potoka…
Dnes jsme se opět vydali do Údolí Říčky se synem zdolat další jeskyni. Počasí bylo příjemné,lehce pod mrakem. Auto jsme nechali u…
Pokud navštívíte jižní část Moravského Krasu a jeho nejznámější cíl -…
Nachází se v údolí potoka Říčky poblíž Ochozské jeskyně, v jižní části CHKO Moravský kras, ve významné přírodní rezervaci Údolí Říčky.…
Nachází se v jižní části CHKO Moravský kras v hlubokém krasovém…
Milovníci romantiky by určitě měli za teplých letních večerů navštívit…
       Velice zajímavou jeskyní v ochozské části Moravském krasu je i Malčina nebo také Málčina jeskyně. V celém krasu je obrovská s…
Pravěké osídlení je v našem okolí jen málo patrné, protože bylo většinou…
Jedná se o paleovýtokovou jeskyni, která se nachází v levé skalna…
Tátova slova: Jeskyně se nachází v krásné oblasti Údolí Říčky, ... je k vidění spousta přírodních úkazů, zejména jeskyní, skalních…
Jeskyně Pekárna v Moravském krasu
Nedaleko Ochozské jeskyně najdeme několik malých jeskyní. Nejkrásnější a…
Lokalita se nachází v jižní části CHKO Moravský kras. Rozkládá se…
Na červené turistické značce od Mokerské myslivny k Hostěnickému propadání narazíme v lese na docela nenápadnou neznačenou odbočku…
Zřícenina hradu Vildenberk leží u modré turistické značky nad obcí Pozořice. Do dnešní doby se zachovaly pouze terénní náznaky -…
Turistický rozcestník se nachází v blízkosti zříceniny hradu Vildenberku, který stál ve 14.století v lesích Drahanské vrchoviny nad…
Vyrazíme do míst východně od metropole Brna, kde se úrodné jihomo…
Na rozcestí Žalmanův kámen se můžete dostat po modré turistické značce z…
Křtiny jsou nejstarší poutní obcí na Moravě. Obec se rozkládá u východníh…