Z Děčína do Hřenska přes soutěsky a Pravčickou bránu

číslo 1 Děčín - Lesopark Šotolina 3,2 km
  Zde, na úpatí Qádrbergu nastoupíme na červenou TZ.
číslo 2 Labské vyhlídky Šotolina 4,0 km
  Cestou na Labskou Stráň možnosti četných vyhlídek do kaňonu Labe. Přistup k vyhlídkám je dobře značen. První je vyhlídka Sněžniská, druhá Labská stáž.
číslo 3 Hřbitov Šotolina 7,1 km
  ... jen si lehnout:)
číslo 4 Rozcestí Nad Loubím Šotolina 7,3 km
  pokračujeme po červené TZ
číslo 5 Vyhlídka Spálenisko Šotolina 7,8 km
číslo 6 Růžový hřeben, odbočka k vyhlídce Šotolina 8,1 km
číslo 7 Pod Kamenským vrchem Šotolina 14,4 km
číslo 8 Labská Stráň Šotolina 15,9 km
  Po projití vesničky se odpojíme a po červené pokračujeme dále do údolí Suché Kamenice
číslo 9 Údolí Suché kamenice Šotolina 18,3 km
  Zde zahájíme sestup údolím Suché Kamenice. Sestup je technicky náročnější. Možné přeskoky po kamenech či schody.
číslo 10 Üstí Suché Kamenice Asfalt 21,1 km
  Parkoviště
číslo 11 Hřensko Asfalt 21,2 km
  Obec na soutoku Kamenice a Labe. Hraniční přechod do SRN. Infocentrum, BUS, přívoz směr Schöna. Obchody, restaurace. My se vydáme po žluté TZ směrem proti proudu Kamenice ke vstupu do soutěsek.
číslo 12 Hřensko, hotel Klepáč. Šotolina 24,6 km
  Zde vstupujeme do soutěsek na řece Kamenici. Cestou absolvujeme dvě plavby na pramici. V naznačeném směru první Edmundova soutěska, plavba cca 20 minut, cena 80/dosp. osoba/směr. Druhá Divoká soutěska, plavba asi 10 minut, cena 60/dosp. osoba/směr. Mezi soutěskami hezký nemáročný přechod po úbočí skal. Na půl cestě mezi soutěskami stylové místo pro odpočinek s bufetem, ohništěm, zahrádkou.
číslo 13 Edmundova soutěska Šotolina 24,7 km
  Zde nastupujeme na první plavbu.
číslo 14 Edmundova soutěska Šotolina 24,7 km
  Konec první plavby
číslo 15 Mezní můstek Šotolina 25,5 km
  Odbočka na Meznou a Mezní Louku. Zkratka pro ty, jež nechtějí absolvovat druhou plavbu. Mimochodem, druhá etapa za to určitě nestojí.
číslo 16 Divoká soutěska Šotolina 26,0 km
  Konec plavby
číslo 17 Ke Strži Šotolina 27,2 km
  Rozcestí, odbočíme vlevo na modrou TZ.
číslo 18 Mezní Louka Šotolina 28,5 km
  Vesnička, kemp, restaurace. Zde se napojíme opět na červenou TZ (dálková trasa E3) a zároveň na naučnou stezku Českého Švýarska. Stezka je velmi pěkně zpracována. Panely jsou doplněny i někdy vtipnými dialogy kněžny z poloviny 18. stol. a dnešního strážce NP.
číslo 19 Pravčická Brána Šotolina 33,0 km
  Národní přírodní památka. Symbol NP České Švýcarsko. Od roku 1982 horní ochoz pro návštěvníku uzavřen. V areálu restaurae Sokolí hnizdo. Vybudována v polovině 18. století. Do areálu (včetně restaurace) se platí vstupné 75/dosp. osoba. V areálu možnost výstupu na vyhlídky nad Pravčickou bránou. Nádherné výhledy do okolí.
číslo 20 Hřensko üpravna vody Asfalt 34,5 km

Pochod z Děčína přes Quádrberg, Labskou stráň, Hřensko, Soutěsky, Pravčickou bránu zpět do Hřenska

Poslední aktualizace: 30.4.2012
Z Děčína do Hřenska přes soutěsky a Pravčickou bránu na mapě
Autor: DonSalieri

Příspěvky z okolí Z Děčína do Hřenska přes soutěsky a Pravčickou bránu

Kostel sv.Františka z Assisi v Děčíně - Podmoklech
Kostel sv.Františka z Assisi v Děčíně Kostel sv.Františka z Assisi( také František Serafinský) pochází z r.1858 a…
Kostel českobratrské církve evangelické v Děčíně. Kostel se nachází na Teplické ulici, byl postaven r.1884 v…
Na pravém břehu Labe leží v Děčíně asi největší a i nejnavštěvovanější dominanta města, místní zámek. Mnoho zajímavých a turisticky …
Kamenný renesanční můstek se klene přes Jílovský potok v blízkosti…
Od děčínského vlakového nádraží se vydáme po neznačené cestě k Tyršově mostu, kde začneme po červené značce stoupat k Pastýřské…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní…
Přímo v Děčíně na Teplické ulici směrem z centra po pravé straně,…
Tato socha je dílem sochaře Jiřího Bradáčka (1922–84). Socha vznikla pravděpodobně počátkem 60. let 20. století na objednávku…
EURORANDO - slévání vod z povodí v ČR. 9.7.2011 byly na břeh Labe…
Tento památný strom roste u muzea nedaleko děčínského hlavního nádraží. Za památný strom byl tento jinan dvoulaločný vyhlášen 4. 2. 1994 Správou CHKO…
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde…
Pastýřská stěna se díky ferratám stala ještě atraktivnějším místem v Děčíně. Také já jsem využil dovolené v Českosaském Švýcarsku, abych se tu zastavil a zdolal některé z ferrat…
Děčín – Pastýřská stěna Jednu z dominant Děčína najdeme nedaleko samotného centra města. Do 160 m nad hladinu se vypíná pískovcová…
Jedeme vlakem z Kladna do Děčína podívat se na místní zámek. Ráno vyrážíme…
Po příjezdu do Děčína se vydáme na cestu vedoucí k zoologické zahradě, po…
Raně barokní ozdobná zahrada ze sedmdesátých let 17. století, která…
Ozdobná zahrada z druhé poloviny 17. století byla…
Děčínský zámek
Soutěž 3 body
Děčínský zámek leží nad soutokem Labe a Ploučnice. Zámek se nachází v Úst…
Město Děčín je sám o sobě malé přístavní městečko, které je roztahané…
Děčín leží v Ústeckém kraji, severovýchodně od Ústí nad Labem a nedaleko…