Chalupy na pronájem - Happy Hill Travel blog Krkonoše Chaty a chalupy Krkonoše Mapa Krkonoše

Krkonoše jedinečné navenek, přátelské uvnitř, jsou ostrovem tundry uprostřed Evropy, poznejte jejich jedinečnou krásu a přírodu. Projděte se krajinou roubenek i po rozkvetlých horských loukách, vystoupejte za nejkrásnějšími výhledy. Nejvyšší horou je Sněžka (1602 m), na kterou se dostanete lanovkou z Pece pod Sněžkou. Mezi nejvíce oblíbené cíle výletů patří pramen Labe, Pančavský vodopád, Labský vodopád a Mumlavský vodopád

Města a obce  /  Památky a muzea  /  Příroda  /   Technické zajímavosti  /  Výletní místa a parky   /  Sport, rekreace a zážitky
Příspěvky od zkušených turistů a cestovatelů
Tipy na výlet (183)   Turistické cíle (833)   Trasy (158)   Cestopisy (19)   Fotogalerie (19)   Tipy a novinky (32)
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krkonoše

Výstup z Obřího sedla na Sněžku

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Výstup na Sněžku - neukáznění turisté v protisměru

Výstup náročnější díky faktu, že spousta lidí ignoruje fakt, že se jedná o jednosměrnou cestu směrem nahoru a schází touto cestou dolů.

Poslední aktualizace: 19.8.2012
Autor: Sorensen

Karpacz

Příspěvky z okolí Výstup z Obřího sedla na Sněžku

turistické rozcestí Obří sedlo
Polský turistický rozcestník ukazuje cestu v několika směrech. Po červené značce do tří směrů, na Sněžku, do Kowar a po Cestě Česko-polského přátelství ke Špindlerově boudě (Karkonoska przelecz). Po modré značce směrem na východ podél úpatí Sněžky k Sovímu sedlu (Sowia przelecz), no a k západu podél Maleho Stawu do Bierutowic
Schronisko Górskie „Dom Śląski” położone jest w Karkonoszach we wschodniej części Równi pod Śnieżką na Przełęczy pod Śnieżką. Pierwsze schronienie dla drwali i pasterzy tzw. buda, stanęło tu już w XVII wieku. W 1847 po śląskiej stronie stanęło pierwsze schronisko, które jednak w 1888…
Dom Slasky - polská bouda, kterou nelze minout při výstupu na Sněžku jak ve směru od Obřího dolu tak i od Luční a Špindlerovy boudy. Je zde služebna horské služby a restaurace. Nedaleko se nachází zbytky základů v…
Symbolický hřbitov obětem hor leží na polské straně Krkonoš. Najdete ho na granitovém skalním výstupku v nadmořské výšce přibližně 1.300 metrů v horní části kotle Lomničky na svahu hory Kopa (1377 m n.m.) pod bývalou Obří boudou. Dostanete se sem pouze pěšky výstupem po červeně značené turistické cestě vedoucí z Karpacze na Sněžku. Nebo opačně sestupováním z naší najvyšší…
Po dlouhém váhání jsme se konečně odhodlali do Krkonoš, podívat se na nejvyšší horu České republiky – Sněžku. Ubytovaní jsme byli na Luční boudě, která je…
Na vrcholu Sněžky stávala dříve roubená chalupa, která začala jako poštovna sloužit kolem roku 1899. Později se stala jen součástí-kioskem-patřícím k České boudě. Pro nevyhovující stav ji pak v roce 1990 zavřeli. …
V posledních třech letech jsme měli možnost dvakrát shlédnout dolů z nejvyššího vrcholu naší republiky. Nejsme žádní velcí turisté, měli jsme sebou letos mrňata, tak jsme využili lanovku z Pece pod Sněžkou až na S…
Vyrážíme si pořádně užít víkend - no samozřejmě na hory a pěšky. Nejsme žádný béčka, takže to musí být naše nejvyšší hory - Krkonoše a samozřejmě na celý víkend. Celý cestopis z Krkonoš nalez…
Krkonoše sú krásne hory, rád ich navštevujem, manželka je rodáčkou z neďalekého Trutnova. Máme tam veľa príbuzných, ktorých treba navštíviť, pohovoriť si spolu. Pre mňa bola návšteva tohto kraja vždy aj výzvou na …
Vycházíme z Velké Úpy na nejvyšší vrchol naší republiky - na Sněžku (1.602m.n.m.) Komu se nechce pěšky může jet lanovkou z Pece pod Sněžkou, anebo jír pár km pěšky na Růžovou horu a odtud pokračovat lanovkou. My…
Nápad, který mě napadl až pár dní před odjezdem a nad kterým jsem dlouho váhal jestli ho mám uskutečnit. Nicméně se tak stalo.    Výlet byl naplánován až na poslední chvíli, proto jsem si nestihl opatřit tolik i…
Na Sněžku - přijedeme na Josefovu boudu nebo Erlebachova bouda - pohodlně autobusem ze Špindlerova mlýna Před námi se nachází klasický cíl snad kažké náštěvy Krkonoš - Sněžka. Na její vrchol (1602m.n.m.)lze…
Máme rádi turistiku v Krkonoších, proto jsme se rozhodly vydat do Pece pod Sněžkou turistickou trasou Obřím Dolem. Od zastávky autobudu jsme vyšly k lanovce vedoucí na Sněžku přes Růžovou horu. U lanovky jsme odb…
Sněžka
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…
Vodárna, která zásobovala Sněžku vodou se nachází v závěrečné části Obřího dolu u Rudného potoka. Postavena byla v roce 1912 a její stavitelé ji citlivě zakomponovali do okolní přírody. Prostor vodárny býval volně…
Nabízím tip na výlet pro "asociály" jako jsem já. Asociály v tom slova smyslu, že nemáme rádi přeplněné turistické atrak…
Z naší nejvyšší hory Sněžky vede několik turistických tras.My jsme si vybrali cestu vrcholovými partiemi Krkonoš s následným sestupem do Pece pod Sněžkou. Naše trasa začíná na vrcholu Sněžky,kam nás dopravila nov…
Jdeme na Sněžku v Krkonoších na naši nejvyšší horu 1602 m. n/m. Výlet jsme podnikli v létě 2007. Na Sněžku vycházíme okolo 7 hod. ranní, protože nás čeká celodenní výlet a chceme zdolat vrchol jen za pomocí vlastn…
Nejvýše položený český turistický rozcestník, který se nalézá na vrcholu Sněžky, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce červené ve směru Špindlerova bouda - Pomezní bouda a po značce žluté ve směru Sněžka…
Rok se s rokem sešel a vzpomínka na loňský pěší Přechod Krkonoš opět se začátkem dubna ožila. Loni to bylo téměř beze sněhu a tak jsme to šli s kamarádem pěšky s noclehem na Špindlerovce. Letos ale všude sněhu mr…
Sněžka patří od pradávna mezi cíle mnoha výletníků. Kdo by také nechtěl zdolat nejvyšší horu naší země. Míst, ze kterých je možno Sněžku zdolat je povícero. My jsme zvolili tu, která začíná v Peci pod Sněžkou a ve…
Česká poštovna Anežka
Česká poštovna Anežka je budova na nejvyšší české hoře,Sněžce v Krkonoších. Uvnitř lze zakoupit drobné občerstvení, pohledy, které je možné odsud rovnou odeslat, a to včetně vrcholového razítka. Střecha pošt…
Délkově náročnější trasa vedoucí z nejvyšší hory v České republice. Jinak nijak náročná turistika s množstvím dobrých výhledů na Krkonoše vedoucí většinou po rovině nebo mírně stoupající, v závěru sestup do Pece p…
Svezeme se lanovkou na nejvyšší bod naší vlasti a procházkou přes Obří důl, Luční boudu, Výrovku a Richtrovy boudy zpět do Pece pod Sněžkou. Navstívíme poštovnu na Sněžce a hlavně si protáhneme tělo na čerstvém vz…
Začátkem září ve velmi brzkých ranních hodinách naše partička vyráží vozem z Pardubic vstříc nočnímu dobrodružství do Krkonoš ( HK - Jaroměř - Dvůr - Trutnov - Svoboda - Horní Maršov a před Pecí odbočka na Pomezky…
Jde o klasickou náročnější trasu s výstupem na Sněžku (1602). Pro ušetření sil je zvolen výjezd sedačkovou lanovkou z Velké Úpy na Portášovy boudy. Žlutou trasou se dojde na Růžohorky, kde většina turistů využívá …
Jdeme na jeden z nejčastějších krkonošských výšlapů, cestou Česko-polského přátelství na Sněžku s návratem po úpatí Kozích hřbetů. Cestu k vrcholu Sněžky začneme na autobusové zastávce ve Špindlerově Mlýnu nástupe…
Další výlet po Krkonoších zahájíme zase v Peci pod Sněžkou. Do Pece autem, nebo autobusem a z Pece po svých.  Tentokrát se kromě Sněžky podíváme na Úpské rašeliniště a na několik horských bud ( Růžohorky, Polská b…
Důl Kovárna
Navštivte podzemí nejvyšší české Hory Sněžky - důl Kovárna Od středověku pronikali do Krkonoš hledači drahých kamenů a v jejich těsném sledu i horníci. Jen pomalu vydávalo podzemí své…
Údolí ledovcového původu s morénami, kary (Úpská jáma, Velká a Malá Studniční jáma), roklemi, vodopády, lavinovými svahy a lučními enklávami. V karech se vyskytuje vzácná květena i zvířena (všivec sudetský, koni…