Svitavy - Kozlovský kopec - Česká Třebová

číslo 16 Česká Třebová, park Javorka - Šárka 22,3 km
číslo 17 Česká Třebová, u podjezdu Asfalt 22,8 km
číslo 18 Česká Třebová, nádraží Asfalt 23,5 km

Svitavsko není zrovna frekventovanou oblastí z hlediska turistiky, o čemž svědčí i nízký počet příspěvků na tomto webu. Přesto tu najdeme krásná místa pro relax, nenáročný terén, spoustu lesů (se spoustou hub) a klid od každodenního shonu. Popisovaná trasa toto beze zbytku splňuje, snad může být pro někoho náročnější svojí délkou (cca 25 km). Je vhodná i pro cykloturisty. Není okružní, je třeba využít hromadnou Dopravu, ideálně vlak. Proto také start a cíl trasy volím u železničních nádraží.

U toho svitavského začíná modrá turistická značka, které se budeme držet hodně dlouho. Projdeme s ní přes krásné náměstí (foto 1 a 2) celé město ke dvěma rybníkům. Nejdříve je Svitavský (foto 3), za ním Horní (foto 4), kde je možné se v sezóně občerstvit a vykoupat. Za tímto rybníkem vstoupíme do lesa a nepatrným stoupáním jdeme k pramenům Svitavy. Studánku nehledejte, těch pramenů je více a jsou dobře ukryty v mokřadech a vysoké trávě (foto 5).Lesní cesta pokračuje téměř po rovině na louky pod Starým Valdekem (foto 6). Zde přejdeme frekventovanou silnici R35 z Litomyšle do Moravské Třebové. Následuje dalších pár kilometrů lesem k rezervaci Psí kuchyně (foto 7). Na stejnojmenném rozcestí změníme barvu značky na zelenou, která se uvede nepříjemným táhlým stoupáním k rozcestí Nad Zlatou studánkou. Odtud nás dovedou červená, zelená a žlutá značka společně pohodlnou cestou s výhledy (foto 8) na Kozlovský kopec s chatou Maxe Švabinského (foto 9, možnost občerstvení) a vysílačem s rozhlednou (foto 10). Za 15 Kč vyšplháme nahoru, rozhled stojí za ty schody (foto 11 - 13). Odtud už nás svede červená značka do České Třebové, přes krásný park Javorka k nádraží. Zbydou-li vám ještě síly a čas, určitě stojí za to si toto město prohlédnout více. Inspirací vám budiž výborný příspěvek na https://www.turistika.cz/vylety/prochazka-ceskou-trebovou.

Poslední aktualizace: 27.7.2011
Svitavy - Kozlovský kopec - Česká Třebová na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Svitavy - Kozlovský kopec - Česká Třebová

Turistické rozcestí Svitavy nádraží
Nachází se přímo před budovou železniční stanice. Začíná zde modře značená cesta, která vede na svitavské náměstí a dále k rybníku Rosnička a…
  Byla dokončena a slavnostně vysvěcena až v létě 2017, po téměř devíti…
Česká značka sportovního oblečení Sensor konečně vyrukovala s dlouho…
  Spolu s přilehlým a dosti rozlehlým hřbitovem je nejstarší městskou…
  Pokud jste navštívili Svitavy, pocourali se městem, pokochali památkami…
Na okraji parku mezi ulicemi Milady Horákové a Wolkerovou alejí jsem…
Původní právovárečný dům U Mouřenína na náměstí Míru patří k nejstarším d…
Svitavy leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním…
Cukrárna ve městě Svitavy je to pravé místo pro vaše sladké chvíle při to…
Kromě Městského muzea a galerie lze ve městě Svitavy navštívit také Muzeum…
  Pokud se vydáte do centra města od svitavského vlakového nádraží po modré značce, cestou nejprve minete dvě zajímavé sakrální…
Uprostřed malebného náměstí ve Svitavách upoutají vaši pozornost  dvě…
Do Svitav. Abych tak řekl za poslední půlrok nebo rok jsem v různých obměnách sice městem projížděli vícekrát. Prostě když jedeme od nás někam do Čech, bývá to často…
Ve městě Svitavy je řada historických památek a zajímavých míst. Určitě…
Jsou místa, která musí člověk objevit sám. Ani v infocentru ve Svitavách…
Tak jako v mnoha jiných městech i v historickém centru Svitav zdobí jeho…
  Jednou z nejpůvabnějších svitavských uliček je zcela určitě ulička Pod…
Fabrika nemusí vždy znamenat továrna, jak jsme se přesvědčili ve městě…
V 15. a 16. století zde bylo evidováno na 83 právovárečných domů, pevně sevřených do krunýře středověkých hradeb. Bylo vystavěno z levných a ve…
Poněkud zarostlý okrasnými bylinami zdobí čtvrtým rokem prostranství před starou svitavskou radnicí zajímavě pojatý pomník návštěvy prezidenta Masary…