Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa Ostravy a okolí
Ostrava leží v podhůří Beskyd na řece Ostravici. S přibližně 310 tis. obyvateli je třetí největší město v ČR. Ostrava je známá svou průmyslovou historií - hlavně těžnou uhlí, která byla ukončena v roce 1994. Těžbu dnes připomíná například Landek park - hornické muzeum a důl Michal.
TIP:
 Trasy Ostrava a okolí (65)

Šilheřovice a Bohumín

číslo 10 Rychvald - Starý Dvůr Asfalt 19,2 km
číslo 11 Ostrava - Heřmanice Asfalt 20,6 km
číslo 12 ZOO Ostrava 22,6 km

Ze zastávky městského autobusu v Ostravě-Petřkovicích se vydáme severovýchodním směrem po zelené oblastí národní přírodní památky Ladnek a kolem rozhledny na vrcholku kopce ( 280 m.n.m.). V oblasti přírodní památky je významné archeologické naleziště a přírodní památku tvoří kromě jiného výchozy uhelných slojí. Z Landeku pokračujeme přes městskou část Koblov a osadu Amerika do oblasti Černého lesa. Tímto lesem projdeme stále po zelené severním směrem do areálu zámeckého parku v Šilhéřovicích, kde bylo vybudováno golfové hřiště. Při cestě přes Černý les budeme procházet kolem přírodních rezervací Černý les I. a II., které se rozkládají západně od cesty. Rezervaci Černý les I. tvoří porost tmavé dubové bučiny a přírodní rezervaci Černý les II. tvoří část původního podmáčeného dubového porostu. Zámeckým parkem v Šilheřovicích projdeme k zámku a odtud dále pokračujeme stále po zelené jihovýchodním směrem přes osadu Paseky a Antošovice a kolem rybníku Mžíkovec, přes most přes Odru k hřišti v Bohumíně. Od hřiště jdeme do města Bohumín k vlakovému nádraží a odtud dále jižním směrem mezi Záblatským rybníkem a rybníkem Nový stav do osady Starý Dvůr u Rychvaldu. Z tohoto rozcestí se vydáme jihozápadním směrem k zastávce městského autobusu v blízkosti zoologické zahrady v Ostravě.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 25.11.2005

Ostrava

Příspěvky z okolí Šilheřovice a Bohumín

rozcestí TZ - LANDEK - nad muzeem
Rozcestník zelené a žluté TZ vybudovaný nově v rámci rekonstrukce naučných a turistických stezek v prostorách NKP Landek. ZTZ vede jedním směrem přes nedaleké Petřkovice a Bobrovníky do Děhylova, Dobroslavic, dále kolem Ostré Hůrky do Háje ve Slezsku. Druhým směrem pak kolem odbočky k landeckému hradisku a rozhledně míří do Koblova. ŽTZ vede k rozcestí u potrubí a kolem…
Naučná stezka začíná u brány do Hornického Muzea Landek park, a vede kolem celého arealu az po rozhlednu a hradište a vrací se kolem odry z pět přes areal HM k Bráně Naučná stezka obsahuje 14 info cedulí + info …
Petřkovice jsou městskou částí Ostravy a to od roku 1976 a rozkládají se u severního okraje města. Katastr Petřkovic navazuje na obec Ludgeřovice. Tato městská část je od Ostravy ? Přívozu oddělena tokem řeky Odry…
Landek Park - Hornické Muzeum v Ostrave - Petřkovicích neďaleko sútoku riek Odra a Ostravica  je jedinečnou pamiatkou hornického muzea, ktoré je zamerané na historiu dobývania uhlia v Landeku a v Ostravsko - karvi…
Hornické muzeum - Landek Park
Hornické muzeum v ostravském Landek Parku nabízí od dnešního dne návštěvníkům další nevšední atrakci, která zaujme především děti. Před historickou budovou Dolu Anselm se mohou povozit v důlním vláčku, podobném …
Hornické muzeum Landek
Hornické muzeum Landek se nachází v Ostravě - Petřkovicích - autem směr Hlučín. Muzeum je dostupné také MHD, zastávka není dále než 300m pěšky. Vstupné je v muzeu rozděleno na tři části. Vstup do samotného areálu …
Landek - místo na soutoku Landek - jeden z mála názvů, který při vyslovení nadchne jak milovníky přírody, tak technické nadšence, sportovce nebo milovníky historie. Tato významná ostravská lokalita leží na soutok…
NA VRCHOLU LANDEK se nachází stejnojmenný hrad. Hrad Lanek byl založen pravděpodobně knížetem Přemyslem Otakarem II, v 13. století jako ochrana hranice s Opolským knížectvím. za čeko-uherských válek byl zbořen a už nebyl nikdy obnoven. Dostaneme se zde buď po zelené od mostu přes Odru v Koblově nebo po zelené z druhé strany přes Hornické muzeum kudy vede samostatná stezska…
Landek - U potrubí je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a nachází se v severní části areálu Landek. Rozcestník je umístěn na stromě a jelikož byl zřejmě někomu trnem v oku chybí tu některé s…
Pěší trasa Ostrava - Landek - Šilheřovice - Chalupki
Hornická trasa od zříceniny Landek První část výletu po okolí Ostravy vás provede národní přírodní památkou Landek, ve které jsou chráněné přirozené lesní poro…
Neděle 14. 8. 2022/1. část Dnes v noci bylo horko. Snad celou noc se držela teplota okolo 20 stupňů, až k ránu nepatrně klesla. Navíc k nám ráno do auta vnikl komár a nechtěl se nechat zabít. T…
                              Soutok Odry a Ostravice12.4.2020 Soutok řek, Ostravice zde pod Landekem svou pouť končí, zatímco Odra zde sílí a má před sebou ještě dlouhou cestu až do…
                 Naučnou stezkou Landek, pokračování po roce  12.4.2020 Zaparkujeme v areálu Landek a vypravíme se v době koronavirové v čase velikonočním po cyklistické stezce lemované…
Zalesnený vrch Landek (280 m.n.m. leží na severovýchodnom okraji Ostravy, na peknom mieste - na sútoku riek Odry a Ostravice. Je veľmi známou lokalitou z hľadiska archeologie, geologie, prírodovedy, banístva a his…
                        Naučnou stezkou Landek22.4.2019 280 m n.m. Landek je kopec ležící na území Koblova a Petřkovic patřících Slezské Ostravě. V minulosti zde bylo sídliště lovců mamutů.…
Landek, vršek tyčící se nad Hornickým muzeem, vrch s nižší dřevěnou rozhlednou s krásným výhledem na Ostravu, Ostravsko a za krásného počasí i Beskydy, tak to jsou jedny z mnoha přízvysek této jedinečné lokality s…
Rozcestí U Sněhoty je výchozím bodem žluté turistické značky a nachází se ve východní části Ostravy - Petřkovic a na severním úpatí vrcholku Landek ( 280 m.n.m.). Kromě turistické trasy prochází tímto rozcestím …
Landek - U Hradiska je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a nachází se u východního okraje areálu Landek. Jak název rozcestí napovídá je v jeho blízkosti Hradiště. Rozcestník je umístěn na s…
Jednoduchá dřevěná vyhlídková konstrukce o výšce cca 7 metrů vznikla na Landeku (vrchol je Národní přírodní památkou) v roce 1998 jako součást naučné stezky. Věž je volně přístupná po celý rok a nabízí nádherný výhled na celou Ostravu a při dobré viditelnosti i na severní svahy Beskyd.
Hornické muzeum bylo zřízeno v roce 1987 rozhodnutím tehdejšího ministra paliv a energetiky v době, kdy důl ještě těžil. Pro veřejnost bylo otevřeno o téměř 6 let později, 4. prosince 1993 na svátek sv. Barbory, patronky horníků. Hornické muzeum je největším v České republice, ve spojení s Národní přírodní památkou vrchem Landek tvoří unikátní areál. Na Landeku poprvé na světě…
U soutoku řek Odry a Ostravice - dvou největších řek protékajících Ostravou je rozcestí a orientační místo na červené turistické trase. Rozcestník se nachází na lesní cestě vedoucí z areálu Hornického muzea podél …
Městská část Ostravy Koblov se rozkládá u severního okraje města a na levém břehu řeky Odry. Od jižního okraje této městské části se rozkládá oblast národní přírodní památky Landek, kterou tvoří ukázka přirozeného…
Ostrava dostala jméno podle řeky Ostravice, která město rozděluje na moravskou a slezskou část. První osídlení tohoto území je už z starší doby kamenné. Na vrchu Landek měli svá tábořiště lovci mamutů.K nejstarším…
Největší Hornické muzeum v ČR se rozprostírá na jihovýchodním úpatí vrchu Landek, který leží nad soutokem řek Odry a Ostravice. Landek byl v roce 1992 vyhlášen národní přírodní památkou. Je to světově známá lokalita z hlediska geologie, archeologie, historie, přírodovědy a hornictví. Právě propojení hornického muzea jako technické památky a vrchu Landek jako národní přírodní…
Jedeme-li vlakem, vystoupime na hl. nádraží a odtud nás doveze trolejbus přímo k Zoo.... Jinak parkoviště pro auta je také přímo u Zoo. Jedeme do přírody za zvířátkama-sice kolem nás nebudou všechna volně pobíhat, ale jejich výběhy a klece se zpravuji, ta…
Ludgeřovice se nacházejí mezi městy Hlučínem a Ostravou. Obcí prochází silnice spojující tyto dvě města. V okolí obce je mírně zvlněná krajina a jižním a východním směrem se rozkládají rozlehlé lesy. Jižním směr…
Městská část Ostravy Hrušov se rozkládá v severní části města a na pravém břehu řeky Ostravice. U severozápadního okraje této městské části je soutok řeky Ostravice a Odry. Ve zdejší městské části se nachází v are…
Jednoho krásného dne jsem jela autobusem z Orlové na výlet do Šilheřovic. Jelikož musím spoléhat na hromadné dopravní prostředky, jela jsem z Orlové do Ostravy-Přívozu a vystoupila na zastávce Sady Boženy Němcové. Další autobus mě jel asi za půl hodiny, viděla jsem věže kostela, rozhodla jsem se tam zajít podívat. Římsko-katolický farní kostel Neposkvrněného početí Panny Marie v Ostravě-Přívoze je majestátn…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi Ostravy a to Slezkou Ostravou a Michálkovicemi. V roce 1956 byla zahájena stavba zoologické zahrady a jako první byly…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…