Tipy a novinky Chaty a chalupy ChrudimChaty a chalupy  Mapa Chrudim a okolí

Chrudim je druhé největší město Pardubického kraje s přibližně 23. tis. obyvateli. Chrudim je historické město, protéká zde řeka Chrudimka. Jižně od Chrudimi se rozkládá chráněná krajinná oblast Železné Hory.

Turistická oblast: Chrudimsko - Hlinecko

Trasy Chrudim a okolí (50)
Českomoravská vrchovina

1-Seč
1-Seč  •  Fotografie (15)  • Foto: HonzaC8
2-Cesta do Žďárce

Vyrazíme z náměstí v Seči (foto 1) po zeleně značené silnici kolem hřbitova z kopce s výhledem na zříceninu hradu Lichnice (foto 2 a 3) do malé vesničky Žďárec u Seče. Zelená značka odbočuje na návsi vlevo po ještě užší silničce do Horních Počátek (foto 4 a 5). Zde se zelená značka na pár desítek metrů spojuje se žlutou, vedoucí přímo do chatové oblasti Seče. My odbočíme po zelené vpravo. Značka nás povede polní cestou do kopce na kraj lesa. Od něho je pěkný výhled zpět na Horní Počátky (foto 6). Stoupáme lesem do kopce na rozcestí s červenou značkou. Je zde vybudován přístřešek pro odpočinek a občerstvení. Tomuto místu se říká Kubíkovy Duby (foto 7). Dále budeme pokračovat po červené značce lesem (na podzim zde roste spousta hub) na Javorku (odbočka modré) a k silnici č. 340 Běstvina - Seč. Po ní sejdeme z kopečka k rozcestí, na němž červená odbočuje vpravo, my však popojdeme ještě 100 metrů po silnici. Zde na ni vyúsťuje žlutá značka z Horních Počátek (foto 8). Po žluté jdeme ještě asi 200 metrů po silnici (foto 9) a odbočíme do chatové oblasti. Tu projdeme a sestoupíme na pláž u přehrady Seč s výhledem na zbytky hradu Oheb (foto 10 - 12). Žlutá nás dovede k silnici č. 343 Horní Bradlo - Seč. Po ní (zelená značka) dojdeme kolem kempu U letadla zpět do Seče.

Celá trasa měří cca 13 km, je nenáročná a dá se zvládnout i na kole. Velmi dobře se dá kombinovat do různých okruhů s trasami https://www.turistika.cz/trasy/sec-pocatky-tremosnice nebo https://www.turistika.cz/trasy/tremosnice-kubikovy-duby-sec.

Poslední aktualizace: 27.2.2010
Autor: HonzaC8

Seč

Příspěvky z okolí Seč - Žďárec - Horní Počátky - Kubíkovy duby - Seč

Seč
Seč je nevelké město s 1690 obyvateli a najdeme jej na severním břehu vodní nádrže Seč, v oblasti Železných hor, jihozápadním směrem od města Chrudim a jihovýchodním směrem od města Třemošnice. Součástí Seče jak…
Aby jste se na velikonoční neděli nenudili, tak jsme pro Vás připravili bohatý program. V parku na náměstí Prof. Č. Strouhala budou již po několikáté od 10:00 hodin…
Vyjdeme z náměstí v Seči (foto 1) ulicí vedoucí na Běstvinu. Po chodníku dojdeme na okraj Seče (foto 2), odkud je krásný výhled na Lichnici (foto 3) a na Kaňkovy hory (foto 4). Těsně za autobusovou zastávkou…
Farní kostel sv. Vavřince v Seči byl stavěn na začátku 17. století nákladem Karla Záruby z Hustířan. Stavba v renesančním slohu byla dokončena v roce 1620. Kostel se skládá z dlouhého presbyteria a osmihranné lodi…
Na Seč se obvykle jezdí kvůli koupání nebo rybaření. Hlavní atrakcí je tu samozřejmě přehradní nádrž. Ale ne vždy jsou okolnosti příznivé lenošení na plážích a březích přehrady a pak může přijít vhod i proch…
Díla tohoto typu jsme si zvykli většinou označovat za kvalitní sochařskou práci, pocházející z některé z dílen velkých barokních mistrů. V případě městečka Seč v Pardubickém kraji je tomu ale přece jen trošku jinak. Na zdejším Náměstí Čeňka Strouhala sice můžeme také vidět zdařilý sochařský výtvor z počátku 18. století, ale vysochal jej zřejmě neznámý – ale regionálně jistě velmi významný umělec - který dokonce o něco „pře…
Turistické rozcestí leží přímo na náměstí v centru Seče nedaleko Večerky. Je východištěm těchto značených tras: modrá - Vápenný Podol , Nerozhovice, Kostelec u Heřmanova Městce, Heřmanův Městec (po polomech v minulých letech byla původní trasa značená na starších mapách včetně mapy na Seznam.cz změněna) zelená SZ směrem - Žďárec u Seče, Horní Počátky, Kubíkovy duby, Běstvina zelená J směrem - Sečská přehrada, Pod Oheb…
V nedávné době byly poblíž Seče vyznačeny dvě nové turistické značky. Jejich propojením se stávajícími značkami vznikla možnost projít si dva krátké okruhy a přitom si je případně spojit do jedné nenáročné procház…
14.9.2017 Někdy se to tak vyvrbí. Dlouho dopředu si plánujeme nějaký ten výlet, pak mám ho počasí pokazí. Když ne úplně, tak alespoň z větší části. Inu, neporučíme větru dešti. Asi tak to…
Okružní trasa kolem Sečské přehrady (foto 1 - pro souběžné prohlížení fotografií doporučuji otevřít galerii v samostatném okně prohlížeče), vhodná i…
Vodní nádrž Seč je perfektní místo pro relaxaci s mnoho zajímavými turistickými cíly, jako např. hrad Oheb, tyčící se Nad přehradou. Je zde mnoho možností k vyžití- úžasným zážitkem je, když si půjčíte loďku a z…
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč. Vše sledovala ze skalnatého ostrohu zřícenina hradu Vildštejn. Doby, kdy zde stával hrad, byly dávno pryč.   Dnes je to krásné a trochu taj…
Dříve údajně téměř pohádkový hrad nad řekou Chrudimkou, dnes téměř zaniklá zřícenina nad silničním tunelem, ústícím na přehradní hrázi Sečské vodní nádrže. Navíc zřícenina velmi těžce…
Sečská přehrada se nachází v CHKO Železné Hory. Byla vybudována v letech 1924 – 1935. Zděná žulová hráz je 42 m vysoká a 165 metrů dlouhá. Objem nádrže činí přes 22 miliónů m3 a zadržovaná voda vytváří 7 km dlouhé jezero. http://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_n%C3%A1dr%C5%BE_Se%C4%8D
Sečská přehrada v Železných horách
Sečskou přehradní hráz najdete na řece Chrudimce u městyse Seč v Železných horách. Přetíná řeku v jejím ř. km 50,722. Hráz byla postavená v letech 1924 – 1934 podle projektu firmy Ing. Ctibora a spol. firmou In…
Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostrohu nad Sečskou přehradou. Hradní zřícenina Oheb se nachází na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Dochovalo se mohutné torzo věžovité brány, …
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč. Vše sledovala ze skalnatého ostrohu zřícenina hradu Oheb. Doby, kdy zde stával hrad, byly dávno pryč.Dnes je to krásné a trochu tajemné mís…
Pro milovníky zřícenin a přírody bych doporučovala zříceninu hradu Oheb, a to z toho důvodu, že se nachází nad kolmou stěnou sečské nádrže. Návštěvníkům se tak naskytne úchvatný pohled na ostrov sečské přehrady. P…
Seč – zřícenina hradu Oheb nad Sečskou přehradou
Seč je malé Městečko v Pardubickém kraji. Leží v okrese Chrudim a žije zde asi 1.700 obyvatel. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1318. Městečko je známé zejména díky stejnojmenné…
Účelem vodního díla je zadržení vody v nádrži pro nalepšování průtoku v níže ležícím úseku řeky Chrudimky, vodárensky využívaným skupinovým vodovodem zásobujícím města Chrudim a Pardubice, pro energetické využit…
Rozcestí leží na křižovatce lesních cest. Prochází tudy tato trasa: modrá S směrem - Vápenný Podol, Nerozhovice, Kostelec u Heřmanova Městce, Heřmanův Městec (po polomech v minulých letech byla původní trasa značená na starších mapách včetně mapy na Seznam.cz změněna) modrá J směrem - Seč
Markova skála
V těsné blízkosti vodní nádrže Seč se tyčí dva skalní ostrohy, nesoucí na vrcholech zříceninu hradu. Tím známějším je Oheb na pravé straně toku řeky Chrudimky, méně známý, mnohem nenápadnější a proti Ohebu nízký j…
Byla vybudována v letech 1924 až 1934 na řece Chrudimce, jejím říčním kilometru 50,7. Nachází se v krásném prostředí Železných hor v Pardubickém kraji. Je ve správě Povodí Labe. Kóta vodní hladiny se pohybuje okol…
Asi 3 km severozápadně od Seče je mezi lesy schovaná malá vesnička Kraskov. Prochází jí silnice č. 337 ze Seče do Třemošnice a Ronova nad Doubravou. Do roku 1974 byl Kraskov samostatnou obcí, v současné době spadá správně pod Seč. Ze základní občanské vybavenosti je zde jedna prodejna smíšeným zbožím a jedna restaurace. Důležitější než to je pro turisty místní kemp, vybudovaný na břehu rybníka Horní Peklo. Proti Sečským …
Rozcestí se nachází u prodejny a občerstvení v Pekle u Kraskova. Křižují se zde dvě turisticky značené trasy: zelená V směrem - Kraskov, Vápenný Podol zelená SZ směrem - Hedvíkov, Třemošnice žlutá J směrem - Do…
Vápenný Podol je malou obcí a společně s připojenými osadami Cítkov a Nerozhovice má 210 obyvatel. Obec najdeme v oblasti Železných hor, jižním směrem od města Heřmanův Městec a východním směrem od města Třemošn…
Lichnice
Malebná a z daleka viditelná zřícenina gotického Hradu Lichnice stojí v západní části táhlého hřbetu nad vsí Podhradí na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Pověstmi opředená zřícenina hr…
Jedeme do severozápadní části CHKO Železné hory, cca 10 km severně od přehrady Seč, míříme ke zřícenině hradu Lichnice. Historie hradu Lichnice sahá do 12. století, kdy Smil z rodu Ronovců postavil na strategickém…
Tato přehrada je jedna z nejhezčích a nejstarších přehrad na území ČR. Leží na řece Doubravě nad obcí Pařížov v malebném kraji pod Železnými horami. Podnětem k výstavbě přehrady byly velké vody z let 1885, 18…