Český les

Turistická oblast Český les zahrnuje území Domažlicka, Kdyňska a Sedmihoří. Rozloha této oblasti se uvádí 789 km2 a 80% území pokrývají lesy. Nejvyšším bodem a oblíbeným cílem výletů je rozhledna na vrcholu Čerchov (1042m.n.m.). Chráněná krajinná oblast Český les je po Brdech druhou nejmladší CHKO v České republice. Založena byla v roce 2005 a péči o přírodu tohoto jedinečného území zajištuje Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, RP Správa CHKO Český les. .

Tip:
Turistika
Oblíbená místa a aktivity Doporučujeme
Tipy na výlety (26) Rozhledna Milíře Domažlice
Turistické cíle (103) Zřícenina Přimda Chaty a chalupy Český les
 Trasy (10) Dyleňský les  Mapa Český les

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český les

Quest Českým lesem za bobrem se nesem

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Obtížnost hledačky: fyzicky nenáročná
Délka trasy: 5 km
Délka hledačky: na poklidné projití budete potřebovat asi 2 hodiny
Doporučené vybavení na cestu: tužka, papír, pohodlné boty, může se hodit dalekohled
Začátek hledačky: odbočka za Lesnou směrem na Starou Knížecí Huť (mapa je součástí hledačky)
Jak se dopravit: autem přímo na začátek hledačky, autobusem do Lesné a pak pěšky 1 km
Jak vyplňovat hledačku: cestou hledáš odpovědi na zastaveních označených I. – VII.; odpovědi doplníš na linku, kde Ti počet čárek značí počet písmen; označená písmena doplň do tajenky na příslušnou pozici
Upozornění: hledačka není bezbariérová, CH doplň jako dvě písmena
Co tě čeká: dobrodružství a legrace na každém zastavení a na konci hledačky bobří poklad

Vice na www.questing.cz

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 26.2.2014
Autor: Actaea

Příspěvky z okolí Quest Českým lesem za bobrem se nesem

Lesná - Křížový kámen: Přes několik staletí ke státní hranici (okružní trasa 26 km)
Přes několik staletí ke státní hranici (14 km + 12 km zpět) Lesná – Farský les – Ostrůvek – Šelmberk – Zlatý Potok – Křížový kámen – Havran Před námi je cesta, která nabízí řadu památek – od těch nejstarších, stř…
Tato okružní naučná stezka byla otevřena r. 2004. Začíná a vlastně i končí v centru obce Lesná u odpočívadla na parkovišti pod kostelem sv. Mikuláše (západně od Tachova). Je to oblast nedaleko hranic s Německem, k…
Jedeme do Českého lesa. Jedeme autem, protože z Plzně tam není nejlepší spojení. Navíc toho chceme za jeden den zvládnout víc - chceme se zastavit v Tachově, v Českém lese se podívat ke zřícenině Starý zámek, zúča…
Jedeme autem do Českého lesa. Z Plzně tam není nejlepší spojení, navíc toho chceme za jeden den zvládnout víc - chceme se zastavit v Tachově a v Českém lese si projít ještě naučné stezky Historie sklářství a Podko…
Tento článek je věnován naučné stezce Sklářství v okolí Lesné, ale za jeden den se tady toho nechá zvládnout hodně. Cestou z Plzně jsme se zastavili v Tachově, tady jsme se zašli podívat ke zřícenině Starý zámek, …
Stará Knížecí Huť – Huťský rybník – U Kamenné hájenky – Pod Mlýnským vrchem – Pod Havranem – Havran – U altánku – Stoupa – Pod Červeným vrchem – Stará Knížecí Huť Miluji obce, kde končí silnice.…
Neděle. Ráno oprašujeme karimatky a balíme. Po překročení dálnice z Rozvadova a následně i silnice č.605 se k červené TZ přidružuje Naučná stezka „Kóta“. Na místě bývalé osady Arnoštiny pohodlně snídáme v turisti…
Pondělí Pondělníráno nás po noci v seníku bez muchniček vítalo opět sluncem a modrou oblohou. Balíme a venku obhlížíme za světla okolí. Chata SKI je samozřejmě zavřená, otevírá v tomto…
EuroVelo 13. Stezka Železné opony - část Plzeňský kraj      Trasa EuroVelo 13 na území Plzeňského kraje začíná nedaleko hranic s Německem, konkrétně poblíž…
Západně od města Tachov, nachází se velice zajímavé místo. Těch míst je tam vlastně několik a spojuje je naučná stezka Vysoká-Světce. V našem případě to však bylo obráceně. Naučná stezka Světce-Vysoká a zpět do Sv…
V letošních horkých dnech jsme na víkend vyrazili do Českého lesa. Ještě v pátek večer jsme se chtěli zastavit na rozhledně u Tachova. Rozhledna se nachází na kopci na západ od Tachova. Vede k ní z města zelená tu…
Když jsme se v létě na víkend vydali do Českého lesa, doufali jsme, že se nám podaří v pátek večer přespat někde u rozhledny Vysoká nebo u jízdárny ve Světcích u Tachova. To druhé nakonec vyšlo. Na parkovišti u jí…
Krásné Aglájíno údolí řeky Mže nad Tachovem dostalo své zajímavé jméno v dobách, kdy zde uctívali své bohy pohané. K tomuto místu se váže mnoho pověstí a od pradávna přitahovalo poutníky ze širokého okolí. Zda zde…
Pátek 3. 8. 2018 V pátek dopoledne, už asi 3. týden nezvyklých veder, jsem zjistila, že se v bytě už ani přes den nedá pomalu existovat. O spaní ani nemluvím. Musíme na víkend z města pryč. Chvíli jsem nad mapou p…
Tachov - Pod Vysokou - Rozhledna na Vysoké - Světce-jízdárna - Knížecí alej - Tachov Současné Tachovsko vyniká řídkým osídlením, jehož velkým pozitivem pro turisty je nádhern…
Když jsme v létě utekli z horké Plzně do chladnějšího Českého lesa, tak jsme si naplánovali projití právě této okružní naučné stezky. Je 17 km dlouhá a je na ní 11 zastavení, kde popisky v češtině, v němčině a v angličtině informují o místních zajímavostech, které se týkají přírody, ale i zdejších zaniklých obcí. Začíná se v Brance na silnici z Tachova do Bärnau v Německu. Bran…
Když jsme přejížděli hranici do německého Bärnau, abychom se snadněji dostali k rozhledně na Havranu, všimli jsme si, že na německém území téměř na hranicích je malá kamenná rozhledna. Od silnice je to kousek, samozřejmě jsme k ní museli zajet. Bärnau je nejstarší a nejmenší město v tomto německém okrese. Městská práva získalo již r. 1343. Leží necelé 3 km od hranic. …
Původně raně gotický chrám. Od roku 1329 byl v držení křížovníků s červenou hvězdou. Ve třetí čtvrtině 14. století byl vlastně nově zbudován ve vrcholně gotickém slohu. Jedinečná a vzácně zachovaná ukázka dobové a…
Původně jsme se v Tachově stavět nechtěli. Jeli jsme do Českého lesa, kde jsme toho chtěli za jeden den zvládnout docela dost – zajít se podívat ke zřícenině Starý zámek, zúčastnit se slavnostního otevření nově zrekonstruované naučné stezky Sklářství v okolí Lesné, což bylo spojeno s komentovanou procházkou po trase této stezky. Dále pak se zajít podívat na rašeliništní…
Mohutný klasicistní zámek je klenotem města Tachov v Plzeňském kraji. Zámek tvoří 2 dvoupatrové budovy …
Tachov leží v Západních Čechách, západním směrem od města Plzeň a nedaleko hranice s Německem. Město se rozkládá pod zalesněnými stráněmi vrcholků Českého Lesa. Tachovem protéká řeka Mže. Západním směrem od měst…
Po nádherném pěším výletu v Českém lese si dáváme druhý den už trošku odpočinkový.  A protože milujeme rozhledny, tak je program na neděli jasný. Začínáme rozhlednou na Havranu. Rozhledna se nachází prakticky na n…
V hlubokých příhraničních lesích u obchodní cesty z Prahy do Norimberka byl vystavěn na počátku 12. století na skalnatém vrcholu hrad Přimda. Jedná se o nejstarší dochovaný kamenný hrad u nás postavený v románském…
Rozhledna Milíře stojí cca 5 km západně od Rozvadova, v CHKO Český les. Radiokomunikační věž z roku 2001 s vyhlídkovou plošinou ve výšce 25 m je celoročně přístupná a vstupné se neplatí. Jestli si chcete udělat pěkný výlet, můžete se na rozhlednu vydat pěšky, nebo na kole z Přimdy, kde stojí jeden z nejstarších hradů v ČR. Rozhlednu provozuje obecní úřad Rozvadov a pro turis…
Zřicenina jednoho z nejstarších hradů u nás - Přimda
Dominanta česko- německého pohraničí s krásným výhledem na Tachovsko a příhraniční Německo (Waidhaus apod.). Přimda je považována za nejstarší kamenný hrad na našem území. U zříceniny je možnost odpočinku na lavi…
Přimda
Zřícenina hradu Přimda stojí na jižním konci skalnatého hřebene nad stejnojmennou obcí na Tachovsku v Plzeňském kraji. Přimda se považuje za nejstarší dochovaný kamenný hrad u nás. Přimda je národní kulturní památkou. Z hradu se dochovala zřícenina mohutné hranolové románské obytné věže ? donjonu, která byla postavena z lomového kamene, dále se zachovaly zbytky poloválcové…
Úterý. Po nerušeném spánku, nakonec bez většího deště, protahujeme údy a loučíme se s tímto klidným koutem. Vzhledem k mizení zásoby chleba a opětovné potřebě pitné vody z důvodu nedostatku…
Bor leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města Tachov. Severně od města Boru prochází dálniční tah z Plzně do Německa. Město Bor se rozkládá v údolí tvořeném Lužním potokem. Západním směrem od města…
Mariánské Lázně najdeme v Západních Čechách, jižním směrem od Karlových Varů. Město se rozkládá u jižního okraje Slavkovského lesa. Mariánské Lázně jsou naše…
Klasicistní Zámek Kynžvart leží v údolí pod městečkem Lázně Kynžvart v Karlovarském kraji. Zámek je otevřen v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a od května do září každý den kromě pondělí. Interiér zámku …