Přes Bobík k nejvýše položenému rybníku a na nejvyšší horu Šumavského podhůří

číslo 1 Zátoň, ŽST (0 km) 0,0 km
číslo 12 Libín, rozhledna (27 km) 20,3 km
číslo 13 Sedýlko (28,5 km) 21,3 km
číslo 14 Rohanov (32,5 km) 23,5 km

Výchozí bod: Železniční stanice Zátoň (trať č. 198 Strakonice - volary)

Konečný bod: Železniční zastávka Rohanov (trať č. 197 Číčenice - Volary)

Délka trasy: 32,5 km

Výlet začneme na nádraží v Zátoni, odkud se vydáme po modré TZ na sedlo pod Bobíkem. Zde vyměníme modrou TZ za červenou po které se vydáme vpravo a dojdeme na rozc. pod Bobíkem, zde odbočíme po významové značce na vrchol Bobíka 1264.3 m. n. m. (nejvyšší bod této trasy), kde se můžeme pokochat dosti omezeným výhledem, popřípadě se zapsat do vrcholové knihy. Po té se vrátíme stejnou cestou zpět na rozc. pod Bobíkem a pokračujeme dál po červené TZ k Volarům až na rozc. Volary, u statku, kde opět změníme značku a půjdeme vlevo po modré TZ pryč z Volar až dojdeme do míst, kde stávala obec Cudrovice, prohlédneme si pomník této Zaniklé obce a pokračujeme pořád po modré kolem několika pseudokrasových jeskyní k lávce přes řeku Blanici, která zde vytváří romantické údolí, po již zmíněné lávce přejdeme řeku a stoupáme do svahu ke zřícenině hradu Hus. Hrad byl založen pány z Janovic na základě povolení od Jana Lucemburského z roku 1341. Za Habarta z Lopaty, konkrétně 8. září 1441 po půlročním obléhání hradní posádka zapálila hrad v nastálém zmatku se pokusila o útěk, to samé Habart z Lopaty již učinil před tím právě na hradě Lopata v západních Čechách a efekt i tentokrát byl stejný drtivá většina hradní posádky byla pochytána, ale zemský škůdce Habart z Lopaty opět unikl. po té již hrad nebyl nikdy obnoven (pokud se trasu rozhodnete absolvovat na kole, tak vřele doporučuji úsek Cudrovice - Hus vynechat, ledaže byste byli velkými příznivci cyklotrialu). Od hradu nás modrá TZ povede dál ke Křišťanovickému rybníku, který se svojí nadmořskou výškou 785 m. je nejvýše položeným rybníkem v ČR, zde se můžeme občerstvit v kiosku u kempu (utopence zde měli čerstvé i v pracovní den mimo turistickou sezónu). Odtud pokračujeme dále po modré TZ přes Albrechtovice a Libínské sedlo na nejvyšší horu Šumavského podhůří Libín (1095,5 m. n. m.). Nalezneme zde rozhlednu (otevírací doba: celoročně úterý až pátek od 11 hod. do 16 hod., v sobotu od 10.30 hod. do 17 hod. a v neděli od 10.30 hod. do 16hod., v pondělí jako téměř všude jinde zavřeno) Máme zde také možnost k občerstvení jednak v kiosku se suvenýry u rozhledny anebo také v horském hotelu. Dále pokračujeme po modré TZ na Sedýlko, kde naposledy změníme značku a dojdeme po žluté TZ na železniční zastávku do Rohanova.

Poslední aktualizace: 1.10.2009
Přes Bobík k nejvýše položenému rybníku a na nejvyšší horu Šumavského podhůří na mapě
Autor: blatoslap

Příspěvky z okolí Přes Bobík k nejvýše položenému rybníku a na nejvyšší horu Šumavského podhůří

Jilmová skála
Přírodní památka Jilmová skála se rozprostírá nedaleko Zátoně (část Lenory) na jižním svahu Boubína. Vlastní Jilmová skála je skalní útvar…
Rechle v Lenoře.
Součástí výletů na kole po Šumavě byla i návštěva…
Krytý dřevěný most přes Teplou Vltavu byl postaven v roce 1870 a sloužil k…
Rozsáhlé údolní rašeliniště se rozprostírá v prostoru mezi Volary a…
Naše společná cesta začíná v Prachaticích, směrem na Libínské sedlo,…
Malebné šumavské Městečko na soutoku Řasnice s Teplou Vltavou…
Nad Volarskou kotlinou se vypíná zřetelná a snadno zapamatovatelná…
Pec na chleba v Lenoře
V roce 1837 byla postavena v obci Lenora veřejná pec na pečení chleba.…
Jarní počasí nás čím dál více láká na trávení času venku. Pokud r…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet nádhernou přírodou Šumavy, s návštěvou Stožecké kaple. Vycházíme …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet šumavskou přírodou. Vycházíme z nádraží Lenora, případně z Lenora…
Dnes se vydáme na silvestrovský výstup na Boubín. Autem jsme doj…
Obec a zároveň jedno z šumavských rekreačních středisek v údolí Teplé…
30.9.2011 pátek Ve Vimperku - skoro v centru města - se spalo výborně.…
Jedna z nejznámějších šumavských a jihočeských hor vůbec se vypíná v pros…
Soumarské rašeliniště
Soumarské rašeliniště je jedním z mnoha rašelinišť, které lemují řeku Vltavu v širokém údolí zvaném Vltavský luh. Rašeliniště o…
Kubova Huť – Boubínské jezírko – NS Boubínský prales – Boubín – Kubova…
Asi 6 km od Volar, kousek od železniční stanice Soumarský Most, byla letos…
Horská obec a rekreační středisko Kubova Huť leží na úpatí vrchu …
Volary leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Prachatice a nedale…